Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu

    Nvidia'dan haberler...

    17 yıl
    37
    1
    Diğer
    Haber Editörü
    • İlk haberimiz Nvidia'nın 3DMark03'ü "Gamers' Benchmark" (Oyuncuların Benchmark'ı) görmediği. Firma yeni 3DMark sürümünün gerçek hayattaki oyun performansıyla ilgili hiç bir ipucu vermediğini iddia ediyor.

      Burada Nvidia'nın 3DMark03'te üstünlüğü ATI'ye kaptırmasını bu açıklamaları yapmalarına bir neden olarak görebilir veya böyle olduğunu düşünebilirsiniz. Ama gerçekte maalesef Nvidia bu konuda önemli ölçüde haklı.

      3DMark03 mevcut hiç bir oyun motorunu temel almamış ve tamamen kendine ait bir motoru var. Önceki sürümlerinde MaxFX motorunu kullanan benchmark şu anda gerçek dünya performanslarına ait bir fikir vermekten oldukça uzak. DirectX'lerin 7,8 ve 9 versiyonlarıyla ilgili testler içeren benchmark, bu testlerin hiç birinde gerçek dünyada kullanılan veya kullanılacak teknolojileri büyük oranda barındırmıyor. Bu açıdan 3DMark03 üst düzey ekran kartlarında izlenebilen hoş bir 3D Demo'dan başka bir şey olamıyor.

      Futuremark ise Nvidia'nın ve bilgisayar aleminin bütün bu eleştirilerini; ürünlerini geliştirme süreci boyunca pek çok firmayla işbirliği yaptıklarını, bilgisayar endüstrisi ile kullanıcıların nötr ve tarafsız bir teste ihtiyaç duyduklarını söyleyerek cevaplıyor.

      Bu arada Nvidia yukarıdaki sözlerine rağmen 3DMark03 skorlarında daha yüksek puan almayı sağlayan Nvidia Detonator 42.68'i yayınladı. Detonator 42.68 WHQL sertifikasına sahip değil ve sadece 3DMark03 optimizasyonu sağlıyor.
       
    • Nvidia GeForce FX'in başarısızlığının ardından Mart ayında yapılacak CeBIT 2003'te bu teknolojiyi taban alan yeni ürünlerini tanıtacak. Yeni NV serisi GPU'lar şunlardan oluşacak:

      • NV40: Yeni kaptan gemisi olacak. Hakkındaki rakamlar çok net değil. Bir kaynağa göre 150 milyon transistör barındıracak. Ama bir İsrail sitesi bu rakamın 300-350 milyon olacağını iddia ediyor. Hatta daha da ileri gidip 750-800 MHz'lik GPU'nun 16MB önbelleğe sahip olacağını yazmışlar : )
      • NV35: GeForce FX'in geliştirilmiş ve optimize edilmiş versiyonu. FX 125 milyon transistör barındırırken bu model 130 milyon transistör içerecek. Muhtemelen yazın piyasada olacak.
      • NV34: En çok versiyondan oluşacak model. 3 ila 6 versiyon arası versiyona sahip olacak NV34 ailesi, 45 milyon transistör içerecek. Bu şekliyle gelişmiş MX'ler olarak düşünebiliriz. GPU'ların hızları 300 ile 375 MHz arasında değişecek. Nvidia'nın bazı ortaklarına saat hızı konusunda büyük bir esneklik tanıması bekleniyor
      • NV31: Mart ayındaki CeBIT'te görücüye çıkacak. GeForce 4 Ti serisinin yerini alması planlanıyor. 4 rendering pipeline'ı ve 80 milyon transistörden oluşacak. GPU'lar 350, 300 ve 250 MHz hızlarında çalışacak, bellek hızı ise 650MHz'den 500 MHz'e değişecek. NV31-Mobile adındaki versiyonu ise en hızlı mobil GPU olacak.
      • NV33 ve NV 36: Henüz kesinlik kazanmayan bu iki çekirdeğin 2004'ten önce ortalarda olması beklenmiyor.
         
    • Yeni çıkan bir söylenti Nvidia NForce 2'lerin Direct X 9.0 destekli IGP'ye sahip bir versiyonun bu yıl içinde çıkabileceğinden bahsediyor. Hırvat dergisi VIDILab son sayısında yayınlanan bir haberde Nvidia'nın  Socket A ve Socket 754 anakartlarında GeForce FX türevi bir grafik çekirdeği kullanabileceği ihtimali üzerinde duruluyor.

      Açıkçası bu şu an için pek gerçekçi görünmüyor çünkü GeForce FX yapısı ne kadar basitleştirilse de IGP'ye sığacak kadar küçültülmesi zor. Ayrıca Nvidia chipsetleriyle ilgili bir açıklama yaptıktan sonra bu ürünü raflarda görmek aylar (hatta yıl : ) alıyor ve bu zaman içerisinde bu tarz bir ürün güncelliğini yitirip karlılığını kaybetme tehlikesi taşıyor. Ama yine de bu fırtınalı ortamda ne olacağını kestirmek oldukça zor.

    Jon Peddie Research - 2002 Son çeyrek



    Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Nasıl eklemek istersiniz? Üye Girişi Yaparak
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim