Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Anlık Bildirim

    Nvidia liderliği geri alabilecek mi ? NV40 gümbür gümbür geliyor : )

    16 yıl
    1,6b
    1
    5
    Diğer
    Abone ol
    Haber Editörü

    Almanya'da yapılan ve IT dünyası için dünyanın en büyük olaylarının başında yer alan CeBit'te büyük sükse yapan firmalardan biri Nvidia oldu.

    Kapalı kapılar ardında bir süredir yeni nesil GeForce'lar üzerinde çalışan firma, rakip ATI'nin son dönemdeki büyük başarısı karşısında cevabını oldukça agresif bir ürün olan NV40 ile vermeye hazırlanıyor.

    CeBit'te pek çok firma gibi en son ürünlerine gizlice bir göz attıranlardan biri olan Nvidia, kısa sürede yapılan bazı testlerin sızması : ) ile dikkatleri üzerine topladı.

    Sızan test sonuçları şöyle:

    • 3DMark2001 Single-texture fillrate: 7,010 MPixels/sec ve Multi-texture fillrate: 7,234 MPixels/sec
    • Halo - 1600x1200 - no AA/8X AF - 51.1fps
    • Far Cry - 1600x1200 - no AA/no AF - 53.4fps
    • UT2004 Botmatch - 1600x1200 - 4X AA/4X AF - 71.9fps, 1280x960 - 82.9fps
    • Star Wars Kotor - 1600x1200 - 4X AA/8X AF - 49.3fps
    • Testleri yapanlar/görenler tarafından Pixel Shader performansının GeForce FX 5950 Ultra'ya göre 2.5 ile 5 hatta bazı durumlarda tam 7 kat daha fazla olduğu iddia edilmiş. Ama Pixel Shader versiyonu belirtilmemiş ?
    • Kesin olmayan 3DMark2001 skorunun 36000'ler civarı olduğu iddia ediliyor ama bu şimdilik söylenti: daha az veya yüksek olabilir !

    Karşılaştırma açısından biri hariç testlerin yapıldığı sistem şöyle: Athlon 64 3200+, Gigabyte GA-K8VT800 (VIA KT880), 1GB PC4000 RAM, 160GB SATA HDD. UT2004 Botmatch testi ise çift işlemcili Opteron sistemde yapılmış fakat onun ayrıntılı spesifikasyonunu bilemiyoruz.

    Eğer NV40 ile elde edilmiş yakalanmış ekran görüntülerine (screenshot) bakmak isterseniz buraya tıklamanız yeterli ! Ben haberi yazdığım sırada link işlevseldi ama sonra ne olur bilemem.

    Rakamların oldukça etkileyici olduğunu anlamak ve Nvidia'nın büyük yol kattetiğini görebilmek için uzman olmaya gerek yok.

    NV40'ın gücünün nereden geldiğini ve bunun bedelini bakalım dilerseniz. Önce şu anda onaylanmamış yani kesin olmayan spesifikasyonlar ve performansla ilgili bazı önemli noktalar:

    • NV40 Revizyon A2 - GPU: 475MHz ve Bellek: 1.2GHz GDDR-3 AGP / PCIE versiyonu NV45
    • 175 milyon transistör ? (Daha önce 225 milyon rakamı konuşuluyordu)
    • 16 pipeline/veriyolu - konfigürasyon: 16x1 ?
    • Anisotropic filtreleme şu andaki hazır olmayan Forceware sürücüler ile 8X, final halinde maksimum 16X
    • Çok daha yüksek resim kalitesi 2D/3D - ATI ile aynı ya da daha iyi ???
    • Genel olarak FX 5950 Ultra'dan AA ve AF açıkken 2.5 ile 3 kat daha iyi oyun performansı

    NV40 bu açıdan oldukça ilginç gözüküyor özellikle bir anda ortaya çıkan ve rakip ATI'yi bile şaşırtan 16 pipeline ile iddialı olduğunu hiç çekinmeden ortaya koyuyor.

    Yeni nesil Samsung üretimi yüksek saat hızlarına daha düşük elektrik tüketimi ve buna bağlı olarak da daha düşük ısı üretimi ile çıkan GDDR3 belleklerde bir başka önemli silah olmuş. GPU'nun 475 MHz'lik saat hızı ise büyük bir sürpriz değil zira daha 0.11 ya da 0.09 mikron gibi üretim yöntemlerine geçilmedikçe GPU'ların 600MHz sınırını aşması pek mümkün değil. Şu anda bahsi geçen ürünün final hali değil belki ama yakında seri üretime başlayacağını hesaba katarsak belki Nvidia 500MHz üzerini ya güvenlik ya da daha da ilerleyen dönemlerde olası bir üst model için boş bırakmış olabilir. Hali hazırda firmanın 0.11 mikron üretim yöntemiyle ilgili girişimlerinin devam ettiğini de vurgulamadan geçmeyelim.

    Şimde sıra kartla ilgili en vurucu noktalardan birine geldi. Kartın güç gereksinimini karşılamak için

    • Güç kaynağından 2 adet Molex'e ihtiyacınız var !

    Bu aynı XGI Volari V8 Duo'lardakine benzer bir durum ama NV40 XGI'ın aksine sadece tek GPU'ya sahip : ) Kartın 500$/€ seviyesinde olması zaten hedef kitlesinin 420W ve yukarısı bir güç kaynağına sahip insanlardan oluştuğu anlamına geldiği için bu pek de sorun değil.

    Intel'in Pentium 4 Prescott ile beraber artan transistör sayısını (ki Prescott 0.09 mikron teknolojisi kullanılarak üretiliyor) ancak yeni güç spesifikasyonları ile dengeleyebildiğini göz önüne alınırsa, 175 milyon transistörlü GPU ve 256MB 1.2 GHz GDDR3'ü beslemenin tek yolu bu gibi duruyor : )

    Yazının bu bölümünde yeni NV40'ın ilk sonuçları ile şu anki performans lideri ATI Radeon 9800XT arasında bir karşılaştırma yapmanın uygun olacağını düşündüm.

    ATI'nin şu andaki liderliğindeki en büyük pay DirectX 9 ve Pixel Shader 2.0 başarısına ait: bu kimsenin inkar edemeyeceği bir gerçek.

    Bu nedenle bende DirectX 9 oyunları içinde (zaten çok az var) en az işlemci bağımlı olan Halo'yu bu amaçla kullanmanın mantıklı olacağını düşündüm.

    Anandtech'in 7 Ekim 2003 tarihli incelemesinden (buraya tıklayın !) aşağıdaki skor tablosunu buraya taşıdım:

    Tablodan rahatça okuyabileceğiniz gibi çözünürlük aynı NV40 testindeki gibi 1600x1200 ama Anandtech'in tesinde hem AA (AntiAliasing) hem de AF (AnisotropicFiltering) kapalı ! NV40 testinde ise dikkat ederseniz performans üzerine etkisi olan AF açık üstelik 8X !

    Bu testi seçmemin bir sebebi de Anadtech'in test platformu: AMD Athlon64 FX51, 1GB DDR400 (2x512MB) ve nForce3 anakart ! NV40 testinin Athlon 64 3200+ ile yapıldığını hatırlarsak bazı farklar olsa da durumun olabildiğince hakkaniyet açısından uygun olduğunu düşünüyorum - IQ hesaba katılmadan  : )

    Bu uyarılardan sonra rakamları karşılaştırabiliriz:

    GPU 1600x1200 AA:Kapalı AF:8X 1600x1200 AA:Kapalı AF:Kapalı
    Nvidia NV40
    51.1 FPS
     
    -
    ATI Radeon 9800XT
    -
     
    27.3 FPS
    Nvidia GeForce FX 5950
    -
     
    28.2 FPS

    Eğer CeBit'teki rakamlar doğruysa Nvidia çok eleştirilen PS 2 ve tabii DirectX 9 performansını çok geliştirmiş. NV40 destekli Forceware'in de daha hazır olmadığını da eklersek sonuç takdire şayan.

    Bütün bunlardan sonra akıllara gelen ilk soru şu oluyor: ATI ne yapıyor ?

    ATI'de yeni nesil R420/423'lerini geliştiriyor. 420 ile 423 arasındaki tek fark ilkinin AGP ikincisin ise PCIE olması. R42x serisinin şu anda kesin olmayan ama bilinen özellikleri şöyle:

    İsim
    Radeon 9800 XT
    N/A
    N/A
    N/A
    Chipset
    R360
    R420
    R423
    R480
    GPU
    412MHz
    ~500MHz
    ~500MHz
    ???
    Bellek
    730MHz
    1.0GHz
    1.0GHz
    ???
    Bellek Genişliği
    256-bit
    256-bit
    256-bit
    ???
    Üretim Yöntemi
    0.15-mikron
    0.13-mikron
    0.13-mikron
    ???
    Bellek Tipi
    GDDR2
    GDDR3
    GDDR3
    ???
    Pipeline
    8
    8
    8
    ???
    Vertex Shaders
    4
    6
    6
    ???
    Transistör
    110Milyon
    160Milyon
    160Milyon
    ???
    Arayüz
    AGP
    AGP
    PCI-Express
    ???
    Çıkış Tarihi ?
    Var
    Ç2 04
    Ç2 04
    Y2 04

    8 pipeline ve 6 VS NV40'a göre daha az etkileyici gözüküyor: en azından kağıt üstünde. Şu ana kadar RV42x ile ilgili herhangi bir benchmark sızmadığı için fazla yorum yapamıyoruz ama duyumlar ATI'nin bir parça rahatsız olduğu yönünde Nvidia'dan. Tabii gerçekler ancak final ürünlerin eşit şartlarda test edildiği zaman ortaya çıkacak.

    Son olarak NV40'ın tanıtım tarihinin resmen belli olduğunu söyleyerek yazıyı tamamlayayım.

    NV40 13 Nisan 2004'te California ABD'de NVIDIA ve PDXLAN'ın 250 şanslı kişi ile düzenleyeceği bir LAN partisi ile tanıtılacak.

    NV40'lı makineler üzerinde oynanacak partide 4000$'lık rüya bilgisayar ödülleri gibi armağanlar olacak. Tüm gün sürecek aktiviteyi takiben akşam bir kokteyl ve toplantı ile NV40 hakkında detaylı açıklamalar yapılacak.

    Güncelleme: İlk NV 40 fotoğrafları Kore sitesi Bodnara tarafından yayınlandı ! Buraya Tıklayarak Bodnara sitesinin Altavista Babelfish İngilizce çevirisine gidebilirsiniz. Aşağıda Bodnara'dan alınmış bir kaç Nvidia NV40 resmi : )



    Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (5) Yorum Yaz Forumda Gör
    ozturert (Ert Ozt) 16 yıl
    nvidia 5800le de saglam is yapmisti [krl]
    fenomenhaa 16 yıl
    Nvidia bu sefer sağlam bir iş yapmış gibi görünüyor
    netmaster 16 yıl
    <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by RazorJimmy</i>

    <br /><blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by infoman</i>

    NV40 bu açıdan oldukça ilginç gözüküyor özellikle bir anda ortaya çıkan ve rakip ATI'yi bile şaşırtan 16 pipeline ile iddialı olduğunu hiç çekinmeden ortaya koyuyor.

    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>



    16x pipeline kullanımının getirisinin ne olduğunu teknik olarak açıklayabilecek birisi varsa lütfen cevap yazsın..



    Teşekkürler..

    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>



    Datafuse sitesinde oldukça anlaşılır bir açıklama var (tabii ki İngilizce):



    [url]http://www.datafuse.net/pipelines.php[/url]



    <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'>Fill Rate



    Basically: Rendering Phase: How fast can your GPU fill up your monitor with pixels.



    More accurate: The amount of pixels your vid card can color in 1 second.



    GPU and Pipelines



    A GPU (Graphics Processing Unit) has several parallel pipelines, each pipeline can deliver 1 pixel. Inside this pipeline you can have plural texture units. Some pipeline structures are capable of sending two structures with one pixel. If you're working with a single texture pipeline, the pixel will have to pass twice through the pipeline.



    How to calculate Texels/s and Pixels/s



    Texels in case you aren't the logic thinker are Textures per pixel.



    When using a 200Mhz bus you'll get the following results with a 4x1(4 pipelins, 1texture per pixel) pipeline architecture.



    200Mhz x 4 pipelines / 2 (devision by two since only one texture can pass per pixel) = 400 Mpixels

    200Mhz x 4 pipelines = 800Mtexels



    Let's compare this architecture against a 2x2 architecture



    200Mhz x 2 pipelines (no devision since 2 textures can pass at once) = 400 Mpixels

    200Mhz x 2 pipelines x 2 TU's (each pixel through the pipeline has 2 texture units) = 800Mtexels



    Performance will be close to identical with these two architectures, but this is of course the Theoretical Fill Rate Calculation. All can depend on the software being used. If you would use an application that requires only 1 TU per pipeline, the first architecture would benifit from this and would outperform the second. Of course this works both ways.

    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>
    RazorJimmy 16 yıl
    <blockquote id='quote'><font size='1' face='Verdana, Arial, Helvetica' id='quote'>quote:<hr height='1' noshade id='quote'><i>Originally posted by infoman</i>

    NV40 bu açıdan oldukça ilginç gözüküyor özellikle bir anda ortaya çıkan ve rakip ATI'yi bile şaşırtan 16 pipeline ile iddialı olduğunu hiç çekinmeden ortaya koyuyor.

    <hr height='1' noshade id='quote'></blockquote id='quote'></font id='quote'>



    16x pipeline kullanımının getirisinin ne olduğunu teknik olarak açıklayabilecek birisi varsa lütfen cevap yazsın..



    Teşekkürler..
    rabbitweed (can canan cavidan) 16 yıl
    ati 9xxx serileriyle hicde iyi birsey yapmadi uyuyan devi uyandirmaktan baska
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim
    Yeni Haber
    şimdi