Battle royale birkaç yıldır bildiğiniz gibi oyun dünyasın bir tür olarak kabul ediliyor. Her ne kadar bunu daha öncesinde olsa da PUBG ile birlikte popülerleştiğini ve ardından Fortnite’ın da bu yolda ilerlemesiyle battle royale türünün oluştuğunu söyleyebiliriz. Türü kısaca “bir bölgeye silahsız bir şekilde atılıyorsunuz ve bölge yavaş yavaş darılırken bulduğunuz silahlar diğer oyuncuları öldürüp hayatta kalan son kişi olmaya çalışıyorsunuz” şeklinde özetleyebiliriz. Bunun bir benzerini Açlık Oyunları serisinde de görmüştük. Tür bu kadar popülerleşince de haliyle birçok örneğini görmeye başladık. Bugün inceleyeceğimiz oyun da yine battle royale türünde bir oyun olan Naraka: Bladepoint.
Yayıncılığını NetEase Games Montréal’in yaptığı, geliştiriciliğini ise 24 Entertainment’ın yaptığı Naraka: Bladepoint geçtiğimiz günlerde çıkışını gerçekleştirdi. Daha öncesinde birkaç kez açık betası düzenlenen oyun hakkında aslında oyuncuların da bir hayli fikri var diyebiliriz. Ancak yine kısaca bu oyunu Asya kültüründen esinlenerek yaratılan bir evrende daha çok yakın dövüş silahlarının kullanıldığı bir battle royale oyunu olarak özetleyebiliriz. Peki o kadar battle royale oyunu arasında bakılmaya değer mi?
Oyunun oynanış kısmı ile başlayalım. Oyun aslında klasik bir battle royale. Öncesinde karakterinizi seçiyorsunuz, sonra haritada doğmak istediğiniz yeri. Maç başlıyor ve sağda solda eşya arayarak kendiniz için uygun silahları buluyorsunuz. Sonra da alan daralırken düşmanlarınızı öldürerek veya iyi bir şekilde saklanarak son kalan kişi olmaya çalışıyorsunuz. Diğer battle royale oyunlarına göre farkı ise menzilli değil, yakın dövüş silahlarının ön planda olduğu ve yeteneğinizin olduğu bir oyun diyebilirim.
Karakter Seçenekleri
Oyunda birden fazla karakter bulunuyor. Temel oynanışta hepsi aynı olsa da birkaç farklı yetenekleriyle farklılaşıyorlar diyebilirim. Rütbeniz ilk zamanlarında bu yetenekler pek de işinize yaramıyor çünkü oyun sizi gerçek bir maça soktuğunu iddia etse de botlarla oynuyorsunuz. Ancak oyun bunu size söylemek istemiyor. Ancak gerçekten oyuncularla oynamaya başladığınızda bu yetenekler işe yarıyor çünkü birçok kombo yapma şansı yakalıyorsunuz ve oyun bu kombolarla keyifli diyebilirim. Bu kombolarınızı yapmak için yeteneklerinize yakın ve uzun menzilli silahlarınızda eşlik ediyor. Ayrıca bir de kancanız bulunuyor. Aksiyon kısımlarında yakın mesaja silahınız asıl hasarı veren öncelikli silah ancak farklı yollarla uzun menzilli silahınızı da öncelikli hale getirebilirsiniz. Kancanız ile birlikte hep düşmanların üzerine atlayabilir hem de çatılarda veya ağaçlarda pusularda bekleyebilirsiniz. Silahların genelde ikiye kendi içlerinde ise birkaç farklı tarz ayrılıyor. Saldırı hızı ve hasara bağlı olarak. Bu yüzden savaş kısımlarının eğlenceli olduğunu söylemek gerek ki kombo yapmak cidden keyifli.
Oyunun Dünyası
Oyuna dair şahsi olarak bir diğer sevdiğim nokta ise dünyası diyebilirim. Asya kültürüne göre yaratılan dünya gerçekten keyifli. Tapınaklar, ormanlar ve araziler gerçekten dönemi ve kültürü hissettiriyor. Aynı şekilde karakterler de öyle. Güçlü bir PC’ye sahipseniz görsellik açısından da online bir oyuna göre tatmin eden bir deneyim yaşayabilirsiniz. Ancak dediğim gibi eğer bu kültüre dair bir sevginiz varsa önemli oluyor. Yoksa sadece bir haritadan öteye gidemiyor. Ancak Fortnite veya PUBG’nin haritasına göre bakmanın daha keyifli olduğunu söyleyebilirim. Haritalar gayet geniş ve sadece yatay değil dikey olarak da size özgürlük sunması haritayı daha büyütüyor. Ayrıca kancanız sayesinde yükseklerde geçen enteresan savaşlara da tanıklık edebilirsiniz.
Puan
Sonuç olarak aslında çok da söyleyecek bir şey yok. Evet, oyun keyifli ve daha farklı battle royale deneyimi sunuyor. Özellikle savaş kısımları ekstra keyifli. Ancak bu oyun için kritik nokta tek bir kişiye değil çoğunluğa bağlı. Sonuçta PUBG ve Fortnite’ın bu kadar sevilmesi popülerliğiyle doğru orantılı. Bu iki oyunun oyuncu sayısı düşerse, oynamaya devam eden oyuncuların da keyfi azalır. Bu yüzden Naraka: Bladepoint’in oyuncu sayısı eğer belirli bir seviyenin üzerinde kalmaya devam ederse aradığınız yeni online oyunun bu olduğunu söyleyebilirim. Ancak eğer oyuncu sayısı düşerse sadece dönemlik bir oyun olarak kalır ve bir süre sonra tamamen ortadan kaybolur. Bu haliyle oynaması keyifli bir oyun ama ne kadar daha keyifli kalacak orası belli değil.
0 puan için her şeyiyle kötü rezalet bir oyun, 10 puan için eksiksiz muazzam bir oyun ve 5 puan için de ortalama bir oyun dersek, Naraka: Bladepoint için puanım 6.5 olur. Puan olmadan son bir cümle kurmam gerekirse de “Battle royale türünü sevenlere ve yeni bir deneyim arayanlara hitap eden bir oyun.” derim.
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
Xiami ne kadar para verdiyse artık. Uzun süre kaldı reklam diyen mesajlarımızı silmişler. Mesajlarımı sildim bunuda siz silin.
çöp
türkiyede satılmıyor mu daha?
@ccguven evine giren surilere yemek olmuş ilk işleri yemek değilmiş...
Yine mi piramit ( sürekli gördüğüm masonik sembolleri vurguluyorum, istatistikleri bilelim, yerlileriyle iş yapmayalım )
Yurtdışı fiyatı bile 9k olunca insanın hevesi kaçıyor
Benim oğlana alayım bi tane
Efsane Türkiye’ye gelse alırım..
O ışık efektleri sadece yanlarda değil üstte de olmalıydı. Böylece tabancayı kullanan, kafasını yana eğmek zorunda kalıp, fıtık olmaz.
Mukemmel bir silah acaba ne kadar hızlı atıyor. [resim] [resim]
Fiyat makul olsa efsane olur gerçekten ya.
Vay bee, bu cihaz xiaomi çıktı ben de diyordum kim üretmiş..
hocam 4x daha iyi direk hs attirir
Über
Evet ama 6x scop daha iyi gider buna daha uzaktaki hedefler için. Gerektiğinde 3x'e de çekebilirsin falan :D
Muskun alev tabancası vs bu
Yakında su atan F18 falanda yaparlar :)
Hazneye kezzaplı su doldurup nişan almak yapmayın böyle şeyler yahu...
Xiaomi kendini çok geliştirdi artık her alanda kaliteli işler yapıyorlar.
fışkırttığı su mermi gibi isabetli gitmeyeceği için gereksiz diye düşünmüş olabilirler.