Anlık Bildirim

AstraZeneca aşısı kanama bozukluğuna sebep oluyor!

Yeni araştırmaya göre AstraZeneca aşısının belli kanama bozukluklarına sebep olduğu düşünülüyor. Bu yan etkilerin hayati bir sonucu olmasa da araştırmacılar meseleye dikkatli yaklaşıyor.
9

AstraZeneca aşısı kanama bozukluğuna sebep oluyor!

Yeni araştırmaya göre Oxford/AstraZeneca aşısının bazı kanama sorunlarıyla ilişkili olduğu düşünülüyor. AstraZeneca veya Pfizer/BioNTech aşısının ilk dozunu alan kişilerin analizi, AstraZeneca aşısıyla bağlantılı olarak immün trombositopenik purpura (ITP) olarak bilinen otoimmün kanama bozukluğu riskinde küçük bir artış olduğunu ortaya çıkardı. Araştırma ayrıca aşıyla ilişkili diğer kanama ve vasküler olaylar riskinde artış olduğuna dair kanıtlar olabileceğini öne sürdü. 

Birmingham Üniversitesi Hastanesi'nden danışman hematolog Dr. Will Lester ITP'yi, kişinin bağışıklık sisteminin kendi trombositlerini yok ettiği durum olarak tanımlıyor. Ayrıca Lester'a göre bu ITP durumunda ölüm çok nadirdir ve kanamalar genelde hafif geçer. Araştırmacılar bu risklerin hafif olsa bile ciddiye alınması gerektiğini düşünüyor. Ancak Hepatit B, Kızamık, Kabakulak gibi hastalıkların aşılarında da benzer sorunların olduğu biliniyor. 

ITP'nin yanında Nature Medicine dergisinde yayınlanan başka bir çalışmada AstraZeneca aşısının kan pıhtılaşmasına neden olduğu yazılmıştı. Ancak yine bunun da ciddi bir risk oluşturmayacağı ve pıhtı önleyici ilaçlarla giderilebileceği söylenmişti. 

Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
Önceki Haftalar
Tüm Zamanların En İyi Yorumcuları
ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

GENEL İSTATİSTİKLER
10532 kez okundu.
25 kişi, toplam 27 yorum yazdı.

HABERİN ETİKETLERİ
covid, astrazeneca ve
Sorgu:

Editörün Seçtiği Sıcak Fırsatlar

Yeni Haber
şimdi
Geri Bildirim