Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Nvidia 6800 Ultra SLI ile 3DMark 2005'den 7229 puan alıyor !

    16 yıl
    2,8b
    1
    46
    Diğer
    Abone ol
    Haber Editörü
    Oy Ver

    Geçtiğimiz günlerde internete dağıtılan Futuremark firmasının 3DMark 2005 isimli yeni test programında en üst seviye kartlar bile çok fazla zorlanıyor. SLI sistemi ile birbirine bağlanan iki adet Nvidia 6800 Ultra 3.4 GHz Pentium 4 EE'li Intel Tumwater platformunda yeni test standart ayarlar ve hızlarda 7229 puan alabiliyor. Sistemde bir adet 6800 Ultra bağlandığında ise bu skor 5000 oluyor. Artış miktarı ortalama %45. Nvidianın iddia ettiği ve 3dmark 2003'de başardığı %90 lara varan artışın bu teste görülmemesi akıllarda bu SLI sisteminin yada 2*PEG sisteminin ne kadar verimli olduğu hakkında şüpheler uyandırmıyor değil.

    Yinede tahminlerimiz SLI sistemin belli bir yerden sonra işlemci sınırlayıcı olduğu, bu sınırlama sonucada günümüzün işlemcileri ile maksimum 7200 civarı puan alınabileceği. Üst seviye kartlarda hal böyle olunca SLI sistem alt seviye kartlarda daha mantıklı olacak gibi gözüküyor. Özellikle maksimum fiyat /performansın yakalandığı Ge-Force 6600 GT gibi kartların SLI yapımı tüm kullanıcılar için cazip. Yinede ucuz SLI destekli anakart ihtiyacı olacak bunu sağlayacak firma ise şimdilik Via gözüküyor. Zira Nvidia'nın çözümü gerçek x16'dan iki tane verecek olsada pahalılık bakımından iki kat olabilir.

    Başka sınırılı tutan faktör ise gpu güçlerinin arttığı halde ram performansının çokda artmadığı (256-bit veriyolu hala 256-bit veriyolu). Her ne kadar her GPU'nun kendine ait ramleri olsada sonuçta ram performansları GPU hızlarının birleştiği gibi birleşmemekte. İlerki zamanlarda bu sınırlayıcı faktörlerin SLI üzerindeki etkileri platform çıktığında çok daha belirginleşecek.



    http://www.nvidia.com/object/IO_16083.html Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Daha Fazla Video
    Yorumlar (3) Yorum Yaz Forumda Gör
    Arkadaşlar bu topic altinda yazilanlarin çoğunun yanliş olduğunu belirteyim ilk başta...



    N-Vidia SLI yi anlamak için ilk başta SLI yi anlamak gerek.SLI Futuremark'in programlarinda yüksek puan almanin yaninda asil olarak tasarlanma nedeni üst düzey ekran kartlariyla (Ati X850 XT,GF6800Series)max. çözünürlülük ve detay da oynanmiyacak oyunlari(FarCry,Doom3...)oynamak için tasarlanmiş bir sistemdir.Dolayisiyla 1024x768 çözünürlülükte çalişan bir oyunda tek 6800Ultra'yla çok az farkedecektir.SLI sistem asil farkini tek bi kartin yapamiyacaği yerlerde gösterir.Dolayisiyla eğer düşük çözünürlülükte oyun oyniyan biriyseniz SLI sistemin size bir yarari olmicak.

    SLI sistem 1600*1200 gibi çözünürlülüklerde ve 8xAF/16xAA li filtrelemelerde asil gücünü gösteriyor.ATI ve NVİDİA nin tek başına hiç bir karti(X850XT ve DualCore'lu 6600GT)dahil tek başına Doom 3 ü full detay ve max AA ve AF ayalarinda akici bir şekilde oynatamiyor.Dolayisiyla burda tek çare SLI sistem kurmak.



    Bana sorarsaniz SLI sistem ATI nin liderliğini elinden aliyor.Ve Nvidia'nin gerilemesini durdurup yeniden eski günlerine döndürüyor.Gerçek oyuncular her zaman max. hiz ve max. görüntü kalitesinde oyun oynamak ister.Dolayisiyla ATI nin en son umudu X850XT bile ,yine SLI varken tercih olmaktan çikiyor.ATI'nin dual-core lu ekran kartlariyla cevap vermesi bekleniyordu ama yine Nvidia burda ön planda.Dual-Core lu üretilen Gigabyte 6600GT,tek başina tüm üst düzey Nvidia ve ATI kartlarini geçmeyi başariyor.Nvidia'nin Dual-Core lu kartlarinda SLI sistemi kullanip kullanmiyacaği ise belirsiz.Eğer kullanilirsa 4 GPU nun çalıştiği PC ler ve ATI yide çok zor günler bekliyo olacak...



    SLI sistemin maliyetine gelince pahalli,,,öncelikle iyi bir monitör,iyi bir güç kaynaği ön şart,,,sonra SLI anakart,hizli bir işlemci ve yaninada 2 tane ekran karti koyunca maliyet 2000$ sinirina yaklaşiyor.

    Peki SLI sistem gerekli mi?Ilk başta SLI sistem Extreme oyunculara yönelik bişey.Yani burda işin içine para+istek giriyor.Şahsen ben oyunlari max çözünürlülük ve hizda akıcı oynamak istiyorum ve kurmayı düşünüyorum.

    Ayrica bu topiği yazan arkadaşın bir yanlişini düzeltiyim.SLI sistem 3D Mark 2005 de 10000 puan filan aliyor.7700 küsür puan tek başina o/c lu bir 6800Ultra bile alabilir.



    Bu arada şunuda belirtmekte fayda var.SLI sistem alipta o/c yapmiyan olmaz.Dolayisiyla aşağıda SLI sistemle yapilan bir extreme o/c un linkini veriyorum bir göz atin isterseniz...



    3D MARK 05 ---->12457

    3D Mark 03----->28003




    SLI Extreme o/c



    RossTheBoss-
    s333 (Hakan KOÇ) 16 yıl
    dostum biz birini zor alıyoz iki tane 6800 uff vay beee
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Nasıl eklemek istersiniz?
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim