Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Anlık Bildirim

    Nvidia DirectX 11 destekli oyunların 6-12 ay içerisinde çıkacağını tahmin ediyor

    11 yıl
    17,5b
    1
    94
    Diğer
    Abone ol
    İnceleme, Test ve Analiz Editörü

    Radeon HD 5800 serisi ile birlikte DirectX 11 destekli donanımların satışına başlansa da yazılım tarafında bekleyiş devam ediyor. 22 Ekim'de lanse edilecek Windows 7 ile birlikte resmi olarak piyasa giriş yapacak DirectX 11 API'si için oyun stüdyolarının yoğun çalışması sürüyor. DirectX 11 yaması ile güncellenen Battleforge haricinde henüz yeni API ile uyumlu herhangi bir oyun bulunmasa da yıl sona ermeden Dirt 2 ile birlikte birkaç yeni oyunun kullanıma sunulması bekleniyor. Ancak özellikle Dirt 2 başta olmak üzere duyurusu yapılan ilk oyunların DirectX 11 tabanlı olmadığı ve kısmi destekle gelecekleri biliniyor.

    Konsol versiyonları ile birlikte Eylül ayında satışa sunulacağı açıklanan ancak AMD-ATi'nin milyon dolarlık yatırımı sonrasında DirectX 11 güncellemeleri için yıl sonuna ertelenen Dirt 2'nin şimdiye kadar hazırlanan en güzel görünümlü yarış simülasyonu olacağı iddia ediliyor. Yukarıda da belirttiğimiz gibi kısmi destekle sunulacak oyunlardan farklı olarak DirectX 11 ekseninde geliştirilen yeni nesil oyunlar için bekleyiş bir süre daha devam edecek gibi görünüyor. Zira Nvidia'dan kıdemli başkan yardımcısı Toni Tamassi ve TWIMTBP programının yöneticisi Ashu Rege'nin, DirectX 11 için tam destekli oyunların 6-12 ay içerisinde çıkmasını bekledikleri açıklandı.

    Fermi mimarisini temel alan DirectX 11 destekli yeni nesil ekran kartlarını Kasım ayında duyurması beklenen Nvidia, yeni nesil oyunlar çıkmadan önce kartlarını pazarda yaygınlaştırmayı hedefliyor.



    Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (26) Yorum Yaz Forumda Gör
    CoreXXX (fatih tat) 11 yıl
    aslında bu açıklamayla nvdia bi gizli açıklama yapmış, yani benim dx11 li kartlarım ancak 5-6 ayda çıkar sakın başka kart almayın gibi bi mesaj sanırım:D
    sendomi (metin alkan) 11 yıl
    5800 serisi ortaya çıktığından beri bence nvidia saçmalıyor başka birşey değil 2 haftada nvidia tarafından kaç açıklama geldi saydınızmı
    nirvanha (Serdar AYKUT) 11 yıl
    Ne kadar kıt düşünüyoruz değilmi ama !?



    1-Adam diyor ki dx11 oyunlar için daha vakit var , Ati almayıp bizi bekleyin ,daha hızlısını alın.

    2-Yine adam diyor ki ; dx11 hem Atide var , hem de bizde madem alacaksınız sadece oyunla yetinmeyip , başka işlerinizde de kullanabileceğiniz bir gpu'ya yatırım yapın ,yani Ati'yi değil bizi tercih edin.



    Tabiiki adam kendi kartını satmak için elinden geleni yapacak , ne yani gidin ati' mi alın diyecek.



    3-Adam kasımda diyorsa kasımda dır ,bekleyin görün , herhalde kartların raflarda yerini almasını brklemiyorsunuz o tarihte.



    şunuda unutmayalım nfs shift bile dx9 destekli çıktı şu tarihte , kolaymı kodlanıyor derleniyor şu oyunlar, adamlar bi bakıp aaa hemen dx11 oyun mu yapalım diyecekler ,kolaymı o iş.



    kaldıki nedir dx tutturmuş gidiyoruz neden hiç Open Graphics Library (opengl)

    den ve oyunlarından bahsetmiyoruz herşey dx üzerine mi kuruldu ,yakında RaGe çıksın görüşürüz ozaman , grafik neymiş dx neymiş , ki o motorla birçok oyunda , çıkacaktır.



    Forever ''John Carmack'' ,adamımsın yıllardır.
    hakankart (hakan kart) 11 yıl
    ayrıca o gösterimde kullandıkları gt300 ü de çok merak ediyorum. nedense gösteremiyorlar. belkide soğutmak için gereken donanımı j.h.h. taşıyamadığı için eline o dummy i vermişlerdir ne dersiniz.
    hakankart (hakan kart) 11 yıl
    endüstri standartı olamamk için elinden gele herşeyi yapıyor bu physix
    hakankart (hakan kart) 11 yıl
    sadece nvidianın desteklediği başkasının desteklemesine izin vermediği pazarın henüz kayda değer sadece 1 oyun tarafından desteklenen bir fizik apisini daha fazla hızladırsa ne olur benim ikinci kart olarak kullanıp phisix işlemlerini hızlandırmama bile için vermiyor bu adamlar bu api nasıl yaygınlaşacakta endütri standartı olacak. dx 11 yaygınlaştığında ölecek bir fizik apisini hızlandırdığından bahsediyosun. bize ne oyun motorunda phsix olduğu için oyun deneyiminden önemli bişrşeyler kaybettiğimi düşündüren tek oyunkaç sene sonra çıkmış olan batman sen bana physix diyosun. şimdi oyun geliştiricilere directx 11 ile test yapabilmeleri için gerekli donanımı gönderebilen tek firma ati iken ati kardeşim benphisisx işini istemiyorum yoksa size destek sağlamam derse oyun firmalar hala pysix desteği sağlarmı. kaldıki pek yakında bu pazara dahil olacak olan chip devi firmanın sahibi olduğu havok o chip devinin desteğini arkasına aldığında pyhsix ne yapacak merak ediyorum. bu nvidiayı anlamak mümkün değil ikinci kart olarak nvidia gpusunu physix olarak kullanmam nelerine dokunuyor merak ediyorum.
    hakankart (hakan kart) 11 yıl
    arkadaşım o yaptığı hesaplar seni ilgilendiren hesaplar olmayacak onlar cgpu ile ilgili hesaplar olacak yani o kartlarla petrol arama çalışmaları yapanlar başka alanlar yani sen umrunda değilsin. nvidia cpuya benzer bişey üreteceğim diye işin suyunu çıkardı bence oyunculara sırtını döndü.
    hakankart (hakan kart) 11 yıl
    nvidia mimarisinin nesini bildiğini çok merak ettim adamlar gt300 mimarisi hakkında doğru dürüst bi açıklama bile yapmadılar. sadece tesla kartların temel özelliklerini belirtir bi white paper çıkardılar. sen nvidia içerisinden bilgi alıyosun galiba. ayrıca 512 çekirdek içinde ne gibi shaderlar oldupunuda çok merak ettim. bu nvidia cılar ne zeki adamlar adamlar shader' çekirdek dediler sizini gibileri kadırdılar. gt300 de 512 tane shader var gt200 de240 tane olduğu gibi. gt200 de bu shaderlar 1500-1700 mhz arasında frekanslarda gpu nun teme frekansı dıpında çalıştıkları için ati rv770 deki 800 shaderın 850 (4890 için) mhz de üretiğine yakın kayar nokta performansı üretebiliyorlar. tabi kayar nokta performansı herşey demek değil tabi bunuda gts285 gösteriyor zaten. yani senin sölediğin gibi o 512 çekirdeğin içinde başka şeyler yok. onlar kendileri shader olurlar.
    hakankart (hakan kart) 11 yıl
    yazmayı unuttuğum bi noktada şudur mimd çekirdekler simd çekirdeklerden her zaman daha yüksek bant genişliği ister. çünkü her çekirdek mimd mimarisinde çekirdekleri tek tek programlayabilme yetisi sağladığınız için bu çekirdeklere tek tek ne iş yapacaklarınıda söylemeniz lazımdır bunun içinde ekstra bant genişliğine ihtiyaç duyarsınız. ayrıca sizce ati salakmı o kadar para yatırıp bi gpu tasarlıyo sonrada çok basit çözebileceği bellek bant genişliği sorunu yüzünden kendi gpularını sınırlıyomu demek istiyosunuz. emin olun atideki mühendisler 5800 serisi ne 384 bit bant genişliğinin %30 ekstra performans kazandıracağını düşünseler o gpuyu 384 bit olarak tasarlarlardı.
    hakankart (hakan kart) 11 yıl
    512 adet shaderın mimd olması ancak cgpu uygulamalarında bişeye yarar. oyunlarda nvidiaya bişey kazandırmaz fazladan konulan önbelleklerden bişey bekleme çünkü oyunlarda onlarda gerekli değil.ve o 512 shaderi 1,5 ghz seviyesinden daha yüksek bi frekansta çalışıtırabilirsen bişeye yarar. ya nvidia o dana gözü kadar gpu'yu istediği kadar yüksek frekanslarda çalıştıramadığı için çıkışı gecikiyorsa ne olacak. hepimiz isterizki nvidia atiden daha yüksek performansta bi gpu çıkarsın da atinin 5800 leri fiyat indirmek zorunda kalsın. yoksa biz ne ati ne nvidia bi dx11 gpu alamayız.
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
    1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

    GENEL İSTATİSTİKLER
    17534 kez okundu.
    19 kişi, toplam 26 yorum yazdı.

    HABERİN ETİKETLERİ
    oyun, Ekran Kartı
    Sorgu:
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim
    Yeni Haber
    şimdi