Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Haber Gir indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Microsoft DirectX 12 Ultimate’ı duyurdu: Işın izleme yaygınlaşıyor

    Yazılım devi nihayet beklenen hamlesini duyurdu. DirectX 12 Ultimate gelişmiş grafikleri daha geniş ölçekte kullanılabilir hale getirecek.
    1

    Nvidia’nın 2 yıl önce duyurduğu Ray Tracing o zamandan bu yana yalnızca yeşil takıma has bir özellikti. Microsoft’un yeni API’si ışın izlemeyi yaygınlaştıracağa benziyor.

    DirectX 12 Ultimate

    Yeni API 2014 yılında duyurulan DirectX 12’nin aksine başlı başına bir sürüm olmaktan çok DirectX 12’ye ekleme formatında. DirectX 12 Ultimate desteğine sahip donanımlar ışın izleme, Variable Rate Shading, Mesh Shader ve Sampler Feedback’ten oluşan özellik paketine destek sunacaklar.

    Microsoft’un yeni API’yi Xbox Series X öncesinde duyurması PlayStation 5’e karşı bir hamle olarak değerlendirilirken firmanın yeni konsolu DirectX 12 Ultimate destekli ilk konsol olacağa benziyor.

    Diğer taraftan Sony cephesi de Khronos’un yakın zamanda Vulkan’a ışın izleme desteği eklediğini düşünürsek bir alternatif sunabilir. Zira Vulkan’daki ışın izleme donanım konusunda agnostik. Yani Ray Tracing çekirdeği gerekmeksizin GPU’daki geleneksel birimler üzerinden ışın izleme hesaplamaları yapılabiliyor.



    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler Daha Eskiler
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim