Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Anlık Bildirim

    Nvidia’nın Ray Tracing ve DLSS teknolojisi nedir? Avantajları ve diğerleri haberimizde

    Donanım dünyasının son dönemde en çok konuşulunan konularından birisi Ray Tracing. Bu yazımızda yeni teknolojinin ve DLSS'in ne olduğuna ve avantajlarına değindik.
    1 yıl (Son Güncelleme: 1 yıl)
    18,8b
    1
    28
    Ekran K...
    Abone ol
    Yazar
     
    Nvidia’nın yeni RTX ailesini tanıtmasının üzerinden aylar geçti. O gün bu gündür donanım dünyasında yeni ekran kartı modelleri ile birlikte gelen Ray Tracing teknolojisi ve onun artıları eksileri konuşuluyor. Peki nedir bu Ray Tracing?

    RTX 2000 serisi Pascal modellerine kıyasla her nesilde olduğu gibi belli bir performans artışı sundu ancak Turing GPU’lu yeni çözümler şimdiye kadar her yeni nesil modelin çıkışında yapılan performans artışı tartışmalarından daha çok Ray Tracing özelliği ile gündeme geldi.
    Ray Tracing çok basitçe tarif edecek olursak bir ışın izleme teknolojisi yani ışık kaynağından çıkan ışınların aynı gerçek hayattaki gibi parlak yüzeylerden yansımasını simüle eden bir teknoloji. Aslında bu güne kadar Ray Tracing’e benzer grafiksel özellikleri çeşitli oyunlarda görmekteydik. Buna karşın bu denemeler hem Ray Tracing ile elde edilen sonuçlar kadar detaylı değildi hem de geliştirme esnasında oldukça büyük bir emek gerektiriyordu.

    BVM Algoritması 

    Oysa Ray Tracing ile birlikte bu hesaplama işlemleri BVH Algoritması ile GPU içerisindeki bu iş için ayrılmış bulunan RT çekirdekleriyle gerçekleştiriliyor. Oldukça karmaşık bir yapıya sahip bu algoritma ışık kaynağının cinsi, ışınların çarpacağı yüzeyin cinsi çarpma açısı ve objeler arası uzaklık gibi bir çok etkeni hesaba katarak gerçek hayattaki gördüğümüz yansımaları taklit ediyor.
     
    Sadece ışık yansımaları da değil üstelik, gölgelerde de gelişmelere gebe bir teknoloji ışın izleme. Öte yandan bu işlem izlediğimiz animasyon filmlerinde de kullanılmakta. Tabi bu içeriklerdeki ışın işleme için piksel başına bir ışın ve hatta daha fazlası kullanılıyor. Öyle ki 90 dakikalık 60 FPS bir film için yaklaşık 324 000 görselin işlenmesiyle elde ediliyor. Dolayısıyla sonuç oldukça detaylı ve keskin oluyor. Bu da saatlerce süren bir işlem süresi manasına geliyor.
    İlginizi Çekebilir Avatar RTX 2080 Ti Super gelmeyecek
    Peki Nvidia bu işlemi nasıl bir tek GPU ile gerçekleştiriyor? Cevap çok basit: Bu denli bir seviye şu an için hedeflenmiyor. Yine de sonuçlar oldukça etkileyici, çoğunuzun şu ana kadar yayınlanan tanıtım videolarından izlediğiniz üzere.
    Teknik açıdan baktığımızda şu an için kartların ışın izleme performansını tam olarak ölçebileceğimiz bir test yok ancak RTX2080 Ti için 10 Giga Rays/s’lık performansını düşündüğümüzde ve Ray Tracing aktive edildiğinde düşen %20 ila %40’lık performans karşısında performans/grafik arasında dengeli bir seçim yapılmak zorunda.

    Örneğin GPU 1080p60 seviyesinde 120 milyon piksel görüntülemek zorunda ki RTX 2080 Ti için piksel başına 80 ışın düşmekte. Artan çözünürlüklerde ise bu oran düşüyor. Bu durumda piksel başına ne kadar ışının yeterli olduğu akla gelmekte zira ekranda çizilmesi gereken başka objeler de olacak muhakkak. Bu konu halen ilginç bir ikilem olarak duruyor bizler için, kararını Ray Tracing destekli oyunlarda göreceğiz.

    DLSS


    Turing GPU’suyla gelen bir diğer dikkat çekici konu ise RT çekirdekleriyle gelişmiş Cuda çekirdekleri yetmediğinde devreye giren Tensor birimleri. Makine öğrenme hesaplamalarını hızlandıran bu ünite 114 GigaFLOPS’luk FP16 hesaplama kapasitesine sahip ki bu GTX 1080 Ti’ın 14.2 GigaFLOPS’luk gücünden misli misli daha fazla.
    Bu aşamada Nvidia’nın yine yeni modellerle birlikte kullanıma sunduğu DLSS teknolojisinden faydalanılıyor. Çizilecek objelerin önce düşük çözünürlükte köşe yumuşatmasız bir şekilde çizildiği bu teknikle elde edilen sonuç daha sonra Tensor çekirdekleri üzerinde çalıştırılan derin öğrenme ağları sayesinde yüksek çözünürlük ve köşe yumuşatmalı hale yükseltiliyor. Tabi bu yöntem aynı zamanda gürültü önleme amaçlı da kullanılabiliyor.

    Giriş seviyesi kartlarda faydalı olabilir

    Cars 3 ve Coco yapımlarında bu teknolojiden faydalanan Pixar bu sayede yıllarca sürebilecek bir render süresinden kurtulmuş oldu. Bunun oyunlardaki faydası ise özellikle de düşük performanslı sistemlerde görülecek. RTX 2080 Ti’daki 10 GR/s yerine 1-2 GR/s’lık performansa sahip bir kartta düşük çözünürlüklere düşülmesi gerektiğinde ödün verilen keskinlik konusu bu sayede çözülerek halen kullanıcı memnun edecek bir deneyim sunulabilir.

    Ray Tracing destekli oyunlar

    Artık daha somut konulardan konuşalım, teknik detayları geride bıraktık. Şu an için piyasada Ray Tracing ve DLSS destekli oyun sayısı bir hayli az. Çokça bilinen yapımlara baktığımızda Battlefield V, Shadow of the Tomb Raider ve Metro Exodus’u görüyoruz. Ayrıca Assetto Corsa, Atomic Heart, Enlisted, Control, Justice, Mechwarrior 5: Mercenaries da mevcut. 

    Battlefield V 

    Battlefield’da patlama sahnelerinde etraftaki araçların ve binaların camlarında ben buradayım diyen Ray Tracing yerdeki sularda ve oyunun tanıtım videosundan hatırlayacağınız bir karakterin gözündeki yansımayla da bir hayli heyecan uyandırıcı görünüyor. Ek olarak oyuna geçtiğimiz günlerde DLSS desteğinin eklendiğini de belirtelim.

    Shadow of the Tomb Raider 

    Shadow of the Tomb Raider’da da yine yansımalar etkileyici bir başlık ancak burada yukarıda da bahsettiğimiz üzere ışın izlemenin gölgelerdeki katkısı daha bir ön planda duruyor. Gerçeğe daha yakın etkileşimlere ve iyileştirilmiş kontrasta sahip gölgeler oyunun tanıtım videosunu izleyenlerin dikkatini mutlaka çekmiştir. Neon lambaların önünde dans edenlerin yere düşen hatlarından titreşen ateşin oluşturduğu gölgelerin de eşzamanlı olarak dalgalanmasına kadar yapımcının eklediği detaylar kaydadeğer.

    Sonuç


    Son olarak gelelim alınır mı alınmaz mı konusuna. Şu an için Nvidia’nın izlediği yüksek fiyat politikası Ray Tracing’i orta seviye oyuncu sistemlerinden uzakta tutuyor.Ayrıca her yeni teknolojide olduğu gibi piyasada bu avantajı yaşayabileceğiniz yapımların azlığı da bir diğer olumsuz madde. Dolayısıyla daha fazla oyunda bu tekniği görmek isteyen ve uygun fiyattan bunu elde etmek isteyen kullanıcılar için biraz zaman geçmesini beklemek daha doğru olacaktır.
    Buna karşın üst segment bilgisayar toplayacaklar için Ray Tracing oldukça cazip bir avantaj kesinlikle. Zira AMD kanadından henüz ışın izlemeye yönelik hatırı sayılır bir adım gelmiş değil. Geçtiğimiz ay Lisa Su ile yapılan bir röportajda AMD’nin CEO’su, Ray Tracing’in önemli bir teknoloji olduğunu ve bunun için hem donanımsal kanatta hem de yazılımsal tarafta hummalı bir çalışma yürüttüklerini belirtmişti. Ek olarak kullanıcıların ışın izlemeden tam anlamıyla faydalanabilmesi için ekosistemdeki oyunların azlığına da işaret etmişti. AMD’nin hamlesini zaman gösterecek.

    https://www.digitaltrends.com/computing/what-is-ray-tracing/ Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    En Beğenilen Yorumlar Tümünü Genişlet Yorum Yaz
    veleciraptor (Önemli Değil) 1 yıl
    DLSS tam bir hayal kırıklığı. Performans sağlıyor ama görüntüyü de aynı oranda kötüleştiriyor.

    DLSS tam bir hayal kırıklığı. Performans sağlıyor ama görüntüyü de aynı oranda kötüleştiriyor.
    Devamını Gör
    Yorumlar (22) Yorum Yaz Forumda Gör
    DH Misafiri 1 yıl
    incelememi kaldı forumda hop translate gönder gitsin üst editorler bile yabancı video fotoğrlarla kamera karşısında video hazırlıyorlar .forum ergen kaynıyor onlara göre şekilleniyor herşey.
    artenis (mehmet n.) 1 yıl
    Neden 3D TASARIM ve RENDER konusunda değilmiyor ? Genel olarak Donanım haber de bu konu hep kaldı... Bir zamanlar 1280x1024 test edilirki ekran kartları burada ben hep derdim ki lütfen 2K da test edin elimizde ekranlar var, yıl 2012-2013 idi... Bir arada Fonksiyonalite diye bir madalyanız vardı incelediğiniz ürünlere verirdiniz. O kelimeye ben savaş açıp her verdiğinizde ve telaffuz ettiğinizde kanıtlarla çürütürdüm ve kalktı çok şükür.. Neyse 3D ve RENDER meselesine giriniz ki profesyonelleri de çekiniz... Çips + kola + oyun + ergen dörtlüsü yine kalsın +1 yapın !
    Amore 1 yıl
    Bu haber Nvidia tarafından RTX Teknolojilerini aham şaham göstermek için bilinçli olarak hazırlatılmış belli.
    Shadow of Tomb Raider'da DXR, DLSS gördük mü? Göremedik...
    Henüz desteklemiyorsa, destekliyor gibi neden yazıp, okuyucuları yanlış yönlendiriyorsunuz. Adam akıllı teknoloji desteği gelip, sonuçlar ortaya çıkana kadar RTX kart almayın, aldırmayın.
    orc123456 1 yıl
    Physx dönemine döndük yine, yıllar sonra aynı şeyi tekrar izliyoruz, hatırlıyorum da millet performans kaybı yüzünden sırf Physx'e atayabilmek için 2. ekran kartını alıyordu, sonra da oynayacak oyun bulamıyordu.

    RT ve DLSS için de 1-2 tane oyun çıkarılacak özel olarak, bir dünya performans kaybı ile RT, kalite kaybı ile de DLSS gösterilecek, millet de galeyana gelip Nvidia partizanlığı yapacak.

    DLSS şu ana kadar uyduruk bir yöntem olmaktan öteye gidemiyor. RT ise mantıklı bir seviyeye gelebilirse ne ala, zaten öyle bir durumda rakipler de ona uygun kartlar üretir çünkü gerçek zamanlı ray tracing Nvidia tekelinde olan veya Nvidia tarafından icat edilen birşey değil, ilk kullanımı seksenlerin başlarına kadar gidiyor.
    K E N (K E N ) 1 yıl
    Caps konusuna dönmüş.
    # Ace # (Hakan ) 1 yıl
    2k görüntüyü fake 4k ve fhd görüntüyü 2k diye bulanık sunmak ne zaman teknoloji oldu.

    Rt ile sıçtılar bari Dlss ile toparlarlar sanıyorum, özellikle diğer seriler için oda patladı. Arada çıkıp bu çok yeni ilerde geliştirecekler diyenler kartlar çıkalı 6 ay oluyor 2.5 yılda yeni seri geldiğini aklınızdan çıkarmayın...
    nerden çıkarıyorsun RT ile sıçtığımızı? RTX ile İNKİLAP Yaptık! Atomik Heart oyununu izledin mi kardeşim? Objektif bak ...
    Mutlak.Sıfır (Yüksel ) 1 yıl
    Dh yetkilileri bunu haber yapacak mısınız?

    https://www.guru3d.com/news-story/nvidia-promises-to-improve-image-quality-issues-with-dlss.html
    c36ab7c4 (c36ab7c4 c36ab7c4) 1 yıl
    Evet bu iğrenç, demode olmuş espriyi tekrardan yapacağım. Lütfen vurmayın :*

    Suppordle (Bahadır ) 1 yıl
    Yalnız iyi "meme(mim)" konusu olmuş hahahah. Nvidia iyi yağladı helal olsun.
    Balthier (Haluk ) 1 yıl
    Yahu neden bu kadar detay veriyorsunuz gereksiz uğraş.

    Fake 4k deyin birde Fps off bitti gitti.
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
    1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

    GENEL İSTATİSTİKLER
    18790 kez okundu.
    21 kişi, toplam 22 yorum yazdı.

    HABERİN ETİKETLERİ
    nvidia, turing ve
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler 1 yıl Facebook ve ABD hükümeti arasında milyarlarca dolarlık ceza pazarlığı 1 yıl Pictionary oyununa sanal çizim desteği 1 yıl Dibe vuran kripto para piyasasına rağmen Binance en karlı borsa olmayı başardı 1 yıl Nvidia gelirlerde düşüş yaşıyor 1 yıl Efsanevi F1 pilotu Ayrton Senna'nın kaskı 185 bin dolarlık fiyatıyla rekor kırdı 1 yıl Haftaya BİM ve A101 mağazalarında çok uygun fiyata farklı teknolojik ürünler var 1 yıl Battle royale türüne boynuzlar damga vuracak 1 yıl Vivo V15 Pro modelinin canlı görüntüleri sızdırıldı 1 yıl 2si1 | Radeon VII Performansıyla yakıyor 1 yıl Yapay zeka sahte olduğu anlaşılamayan haberler yazabiliyor 1 yıl Xiaomi Mi 9’un fiyat etiketi ortaya çıkmış olabilir [Güncellendi] 1 yıl Müjde! Organize İşler Sazan Sarmalı filmi Netflix’te yayınlandı 1 yıl Avrupa'nın prototip uydusu, zıpkınla 'uzay çöpü' yakaladı (VİDEO) 1 yıl 18000mAh bataryalı Energizer Power Max P18K Pop duyuruldu 1 yıl Çinli akıllı telefon üreticileri Avrupa pazarını fethediyor 1 yıl Seat'ın Cupra markası yeni SUV konseptinin görselini paylaştı 1 yıl NASA'nın yeni uzay teleskobu ortaya çıktı: İşte "SPHEREx" 1 yıl Xiaomi'nin MIUI 10 arayüzüne karanlık mod geliyor 1 yıl Ubisoft CEO’su; “The Division 2’yi Epic Store’a taşıma amacımız, kendi mağazamıza olan ilgiyi artırmak içindi” 1 yıl Depresyon beynin yaşlanmasını hızlandırabilir 1 yıl GÖRÜNTÜLENEN Nvidia’nın Ray Tracing ve DLSS teknolojisi nedir? Avantajları ve diğerleri haberimizde Sonraki İnceliğiyle rekor kıran Samsung Galaxy Tab S5e tanıtıldı: İşte özellikleri ve fiyatı 1 yıl Samsung Galaxy M20 oldukça iddialı fiyatıyla ön satışta! 1 yıl WhatsApp kullanıcıları artık izinleri olmadan gruplara eklenemeyecek 1 yıl Hong Kong akıllı hapishaneleri test ediyor 1 yıl Sony'nin yeni giriş seviyesi modeli Xperia L3'ün render görüntüleri sızdı 1 yıl Volvo'nun ilk tam elektrikli otomobili Polestar 2 yeni görseli ile karşımızda 1 yıl Samsung'un piyasaya sürmeye hazırlandığı giyilebilir ürünleri ortaya çıktı 1 yıl TUSAŞ, milli muharip uçağının yeni bir videosunu yayınladı 1 yıl New Super Mario Bros. U Deluxe Video İnceleme 1 yıl Göklerde süzülen en büyük yolcu uçağı Airbus A380'lerin üretimi durduruluyor 1 yıl MyFitnessPal ve 500px gibi platformlardan çalınan 617 milyon kullanıcı bilgisi hackerlar tarafından satılıyor 1 yıl Facebook, şirketi ve çalışanlarını tehdit eden kişileri uygulamaları yardımıyla takip ediyor 1 yıl Meizu 16 Plus Sound Color Edition duyuruldu, Astell&Kern kulaklık ve DAC ile geliyor 1 yıl Mi 9 Explorer Edition dört arka kamera ile gelebilir 1 yıl Activision Blizzard yaklaşık 800 kişiyi işten çıkarıyor 1 yıl Dacia Duster, yeni 1.3 TCe benzinli motoruyla satışta: İşte fiyatları 1 yıl Profil ön izleme özelliği Twitter uygulamalarına da geliyor 1 yıl Vivo'nun yeni alt markası IQOO'nun katlanabilir telefonu ortaya çıktı 1 yıl 1TB oyuncu SSD fiyatları yarı yarıya düştü 1 yıl Samsung'un yeni tableti Geekbench'te göründü Daha Eskiler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim
    Yeni Haber
    şimdi