Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Anlık Bildirim

    Nvidia: GF100 gecikti çünkü...

    Nvidia DirectX 11 destekli ekran kartlarını AMD'den 6 ay sonra 26 Mart'ta lanse ediyor. Peki Nvidia neden geç kaldı, işte cevabı.
    11 yıl
    6,2b
    1
    93
    Diğer
    Abone ol
    İnceleme, Test ve Analiz Editörü

    Ujesh Desai, Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı @Nvidia

    DirectX 11 destekli ekran kartlarını Eylül ayında pazara sunan AMD-ATi'den tam 6 ay sonra Nvidia da nihayet oyuna dahil oluyor ve Fermi tabanlı yeni nesil ekran kartlarını lanse etmeye hazırlanıyor. Aradan geçen süre zarfında Fermi mimarisi ve yeni nesil ekran kartlarıyla ilgili olarak pek çok şey söylendi, Nvidia'nın geç kalma nedenleri farklı kaynaklarca bambaşka nedenlere bağlandı. Yeni nesil ekran kartlarında kullanacağı Fermi tabanlı GF100 GPU'sunun geciktiğini kabul eden Nvidia, yaşanan bu gecikmenin sonucunda ortaya çıkan ürünlerin tüketici lehine olacağını söylüyor. Peki Nvidia neden geç kaldı, işte bu soruya Nvidia'nın tepedeki isimlerinden biri olan Ujesh Desai, NVISION dergisinde açıklık getirdi, gelin şimdi hep birlikte detaylara bir göz atalım.

    Ujesh Desai açıklamalarında, Fermi mimarisinin Grafik Teknolojileri Konferansı'nda lanse edilirken bilgi işlem odaklı tasarlandığı ve oyunlarda pekte iyi olmayacağı yönünde bir algının oluştuğunu ve bu duurmun gecikmenin arkasındaki neden olarak gösterildiğini ancak bu tarz bir düşüncenin %100 yanlış olduğuna çünkü yeni tasarımla oyunarda en yüksek grafik kalitesinin hedeflendiğini belirtiyor.

    GF100 grafik yongasının gecikmesinde kristal berraklığında görüntü sunmak istemelerinin etkili olduğunu söyleyen Usai ana neden olarak; DirectX 11 spesifikasyonunda yer alan tesellation teknolojisini grafik işlem birimine en iyi şekilde uygulamak istemelerini gösteriyor. GF100 için yeni bir mimari geliştirmelerinin arkasındaki temel nedenin, Tessellation teknolojisi için doğru adımları atmak ve bu tekniği araya yazılım (emülasyon ile) girmeden %100 donanımsal olarak uygulamak olduğunu söyleyen Desai, yaşanan bu gecikmeye değdiğini çünkü Microsoft'un DirectX 11 Tessellation örnekleri ile yapılan testlerde 4x - 6x arasında performans farkı yarattıklarını söylüyor. Bu arada merak edenler için Tessellation teknolojisinin oyun geliştiricilerine, kamera açısına göre karakterlerin geometrik veya poligonal detaylarını akıcı bir şekilde ölçeklendirme ve akabinde görsel kaliteyi ciddi şekilde arttırabilme olanağı tanıdığını belirtmekte fayda görüyoruz.

    Tesselation teknolojisi için ciddi yatırım yapan Nvidia'nın bu yöndeki ilham kaynaklarından biri de Karayip Korsanları'ndaki Davy Jones karakteri. Ujesh Desai açıklamasının devamında, Davy Jones gibi milyonlarca poligondan oluşan ve şu an için oyunlarda gerçek zamanlı olarak kullanılamayan detayların GF100 GPU'su ile birlikte görülebileceğine belirtiyor. Nvidia'da "Seçkin Mühendis" sıfatıyla görev yapan ve GF100 GPU'sunun yaratıcılarından biri olan Henry Moreton ise oyunlardaki mevcut render yeteneğini, Oyuncak Hikayesi ile Karayip Korsanları gibi fimler arasına konumlandırıyor. Nerde olduklarını görmek için film endüstrisine baktıklarını söyleyen Moreton, GF100 GPU'sunun geliştirme çalışmalarında Karayip Korsanlarındaki gibi efektleri oyunlara sokacak yenilikler üzerinde durduklarını işaret ediyor.



    Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (24) Yorum Yaz Forumda Gör
    XivA (Muammer Atam) 11 yıl
    sürekli laf. çıkar artık yaw. neymiş bu böyle :S
    alpa07 (oktay çelik) 11 yıl
    experience ye tıklayın video nun üzerinde fareyi tutun
    alpa07 (oktay çelik) 11 yıl
    nvidia nın demek istediği bu

    http://www.ilm.com/theshow/
    honneur (Şerafettin AKKANAT) 11 yıl
    Aradan geçen onca sürede Ati ne kadar gpu satmıştı. Bilen bir arkadaş yazabilirmi (Ben en son 1 milyonu aştılar diye biliyorum). Önemli olan bi waferdan ne kadar fazla gpu çıkarabildiğinse aynı paraya ati çok daha kazançlı bir gpu tasarlamış gözüküyor. Üzerine 1 milyonda gpu sattığını eklersen ati nvidianın daha alması gereken çok yol var sanıyorum.

    Bu arada çin hükümeti süper bi makine yapmıştı yanlış değilsem. Bundada ati 4x serisi gpulu kartla kullanmışlardı.

    Kısaca ati 1 nvidia 0 şimdi koşturma sırası nvidiada... GPU satmak için...
    KANUNI61 (muzaffer şişoğlu) 11 yıl
    hele senin gibi hiçbişey bilmeden sürekli ahkam kesmek hiç iyi değildir,
    fermilerin gecikmesinin temel nedeni, nvidianın 40 nm deki deneyimsizliği ve bununla birlikte gelen kaçınılmaz mühendislik hataları,
    ati boş yere hd4770 i 40nm çıkarmadı, 4770 ile ati:
    tsmc nin 40nm üretim verimliliğinin gpu ya olan etsini hangi kısımlardan dolayı ve neden yield ların düştüğünü test etti, ama nvidia böyle bi çalışmada bulunmadı,
    bundan dolayı fermilerde gpu nun bazı kısımlarının çalışmaması ve hedeflenen saat hızlarının tutturulamamsı gibi sorunlar meydana geldi ki,
    bunlar zaten herkesin bildiği gecikmenin temel nedenleri,
    şimdi ürdünlünün biri çıkmış ve "daha kristal ve daha tesselate edilmiş görüntü vermek için" geciktik diyor
    ve sende tam hız ahkam kesmeye devam ediyosun. devam et


    sonunakadar katılıyorum arkadaşa
    tokatli6061 (ismail durmus) 11 yıl
    Ben diyorumki bu ürünler son kullanıcı için çıkan ürünlermi? Son kullanıcıların ne kadarı bu ürünü gpgpu için alıyo? Eğer bu kartı alanların içinde oyun dışı işlere kullananların oranı %10 gibi bir değerse diğer kesim ne için bukadar bekledi? Rekabet ne uğruna sekteye uğradı? GPGPU olayı kazançlı olabilir ama o işler için profesyonel kartlar üretilmiyomu zaten? Ben oyunları hedef alarak üretilen ürünlerin amacı dışına çıkmasına pek anlam veremiyorum.
    tokatli6061 (ismail durmus) 11 yıl
    Şu kartları başka alanlarda kullanma lafıda kıvırtmanın teknolojik şekli sanırım? Ekran kartını oyun dışında işler için kullanan kullanıcı sayısı % olarak ne kadar?????
    natmaca (sa dasdas) 11 yıl
    @kobb bu sekilde neyi acıklıyorsunki ?
    bu kadar yazmak yerzi be abi, ortada 2 gercek var. hala cıkaramadılar, cok pahalı olacak.
    tokatli6061 (ismail durmus) 11 yıl
    Biri dx9'dan sonra çıkan dx10 dx10.1 dx11 ile yapılmış oyunların dx9 ile olan farkını net bir şekilde ortaya koyabilirmi? Efendi efendi nedeni ne ise gecikmenin açıklayın yada hiç açıklama yapmayın doğru bile olsa millet inanmayacak çünki zaten kimsede inanmadı...
    homeedition88 (epox k.k) 11 yıl
    bunu okuyunca aklıma sony'in ps3 ilk çıkarken ki diyalogları geldi aklıma. x360 erken çıkmıştı ps3 niye çıkmadı dediklerin de aynı cevabı veriyordu sony'de. Hatta toy story kalitesinde grafikleri olan 1080p grafikli oyunlar çıkartacaklarını söylediler. Tabii sony tarafında işler hava da kaldı bakalım nvidia söylediğini yapabilecek mi? (Açıkcası bu tarz beklentileri yükselten beyanlar çok mantıksız geliyor kullanıcılar ürünü alınca öyle yada böyle hayal kırıklığı yaşıyor)
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
    1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

    GENEL İSTATİSTİKLER
    6215 kez okundu.
    20 kişi, toplam 24 yorum yazdı.

    HABERİN ETİKETLERİ
    nvidia
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim
    Yeni Haber
    şimdi