İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (48) YORUM YAZ

tarafından 7 Ağustos 2018, Salı 11:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Windows 7 sürümünün hakimiyeti bitmek üzere
Günlük Haber Ekrem71
48 5225
Uzun süredir işletim sistemi pazarının ve Windows ekosisteminin lideri durumunda olan Windows 7 sürümü artık yavaş yavaş geri plana doğru yol almaya başladı.

Windows tarihinde belki de en fazla hakimiyet süren işletim sistemi Windows 7 olmuştur. Windows 8 işletim sisteminin başarısız olması şüphesiz bunda en büyük etken. İstediğini alamayan kullanıcılar sayesinde Windows 7 iyice kemikleşirken uzun bir süre yüzde 50 üzerinde pazar payını devam ettirmişti.

 

Genel tahminler bu yönde

 

Hatasını anlayan ve Windows 10 işletim sistemi ile durumu toparlamayı başaran Microsoft dengeleri değiştirmeye başladı. Hızla büyüyen Windows 10 işletim sistemi Windows 7’nin hakimiyetini bitirmek üzere.

 

Ayrıca Bkz.NBA 2K18 toplamda 10 milyon kopya sattı

Son verilere göre Windows 7 kullanım oranı yüzde 43 seviyesinde seyrediyor. Windows 10 kullanım oranı ise yüzde 33 seviyesine çıkmış durumda. Kaynaklar en geç yıl sonunda Windows 10 işletim sisteminin Windows 7 işletim sistemini geçeceğini tahmin ediyor.

 

Tarayıcı oturumlarına göre veri toplayan diğer bir analiz platformu Windows 10 sürümünü lider ilan etmişti ancak genel tahminler bunun henüz gerçekleşmediği yönünde. Özellikle kurumsal tarafta Windows 10 kullanımının artması ile genel pazar payının öne geçmesi bekleniyor.

 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 1 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 5225 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
Spider_hip 7.8.2018 13:08:34
Arada hala koca bir %10 luk fark var. Öyle kolay kolay yıl sonuna geçemez gibi duruyor. Diğer yandan bedava dağıtılmasına, hatta zorla dağıtılmasına rağmen bunca senedir win7 nin altında kalması win10
...
Yorumun devamı ▼
+22
DH Misafiri 7.8.2018 15:15:30
Bu sadece yeni alınan bilgisayarlar sayesinde gerçekleşiyor. Yeni notebooklarda windows 10 yüklü geliyor bir çok kullanıcı windows 10 dan memnun değil windows 7 yapmak istiyor ama bildiğiniz gibi bir
...
Yorumun devamı ▼
+17
AVCI_31 7.8.2018 17:55:46
laptoplarda w10 olmasa 10 sene sonrada geçemez. w7 gibi sistemmi var ? ne zaman w10 denesem sorun sorun sorun.. +11
berkayjan 7.8.2018 16:39:28
Windows 7'yi geçemez yıl sonuna kadar. Gelmiş geçmiş en iyi OS Windows 7'dir Microsoft'un yaptığı. Sade, stabil, donanım dostu. +11
BiletlerBiletxD 7.8.2018 17:15:11
Windows 7'nin güncelleme ve driver desteği kesilmese ve bilgisayar alırken üreticiler işletim sistemi tercihini kullanıcılara bırakırsa windows 7 en az 10 yıl daha zirvede kalır. +9
DH Misafiri 7.8.2018 14:55:49
Bütün herkes windows 10u övüyor ama ben pcye yüklediğmide hiç beğenmiyorum. Nedn mi ?1-İnanımaz derecede kullanışsız 2- Çok yavaş3-Zırt pırt güncelleme geliyor , bir yerleri güncellerken pc kafayı yiy
...
Yorumun devamı ▼
+8
sniper23 7.8.2018 17:29:38
Windows 7, Windows XP gibi kemikleşti. O yüzden kolay kolay bitmez +7
al-ozaria 7.8.2018 16:15:25
Windows 10; Windows 7, 98, Xp ve 95 ile kıyaslarsak Windows Me, Vista ve 2000 gibi vasatüstü bir öyküdür.Windows 8 ve 8.1 ise Windows'un gelmiş geçmiş en rezalet öyküsüdür. Daha dün gibi aklımda
...
Yorumun devamı ▼
+7
hardtracker 7.8.2018 16:52:49
Windows 10'un bes para etmez arayuzunden ve getirdigi kisitlamalardan olabilir mi? +6
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
haklısın toprAAm 12.8.2018 19:11:57
Win 7 xp’nin 2 katı büyüklüğünde bir efsanedir
0
Umutcan 9.8.2018 17:03:42
Win7'de Dx12 olmadığı için zaten oyuncular olarak Dx12 için Win10 kullanmak durumundayız. Bazı oyunlar hatta Win10 exclusive olarak çıkıyor.
Ekran kartınız güncel değilse veya oyun oynamıyorsanız, iş amaçlı kullanıyorsanız Win7 daha problemsiz kesinlikle. Ama Win10'da da çok büyük problem yaşamadım,
alıştıktan sonra gayet kullanılıyor.
Windows'un tüm sürümlerinde devam eden en büyük problem ise Windows Update, malesef XP de dahil XP'den beri şunu sorunsuz kusursuz çalışacak hale getiremediler.
Ya yavaş indirir ya indirmez hata verir, ya update yaparken problem verir vs. Xp,7,8.1,10 hepsinde benzer problemler yaşadım malesef.
İnternette araştırdığımda da benzer sorunları yaşayan tonla kullanıcı olduğunu görüyorum.
+1
MarlonJD 9.8.2018 16:47:53
GNU yapmaya çalıştı. Unix benzeri bir işletim sistemi ama maalesef bitmedi. Ama oldukça rekabet olan bissuru sistem var. Arch Linux gibi basit stabil hafif bir işletim sistemi var oldukça güzel. Ama oyun konusunda Windows mecbur gibi bi şey. Normal kullanım için çok stabil linux çekirdeği tabanlı işletim sistemleri mevcut.
0
lterlemez 9.8.2018 16:25:59
Windows'un geleceğini şöyle görüyorum ben; muhtemelen tam olarak yerleştiğinde hiçbir şeyine dokunamayacak kullanıcı, güncelleme, virüs, internet tarayıcı ve sürücüleri vb. Hatta, belki çok uçuk düşünüyorum ama "diğerlerine izin vermiyorsun" dediklerinde MS, doğrudan "kullanmayın o zaman" bile diyecek gibi geliyor bana ki böyle bir durumda (çoğu zaman) alternatifsiz olacağı için kimse sesini çıkartamayacak. Mesela, donanım üreticilerine, "sürücü dosyalarınızı bana vereceksiniz" diyerek kendi sistemi üzerinden yayınlayabilir.
0
Moving On 9.8.2018 16:25:38
Windows 10 kullanıyorum, ondan önce Windows 8 kullanıyordum, ve şunu söyleyebilirim ki, Windows 7 kesinlikle en rahatıydı, bu saatten sonra Windows 7 başarısını kaybetmez, yeni bir sürüm çıkarırlarsa belki.
+1
Raul R 9.8.2018 16:22:42
Ben windows 10 kurdum hemde 2011 yılında aldığım Casper notebook a

- Windows defenderi kapatmak için internetten reg file dosyasını indirip tıklamanız yeterli. Kayıt defterinde otomatik kapanıyor.

- Güncellemelerden kurtulmak için ilk işim windows update uygulamasını silen küçük bir uygulama.

Windows_Update_Tamamen_Kapatma_Aracı aracı yazın google a çıkıyor en baştaki site. Bunu yönetici olarak çalıştırdığınızda windows update siliniyor ve asla güncelleme yapamıyor windows.

- Sürücüleri yüklemek için Driver Booster kullanıyorum. Oyun güncellemeleri de dahil 30 sürücü güncellemiş durumda şuan.

Sadece İntel + Nvidia ekran kartı sürücülerini bir de Photkey sürüsünü kendim kurdum.

Şuan bir sorun yok windows 10 gayet güzel. Ama bazı işlevleri kapatırsak kullanılabilecek hale geliyor.

0
DH Misafiri 9.8.2018 10:13:15
İnadına windows 7. Windows 10 gibi çöp bir işletim sistemine geçmem. 3 Kere denedim windowsu 10 yok olmuyor arakdaş. Çok fonksiyon var basitlik yok. Ben basitlik ararım.

Bir güncelleme geliyor bilgisayarın şaftı kayıyor , birde çok uzun sürüyor güncelleme yüklemeleri. Ssd şart o da bende yok yine geçmem.
Kahrolsun windows 10
+1
DH Misafiri 9.8.2018 10:11:10
Açıkça söylemek gerekirse Windows 10'un halen kullanımda olan sistemlerde bir çok probleme yol açmakta özellikle Windows 10 bu sorunsuz kullana bilmeniz için öncelikle hızlı bir diske ihtiyacınız var Windows 10 son gelen güncellemeleri ile kullanıcıları SSD almaya mecbur bırakma yolunda bir çok insanın kullandığı sistemlerin ortala 5 yaş ve üzeri bir durumda olduğunu düşünürsek (ülkemiz için ) Windows 7 ideal durumda Windows 7'nin stabil olması sorunsuz olması en önemli tercih sebebi görmezden gelmemek lazım ayrıca 2015 ve öncesi oyunların da Windows 10 da yeterli performansı verememesi Windows 10 desteğinin olması gerçi güncel oyunlarda da aynı fazla değişen yok halen Windows 7in ön planda olmasını sağlıyor
Windows 10 bir çok özelliği görselliği bana çekici gelsede

Kısaca Windows 7 candır gerisi heyecandır diyelim
0
Quard 9.8.2018 00:24:51
2020 de 7 nin fişini çekeceklerine göre,o zamana kadar 7,hakimiyetini sürdürür.
0
agent1453 9.8.2018 00:11:25
Dikkat! Alıntıdır:
https://shiftdelete.net/windows-10-amd-ryzen-islemcilerin-performansini-kisitliyor-mu-80146

Yani Ryzen işlemciler'in düşük performans göstermesi için Windows 10'da hile mi var?

SDN Okuru dedi ki:
14 Mart 2017 Salı 07:30
Sorun windows 10 dan kaynaklanıyor. amd'yi windows 7 de denedim, neredeyse 2 kat daha fazla performans veriyor. hiç bir donma kasılma yok. windows 10 ise hatayı kabullenmiyor, bunun altında sanki başka bir amaç var gibi geliyor bana. benim gibi düşünenler var mı?

Not:Windows 7 64 bit'teyim,Windows 10'u başka Hdd'ye kurup test etmeden geçmeyi düşünmüyorum.
0
maxmania 8.8.2018 23:31:58
toparladı derken? dizüstü bilgisayar piyasası olmasa, bedava geçiş olmasa %33 değil %13 belki olurdu.

o kadar reklamı yapıldı, güncellemeye zorlamalar, sürücü desteğinin kaldırılması, dx12' nin win 10' a özel yapılmasına rağmen rezilliğin daniskası. şu linux işletim sistemleri ortak bir çatıda toplansa; sürücüler ortak hazırlansa ve geri kalan arayüz vesaire dağıtımlara özel olsa windows' u bitirirler ama dağınıklığı toparlayamadılar. biz de hala microsoft' a mahkum kaldık.
bazı linux dağıtımları dx12, bazı windows eklentilerini çalıştırmayı (emülatör ama sanki kendi eklentisi gibi entegre) başarmış. biraz uğraş gerektiriyor ama yeni bilgisayar aldığımda ilk işim onu denemek olacak. olmadı windows 7 kurarım dx12 olmazsa ölmem, vulcan destekli oyunları seçerim.
+1
.: mds :. 8.8.2018 21:02:20
W10 Aman uzak olsun.
+2
chnekn 8.8.2018 15:30:30
İnsanlara zorlaya zorlaya hatta daha değişik yöntemler ile yüklettiler win10 u. Demek %33'lük kısım oltaya gelmiş. Son çenek kalsa win10'u yine kullanmam.
+3
Nickola Tesla 8.8.2018 14:14:56
Windows 10 tam bir fiyaskodur.Özellikle istemsiz güncelleme ve her yerden kapatmama rağmen bir türlü kaldıramadığım defender.Bu yerlere müdahale ettirmemesi benim açımdan windows 10un sonudur.Bana bir şeyi zorla dikte edemezsin.Ben istersem yaparım microsoft efendi
+5
wakari_mayo 8.8.2018 12:24:05
Hiç içime sinerek kullandığım bir işletim sistemi değil Windows 10. Belirli programlar ve özellikler nedeniyle kullanmak zorunda kalıyorum.
0
mavizaman 8.8.2018 04:41:19
laptop üreticileri artık w7 driver sunmuyor sitlerinde micisoft zorlaması.
+3
ParaMounT99229 7.8.2018 21:32:40
Windows 10' u sürekli Parmaklamayı bırakıp gerçek anlamda % 90 stabilite odaklı bir yapıya çevirirseler iyi sonuç elde edebilirler şuan ki durumu %35 zaten arka planda tonla servis var belki de % 3' ünü ancak kullanıyoruz bu servislerin kapalı olması lazım ya da sadece o servislere ihtiyaç duyan bir uygulama açıldığında devreye girsin. yok mağaza servisi yok vırt zırt servisi zaten angarya yapan servis işi bir çözülse mekanik disklerde bile çok stabil çalışabilecek.
+4
aycibin 7.8.2018 20:41:47
Acikcasi ben begendim.sirf su mirroring ozelligi icin bile tercih edilir.kurumsal olarak kullaniyorsaniz hemen hergun sunumlarda ise yariyor.ev icin de filmi tv'de oynatmak icin ideal
0
Nostromo- 7.8.2018 19:44:49
Tablete çevirdiler pc leri de. Arka planda kafasına göre bin tane iş çeviriyor windows 10. Zaten genel görünümünü de hiç sevemedim. Bu yüzden bana göre en iyisi windows 7
+5
MarlonJD 7.8.2018 19:12:41
Win10 bence oldukça stabil olmayan vasat bir işletim sistemi, DirectX 12 sadece Win10 da olmasa kullanmıyacam. Defalarca format attım sıfırdan kurdum güncelleyerek denedim yok sistem bir şekilde takılıyor kasıyor güncelleme sonrası sapıtıyor. Oyun sırasında israrla güncelleme yapıyor. Böyle zorlama bir işletim sistemi görmedim. Nefret ettirdi. Beni Linux/GNU ya yönlendirdi. Stabilite olarak uçuk bir fark var. Windows saçma sapan tablet arayüzünden vazgeçmeli. Gram memnun değilim
+4
carloska 7.8.2018 18:02:55
microsoft zorlamasa (7 ye desteğini kesecek olması, 10 a bedava yükseltme yapılması, yeni pc lerin 10 la gelmesi vs..) en az 5 sene daha zirveyi bırakmaz.. kaç kere kurmama rağmen bi türlü alışamadım 10 a.. sp1 li güncellemesiz 7 ye devam...
+6
AVCI_31 7.8.2018 17:55:46
laptoplarda w10 olmasa 10 sene sonrada geçemez. w7 gibi sistemmi var ? ne zaman w10 denesem sorun sorun sorun..
+11
sniper23 7.8.2018 17:29:38
Windows 7, Windows XP gibi kemikleşti. O yüzden kolay kolay bitmez
+7
BiletlerBiletxD 7.8.2018 17:15:11
Windows 7'nin güncelleme ve driver desteği kesilmese ve bilgisayar alırken üreticiler işletim sistemi tercihini kullanıcılara bırakırsa windows 7 en az 10 yıl daha zirvede kalır.
+9
intel7mix 7.8.2018 17:01:56
Kaç Yıldır kullanıyorum çok sorununu görmedim. Bazen saçma sapan mavi ekran aldım ama Win7 alıyordum sistemdeki bir sorundan dolayı.
0
hardtracker 7.8.2018 16:52:49
Windows 10'un bes para etmez arayuzunden ve getirdigi kisitlamalardan olabilir mi?
+6
berkayjan 7.8.2018 16:39:28
Windows 7'yi geçemez yıl sonuna kadar. Gelmiş geçmiş en iyi OS Windows 7'dir Microsoft'un yaptığı. Sade, stabil, donanım dostu.
+11
tokatli6061 7.8.2018 16:39:11
intel 7. nesille win 7 sürücü vermediği içindir o. ryzen ler dizüstünde bi yaygınlaşabilse xp den sonraki en iyi sistemi olan 7 ye devam
+4
al-ozaria 7.8.2018 16:15:25
Windows 10; Windows 7, 98, Xp ve 95 ile kıyaslarsak Windows Me, Vista ve 2000 gibi vasatüstü bir öyküdür.
Windows 8 ve 8.1 ise Windows'un gelmiş geçmiş en rezalet öyküsüdür.
Daha dün gibi aklımda; 8 ilk çıktığında %90'ı yayıncı kesimin yorumları: mükemmel bir işletim sistemi 8, zaten başlat çubuğuda gereksizdi, eskiydi, tasarımı harika 8'in bakın mobilde de 1 numara olacak... sözleri. Şimdi kesinlikle o söylediklerini kabul etmezler.

Habere gelince tekel olmayaydı microsoft 10 kullanıcısı kalmamıştı şimdiye de yapacak bir şey yok zoraki kullanıyor insanlar seçenek yok. Yoksa ilk 2-3 senesindeki 10 ilk 2-3 senesindeki 7'nin tırnağı olamaz.
+7
DH Misafiri 7.8.2018 15:15:30
Bu sadece yeni alınan bilgisayarlar sayesinde gerçekleşiyor. Yeni notebooklarda windows 10 yüklü geliyor bir çok kullanıcı windows 10 dan memnun değil windows 7 yapmak istiyor ama bildiğiniz gibi bir çok engel çıkıyor karşılarına bazı notebook markalarına windows 7 yüklemek işkence haline geliyor bu nedenle bir zorlama gibi windows 10 kullanmaya devam etmek zorunda bırakılıyor. buna rağmen halen windows 7 geçilebilmiş değil. bu nedenle windows 10 da windows 8 ve 8.1 gibi bir başarısızlık öyküsüdür. yeni bir windows gelecek ve herşey güzel olacak unutları ile yaşıyoruz.
+17
intel7mix 7.8.2018 15:01:35
Bilgisayarım çok yeni değil eski sayılır onda bile daha iyi performans veriyor. Win10 o kadarda kötü değil.
0
intel7mix 7.8.2018 15:00:48
Sanal makinede kurup denemiştir
+1
DH Misafiri 7.8.2018 14:55:49
Bütün herkes windows 10u övüyor ama ben pcye yüklediğmide hiç beğenmiyorum. Nedn mi ?
1-İnanımaz derecede kullanışsız
2- Çok yavaş
3-Zırt pırt güncelleme geliyor , bir yerleri güncellerken pc kafayı yiyor
FORZA WİNDOWS 7
+8
CoreXXX 7.8.2018 14:54:56
XP KURMADIĞINA DUA ET:)
+2
ymhaslaman 7.8.2018 14:03:18
Mac Os X ve İos gerisi boş.
+3
intel7mix 7.8.2018 13:53:34
Zamanında çok denedim ama Windows yerini tutamıyorlar.
+1
intel7mix 7.8.2018 13:52:12
Millet geçemeye korkuyor driver sıkıntısı çok var. Win7 çalışan driver Win10 çalışmıyor. Donanım değiştirmekte kimse istemiyor. Sırf Win10 kullanmak için...
+1
intel7mix 7.8.2018 13:50:43
Yeni anakart alıp Win7 kurmak nasıl bir fantezidir
0
hardtracker 7.8.2018 13:46:32
Yeni anakartlara 7 yukleme imkani zaten yok, usb driverlari bulamiyorsunuz.
Bu kadar zorlamadan sonra bir degeri yok 10un.
+4
intel7mix 7.8.2018 13:45:27
Yeni cihaz satma olayı lanet olsun ki
0
Spider_hip 7.8.2018 13:08:34
Arada hala koca bir %10 luk fark var. Öyle kolay kolay yıl sonuna geçemez gibi duruyor. Diğer yandan bedava dağıtılmasına, hatta zorla dağıtılmasına rağmen bunca senedir win7 nin altında kalması win10 un ne kadar başarısız bir işletim sistemi olduğunu gösterir. Hatta daha iddialı konuşup gelmiş geçmiş en başarısız windows sürümü olduğunu söyleyebilirim. Yani 40 kere win10 a geçişi reddettiğimizi biliyorum. Bu kadar ısrar kıyamet, aylarca bedavalar :D Sonuç seneler sonra -%10 da. Bence başarısızlığı kabul edip adam gibi yeni bir tane yapmalılar ama nerede. Kabul edecek olsalar web dünyasının başından ie/edge belasını çekerler, web siteleri çağ atlar.
+22
SEO-Uzmanı 7.8.2018 13:05:54
şaka maka geri dönüşsüz bir şekilde linux é geçmeyi düşünüyor da değilim yani !
+1
jimhendrix 7.8.2018 11:51:12
Hdd katilinin 2. Olması durumu.
+4
ONY86 7.8.2018 11:44:43
ms in bi lafı vardı donanım sürücüleri donanım üreticilerinden gelir diye.gönül isterki hepsi rahatlıkla çalışsın ama arka planda başka şeyler var demekki
+1
DarkHellKnightX 7.8.2018 11:32:19
Bu arada ücretsiz yükseltme halen devam ediyor. Geçen hafta Windows 7'den Windows 10'a yükseltme yaptım etkinleştirildi. Sonra temiz format atıp tekrar windows 10 yükledim yine etkinleştirildi.
+2
intel7mix 7.8.2018 11:06:08
Driver sorunu windowsun çözmesi lazım. Her yeni sürümde donanım değiştirilmesi gereksiz.
+5
cebrail.bsrn 7.8.2018 11:03:31
Kendi kendine dövüşüyor :D
+4
ONY86 7.8.2018 11:02:35
açıkcası köşede win xp ve win 7 yüklü dual boot bi pcm var.elimdeki donanımlar,tv kartı vb, win 10 hatta win10 sürüm farklılığı bile destekli değil.
+2
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj