Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    indirim kodu
    Anlık Bildirim

    DirectX 12 yüksek performans ve yüksek enerji verimliliği getirecek

    6 yıl
    4,1b
    1
    102
    Ekran Kartı
    Abone ol
    İnceleme, Test ve Analiz Editörü
    Oy Ver
    Windows 9 ile birlikte gelmesi beklenen DirectX 12, beraberindeki yenilikler ile bilgisayar işlemcilerinin genel çalışma verimliliğini önemli oranda arttıracak. AMD'nin Mantle teknolojisine benzer şekilde, ara yazılım katmanlarından arındırılmış, metal seviyesinde kaynak kullanımına olanak tanıyan yeni uygulama arayüzü, işlemcinin sınırılayıcı olduğu faktörlerde hem performans artışı hem de güç tüketiminde sıçrama gerçekleştirecek.
    İlginizi Çekebilir Avatar PC parçalarında stok sıkıntısı ne zaman bitecek? Özel röportaj
    Bilgisayar Grafikleri ve İnteraktif Teknikler konferansı olan SIGGRAPH 2014 etkinliğinde, Intel tarafından gerçekleştirilen DirectX 12 demosu, yeni arayüzün potansiyeline ışık tutuyor. Microsoft'un Surface 3 Pro tableti üzerinde, 4. nesil Haswell tabanlı işlemci ve işlemciye entegre HD 4400 grafik birimi ile gerçekleştirilen demo kapsamında, bir asteroid sahası içerisinde 50.000 farklı asteroid gerçek zamanlı olarka render edildi yani her kare içerisinde her biri kendi kaplamasına, geometrik köşe ve değişmezlere sahip 50.000 çizim yapıldı.
    Tek bir buton ile DirectX 11'den DirectX 12'den geçiş yapılacak şekilde dizayn edilen demo programı çerçevesinde, illk etapta kare oranı sabit tutularak kaynak kullanımındaki farklılık gösterilmeye çalışılmış. Haber içerisindeki örneklerden de anlaşılabileceği üzere DirectX 12'ye geçiş yapıldığı an itibariyle işlemci güç kullanımı, DirectX 11 altındaki sonuçlara göre %50 oranında azalıyor. Aynı demoyu, kare oranını serbest bırakarak ta tekrarlayan Intel, DX11 ve DX12 için aynı işlemci güç kullanımında DX12 lehine %50 FPS artışı gözlemledi.
    Kısaca özetleyecek olursak, DirectX 12'nin daha düşük seviye kaynak kullanımına bağlı yeni render teknikleri ile, DirectX 11'e göre %50 daha az işlemci güç tüketimi ya da aynı işlemci güç tüketimi seviyesinde %50 daha yüksek grafik performansı elde edebileceğiz. Özellilke güç tüketiminin azaltılması aynı zamanda işlemcinin daha az ısınmasına vesile olacağından Surface gibi Windows işletim sistemli tabletler daha rahat çalışabilecekler. AMD Mantle teknolojisinin BF4'teki %45 ve Star Swarm oyunlarındaki %300+ seviyesindeki performans artışını dikkate aldığımızda DirectX 12'nin potansiyeli de şimdiden merak konusu.
    Sürücülerin getirdiği ekstra yükü ortadan kaldırarak konsol seviyesinde verimlilik anlayışıyla geliştirilen DirectX 12 için AMD, aynı prensiple geliştirilen Mantle teknolojisinin DirectX 12'ye kolayca port edilebileceği hatta DirectX 11'e göre daha hızlı geçiş yapılabileceğini ifade ediyor. Nvidia'nın Fermi mimarisi ve sonrası, AMD'nin GCN mimarisi ve sonrası ile Intel'in Haswell jenerasyonu GPU'ları ile desteklenen DX12'nin 2015 sonunda çıkması bekleniyor.



    Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Daha Fazla Video
    Yorumlar (39) Yorum Yaz Forumda Gör
    1
    Concerve (Tolga ) 6 yıl (düzenlendi)
    senelerdir böyle dediler şimdiden başlamış millet dx 12 çıkıcakmış ne yapsak?senelerdir kandırdılar sizi bence al aşağı bi resim koyuyorum bakın





    8800 GS ile Crysis 2 oynuyor bir arkadaşım canavar gibi grafiklerde çok güzel ne olmuş
    Salvatuon 6 yıl
    DX12 kartlar cikti, kendisi ve oyunlari ne zaman cikacak acaba?
    Timberman 6 yıl
    Hedefleri oyuncular . Yarın anlaşırlar ea veya ubisoftla falan reklam yapsin diye Bf5de dx12 ile %40perf artışı!!! diye sloganı çakarlar. Millet kartları değiştirmeye baslar. Hala ayni sistem. Yazık günah. Çözünürlüklere zaten dur diyen yok. Önüne gelen arttiriyor. 2k yaptık biz 4k yaptık alin 8k vs. Çözünürlük artıkça haliyle oyunların vRam istegide artiyor. Bide bu dx falan filan derken bi bakmissin dx mx gereksiz. Hala oyunlar için ideal çözünürlük 1080p dir. Önemli olan monitorun çözünürlüğü değil tepki suresi ve hzdir. Çözünürlükle veya kâğıt üstünde dxle saat hızıyla vs. Ürün alanlar olduğu surece bu pazar alır başını gider.
    -GamerForLıfe- (Mesut Cancak) 6 yıl
    İnşallah iyi birşey ortaya çıkar,eğer yazdıkları gibi bi performans artarsa pcde yaşadım .
    tricore (Cihat Yıldır) 6 yıl
    yani diyorlar ki o ekran kartlarını var ya işte onları biz size kazıkladık.
    BreenLine (eren bilen) 6 yıl
    BF4 gibi oyunları DX12'ye güncellerler mi acaba??
    halflıfe (murat taş) 6 yıl
    arkadaşlar bu iş bana çok inandırıcı gelmiyor evet tamam bir directx 12 çkacak fakat bu biraz abartılıp Xbox one sattırmaya çalışıyorlar gibi geliyor Microsoft donanımda yaptığı hatayı örtmeye çalışıyor gibi birde bu firmaların amacı tamamen para bu kadar fps artışı olacaksa sonuçta burda denen kartta 4400 yani üst düzey bir şey bile değil bugünkü kartlar 2015 in sonunda ömrü uzatılacak bu da bana kapitalist dünya da çokta inandırıcı gelmiyor nedense
    grezimonk (GAREZ Dabbe) 6 yıl
    DX12 kandırmacası... palavra... 2007 yılından beri çıkacak güya windows 7 ile çıkacaktı çıkmadı... winzort 8 ile çıkacak dediler çıkmadı... winzort 9 ile olası ama sadece ihtimal... boş iddialar... hepsi masal çıkacak...
    TiRaNTx (Ekrem ) 6 yıl
    ısıl olarak nasıl bir azalma olacak? Tamam işlemciden gücü çekiyor ama gpu ya veriyor resilerden bunu anladım. Kısacası birtaraftan diğerine aktarıyor. burdaki olay oyunlarda daha az işlemci daha çok gpu gücü... Isıl durumda bir değişiklik olacağını sanmıyorum zira işlemci azalıp ekran kartı yanacak gibi duruyor. tabi burada ekran kartı üreticileri soğutma sistemleri devreye giriyor yenilemeleri gerekecek. performans ısıl durum ile ters orantılı olarak düşünürsek yanlış olmaz sanırım. ısı arttıkça performans olayıda düşecektir. ve bunlar teorik bir oyun üzerinde denenseydi daha iyi olurdu tabi bunuda dh ekibi yapacaktır sanırım. uygun bir zamanda video olabilir.
    scutaro (Gökhan Yalçın) 6 yıl TiRaNTx
    Yüksek enerji verimliliği getirme olayına ben de inanmıyorum, ama bazı şeyleri yanlış anlamışsınız. Oyunda veya benchmarkda GPU kullanımının yüksek olmasının ısıya etkisi düşük olur, voltaj verip oc yapılsa bile hava soğutmalar yeterli gelmekte. DX 12'nin amacı CPU'nun kullanım oranını azaltarak, oluşabilecek darboğazı ortadan kaldırmak olacak, CPU da yükteyken normal seviyelerde yine ısınacaktır, işini yapmaya devam edecek her zaman olduğu gibi.
    Rubisco 6 yıl TiRaNTx
    Dx11'de aynı işi yapmak için CPU'nun daha fazla çalışması gerekiyor. dx12 ile dx11 Aynı performansı versin şeklinde senaryo oluşturursan, dx12'nin aynı işi yapmak için daha az yordam çalıştırması işletmesi gerekecek. Dx11 100 tane komut sonrasında GPU'ya emir iletebiliyorken dx12 mesela 50 komut ile bunu yapabiliyor. Böylece ikisi de 20fps versin dediğin zaman dx12'de işlemcinin üstündeki yük daha az olduğundan daha az çalışarak GPU'yu beslemesi gerekiyor. Böyle bi durumda da tüketilen güç azalıyor. Hani Nvidia teknoloji çıkartmıştı, mesela notebook için oyunu 30 fps ye ayarlıyorsun, yazılım donanımı ince ayar vererek kontrol ediyor ve bu kontrol ile daha fazla anlık güç tasarruflarına yol açıyor. Bunun sonucunda da notebook 40-50fps verebilecek olsa bile 30fps ye limitlediiğin için driverdan güç tasarrufu çok fazla oluyor(bi programla limitlemeye göre Nvidia'nın yöntemi daha fazla tasarruf sağlıyor).



    Aynı FPS'de güç tasarrufu böyle olur, dx12 ile dx11'i aynı FPS'de karşılaştırırsak. bunun dışında aynı GPU gücünde, mesela GPU ile limitlendiğin zaman dx12'de CPU'nun daha az çalışması gerekeceğinden güç tasarrufu etmiş oluyorsun. Birinde GPU limiitine 1000 birim CPU işlemi ile ulaşıyorsun, diğerinde 500 birim CPU işlemi ile ulaşıyorsun. Bu da böyle bi durumda güç tasarrufu demek, Intel buna benzer bi değişkenin sabit tutulduğu durumdan bahsediyor.





    Edit : @Tuoni Dx12 kartın dx11 kart ile objektif olarak karşılaştırma imkanın olmadığı için ortada sorun var. dx12 özelliği olmasa bile daha iyileştirilmiş mimari olacağından, doğal olarak 2 seneki kartın şimdiki kartlardan daha iyi olmasını beklemek lazım. gtx 280 v.s 460'ı karşılaştır mesela, istersen 480 de ekle. Mimarisi faln farklı, renderı ele alış yapısı faln farklı. tek fark birinin dx11'in istediği şartları sağlaması değil. Fermi adamların en ciddi en sağlam adam gibi mimarisi oldu. dx11'in istediklerinin daha fazlasını verebiliyor Fermi (modern GPU'ların API'lerin istediklerinden çok daha fazla vermesi gibi). Bu durumda dediğine benzer şekilde düşünmemek lazım. Kaba mantık olarak bi arkadaş böyle bakabilir belki ama yanlış. Her halükarda 1.5 2 sene sonra dx12'yi tüm özellikleri ile destekleyecek yeni kart zaten daha hızlı olur. 2 sene önceki mimariler, 2 sene sonra gelecek dx12'yi destekleyecek. Ama şimdiki 7970/680 2 sene sonra dx12 gelmese ne olacaktı? Şimdi 880 alırsam şapa otururmuyuz diye bakarsan kafa kurcalayıcı kısım kısmen o. Yeni mimari, hızlı verimli. Dx12'nin özelliklerini native olarak desteklemiyor. Ama şimdiden bildiğimiz bikaç özelliği var, bunun donanımda olmasını istiyorlar dx12 için. Kesişen objeler ile ilgili özellik bu. Ben mantıken bunun donanımdan desteklenmesinin ne kadar fark yaratacağını anlamadım, tam net cevap verecek çıkmadı. Çünkü Ms'Nin bahsettiği bu özelliği driver üstünden yani yazılım temeli ile destekleyebiliyorsun. Dx'de özellikler (feature set) zorunlu donanım olarak, donanım + yazılım olarak, yazılım olarak desteklenebiliyor. GPU driver altyapısını değiştirip o DX özelliğini GPU'nun işlemesini ve desteklemesini sağlayabiliyorsun. Donanım implementasyonu ile driver üstünden desteklenmesi ne kadar fark yaratır bilemiyoruz. Yapılacak işin türüne ve GPU kaynaklarındaki talebe göre değişir. Ama dediğim gibi şimdilik bikaç özelliğin illa donanımdan desteklenmese de olur, geliştrici bunları kullanmayabilir bile dedirtecek şeyler. O yüzden şimdilik bildiklerimize göre bi 880 alacak olsan bile gelecekteki %100 donanımdan herşeyin desteklendiği dx12 karta göre pek bi kayıp olmazmış gibi geliyor. Şimdi varolan kartlar için önemli değil bu durum.



    Edit 2: @acbold GL'e kimse yönelmiyor çünkü varolan şartlarda GL için oyun geliştirmek anlamsız bi olay. Sen ister Steam'de çok oyuncu var, salt bi GL ortamı için oyuncu kitlesi hazır de, ister GL özellik seti olarak GL 4.4 ile Dx'den ilerde de bu yetmez. Mevcut GL ile oyun geliştirmek, hele ki Linux ortamı için deveye hendek atlatmaktan 100 kat daha beter bi durum. GL 4.4 için getirdiklerio AZDO (approaching zero driver overhead) zımbırtıları ile demolarını faln yaptıkları şeyler ile bile bi geliştriciyi Dx'den GL'e taşıyıp gel öğren uğraş dedirtemezsin. Bak demomuzu da yaptık 18 kat fark var desen bile olmaz. Oyun motoru yapmak ile küp çeviren demo yapmak farklı şeyler. Doğru düzgn araç vs. olması lazım geliştirme ortamın debuggerının faln olması lazım, yazılım driver kalitesinin daha iyi olması lazım. Dx'de bugün bunlar var diye millet oyun geliştiriyor öncelikli tercih ediyor. Ms'nin tekeli ile veya başka şeylerle alaksı yok. Yıllar önce kendi kendine GL'in içine etti geliştirme sürecinde olanlar, hatta tepki için terk edip Dx'e geçtiler. Dx için kullanıcı tabanı oluştu, benimsendi, geniş bi know-how oluştu, driver kalitesi iyileştirildi, debug için analiz için GL'e göre daha iyi araçlar oldu hep. Bunlar sayesinde Dx var, Ms'nin milletin atfettiği şeylerden dolayı değil.



    GL'de olan oyunlar, render özellikleri açısından genelde Dx'den geride. Kafadan bildiğim Metro'yu Linux'e aktarmaya çalıştılar, eksik özellikler ile aktarabildiler buglı olarak zar zor. Hani daha ön seviyede bi oyun olarak bahsettim yoksa Linux altında GL ile çalışan başka oyunlar faln da var. Ama bunlar ile DX'deki oyunları geliştirme imkanlarını 1-1 karşılaştırma imkanın yok, Win GL olsa bile.



    Aşağıdan da bakabilirsin

    forum.donanimhaber.com/...
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Nasıl eklemek istersiniz?
    ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
    1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

    GENEL İSTATİSTİKLER
    4069 kez okundu.
    38 kişi, toplam 39 yorum yazdı.

    HABERİN ETİKETLERİ
    İşlemci
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler 6 yıl Monster Editörleri ödüllerini aldı 6 yıl Pako, iOS kullanıcılarının da beğenisine sunuldu 6 yıl Tom Hanks'den iPad için klavye uygulaması 6 yıl Candy Crush Saga düşüşte 6 yıl Manuganu 2 Windows Phone'a da geldi 6 yıl Swarm Windows Phone cihazları için indirmeye sunuldu 6 yıl Salvador Dali'nin çalışmalarından esinlenen Back to Bed ay sonunda indirmeye sunulacak 6 yıl Assassin's Creed: Pirates Windows Phone için indirmeye sunuldu 6 yıl Google'ın Ultra Violet projesi internete sızdırıldı 6 yıl Silverstone'dan Strider Gold S serisine en güçlü üye :ST1500-GS 6 yıl Exynos 5430 ilklerle duyuruldu 6 yıl OM/ONE dünyanın ilk havada asılı duran kablosuz hoparlörü olduğu iddiasında 6 yıl Qnovo hem yazılım hem donanım bazında daha hızlı şarj imkanı sunuyor 6 yıl HTC, 4 Eylül etkinliği için davetiye gönderimine başladı 6 yıl Sony SmartWatch 3 IFA 2014 fuarında tanıtılabilir 6 yıl Nvidia pasif soğutmalı giriş seviyesi GT 720 ekran kartını duyurdu 6 yıl PlayStation 4 10 milyon satış rakamını geride bıraktı 6 yıl Call of Duty: Heroes, bugün itibariyle beta sürecine giriyor 6 yıl Seri üretim en hızlı sedan otomobil ödülü Amerikalılara mı gidiyor; İşte Dodge Charger SRT Hellcat 6 yıl Sapphire R9 280 Dual-X OC 3GB Ekran Kartı Video İnceleme 6 yıl GÖRÜNTÜLENEN DirectX 12 yüksek performans ve yüksek enerji verimliliği getirecek Sonraki Epoch 2'nin iOS sürümü kısa bir süreliğine ücretsiz 6 yıl Haftanın en iyi iOS oyunları 13 Ağustos 2014 6 yıl Manuganu 2 Android için de indirmeye sunuldu 6 yıl Samsung'un IFA 2014 bombaları netleşiyor 6 yıl KitKat sürümü kullanım oranını artırıyor 6 yıl HTC, özel uygulamalarını tüm Android cihazlarına açmayı planlıyor 6 yıl Puzzle Alarm Clock ile uykudan bulmacalarla uyanın 6 yıl Chrome'un son sürümlerinde çevrimdışı gezinti imkanı göze çarpıyor 6 yıl Battle Worlds: Kronos mobil oyunu için beta gönüllüleri aranıyor 6 yıl Valiant Heart: The Great War'ın mobil sürümü önümüzdeki ay yayımlanacak 6 yıl Box Notes not alma özelliği Android için kullanıma sunuldu 6 yıl Zorlayıcı oynanışı ile Doppler Android için indirmeye sunuldu 6 yıl Android için Dropbox gelişmiş arama özelliği ile güncellendi 6 yıl The Outcast ile metin tabanlı bir simülasyon sizi bekliyor 6 yıl NVIDIA, Android için 64-bit destekli Denver platformunu duyurdu 6 yıl Motorola Shamu akıllı telefonu benchmark skorlarında ortaya çıktı 6 yıl USB Type-C üretime hazır 6 yıl SnapPiCam ile Raspberry Pi ve değiştirilebilir lensler biraraya geliyor 6 yıl Huawei IFA 2014 fuarını da boş geçmeyecek 6 yıl Dünyanın En Hızlı Kamerası ile Tanışın Daha Eskiler
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim