İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (62) YORUM YAZ

tarafından 12 Eylül 2018, Çarşamba 18:45 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Bir telefonun doğuşu: İşte A'dan Z'ye üretim süreci
Cep Telefonları Erdi Özüağ 62 9344 00:43:21
YouTube Kanalımıza Abone Olun
Akıllı telefonlar nasıl üretiliyor sorusu zaman zaman çoğumuzun aklına gelmiştir. Bu videoda Türkiye'de ilk detaylı video çalışması ile devre kartından bitmiş telefona tüm üretimi izliyoruz.
 
General Mobile'ın yeni telefonu GM 9 Pro'nun lansmanı için gittiğimiz fabrikada, bir akıllı telefonun boş bir devre kartından kullanıcıyla buluşmak için gün sayan kutulanmış son haline kadar tüm  üretim sürecini Türkiye'de ilk kez detaylı bir anlatım eşliğinde şekilde sizler için çektik. Üretim sürecini merak edenler, mühendisler ve teknoloji tutkunları için çok özel bir video oldu, çekerken yorulduk ama bir o kadar da keyif aldık umarım sizler de beğenir ve faydalanırsınız.
URL
Embed
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 1 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 9344 kez bakıldı.
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
MMistanbul 14.9.2018 21:36:48
Money money money.
0
DH Misafiri 14.9.2018 18:49:16
Çok Güzel Bir Çekim Olmuş...
Hem Donanım Habere hem de General Mobil firmasına tebrikler şuan bu cihazı alanlar nasıl üretildiğini görmüş oldu darısı diğer yerli firmalara...
İnşallah yakın zamanda montaj değil tamamen üretebilen fabrikalarımız olur.....
0
fenerbahce_34 14.9.2018 15:33:05
Helal olsun adamlar bir yerlerden başlamışlar ilerde daha iyileri olabilir fiyat işini gözden geçirmeleri lazım GM 9 pro yakışıklı bir cihaz olmuş tebrik ediyorum
0
The Ace of Spades 14.9.2018 13:50:06
GM5 kullanıcısı olarak almayın aldırmayın . GM9 falan hikaye .. Telefonlarında donma problemi zaten kronik . Tarayıcıdan bile atıyor bazen ..
+1
gacvokem 14.9.2018 12:04:02
yerli ve milli tırttttt..
0
korkusuzkorkak71 14.9.2018 03:04:32
Adam bildiğin senin cahilce yorumun karşında kapak yapmış hala daha mesaj atacağım diye uğraşmışsın. Film benim işim deyip malca profil fotosunu bilmemen ise ayrı bir trajedi.
+4
Technical.assistance 14.9.2018 01:10:09
hiç olmamasından iyidir general mobileye saygılar
0
Saint Ralph 14.9.2018 00:32:39
quote:
Orijinalden alıntı: isakoc

Saftirik resimdeki adam Yeşilçam oyuncusu Cemil Şahbaz. Turist Ömer uzay Yolunda filminden

Mal film benim işim.
15 yıldır senkron yapıyorum.
Harbi aynalı sazansın.
Ülkenin cahil oranını sizin gibi çukurlar artırıyor.
0
isakoc 13.9.2018 23:36:07
Saftirik resimdeki adam Yeşilçam oyuncusu Cemil Şahbaz. Turist Ömer uzay Yolunda filminden
+1
Saint Ralph 13.9.2018 23:31:49
quote:
Orijinalden alıntı: isakoc

Nick demek sevdiğin bir isim demek. Neden sevdiğin isimler Türk ile özdeş değil de Roma dönemi Rum Yunan Avrupa bölgelerinin çokça kullandığı saint ile başlıyor? Belki de senin karakterin zayıf olduğu için şuan senden daha iyi karaktere sahip bir kişinin adını ithal ettin. Üzülme belki GM yakında senin için yerlisini yapar.

Mahoni, nick kullanılmasının amacı farklı ama senin gibi Anadolu çomarları bilmez.
Götten atarak yazdığın sana dönecek bak.
Tipsiz olduğun, özünü inkar ettiğin için elin sünnetsiz malını profil resmi seçmişsin.
Defol git şimdi.
0
isakoc 13.9.2018 23:00:36
Nick demek sevdiğin bir isim demek. Neden sevdiğin isimler Türk ile özdeş değil de Roma dönemi Rum Yunan Avrupa bölgelerinin çokça kullandığı saint ile başlıyor? Belki de senin karakterin zayıf olduğu için şuan senden daha iyi karaktere sahip bir kişinin adını ithal ettin. Üzülme belki GM yakında senin için yerlisini yapar.
+1
danger1513 13.9.2018 22:54:17
Sen başka konularda özgürlükten falan bahsedersin şimdi.
+2
strathmorea 13.9.2018 22:11:29
Başı açık bir kaç bayan çalışanı da görmesem fabrika İran'da mı diye düşünecek oluyor insan.
0
burgfb 13.9.2018 21:39:10
Güzel video güzel insanlar. Daha iyisi için üretime devam. Türkiye'de üretilen mallar için vergi indirimi istiyoruz.
0
Saint Ralph 13.9.2018 21:36:34
quote:
Orijinalden alıntı: emresalvation

millet elestiri yapmaktan birsey uretmemis. adamlae fabrika kurmus biyerden baslamis. siz hala olumsuz elestiri yapiyosunuz. siz emeklemedenmi koştunuz. adamlae baslamislar bi sekilde gecde kalsalar. bu arada htc yuzde 70 kendi ürettiği seyi nedir. htc islemcimi yapiyor yada ram yada ekran. yüzde 70 e nasil cikiyor.

Türkçe özürlüsü kimseyi mağaradan bile saymam.
Sağdan yol al.
0
Saint Ralph 13.9.2018 21:34:28
quote:
Orijinalden alıntı: emresalvation

millet elestiri yapmaktan birsey uretmemis. adamlae fabrika kurmus biyerden baslamis. siz hala olumsuz elestiri yapiyosunuz. siz emeklemedenmi koştunuz. adamlae baslamislar bi sekilde gecde kalsalar. bu arada htc yuzde 70 kendi ürettiği seyi nedir. htc islemcimi yapiyor yada ram yada ekran. yüzde 70 e nasil cikiyor.

Bötölörö höp.
Löp.
Yaş kaç.
Biz hiçbir şey yapamayız.
0
emresalvation 13.9.2018 20:10:29
millet elestiri yapmaktan birsey uretmemis. adamlae fabrika kurmus biyerden baslamis. siz hala olumsuz elestiri yapiyosunuz. siz emeklemedenmi koştunuz. adamlae baslamislar bi sekilde gecde kalsalar. bu arada htc yuzde 70 kendi ürettiği seyi nedir. htc islemcimi yapiyor yada ram yada ekran. yüzde 70 e nasil cikiyor.
+4
corpixx 13.9.2018 20:07:23
buyrun izleyebilirsiniz :
https://www.youtube.com/watch?v=cVZZpId7zfk
0
Saint Ralph 13.9.2018 19:46:54
Bu vatandaşlarla bu ülke gram ilerlemez.
Bizde istiyoruz dünyaca ünlü markalarımız olsun ama olmuyor.
Arçelik 70 yıllık firma.
Vestel 35 yıllık firma.
Kendilerine ait bir tane işlemci, panel, buzdolabı kompresörü, müzik seti, ekran kartı, klima, rem yok.
Anladık hep aynı haltı yazıyorsunuz iphone bile herşeyi kendi yapmıyor.
Htc, sony bile vs vs.
Anlamadığınız nokta onlar %70 kadar kendileri bir şeyler üretiyor.
Bizde %10 bile yok.
Var sananlar echeli cühelâ sürüsü.
+1
yusuf712 13.9.2018 19:30:40
Öncelikle, Erdi Bey paylaşımınız için teşekkür ediyorum.
General Mobile'nin ülkemizde cep telefonu için böyle bir pcb basım, üretim hattı olduğunu bilmiyordum. Ülkemizde bu zamanda kendini geliştiren firmalar görmek gerçekten gurur verici. Kendilerini tebrik ederim.
Sayfaya yazılan yorumları şöyle bir okudum. Bazıları artık o kadar kimliklerini kaybetmiş ki, gerçekten bunlar bu ülkede nasıl hala barınabiliyor anlam veremiyorum.
O kişilere birşey söylemek istiyorum.Şunu o asimine olmuş beyninize sokun:
General Mobile, buzamana kadar hiç bir zaman tamamen milli telefon üretiyoruz diye birşey iddia etmedi, General Mobile'nin, çinli üreticilerden telefon alıp marka basıp sattığı dönemleri hatırlıyorum. O zamandan bu zamana bu adamlar gerçekten büyük yol kat etmiş ben videodan bunu anlıyorum. Konuyu sulandırmak isteyen çocukların, ilerde bu telefonun tüm bileşenleri yerli imkanlarla üretilse dahi, kullanılan ham madde ithal edilmiş diye yorum atacaklarınıda tahmin edebiliyorum.Elektronikte kullanılan değerli metal ve madenlerin çoğu zaten Çin'de çıkıyor.Bu işin bir sonu yok. Demek istediğim, bu kişilerin amacı üzüm yemek değil, bağcıyı dövmektir.
Üretim yapan makinelerin üretimi konusuna gelirsek, bu makineler zaten çoğu zaman başka firmalar tarafından üretiliyor,önemli olan yerli alternatiflerinin olması, oda bir gün olur umarım. bu konudaki yabancı kaynaklardan araştırma yaparsanız zaten örneğin İşlemci üreten makineyi işlemci firmasının veya işlemciyi üreten fabrikanın üretmediğini vb. Görebilirsiniz. Her firmanın odak noktaları farklıdır.Teknoloji dediğimiz kavramda zaten budur. Teknoloji, üretimin başından sonuna kadar kullandığınız prosestir. Teknoloji kavramı son tüketiciye sunulan bir ürün değildir.
Üretim hattına gelirsek, bazı kişilerin aklına insan faktörünün çokluğu gelmiş olabilir. Size dünya ile kıyaslayabilmeniz için bir örnek vereyim, Halen foxconn gibi dünya devi fabrikalarda bile 700bin+ çalışıyor. Cep telefonu,bilgisayar bileşenleri üretiminde hassasiyet çok önemlidir. başka bir şey yazmama gerek yok sanırım.
+4
DH Misafiri 13.9.2018 18:33:25
gercekten gurur verici yerli malı diye bize yutturmaya calısıyorlar diyen salak sürüleri bugun dünyanın enbuyuk firması olan apple telini cinde ürettiriyor bizim telimizin baskı devresinden toplanmasına kadar bizim fabrikamızda gerceklesiyor gercekten gurur verici
+3
DH Misafiri 13.9.2018 18:33:14
Tamam mukemmel birsey bu uretimi yapmak ancak su soz bana komik geliyor ^YERLI URETIM^ ne yerli uretimi ya anakart diyen makinen japon, test yapan makinen cin, montaj aparatlarin cin, yazilimin ABD ne yerlisi? sadece uretim yapmalarina tebrikler. Yoksa bu ulkeden hicbirsey olmaz bulunani kullanmak ve tuketmekten baska birsey degil. Bu ulke en tuketim ulkesi yerli olan tek sey var oda YALANLAR
0
emresalvation 13.9.2018 17:07:12
insan olmani belirtmen guzel. ben farkli birsey sanmistim.
0
emresalvation 13.9.2018 17:02:40
.
0
grafman09 13.9.2018 15:45:55
İstihdama ve üretime destek olduğu için teşekkürler.
Başarılarının devamını dilerim.
0
Saint Ralph 13.9.2018 15:24:08
quote:
Orijinalden alıntı: emresalvation

senin üretim yerin neresi. Yüzde kaç yerli malısın.

Ben ırkçı olmadığım için sadece insanımda sen süzme malsın.
0
erturkcan2 13.9.2018 14:56:57
Ooooo montaj mı alırım bir dal...
Montajı bile beceremediniz GM kullanan kim gördüysem şarjında bataryasında problem var :(
0
ruzgarnufel 13.9.2018 14:29:38
Çok güzel bir aksiyon. Böyle öne çıkaralım.
Daha iyi olacak herşey, daha fazlasını yapacağız ve bir gün tamamen üreteceğiz.
0
emresalvation 13.9.2018 14:22:47
senin üretim yerin neresi. Yüzde kaç yerli malısın.
+1
m@xman 13.9.2018 14:21:40
Olumsuz yorumları anlamakta güçlük çekiyorum bu kadarının olması bile büyük başarı desteklemek gerekiyor. Gelecek adına umut vaad ediyor ülke olarak teknolojiye ve daha çok telefona karşı ilgilmiz büyük, telefonu ihtiyaçtan çok prestij olarak gören büyük bir kitle var bu da gereksiz tüketimi tetikliyor.
0
lvlono 13.9.2018 12:59:55
Kıyaslama yaptığımız Xiaomi; Her şeyi ile aynı cihazı yapsa ve bu cihazı Türkiye'de üretse, gene daha ucuza piyasaya sürebilir. Mesela; GM, Qualcomm'dan 100K adet SD660 çekiyorsa, Xiaomi en az 5m adet çeker(rakamlar örnektir). Doğal olarak daha ucuza alabilir ve maliyet düşük olur. Aynı şey diğer bileşenler için de geçerli (bellek, ekran, batarya ve hatta vida vs.).
GM, büyüme yolunda istikrarlı bir biçimde ilerliyor. Üretim hatlarına ve fabrikasına bir diyeceğim yok, adamlar uğraşıyor ve hatta zamanı yakalamışlar.
Ama satın alma noktasında son kullanıcı milliyetçi davranmaz. Hele ki ekonominin çökmek üzere olduğu Türkiye gibi bir ülkede yaşıyorsa.
Fiyatı bir kez daha değil, birkaç kere daha gözden geçirirse sürümden kazanır GM.
0
yonex78 13.9.2018 11:41:14
röpörtaj yaptıgınız kişiye bir yaka mikrofonubari verse idiniz.anlamak duymak için çabalıyoruz
+3
Coco.Jambo 13.9.2018 11:29:08
Müdürün acilen diksiyon ve güzel konuşma dersi alması lazım, bulunduğu konuma yakışmayacak bir sunum, açıklamalar vs.
0
Saint Ralph 13.9.2018 10:31:15
quote:
Orijinalden alıntı: isakoc

Senin adın rum malı

Bak kazma bunlar ad değil nick, rumuz.
Gerçi sana yol vidanjörü ile soksam yine anlamazsın.
Akçomar.
0
isakoc 13.9.2018 08:25:23
Senin adın rum malı
+5
ERIKCI 13.9.2018 03:04:49
Size katılıyorum hatta vestel yerine de söylenebilirdi gm. ben kendi ürünlerine vestel'den daha fazla katkıda bulunduklarını düşünüyorum. profilo avm'de sormuştum anakart konusunu tasarımı kendilerinin yaptığını söylemişlerdi.
+1
adminia 13.9.2018 02:22:47
Okudum hocam ama benim dediğim cümleyi atladınız sanırım .
"Fiyat politikalarını piyasa belirleyecek ve biraz daha aşağıya çekecektir eminim."

Ben piyasaya inanırım. Adamlar diyebilir ki benim malım 10 bin. Der yani bunu. Ama sen ben bunu alırmıyız? Hayır.
İşte piyasa bunu böyle belirleyecek. Bu adamlar bu telefonun 3000 liraya değil de en fazla 2250 max. satılabileceğini görecektir.
0
Saint Ralph 13.9.2018 02:09:00
Telefonun %90 parçası gavur malı.
O makineler gavur malı.
GM Türk malı. Yersen.
+3
x2yk 13.9.2018 01:59:55
Teşekkürler Erdi, kolay gelsin..
0
Haplo 13.9.2018 00:37:01
"Çaktırmadan buradan ben birini alsam, bunun anlaşılması ne kadar sürer?"
-Erdi Özüağ


Kardeşim sen de "hemen anlarız" diyeceğine "buyrun ben size bir adet takdim edeyim" desene; çocuk görmüş beğenmiş işte. İnsiyatif alamayanlar kariyerinde yükselemez; bu da size yaşam dersi olsun.
+1
DH Misafiri 13.9.2018 00:35:02
videoyu göremiyorum.
0
firat_kilic 12.9.2018 23:19:39
Benim yorumu okudun mu? jpgle perakende kaça toplanıyor olan 1nci sayfada...
0
firat_kilic 12.9.2018 23:15:16
Videoyu tam izlemeden/dinlemeden yorum yaptım deme :)
0
teeKin 12.9.2018 23:11:44
GM yetkilileri forumu takip ediyorlarsa montaj hattı müdürüne nasıl sunum yapılır kursu aldırsınlar.Aynen öyle demekten başka kelime bilmiyor.
edit:336p video mu izlenir 20mb internet var dur kalk video izledım
+2
adminia 12.9.2018 23:06:22
Ülke içinde böyle bir yatırım yaptığı için GM ye teşekkürler. Cidden fabrika kurmak eleman çalıştırmak katma değer üretmek çok önemli.
Kazıklanma hissiyatı duyan arkadaşlara samsung ve apple ürünlerine para verirken saf malzeme parasını hesaplamalarını tavsiye ederim.
Şu bir gerçek videoda gördüğümüz tüm personel çaycıdan mühendilere müdüre kadar hepsi bu ülkenin vatandaşı bu bile bu firmaya destek vermemiz için bir sebep.
Fiyat politikalarını piyasa belirleyecek ve biraz daha aşağıya çekecektir eminim.
+2
WinteR 12.9.2018 22:57:51
GM benim için ayrı bir saygınlığı var, pek destek görmeyen ama piyasada işe yarar telefonlar çıkarmaya çabalayan bir firma izleniminde. Vestel,Casper gibi fırsataçılardan değil. Keşke cumhurbaşkanı Samsung yerine GM alın deseydi.
Fabrika ile ilgili bir sorum var acaba anakart tasarımı GM'e mi ait?
+3
firat_kilic 12.9.2018 22:37:12
Endüstri 4.0 konuşuyor. Full otomatize. Çok güzel ülke için hayırlısı olsun. (peki pratikte nasıl olur:beni bul) Faydalı. Ama üretici/satıcı için.
Benim hissettiğim maliyet 100$ı geçmez. Mi tarzı firmalar o para harcadığı yatırım yaptığı makinaların parasını 1 cihazdan 1dolar olacak şekilde çıkarttığını düşünelim. Bizimkinde tahmini 1000-1500tlden aşağı karı yoktur. Bu şekilde sistem kaputa bağlar.

Ayrıca yurtdışı satış fiyatlarını da merak ediyorum. Dünyada global oyuncu olurken dünyalı gibi olmayıp burası Türkiye dersen bir çuval incir heba olur. Lokalde kazanamazsın.Ve ne yaptığın anlaşılır (kimin kime çalıştığı, linkler...). Ben, Biz felsefesi. Buradan mesajı alamazsan beni bul. Support için para alırım ama. Ona göre.
Üreticiye mesaj. Kendi halkını sev düşük kar marjı ile ver. Oradan adetli büyüklere geç abye sat dünya devi ol. Teknik bu. (100$dan üretiyorsan 120$dan ver)
Devlete de bir mesaj. Artık ötv(geçici deprem vergisi) bunu kaldır elini eteğini çek. Böyle halkını vergilerle sömürmeyi kanını emmeyi kes. Aksi halde bu milletin devleti değilsin demektir.
Birileri içinde kullanılan malzemeleri 2.5milyon adet alınca maliyeti hesaplayabilir. Alibabadan... // Aşağıda örnek iphone için perakande toplama cihaz. // Herşey hesaplanabilir araştırma + matematik
+7
general4242 12.9.2018 21:49:10
Tamamını izledim. Kaliteli sorunsuz uretilirse kronik sorunları olmazsa kötü algılar yıkılır. Güncelleme ve fiyatda da ilerlemeleri lazım tabi
+2
black_67 12.9.2018 21:10:09
Çözüm öneriniz nedir
Türkiye den nasıl bir dünya markası çıkar
Yattığımız yerden çamur atark mı olaca
Bu cihaz bana göre ölü doğmuştur
Mi a2 düşük fiyata çok daha üstün
Birkere ekran kasa oranı olmamış, damla çentik ile gelseydi o zaman 2900 ü hak ederdi,
Ben çözüm önerisi bekliyorum
Yüksek kar marjı ike çalışıp satamazlarsa kendileri batar ben değil sende batmazsın ama bu firma yada bunun gibi firmalar hem biz hemde devlet tarafından ciddi destek görmediği için usd 7 olmuş ekonomi battı diye ağlarız. Bunun gibi 20 firmamız olsa bunların yarısı ufaktan parça üretimine başlasa 10 sene sonra nerde oluruz hayal edebiliyor musun
+10
Cessabit 12.9.2018 20:51:11
Bu videonun izleneceği yok. 240P'de 3 saniyede bir donuyor.

Not: İnternet hızı 100MPBS
+1
edirneli86 12.9.2018 20:49:25
Önce al halkını kazikla sat

Sonra al birleştir kazikla SAT

Sonra parçaları üret birleştir 2katina kazıkla SAT
Yavaş kaziklanmaya devam
+10
DreamSs 12.9.2018 20:16:48
Keşke videoyu 338p de izlemek zorunda kalmasaydım, Youtube da atsaydınız.
Keşke yaka mikrofonu kullansaydınız konuşulanları tam duysaydık.
Keşke telefonu üreten cihazları üretebilseydik. Montaj yapan makinaları da biz yapabilseydik...
+2
black_67 12.9.2018 19:58:41
Bu işler hemen olmuyor.

Önce al sat
Sonra al birleştir sat
Sonra bazı parçaları üret birleştir sat

Yavaş yavaş olacak

Hep destek tam destek
+31
ugurcankorkmaz 12.9.2018 19:56:16
Teşekkürler, bizler için çok bilgilendirici bir tanıtım oldu. Böyle şeylerin yapılışını görmek gurur duymamızı sağlıyor. İlerleyen süreçlerde umarım tamamen yerli üretimi görebiliriz.
+3
fastmustaine 12.9.2018 19:36:01
Erdi Reyiz sen nasıl bir kralsın yahu
+2
ürüng ayıg toyon 12.9.2018 19:32:06
Allah rızası için şunu Youtube'ye yükleyin,dona dona izlemekten kanser olduk.
+9
Haplo 12.9.2018 19:30:56
Beyler videoya abanmayalım DH serverları çöktü; 720p bile izleyemiyorum.
+4
atakan3454 12.9.2018 19:14:14
Tam 12 dakikadır videoyu izlemek için cebelleşiyorum.Yazık kendi emeğinize yazık!
+12
umix353 12.9.2018 19:09:59
Şu videoları direk youtube kanalınıza yükleseniz, işkence gibi oluyor izlemek
+27
alasterkasor 12.9.2018 19:06:54
Emeğinize sağlık 😉
+4
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj

EDİTÖRÜN SEÇİMİ VİDEO
Xiaomi'nin en iddialı telefonu | Mi 8 Explorer Edition incelemesi
21.9.2018, 15:54 - Erdi Özüağ
Xiaomi'nin en teknolojik telefonu Mi 8 Explorer Edition ekrandan parmak izi okuma ve Face ID türevi teknolojisi dışında şeffaf arka tasarımıyla görsel olarak ta firmanın en etkileyici telefonu. Bu videomuzda Mi 8 Explorer Edition'ı kutusundan çıkartıp, incelemesini yapıyoruz.