Giriş
DH ile Giriş
Üye değil misiniz? Yeni Hesap Oluştur Sosyal Ağ ile Bağlan
Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Sıradaki Video

    PC Oyunlarında yeni devrim | Nvidia Geforce RTX ilk izlenim

    1 yıl
    15,3b
    1
    Ekran Kartı
    Genel Yayın Yönetmeni
    Pc oyunculuğu için yeni devrim karşınızda. Nvidia Geforce RTX serisi ekran kartları ile gerçek zamanlı Ray Tracing teknolojisi PC oyunlarının bir parçası oluyor.
    Sinema filminden fırlamışçasına gerçekçilikte grafikler PC oyunlarının bir parçası oluyor. Nvidia'nın RTX teknolojisi ve yeni nesil ekran kartları hakkındaki ilk izlenimlerimiz bu videoda.


    En Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz
    -dehşet- 1 yıl en beğenilen
    Devrim lafını öyle gelişi güzel kullanmasak keşke. DX9 ile Crysis gibi bir oyun yapıldı zamanında. Üstüne 3 API çıktı hâlâ Crysis gibi bizi şoke eden grafiksel bir "devrim" yaşanmadı. Physx'i de böyle allayıp pullayıp reklam ettiler sonra Mirror Edge'de devasa performans kayıplarına karşın sallanan birkaç bayraktan başka birşey görmedik. RT oyunda ancak küçük bir ayrıntı olabilir fazlası değil. Oyun oynarken hikâyeye ya da karşı rakibe mi odaklanacağım yoksa şu ışık hüzmeleri nereye çarpıyor, yansımalarına bir bakayım mı diyeceğim? G-Sync şöyle iyi böyle iyi dediler aldık monitörü abartmıyorum oyun oynamayı bıraktım G-Sync açık/kapalı aradaki fark neymiş diye görmeye çalıştım bir saat. Göremeyince açtım durdura durdura YouTube'ta video izledim. Para verdim ya farkı görmem lazım. Eee tabi odak noktam G-Sync olunca oyun gümbürtüye gitti. Şimdi de odak noktamız Ray Tracing olsun istiyorlar. Nvidia'nın zamazingosu bitmez bizdeki paralar suyunu çekti maalesef.
    Devrim lafını öyle gelişi güzel kullanmasak keşke. DX9 ile Crysis gibi bir oyun yapıldı zamanında. Üstüne 3 API çıktı hâlâ Crysis gibi bizi şoke eden grafiksel...
    Devamını Gör
    fhrstw 1 yıl
    Emeğin ucuz olduğu ülkede 1000 dolarlık bir mal bile ulaşılmaz oluyor. Anlatmaya gerek yok görüyorsunuz.
    selahattın ısık 1 yıl
    Grafik karti pazarinda 12k tl devrimi..

    Cosmos sonumuzu hayretsin..
    1 Avatar
    Father Torque 1 yıl
    Ray Tracing aslında 5-6 aydır bahsedilen ve beklenmekte olan bir yenilikti ama NVidia yeni seri kart çıkarır mı, çıkarırsa ne zaman çıkarır tartışmalarının olduğu bir dönemde bu tür bir özelliğe sahip bir kartla ortaya çıkınca bilişim dünyasında bir patlama yarattı dersek yanlış olmaz. Ancak mart civarı ilk haberler gelmeye başladığı andan itibaren konuyu takip eden biri olarak konuyla ilgili birçok noktanın karıştırıldığını veya yanlış anlaşıldığını görüyorum, o nedenle kısa bir özet geçeyim:



    -RayTracing (kısaca RT diyelim) gerçekten de oyun dünyasında devrim diyebileceğimiz bir gelişme çünkü Dx10'dan beri görsel anlamda böylesi bir sıçrama bence ilk kez yaşanıyor.

    -Ancak bu devrimi gerçekleştiren tek başına NVidia RTX değil, aslen Microsoft DirectX 12 RayTracing altyapısı (kısaca DXR) çünkü NVidia RTX de DXR bazlı oluşturulmuş.

    -Microsoft DXR özelliği aslen Compute kullanarak çalışacak şekilde tasarlanmış, yani mevcut kartlar bu efektleri işleyebilecekler ancak halihazırda sadece üst seviye kartlar bu tür efektleri işleyecek kadar güçlüler.

    -NVidia RTX için GPU'da ayrı bir alan hazırlamış, ancak bu sistemde de sadece üst seviye kartlar RTX desteği sunuyor. 2060, 2050Ti gibi kartlar Compute ile DXR çalıştıracak kadar kuvvetli olacaklar mı bilinmiyor. AMD tarafında Vega ve üzeri kartlar DXR çalıştıracak kadar güçlüdür diye düşünüyorum.

    -RT desteği oyunlarda ilk olarak kısmi olarak kullanılacak, yani 3D programlardan alıştığımız haliyle ekrandaki bütün bir sahnenin tamamının RT işleminden geçirilmesi söz konusu değil. Rendering işlemi yine eski sistem olan Rasterization ile yapılıyor olacak, RT ise gölge ve yansımalar gibi efektlerin hesaplanmasında kullanılacak. Yine de Microsoft, canlı RT render işleminin oyunlarda Rasterization'ın yerini almasına daha da yaklaşıldığını söylüyor.
    _Dominic_Toretto_ 1 yıl
    PC Oyunlarında yeni devrim


    Hani şu konsol portu PC oyunları mı ?

    İki ışık ekle, al sana yenilik ha
    ersoyb 1 yıl
    Bu Mesut'un videoyu izleyince bana da gereksiz bir şey gibi geldi. Ama teknoseyir'de Murat Gamsız'ın açıklamalarını dinleyince olayı anladım. Yorum yapmadan bir de onu izleyin derim.
    vamp 1 yıl
    Cok bilgisizce yapilan yorumlar var. Kardesim ray trace olayi gercege yakinlasilmasi icin gerekli olan tek donanimsal destekti. Ray trace acik olan bir oyun ile kapali olan oyun arasinda fersah fersah kalite farki olacaktir. Bizim forum bunu hafife almaya devam etsin. "Paramiz yok alamiyoruz" diye soyleyin canimi yiyin. Fakat anlamadiginiz konular hakkinda "gereksiz" gibi soylemlerde bulunarak komik konuma dusmeyin
    nirvanha 1 yıl
    Diğer tarafta AMD var.Pardüs var!
    Statistik 1 yıl
    Yine troll nvidia ve yine mevcut teknolojiyi yeni olarak tanitip zam yapiyor.


    bunu Cuda,Titan ve en sonunda da Gync adi altinda yapmisti.





    Tarihin açık ara en üçkağıtçı teknoloji şirketi.
    PANTER_111 1 yıl
    2014 Ağustos EVGA GeForce GTX TITAN BLACK 1099$, 2018 Ağustos Rtx 2080ti 1200$. $ kazanan birşey kaybetmiyor ki,
    alımgücü düşen bizim gibi ülkeler. dolar 2014 Ağustos 2.2tl , 2018 Ağustos 6.14tl ??
    mementopolis 1 yıl
    Nvidia Geforce RTX 'i yani Ray Tracking olayini zaten Microsoft Direct X 12.x ile duyurmustu diye hatirliyorum.

    Bu Teknoloji ayni zamanda Amd de görme sansimiz var. Nvidia süsleyip püsleyip sunum yapsin bakalim. Bazilarinin aklinda sadefce nvidia ile mümkündür gibi düsünüyor bazilari.


    ise Microsoft sunumu;



    PANTER_111 1 yıl
    çok güzel bilgiler, Mesut bey işinizi gerçekten iyi yapıyorsunuz ,başarılarınızın devamını dilerim.
    sosisvesalam 1 yıl
    acaba bu teknoloji verimli bir şekilde çalışacak mı mesala oyunda arabayla hızlı gidiyorsun duvarın arkasına geçtin ışıklandırmalar hemen yüklecek mi yoksa bir lag oluşacak mı geç yüklenen textureler gibi olmasında :)
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    B I U " İçerik Göm DH Video Twitter YouTube Instagram Vine Künye BSC Oyun IMDb - url img @
    Nasıl eklemek istersiniz?
    Sıradaki
    Bitince Sıradakine Geç

    Sorgu: 0,406 saniye (WEB2)
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim