Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Anlık Bildirim

    Uzun zamandır beklenen Half-Life 2 ve testleri

    16 yıl
    3b
    1
    47
    Diğer
    Abone ol
    Haber Editörü
    Uzun zamandan beri beklenen Half-Life' ın 2. sürümü nihayet artık tam sürüm olarak oynanabilir durumda. Mr. Freeman' e hoşgeldin diyebiliriz artık :). Oyun geldi gelmesine ama oyundan çok merak edilen konu, hangi ekran kartının nasıl performans sergilediği? Oyun çıkar çıkmaz bir çok site tarafından incelendi ve testleri yapıldı tabii.

    Valve tarafından yapılan açıklamalarda, oyunun eski sürüm DirectX lere de tam destek vereceği özellikle vurgulanıyordu. Sonuç olarak DirectX 7 den 9 a kadar bütün ekran kartlarında oyun oynanabiliyor. O kadar ki, GeForce4 Mx440 ta dahi DX7 modunda oyun çok akıcı bir şekilde oynanabilir durumda (tabi görsel bir çok detaydan mahrum olarak). Bu da oyunun çok iyi optimize edildiğinin bir göstergesi. DirectX modları arasındaki farkı görebilmek için fare imlecini resimler üzerinde bekletin.


    DirectX 8 den DX7 ye geçiş                                     DirectX 9 dan DX8 e geçiş

    İlk olarak alt sınıftan başlayalım. Bu sınıfın en ideal kartı Ati 9600XT gibi gözüküyor. 1024x768 çözünürlükte AA ve AF kapalı iken gereğinden fazla oynanabilir performans sunuyor :). Büyük umutlarla alt sınıfın kurtarıcısı olarak sunulan nVidia 6200, Ati 9550 ve x300 ise 1024x768 çözünürlük için, artık ancak yeterli denilebilecek performans sunuyor. Bu kartlar için 800x600 çözünürlük daha uygun gibi ( Yalnız bazı 9550 lerin aşırı overclock kabiliyetini unutmamak gerekir). 80 dolarlık fiyatı ile X300SE ise ancak 800x600 çözünürlükte yeterli performans sunabiliyor. Artık piyasada bulunmayan fakat zamanının en çok tutulan kartı olan GeForce4 Ti4600 ise, DX8 modunda 1024x768 çözünürlükte çok rahat.

    Orta sınıfa gelince işler biraz karışık. Çünkü DX8 ve DX9 performansı arasında %50 nin üstü gibi dağlar kadar fark olan 5900XT var bu sınıfta. DX9 söz konusu olunca alt sınıftaki kartlardan da düşük performans sergileyen bu kart ancak DX8 modunda kullanılabilir durumda. Buradan, NV3x mimarisinin başarısı hakkında çıkartılacak çok yorum var. Yine bu sınıfa ait olan ve geçtiğimiz birkaç ayın en çok satılan kartı 9800 pro 1280x1024 çözünürlükte AA ve AF kapalı iken yeterli performans sunuyor fakat çok rahat değil. Bu kart için ideal çözünürlük 1024x768 gibi duruyor. 9800Pro dan mimari olarak çok farkı olmayan 9700 pro için durum aynı sayılır.

    Yine bu sınıfın yeni üyelerinden aynı fiyat seviyesinde olan 3 kart X700XT, 6600GT ve 6800 aşağı yukarı aynı gözüküyor, 1280x1024 çözünürlükte oynanabilir performans sunuyorlar. Tabii bu 3 kart içinde AGP çözümü olan sadece 6600GT. Bu sınıfta belirgin bir galip yok gibi. Son yazdığım 3 kart içinde X700XT dikkate alınmayacak kadar bir miktar önde gibi. Tabi unutmamanız gereken bir nokta, anakartınızı değiştirmeyi düşünmüyorsanız AGP çözümü olarak artık eskimiş diyebileceğimiz 9800 leri düşünmüyorsanız tek seçenek 6600GT ler kalıyor. Zira aynı iş hattına sahip olmasına rağmen çok daha iyi optimize edilmiş olan 6600GT, 9800Pro' dan %30 ila 40 arası fazla performans sağlıyor.

    Ve gelelim en çok merak edilen üst sınıfa. Bu sınıfa yaklaşık 2 seneden beri Valve ile çok yakın ilişkilerde bulunan Ati' nin, daha bundan 6 ay öncesine kadar NV3X serisi kartlarıyla hayal kırıklığı yaşayan nVidia' ya karşı( bkz: 5900XT) bir miktar üstünlüğü söz konusu. Böyle ayrıntılı bir girişi , biraz da nVidia' nın NV4x mimarisi ile ne kadar gelişme kat ettiğini göstermek için verdim. 1600x1200 çözünürlükte dahi zorlanmayan 6800 Ultra ve X800XT-PE, AA açıldığı zaman bile bu çözünürlüklerde oynanabilir performans sunuyor. AA kapalı iken aralarında çok fark olmadan bir miktar önde olan X800 AA ile beraber farkı açmaya başlıyor ve 1600x1200 çözünürlükte dahi 6X AA ve 16XAF ile oynanabilir görüntü sunuyor. 6800Ultra da ise bu değer maksimum 4X AA.

    Toparlamak gerekirse, alt sınıfta alınabilecek en iyi kart şimdilik 9600XT denilebilir. Ya da anakartınızı değiştirmeden üstüne bir miktar daha para ekleyerek 6600GT düşünülebilir ( ki bence en yerinde seçim olur ). X300 ve 9550 kartlar için ise söylenecek fazla birşey yok. Sonuçta oyunun esnekliği dolayısı ile, dx9 modunda 800x600 çözünürlükte, DX8 modunda ise 1024x768 çözünürlükte tatmin edici performans sunuyorlar. Nv3x serisi bir karta sahipseniz DX9 modundan uzak durduğunuz sürece kartınızın modeline göre oyunu istediğiniz çözünürlükte oynayabilirsiniz ( bu kartlarda sanki DX9 desteği emule edilerek sağlanıyor denecek kadar kötü performans gösteriyor). 9800 Pro ve 9700 Pro, AA açılmadığı sürece 1280x1024 çözünürlükte oynanabilir seviyede. Biraz daha yukarı çıkıldığında 6600GT, 6800 ve X700XT için 1280x1024 çözünürlükte oyun hafif AA ve AF ile oynanabilir seviyeye çıkarken, 6800Ultra ve X800XT için 1600x1200 de dahi AA söz konusu olduğunda oyun oynanabilir seviyelerde kalıyor.

    • FiringSquad
    • HardOCP
    • AnandTech
    • XbitLabs
    • TomsHardware

      Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
      istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
      DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (1) Yorum Yaz Forumda Gör
    PoL--E 2½ (ezkimo PoLicE) 16 yıl
    Orjinalden alıntı: NebiForever



    Yine bu sınıfın yeni üyelerinden aynı fiyat seviyesinde olan 3 kart X700XT, 6600GT ve 6800 aşağı yukarı aynı gözüküyor, 1280x1024 çözünürlükte oynanbilir performans sunuyorlar. Tabi bu 3 kart içinde AGP çözümü olan sadece 6600GT.




    magna'nın belirttiği, yukarıdaki ibareden "6800'ün AGP versiyonu yok" gibi bir anlam çıkması.
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim
    Yeni Haber
    şimdi