İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (41) YORUM YAZ

tarafından 24 Ekim 2011, Pazartesi 21:05 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Linux çekirdek 3.1 çıktı; NFC desteği ve daha fazlası...
Rehber Erdi Özüağ
41 26361
 
Tam 10 farklı aday sürümden sonra Linux çekirdeğinin (kernel) 3.1 sürümü dakikalar önce Linus Torvalds tarafından yayınlandı. Açık kaynak işletim sisteminin yeni çekirdek sürümü uzun süredir merakla beklenen yeni özelliklere ek olarak çeşitli güncellemeler ve iyileştirmeler de içeriyor. 
 
Akıllı telefonlarla birlikte yeni yeni yaygınlaşmaya başlayan NFC yani Yakın Alan İletişim teknolojisine destek kazanan Linux aynı zamanda OpenRISC açık kaynak işlemci desteği, yeni iSCSI uyarlaması ve Wii kontrolcü desteği de içeriyor. Yeni işlemci güç araçları ile daha iyi güç yönetimi ve çok sayıda yeni sürücü güncellemesi de çekirdek 3.1'in detayları arasında yer alıyor. 
 
Linux çekirdek 3.1 hakkında daha fazla bilgi için; http://kernelnewbies.org/Linux_3.1
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 26361 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
Computeus 24.10.2011 21:20:53
Hocam sen gerçek misin? Microsoft ürünleri dışında (.NET) neredeyse bütün programlama dilleri Linux'e doğal (native) destek verir. IDE sorununu da Netbeans veya Eclipse ile çözersin. Daha birçok IDE
...
Yorumun devamı ▼
+24
F@t_01 24.10.2011 23:06:49
Herşeye rağman DH'da linux ile ilgili haber okumak şaşırtıcı. Devamı gelir umarım. +13
Ciddiyetsiz 24.10.2011 23:16:56
Linux çok kötü olduğu için serverların %90ı linux tabanlı zaten...bir de kalkıp diyorlar ki VS en iyi ide. hadi bilmeyene yutturursun ama bilene sökmez bu. vs daha bi eclipse bile değil hatta. vs ile
...
Yorumun devamı ▼
+11
Computeus 25.10.2011 13:36:15
Hocam sen böyle bir mesaj atıyorsan hem bilgine hem insanlığına yazık. Yahu IBM mi, Apple mı, Google mı, Facebook mu, Twitter mı, Oracle mı, NASA mı sizce VS kullanıyor? Hem bu firmaların yaptığı pr
...
Yorumun devamı ▼
+8
Computeus 24.10.2011 21:44:25
Gördüm hocam merak etme. Sizin anlamakta zorlandığınız kısım VS ile sadece MS dillerini programlayabileceğiniz. En basitinden PHP için VS ile elinizin kolunuzun bağlı kalmak zorunda olması. MS diller
...
Yorumun devamı ▼
+6
sertacarslan 25.10.2011 09:11:15
Hocam tarafsız biri olarak bu yazdıklarında diğer arkadaştan daha çok bildiğini gösteren birşey göremedim. Ama adamı bir güzel aşağılamışsın.Bence olmamış...
...
Yorumun devamı ▼
+5
mehmednaim 24.10.2011 21:48:36
Arkadaşlar MS Windows ile GNU-Linux'ü karşılaştıramazsınız, felsefeleri farklı. Bilgisayarla tanışmışlığı Windows işletim sistemi ile olan insanların Linux tabanlı işletim sistemlerine alışması kolay
...
Yorumun devamı ▼
+4
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Windows10 5.11.2011 21:04:56
linux de artık çok hızlı sürüm numarası değiştirmeye başlamadı mı? önce 2.6.xx sürüm numarasını takip ediyorken, önce 3.0a sonrada 3.1e geçiş yapıyor.
0
csh 5.11.2011 07:29:11
Tavsiyen icin cok tesekkurler Lordtek, NetBeans'i bir Java projesinde kullanmistim guzel gorunuyordu fakat Eclipse'ten cok memnun oldugum icin Eclipse kullanmaya devam ettim. Genelde C++ tabanli yazilimlar gelistiriyorum. Eclipse'in cok guzel plug-in'leri var, ozellikle CDT plug-in'i cok guzel C++ destegi sagliyor. Bazen dusunuyorum da, Eclipse C++ ile yazilmis olsaydi cok daha guzel olurdu.

Netbeans'ta gordugum sey Swing ile GUI yaparken GUI kodlarina dokunamamamiz (Visual Studio'daki gibi). Eclipse uzerinde cok guzel plug-in'ler var. Eclipse'in Swing Designer'i ile kendi yazdigimiz GUI kodlarini bile cok basarili bir sekilde visual olarak gorup duzenleyebiliyoruz. Normalde GUI kodlarini el ile duzenlemeye gerek kalmiyor zaten (kendi GUI komponentlerimizi kullansak bile) ama GUI editorun her tur GUI kodunu tanimasi guzel birsey olur. Bunun disinda pek kullanmadigim bir sey icin cok fazla yorum yapmam dogru olmaz, bos bir zamanda C++ destegini denemeyi dusunuyorum, fakat Eclipse'in CDT plug-in'i kadar basarili olacagini pek sanmiyorum.
+1
LORDTEK 28.10.2011 09:28:14
quote:
Orijinalden alıntı: csh
Sunu kesinlikle soyleyebilirim, Eclipse bugune kadar gordugum (sadece IDE olarak degil) dunyada yapilmis olan en guzel proje.
Tavsiye mahiyetinde NetBeans'ı üzerine düşerek denemeni tavsiye ederim. Eski Borland ne ise bugün NetBeans o.
0
oktayakgoz 26.10.2011 00:31:48
ben program yazarı filan değilim fakat yorumları okudumda garibime gitti. herkes diyorki ben yazılımcıyım şu kadar bu kadar bu kadar yazılım geliştim vs vs vs. siz neyi kullanmanız gerektiğini bilmiyormusunuz. elbetteki aynı işi yapan seçenekler arasında fark olacaktırç yoksa hep si aynı olurdu. herşeyi ikileme sokmanın ne manası var. bütün forum fandroidler ve iboylar arasında çene dalaşına girmiş. bütün android ve ios teller aynı işi yapıyor. hangisini istersen onu kullan.

ben nasıl hangi telefonu kullanmam gerektiğini biliyorken eminim yazılım geliştiren de neyi kullanması gerektiğini bilir.
+3
müntekim 25.10.2011 23:47:42
quote:
Orijinalden alıntı: cray

Sen Eclipse,Netbeans ve Visual Studiou kullanap aradaki farkları gördün mü? Piyasada hiçbir ide VSnin eline su dökemez.


Asıl VS Eclipse eline su dökemez ama eclipse hakkıyla kullanmak çok zor.Eclipse kullanamıyorsan eclipse gibi bir ide'yi hakedebilecek kod yazarı değilsidir , drag&drop out diğer bir tabirle.
Karıştırılan da bir şey var VS denince tüm MS teknolojileri akla geliyor , Eclipse sadece bir IDE dir.
0
csh 25.10.2011 23:22:18
Eclipse ile C++ ve Java, ayni zamanda Visual Studio ile C++.Net ve C# yazilimlari gelistirmekte oldugum icin bunlarin aralarindaki farki oldukca iyi bildigimi dusunuyorum. Uzun yillardir Eclipse, Visual Studio (6.0'dan son versiyonuna kadar) ve QT Creator kullandim. Bunlar arasinda en begendigim ve en rahat kullanilir buldugum IDE (tamamen ozellestirilebilir olmasini ve ozelliklerinin cok guzel calismasini da gozonunde bulundurarak) Eclipse, daha sonra QT ile cok guzel entegrasyonu olmasini ve en az Visual Studio kadar ozellikleri olan (en azindan kullandigim yanlariyla) QT Creator, daha sonra da (code completion gibi seylerde ilk oldugunu da unutmamak gerekiyor, bilemiyorum belki bu ilk Visual Studio degildir, Borland gibi IDE'ler de eskiden vardi) Visual Studio geliyor. Visual Studio'nun kullanmadigim ozelliklerine gelince, beni team ozellikleri ornegin pek ilgilendirmiyor, cunku Git version kontrol sistemi kullaniyorum. Diger Crystal Reports gibi ozelliklerini de kullanmadim ve ihtiyac da duymadim. Sunu kesinlikle soyleyebilirim, Eclipse bugune kadar gordugum (sadece IDE olarak degil) dunyada yapilmis olan en guzel proje.
+1
umut_baris 25.10.2011 18:55:18
Aga olayı bilmeyen n'olur yorum yazmasın!
-3
NuKe_MaNia 25.10.2011 17:52:25
linuxun derdi windows gibi olmak değil ki önceliklerini farklı bi kere
linux posix uyumunu olsun donanım desteği olsun maksimum uyum için çalışıyor adamlar

alın bakın bütün bu sistemlere linux çekirdeği çalışabiliyor.
quote:
Supported platforms DEC Alpha, ARM, AVR32, Blackfin, ETRAX CRIS, FR-V, H8/300, Itanium, M32R, m68k, Microblaze, MIPS, MN103, OpenRISC, PA-RISC, PowerPC, s390, S+core, SuperH, SPARC, TILE64, Unicore32, x86, Xtensa


google web sunucusu olsun sadece android değil birçok pda lar süper bilgisayarlar olsun cern deki araştırmada bile sistemler linux playstationdan süper pc yaptı adamlar ispanyada üniversitede yüksek işlemler için kullanıyor amerikan hava kuvvetleri bile playstation dan süper pc yaptı oho biz halen o iyi bu kötü herkes kendi kullandıgını beğeniyor süper valla

adamlar maksium verim için kullanıyor
0
captaincato 25.10.2011 17:18:43
iki işletim sisteminide kullandım evet gerçekçi olmak gerekirse 84 lü zamanlarda ms dos ile başlamıştım pc kullanmaya arkasından windows ve güncel sürümleri,açıkcası yaygın işletim sistemi olmasının avantajları olmasaydı oyun multimedia tarafından desteklenmeseydi çok güçlü bir ekonomiye sahip olduğu için firmalarla anlaşmalar yapamasaydı bu kadar çok kullanırmıydınız,bolca açığı olan isterlerse verilerinize çok rahatlıkla ulaşabilecekleri bir yazılım güvenlik seviyesi düşük,çoğu ülkenin kendi işletim sistemleri ile çalışma nedeni budur!Evet linux süpersonik bir ev kullanıcısı işletim sistemi değil ve zamanı var henüz alışkanlıklar programlar firmalar microsofta destek vermekte microsoft onlara destek vermekte normal ev kullanıcısının microsoft ürünlerini tercih etmesi normal ortada kapital bir güç var ve linux beleş bir işletim sistemi ama hor görülmemeli elektronik ürünlerine teknolojiye katkıları büyük ve ileride microsoft un korkulu rüyası olacaktır....
0
GrAy 25.10.2011 17:03:51
Bir şeyin alternatifinin olması neden bazılarını rahatsız ediyor.
Linux gelişmekte olan bir işletim sistemi adamların elinde finansal bir güç yok. Ücretsiz olarak size bir alternatif sunuyor. Kaldı ki gündelik işleri için bilgisayar kullanan ofis internet vb. microsfta para vermek akıl karı değil.
Ayrıca linux'un çok güçlü olduğu alanlarda mevcut serverlar mesela.
0
bkadem 25.10.2011 14:05:28
quote:
Orijinalden alıntı: LORDTEK


Oldu mu şimdi? Hem özgür yazılım, açık kaynak kod ve linux diyeceksin hem de PostgreSQL yerine yok MicrosoftSQL veya Oracle diyeceksin. Olmadı...

Ben açık kaynak kod demedim siz başkasına alıntı yapacakken bana yapmışsınız.
-1
Computeus 25.10.2011 13:36:15
quote:
Orijinalden alıntı: proyuris





Şimdi sen kalkıp 1000 ile 10000 satır koddan oluşan programlarla uğraşıyorsan zaten senin için hiçbir zaman sorun olmaz. Boyunu aşmayan sularda yüzmekle okyanusun en derin yerinde yüzmek farklı benim cahil kardeşim. Takım olarak çalışılan yaklaşık 1 yıl süren ve ortalama 900 bin satır kod yazdığın bir projede visual studio nun ve desteklediği teknolojilerin sana neler katabileceğini tahmin edemezsin, bilemezsin, çünkü sen hayatın boyunca böyle bir proje çalışmadın. Dahası var eğer elinde bütçe kısıtlıysa google gibi binlerce mühendisin yoksa amerikayıda yeniden keşfetmek istemiyorsan bir yerlerde mutlaka ucuza destek sağlamak isteyeceksin. Her neyse kime anlatıyorum ben bunları, Muhtemelen sen birşeyleri takip eden programlarla uğraşıyorsun, işte kim ne zaman tuvalete girdi ne zaman çıktı, kimin kime ne kadar borcu var, hangi araba ne kadar benzin harcamış gibi şeyler :-) :-) Seni suçlamıyorum buna dikkat et! Bilmediğin şeyler hakkında yorum yapıyorsun.

Hocam sen böyle bir mesaj atıyorsan hem bilgine hem insanlığına yazık.

Yahu IBM mi, Apple mı, Google mı, Facebook mu, Twitter mı, Oracle mı, NASA mı sizce VS kullanıyor? Hem bu firmaların yaptığı programlar, sizin yazdığınız 900 bin satır gibi orta ölçekli programlardan çok daha büyük.

İlk aldığınız bilgisayarda Windows yüklü imiş, çalıştığınız firmada da Windows tabanlı yazılımlar geliştirmişsiniz, bütün dünyayı böyle sanıyorsunuz.

.NET tabanlı yazılım geliştirme dışında VS'yi kullanan programcı neredeyse kalmadı dünyada.
+8
saitcam 25.10.2011 12:16:46
Sörvırlarda :) Linux tabanlı olmakla (aslında Unix) Linuxun kurulu olması çok farklı hemşerim, elmayla armudu karıştırmayalım. Linux beleş olduğu halde (evet evet beleş) toplumun dönüp yüzüne baktığı yok! (toplum derken bilgisayarla yeni tanışan türk toplumunu kastetmiyorum, kapiş?) Nerde bir korsanlık heveslisi, aklı bir karış havada macera perest varsa Linuxa atlıyor ve sonrada kendini özel zannediyor, tek kelimeyle komik! Neymiş de açık kaynak kodluymuş da cart curt, yemişim onun kodlarını ben!
-4
SiR MaNiaC 25.10.2011 12:10:25
VS' e laf atıp komik olmayın. Beğenmiyor ya da kullanmıyor olabilirisiniz ama piyasadaki en iyi IDE VS di.Su götürmez hemde. eclipse ve netbeans inde güzel yanları var ama karşılaştırılmaz bile.

Yani bir IDE'de bütün dillere kod yazabiliyor olmak neden artı bir özellik olsun ki, aksine o ide nin dile özgü özel kolaylıklar getirmesini engeller bence. O açıdan baktığımızda en iyi ide heralde canım gözüm NOTEPAD olur.
+3
LORDTEK 25.10.2011 12:08:40
quote:
Orijinalden alıntı: cray

Kesinlikle katılıyorum. Herhalde 10 kere filan linux kurup öğrenmeye heveslendim, her seferinde bir sıkıntı yaşadım, çözümlerin hepside kod yazar gibi karmaşık. Elimde win7 gibi güzel bir işletim sistemi olunca, bir kaç deneme sonrasında ama ya ne uğraşıyorum diyorsun. Ayrıca piyasa milyontane linux versiyonu var, pardusunda bunlardan bir farkı yok.
Ben de sana katılıyorum :)
Ben neyse de davranışlarıyla penguene benzemeye çalışan linuxçu bi arkadaş bile "ya bu win7'yi güzel yapmışlar ben bile alıp kullanmayı düşünebilirim" demişti. Linux olayı harbiden saç baş yolduruyor. Ama iş, sunucu yönetimine gelince yani sunucu yapacak için değişir tabi. Linux, java, php, PostgreSQL çözümdür...
-1
LORDTEK 25.10.2011 12:05:10
quote:
Orijinalden alıntı: bkadem

10 yıl profesyonel, 6 yıl amatörlük yıllarımı da eklediğimizde toplamda 16 yıllık yazılım geliştirme tecrübemle aşağıdaki sonuca ulaştım:Windows = DelphiWindows = MS C++ ( Api,Driver, Oyun, Sistem yazılımları)Web = Asp.NET ( C# )Multi Platform = Java ( Netbeans, Eclipse )Veritabanı Yönetim Sistemi = Sql Server ( Windowsda )Veritabanı Yönetim Sistemi = Oracle ( Linuxda )Tabii yukarıda yazdıklarım şu an için geçerli, yarın başka bir dil veya platform çıkar o çok kullanılır. Ayrıca yukarıda yazdıklarımı yıllarca kullandım. Öyle sağdan soldan duymakla falan atmıyorum.


Oldu mu şimdi? Hem özgür yazılım, açık kaynak kod ve linux diyeceksin hem de PostgreSQL yerine yok MicrosoftSQL veya Oracle diyeceksin. Olmadı...
+1
aoktar 25.10.2011 12:03:02
linux'u kötüleyenler, gidip bir qt, wxwidgets nedir diye biraz araştırsınlar
+2
bkadem 25.10.2011 09:45:04
quote:
Orijinalden alıntı: proyuris


Şimdi sen kalkıp 1000 ile 10000 satır koddan oluşan programlarla uğraşıyorsan zaten senin için hiçbir zaman sorun olmaz. Boyunu aşmayan sularda yüzmekle okyanusun en derin yerinde yüzmek farklı benim cahil kardeşim. Takım olarak çalışılan yaklaşık 1 yıl süren ve ortalama 900 bin satır kod yazdığın bir projede visual studio nun ve desteklediği teknolojilerin sana neler katabileceğini tahmin edemezsin, bilemezsin, çünkü sen hayatın boyunca böyle bir proje çalışmadın. Dahası var eğer elinde bütçe kısıtlıysa google gibi binlerce mühendisin yoksa amerikayıda yeniden keşfetmek istemiyorsan bir yerlerde mutlaka ucuza destek sağlamak isteyeceksin. Her neyse kime anlatıyorum ben bunları, Muhtemelen sen birşeyleri takip eden programlarla uğraşıyorsun, işte kim ne zaman tuvalete girdi ne zaman çıktı, kimin kime ne kadar borcu var, hangi araba ne kadar benzin harcamış gibi şeyler :-) :-) Seni suçlamıyorum buna dikkat et! Bilmediğin şeyler hakkında yorum yapıyorsun.

Yazınızda karşı tarafı rencide etmeseydiniz size katılıyor olacaktım ama
başka insanlardan çok şey biliyor olabilmemiz bize rencide etme hakkı verir mi.
+1
bkadem 25.10.2011 09:36:44
10 yıl profesyonel, 6 yıl amatörlük yıllarımı da eklediğimizde toplamda 16 yıllık yazılım geliştirme tecrübemle aşağıdaki sonuca ulaştım:
Windows = Delphi
Windows = MS C++ ( Api,Driver, Oyun, Sistem yazılımları)
Web = Asp.NET ( C# )
Multi Platform = Java ( Netbeans, Eclipse )
Veritabanı Yönetim Sistemi = Sql Server ( Windows'da )
Veritabanı Yönetim Sistemi = Oracle ( Linux'da )
Tabii yukarıda yazdıklarım şu an için geçerli, yarın başka bir dil veya platform çıkar o çok kullanılır. Ayrıca yukarıda yazdıklarımı yıllarca kullandım. Öyle sağdan soldan duymakla falan atmıyorum.
-1
sertacarslan 25.10.2011 09:11:15
quote:
Orijinalden alıntı: proyuris


Şimdi sen kalkıp 1000 ile 10000 satır koddan oluşan programlarla uğraşıyorsan zaten senin için hiçbir zaman sorun olmaz. Boyunu aşmayan sularda yüzmekle okyanusun en derin yerinde yüzmek farklı benim cahil kardeşim. Takım olarak çalışılan yaklaşık 1 yıl süren ve ortalama 900 bin satır kod yazdığın bir projede visual studio nun ve desteklediği teknolojilerin sana neler katabileceğini tahmin edemezsin, bilemezsin, çünkü sen hayatın boyunca böyle bir proje çalışmadın. Dahası var eğer elinde bütçe kısıtlıysa google gibi binlerce mühendisin yoksa amerikayıda yeniden keşfetmek istemiyorsan bir yerlerde mutlaka ucuza destek sağlamak isteyeceksin. Her neyse kime anlatıyorum ben bunları, Muhtemelen sen birşeyleri takip eden programlarla uğraşıyorsun, işte kim ne zaman tuvalete girdi ne zaman çıktı, kimin kime ne kadar borcu var, hangi araba ne kadar benzin harcamış gibi şeyler :-) :-) Seni suçlamıyorum buna dikkat et! Bilmediğin şeyler hakkında yorum yapıyorsun.

Hocam tarafsız biri olarak bu yazdıklarında diğer arkadaştan daha çok bildiğini gösteren birşey göremedim. Ama adamı bir güzel aşağılamışsın.
Bence olmamış...
+5
SEO-Uzmanı 25.10.2011 08:43:16
linux son kullanıcılar için bir sistem değil
bu açıdan ancak android gibi son kullanıcılara özgü sistemlerle
son kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap verebilir.
+1
proyuris 25.10.2011 06:54:38
quote:
Orijinalden alıntı: Computeus


Gördüm hocam merak etme. Sizin anlamakta zorlandığınız kısım VS ile sadece MS dillerini programlayabileceğiniz. En basitinden PHP için VS ile elinizin kolunuzun bağlı kalmak zorunda olması. MS dilleri için VS en iyi IDE. Ama diğer diller için Linuxte ne yapıyorsanız Windowstada aynısını yapmak zorundasınız; yeni bir IDE kullanmak. Bilmeyen de sanacak ki VS ile bütün dillerde kod yazılır, Windows en hızlı sunucudur.

Şimdi sen kalkıp 1000 ile 10000 satır koddan oluşan programlarla uğraşıyorsan zaten senin için hiçbir zaman sorun olmaz. Boyunu aşmayan sularda yüzmekle okyanusun en derin yerinde yüzmek farklı benim cahil kardeşim. Takım olarak çalışılan yaklaşık 1 yıl süren ve ortalama 900 bin satır kod yazdığın bir projede visual studio nun ve desteklediği teknolojilerin sana neler katabileceğini tahmin edemezsin, bilemezsin, çünkü sen hayatın boyunca böyle bir proje çalışmadın. Dahası var eğer elinde bütçe kısıtlıysa google gibi binlerce mühendisin yoksa amerikayıda yeniden keşfetmek istemiyorsan bir yerlerde mutlaka ucuza destek sağlamak isteyeceksin. Her neyse kime anlatıyorum ben bunları, Muhtemelen sen birşeyleri takip eden programlarla uğraşıyorsun, işte kim ne zaman tuvalete girdi ne zaman çıktı, kimin kime ne kadar borcu var, hangi araba ne kadar benzin harcamış gibi şeyler :-) :-) Seni suçlamıyorum buna dikkat et! Bilmediğin şeyler hakkında yorum yapıyorsun.
-9
TikaMasala 25.10.2011 04:40:48
Kernel 3.1 çıkmış ta bize mi çıkmış? Kaç kişi kernelini kendi derleyip sorun yaşamadan Linux dağıtımında kullanabiliyor? Hadi tamam masaüstü kullananlar bir şekilde deneye yanıla yapıyor olabilirler ancak serverlarda bu işlem çok riskli. Centos / RHEL hatta debian gibi kendi özel kernelini kullanan linux dağıtımları daha bu 3.X kerneli çok bekler.
Backportçu zihniyete ban (RHEL).
0
silver021 25.10.2011 03:53:14
linuxtan size güzel bir cevap 3ün 1 ini buyrun alın :)
-2
El_domingo 25.10.2011 01:40:44
sanki windowsun herseyinin biliyoruz...bu is biraz da aliskanlik meselesi linux tabanli isletimsistemlerinde temel isleveleri root olma program ekle program kaldir surucu yukle surucu kaldir..bilsek yeter....de artar bile...windows da yaptigimiz is zaten bunlar degilmi...:D
0
symbiat 25.10.2011 01:29:39
quote:
Orijinalden alıntı: oktayakgoz
By kernel nasi bisi. android ile ubuntuda kulanian kernel ayni seymi

kernel denen şey, işletim sistemlernin çekirdeklerine verilen ad.
her işletim sisteminde kendine has bir kernel olur.
android kullanılan kernel ubuntu(yani linux) kernelinin bir kuzeni diyebiliriz. Daha doğrusu daha kapalı bir mimari için(pda telefon tablet vs) yeniden şekillendirilmiş hali.
wiki den aratırsanız bu konunun ne kadar derin olduğunu görebilirsiniz.
+1
oktayakgoz 25.10.2011 00:53:35
By kernel nasi bisi. android ile ubuntuda kulanian kernel ayni seymi
0
Ciddiyetsiz 24.10.2011 23:16:56
Linux çok kötü olduğu için serverların %90ı linux tabanlı zaten...
bir de kalkıp diyorlar ki VS en iyi ide. hadi bilmeyene yutturursun ama bilene sökmez bu. vs daha bi eclipse bile değil hatta. vs ile sadece ms programları geliştirebilirken eclipse ile c++'tan tut java, android her türlü ortama uygulama geliştirebilirsin. ayrıca vs liselerde eclipse mühendisliklerde gösteriliyor. bu bari farkı anlamanızda yardımcı olsun...
+11
manyakurt 24.10.2011 23:13:45
quote:
Orijinalden alıntı: cray


Sen Eclipse,Netbeans ve Visual Studiou kullanap aradaki farkları gördün mü? Piyasada hiçbir ide VSnin eline su dökemez.

Hepsini kullandım, amaç özgürlükse eclipse tek geçerim.
0
F@t_01 24.10.2011 23:06:49
Herşeye rağman DH'da linux ile ilgili haber okumak şaşırtıcı. Devamı gelir umarım.
+13
symbiat 24.10.2011 22:31:58
şu adamlar bir de reiser4 ü mainline kernel içine alsalarda rahatlasak ya...
+1
positroN 24.10.2011 22:21:03
Yine ayni sig yorumlar. bari haberle alakasi olsa
-1
Stanislas Xavier 24.10.2011 22:00:56
linux iyi hoş ama bu penguenden hiç haz etmiyorum zamanında çok daha iyi bir logo bulunabilirdi
-5
freedream 24.10.2011 21:49:11
quote:
quote:
Orijinalden alıntı: Computeus

quote:
Orijinalden alıntı: proyuris Yazılım geliştiren insanlara hitap etmedikleri sürece hiçbir zaman windows u tahtından edemezler. Pardus projesine harcanan para ve zamana acıyorum. Herkes bir iki program yapıp linux a isim vererek işletim sistemi yaptık diye ortalıkta dolaşıyor. Toplanın yapın visual studio gibi bir programı sonra izleyin bakın linux nasılda güçleniyor.
Hocam sen gerçek misin? Microsoft ürünleri dışında (.NET) neredeyse bütün programlama dilleri Linuxe doğal (native) destek verir. IDE sorununu da Netbeans veya Eclipse ile çözersin. Daha birçok IDE de mevcut. Önce bilip sonra fikir sahibi olmak lazım. Yazılım dünyası Windowstan oluşmuyor.
Sen Eclipse,Netbeans ve Visual Studio'u kullanap aradaki farkları gördün mü? Piyasada hiçbir ide VS'nin eline su dökemez.

aslında temel sorun standart olayı. windows tyek standarta sahip ve genele yönelik birşeyler üretmek daha kolay, ama linux tarafında programlama içinbir çok konuda bilgi sahibi olmak gerekir ve programınızı farklı sistemlere uydurmanız gerekir. qt visual studio ya en yakın duran ide/framework,ama sıfırda yeni birşeylr öğren mek heleki eski tabulara ykırı bir şeyler çok zor oluyor. belki alışkanlıkların etkisiyle belgi kullanıcı kitlesinin cazibe ile windows daha önde duruyor.
0
mehmednaim 24.10.2011 21:48:36
Arkadaşlar MS Windows ile GNU-Linux'ü karşılaştıramazsınız, felsefeleri farklı. Bilgisayarla tanışmışlığı Windows işletim sistemi ile olan insanların Linux tabanlı işletim sistemlerine alışması kolay değildir. Bolca çaba ve emek ister.
Hem Windows'un hem de Linux'ün kendilerine has artıları ve eksileri vardır, ben her iki işletim sistemi türlerini de bolca kullandım ve kullanmaya da devam ediyorum, her ikisinde de Eclipse, Netbeans kullanıyorum ve MS üzerinde Visual Studio da kullanıyorum. Her birisinin kullanım yeri farklıdır. Saygılar.
+4
Computeus 24.10.2011 21:44:25
quote:
Orijinalden alıntı: cray





Sen Eclipse,Netbeans ve Visual Studio'u kullanap aradaki farkları gördün mü? Piyasada hiçbir ide VS'nin eline su dökemez.


Gördüm hocam merak etme. Sizin anlamakta zorlandığınız kısım VS ile sadece MS dillerini programlayabileceğiniz. En basitinden PHP için VS ile elinizin kolunuzun bağlı kalmak zorunda olması. MS dilleri için VS en iyi IDE. Ama diğer diller için Linux'te ne yapıyorsanız Windows'tada aynısını yapmak zorundasınız; yeni bir IDE kullanmak. Bilmeyen de sanacak ki VS ile bütün dillerde kod yazılır, Windows en hızlı sunucudur.
+6
cray 24.10.2011 21:29:31
quote:
Orijinalden alıntı: Computeus


Hocam sen gerçek misin? Microsoft ürünleri dışında (.NET) neredeyse bütün programlama dilleri Linuxe doğal (native) destek verir. IDE sorununu da Netbeans veya Eclipse ile çözersin. Daha birçok IDE de mevcut. Önce bilip sonra fikir sahibi olmak lazım. Yazılım dünyası Windowstan oluşmuyor.

Sen Eclipse,Netbeans ve Visual Studio'u kullanap aradaki farkları gördün mü? Piyasada hiçbir ide VS'nin eline su dökemez.
+1
cray 24.10.2011 21:24:30
quote:
Orijinalden alıntı: proyuris
Yazılım geliştiren insanlara hitap etmedikleri sürece hiçbir zaman windows u tahtından edemezler. Pardus projesine harcanan para ve zamana acıyorum. Herkes bir iki program yapıp linux a isim vererek işletim sistemi yaptık diye ortalıkta dolaşıyor. Toplanın yapın visual studio gibi bir programı sonra izleyin bakın linux nasılda güçleniyor.

Kesinlikle katılıyorum. Herhalde 10 kere filan linux kurup öğrenmeye heveslendim, her seferinde bir sıkıntı yaşadım, çözümlerin hepside kod yazar gibi karmaşık. Elimde win7 gibi güzel bir işletim sistemi olunca, bir kaç deneme sonrasında ama ya ne uğraşıyorum diyorsun. Ayrıca piyasa milyontane linux versiyonu var, pardusunda bunlardan bir farkı yok.
+3
Computeus 24.10.2011 21:20:53
quote:
Orijinalden alıntı: proyuris

Yazılım geliştiren insanlara hitap etmedikleri sürece hiçbir zaman windows u tahtından edemezler. Pardus projesine harcanan para ve zamana acıyorum. Herkes bir iki program yapıp linux a isim vererek işletim sistemi yaptık diye ortalıkta dolaşıyor. Toplanın yapın visual studio gibi bir programı sonra izleyin bakın linux nasılda güçleniyor.

Hocam sen gerçek misin?

Microsoft ürünleri dışında (.NET) neredeyse bütün programlama dilleri Linux'e doğal (native) destek verir. IDE sorununu da Netbeans veya Eclipse ile çözersin. Daha birçok IDE de mevcut. Önce bilip sonra fikir sahibi olmak lazım. Yazılım dünyası Windows'tan oluşmuyor.
+24
mcrew 24.10.2011 21:13:14
abi bu linux nasıl birşey önerir misiniz mesela ben autocad solidworks ve unigraphix programlarıyla biraz içli dışlıyım. Bu yazılımların bu işletim sistemi setupları var mı
-2
proyuris 24.10.2011 21:12:38
Yazılım geliştiren insanlara hitap etmedikleri sürece hiçbir zaman windows u tahtından edemezler. Pardus projesine harcanan para ve zamana acıyorum. Herkes bir iki program yapıp linux a isim vererek işletim sistemi yaptık diye ortalıkta dolaşıyor. Toplanın yapın visual studio gibi bir programı sonra izleyin bakın linux nasılda güçleniyor.
-17
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj