Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Haber Gir indirim kodu
    Anlık Bildirim
    Oy Ver

    Bir türlü daralma sürecinden çıkamayan bilgisayar pazarında oyuncu segmenti adeta can suyu haline gelmiş durumda. Bilgisayar pazarı düşüş göstermesine rağmen oyuncu segmenti halen çift hanelerde yükselişini sürdürüyor.

    Hazine durumunda

    GfK firmasının PC oyuncu donanımı pazarı üzerine yılın ilk yarısı için yaptığı yeni araştırmaya göre oyuncu bilgisayarları yıl bazında yüzde 55 artış yaşadı. Oyuncu dizüstü bilgisayarları ise yıl bazında yüzde 24 artışı gördü. Toplamda segmentin 1.5 milyar Avro satış yaptığı ifade ediliyor.

    Segmentte en büyük gelir Batı Avrupa bölgesinden geldi. Yıl bazında yüzde 11 artan bölge 682 milyon Avro gelir getirdi. Asya-Pasifik bölgesi yüzde 67 artışla 522 milyon Avro gelire ulaştı. Doğu Avrupa ise yüzde 42 artışla 193 milyon Avroya ulaştı.

    Bilgisayar ürünlerinde yaşanan yükseliş elbette aksesuar segmentini de etkiliyor. Yılın ilk 6 aylık döneminde oyuncu aksesuarları da yüzde 56 artışla 1.1 milyar Avro satış gelirine ulaştı. Her iki segmentin de birbirine paralel olarak artış göstermesi bekleniyor. Ürün bazında fare ürünleri 130 milyon Avro, klavye ürünleri 117 milyon Avro, kulaklıklar ise 210 milyon Avro satış yaptı.

    Aksesuarlar içerisinde oyuncu monitörü tarafına geçecek olursak burada da büyük bir artış var. Geçen yıla göre yüzde 114 artış gösteren segmentte 24 inç ve yukarı boyutlara muazzam bir ilginin olduğu ifade ediliyor. Segmentin toplam satışı 597 milyon Avro civarında. Yani oyuncu donanımları pazarının tümünde 2.6 milyar dolar civarında bir satış hacmi yakalandı.

    Oyuncu pazarının yıl boyunca büyümeye devam etmesi bekleniyor. Özellikle e-spor konseptinin başarısı ve sanal gerçeklik sektörünün yükselişi en önemli etkenler arasında. 

     


    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
    1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

    GENEL İSTATİSTİKLER
    5063 kez okundu.
    11 kişi, toplam 11 yorum yazdı.

    HABERİN ETİKETLERİ
    pc, pc gaming ve Donanım
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler Daha Eskiler
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim