Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu

    Nvidia çalışıyor: PCI Express ekran kartları ve Forceware 2.0

    16 yıl
    3,1b
    01
    3
    Diğer
    Haber Editörü

    Nvidia rakibi ATI'den önce davranarak büyük değişime önceden hazır hale geldi. Bu sene Intel'in deyimiyle son 5-6 sene içerisindeki en önemli değişim yaşanacak ve bütün temel yapı taşları (ATX->BTX, PCI->PCI->PCI-E, IDE->SATA vb.) değişecek; buna tabii ki emektar AGP'de dahil.

    AGP'nin yerini alacak olan PCI-E 16X, mevcut AGP 8X'in 2 kat bant genişliğini paralel veriyolu yerine seri veriyolu üzerinde sunuyor. Burada asıl önemli olan bant genişliğinin ikiye katlanmasından ziyade 2 yollu iletişim tekniğine izin vermesi. Bu da hızdan ziyade özelliklerin artması anlamına geliyor tabii hız artışı için yüksek bant genişliği her zaman mevcut. Bu yüzden mevcut oyunların yeniden yazılmadan PCI-E'den sanılanın aksine performans açısından çok fazla yararlanması pek olası değil. O yüzden PCI-E'nin gerçek gücünü görmek için yeni oyunların çıkmasını beklemek gerekli.

    Konuyu kısaca toparladıktan sonra Nvidia'nın kartları nasıl kısa zamanda hazırladığına geri dönelim: Nvidia'nın kartları doğuştan (native) : ) PCI-E kartlar değil: arada kullanılan bir çevirici ile PCI-E bağlantıdan gelen veriler kartın anlayabileceği AGP sinyallerine çevriliyor. Bu da fazladan bir gecikme yaratıyor.

    Bu durum mevcut SATA sabit disklerin durumu ile hemen hemen aynı mesela, Maxtor ve diğer üreticiler (Seagate hariç ama zaten onunda fazla yüksek olmayan performansı ortada) SATA sinyallerini IDE'ye dönüştürerek bir çevirici düzenek kullanıyorlar.

    ATI ise olaya daha farklı yaklaşmış, onlar doğuştan (native) yani herhangi bir çevirici olmadan PCI-E kartlar çıkarmayı planlıyor.

    Tabii Nvidia'nın bu yaklaşımı ilelebet sürecek değil sanırım firma geçiş dönemini bu şekilde atlatıp kısa bir süre sonra "native" ürünler çıkaracaktır.

    Açıkçası PCI-E'nin yakın gelecekte performansa çokta katkısı olmayacağı için bu çözüm firmanın maliyetlerini düşürmek açısından müşterilerini de rahatsız etmeyecek mantıklı bir yaklaşım gibi duruyor.

    İşte Nvidia'nın ve dünyanın ilk masaüstü PCI-E ekran kartları:

    • NVIDIA GeForce PCX 5950 – GeForce FX 5950 Ultra çevirici çip ile
    • NVIDIA GeForce PCX 5750 – GeForce FX 5700 Ultra çevirici çip ile
    • NVIDIA GeForce PCX 5300 – GeForce FX 5200 Ultra çevirici çip ile
    • NVIDIA GeForce PCX 4300 – GeForce4 MX çevirici çip ile

    Bu haberde yer vermek istediğim bir diğer gelişme ise Nvidia'nın 2.nesil Forceware sürücüleri: Forceware R55.

    Yeni Forceware Nvidia sürücülerinde oldukça önemli değişiklikler getiriyor:

    • Uygulama/Oyun Profilleri: Her bir Uygulama/Oyun için değişik performans ve kalite özellikleri ile profiller yaratmak artık mümkün. Bir drop-down box ile örneğin oyuna başlamadan Halo profilini seçiyorsunuz: işte her şey anında ayarlandı.


    • Performans/Kalite ayarları altında Mipmap'i artık istediğiniz gibi bağımsız olarak kullanabilme: None/Bilinear/Trilinear ve tek ya da çoklu monitörler için Donanım Hızlandırmasını açma/kapama
    • Direct3D altında Pixel Shading için 3 yeni ayar:  fixed function, NULL PS 1.x ve NULL 2.x
    • Yeni GeForce FX 5500, GeForce FX 5700LE ve GeForce FX 5700VE kartlara destek
    • PCI Express desteği
    • Geliştirilmiş fare etkileşimli Pop-Up yardım
    • Yeni nView 3.5: Çok ilginç bir özellik olan Internet Explorer için Pop-Up pencere durdurucu ile "enhanced display grid technology " sayesinde masaüstünü bölgelere bölerek daha düzenli bir çalışma ortamı
    • Çok rahat geliştirilmiş TV çıkışı seçimi! Sadece sağ fare tuşu ile çıkan menü ile her türlü TV çıkışı ayarına hızlıca ulaşma
    • Coolbits desteği ile manuel ya da otomatik Overclock
    • Yeni arayüz

    Bütün bu yeniliklere ek olarak ilginç bir gelişme daha oldu ve bu pek çok ciddi haber sitesi tarafından atlandı. Sizi meraklandırmayalım ve bu bombayı da patlatalım: Yeni seri Forceware'lerde GLSL'i yani Open GL Shading Language desteği bulunuyor ! Bu Open GL 2.0 anlamına geliyor !

    GLSL desteği sürücüyle standart olarak gelmiyor aynı Coolbits gibi bunu aktive edebilmek için bazı registry yani kayıt defteri girdileri yaratmak gerekiyor. Bu çok taze ve fazla yaygın olmayan haber bazı geliştiricileri bile şaşırttı.

    4 yeni genişletme GLSL'i oluşturuyor:

    • GL_ARB_shader_objects
    • GL_ARB_vertex_shader
    • GL_ARB_fragment_shader
    • GL_ARB_shading_language_100

    Bu 4 genişletmeyi de aşağıdaki registry değerlerini girerek yeni Forceware'lerde aktive edebiliyorsunuz; bu sayede Open GL 2.0 demolarını çalıştırmak mümkün olabiliyor !

    •  [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\OpenGL]

       [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\OpenGL\Debug]
       "ShaderObjects"=dword:00000001

    http://esprit.campus.luth.se/~humus/ adresinde bulabileceğiniz Portals adlı demo ile GLSL'i test etmeniz mümkün Nvidia kartınızda : ) Yanlış anlamaları engellemek için tekrar vurgulayayım bu arada: GLSL destekli Portals ve diğer demo'lar sadece yeni resmi olarak çıkmamış 56.55 ve üstü Forceware'ler ile yukarıdaki registry eki yardımıyla çalışacaktır !!!

    GLSL'i aktive ettiğinizi http://www.realtech-vr.com/glview/  adresindeki GLview adlı küçük ama çok detaylı ve kullanımı kolay program ile anlayabilirsiniz. İşte aşağıda GLSL desteği yukarıdaki şekilde aktive edilmiş bir Nvidia ekran kartı:

    Bu arada Humus'un sitesinde ciddi sayıda diğer Open GL ve Direct 3D demoları da mevcut, konuyla ilgileniyorsanız mutlaka bir göz atın.

    Yeni Forceware'ler UT2004 Demo'sundaki bir bug yüzünden Mart ayı başında çıkartılacak.



    Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (3) Yorum Yaz Forumda Gör
    Tunca Çetinkaya (@Twister) 16 yıl
    Ben FW 56.55 kullanıyorum ve registry trick'ini uyguladım, fakat GL_ARB_fragment_shader fonksiyonunu desteklemiyor diyor ekran kartım için (sistemim imzamda yazılı).
    belli olmuyormu? (@ilkerinanç) 16 yıl
    bu glviewer programında baktım,benim 9700pro da butun ogl formatlarını destekliyormus...

    acaba atide caktırmadan suruculerine bu ozelligi koydumu(cataliyst 4.2 yuklu bende),yoksa program benim kartın ogl 2.0 destekleyebilecegi kanaatine mi vardı kendi kendine:)
    @amdfanatic 16 yıl
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\OpenGL]



    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\OpenGL\Debug]

    "ShaderObjects"=dword:00000001



    yaptım program çalışmadı, acaba nerede hata yaptım ??

    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    B I U " İçerik Göm DH Video Twitter YouTube Instagram Vine Künye BSC Oyun IMDb - url img @
    Nasıl eklemek istersiniz?
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim