Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu

    LG Mobile, 4.3'' boyutunda ''Nova'' ekrana sahip Optimus Big üzerinde mi çalışıyor?

    9 yıl
    13,5b
    01
    20
    Cep Telefonları
    Haber Editörü

    Güney Kore'nin en büyük ikinci cep telefonu üreticisi LG Mobile'ın, Uzakdoğu cephesinden gelen bilgilere göre ''Nova'' ekranlı ve Optimus Big isimli yeni bir akıllı telefon üzerinde çalıştığı iddia ediliyor.

    iPhone ile yan yana kameralara poz veren Optimus Big'in ana vatanı dışındaki pazarlara giriş yapıp yapmayacağı henüz bilinmezken telefonun 1 GHz saat hızında çalışan tek çekirdekli işlemciden güç alacağı ve ekran boyutunun 4.3 inç olacağı ifade edilmekte. Ekran çözünürlüğünün büyük ihtimalle 480 x 800 piksel (WVGA) olacağını düşünüyoruz.

    Eğer gelen bilgiler doğruysa Optimus Big, Optimus Black'in ardından firmanın Nova ekranlı ikinci cep telefonu ünvanını taşıyacak. Bilindiği üzere LG'nin Nova olarak isimlendirdiği ekranlar 700 nit parlaklık seviyesi sunmalarıyla rakipleri arasından sıyrılıyor.



    Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (9) Yorum Yaz Forumda Gör
    Tuluğ (@OverClocK1ng) 9 yıl
    Erasmus. Strech diye bir şey var dimi canım kardeşim. Boşluk moşluk kalmaz. Üstelik 800x480 ile 1200*800 arasında scala olarak o kadar büyük bir fark yok. Sonuçta 4:3 görüntüyü 16:9 yaparsan saçma sapan görünür ama 16:10 görüntüyü 16:9 yaparsan aradaki farkı anlaman imkansız gibi bir şey olur. Burada da birisinin oranı 1.5 diğerinin oranı 1.66 ve aradaki farkı anlayamazsın. Ekran strech olur. Kenarlara uzatılır ve olur biter...
    Üstelik bu daha yüksek çözünürlük manyaklığı ne anlamış değilim. 1200 e 800 falan. Ufacık ekranda fullhd çözünürlük olsa ne ki? Bence 960 a 540 çözünürlükten daha fazlası olmamalı, gereksiz. Üstelik bu 960x640 da nereden çıktı. Dünya 16:9 a doğru kayıyor. 960x540 tam 16:9 formatında. Şimdi 640 yapıp da oranı bozmanın anlamı ne ki. Zaten tüm LCD, LED, Plazma televizyonlar 16:9
    İnsan gözünün görüş oranı 16:9 Kalkıp da niye 16:10 bile olmayan saçma sapan bir orandan bahsedelim ki?
    mehmed naim (@mehmednaim) 9 yıl
    Sayılarla konuyu sulandırmaya gerek yok! Uygulamalarda kullanılan görüntüler, vektörel olmadığı sürece, kaç piksel ise sadece o pikselde düzgün görüntülenebilir. Olduğu pikselden daha yüksek pikselde kalitesi kaybolmadan görüntüleme yapmak saçmalıktır, tersine daha küçük piksellerde bozulmadan görüntülenebilir.

    Uygulama çözünürlüğe göre görüntü OLUŞTURAMAZ, eğer ki geliştirici düşünüp eklediyse varolan çözünürlüğe göre gerekli görüntüyü SEÇER. Yoksa geliştiricinin düşündüğünden daha büyük piksellerde çalışırsa uygulamanın yapabileceği birşey yok, görüntüyü sündürmekten başka.
    @husnukiller 9 yıl
    480x320 yi neden atlıyorsunuz? Gayet de 480x320'den upscale edilebilir, ki o uygulamaların çoğu 480x320ye ayrı 800x480e ayrı filan paketlenmiyor çözünürlüğe göre uygulama görüntüyü oluşturuyor. Gerekliliği 800x480e göre pek gerek yok tabi bence, ama 960x640'a geçilmemesi için uygulama desteğini bahane ettiklerini hiç sanmıyorum.
    mehmed naim (@mehmednaim) 9 yıl
    Batuist, piksel hesaplamarınız hatalı, yani mantık hatası yapıyorsunuz.
    Erasmus78'e hak veriyorum.
    Yalçın BAHADIR (@Erasmus78) 9 yıl
    @Batuist

    Öncelikle Android 2.1 den sonra (Tablet sürümleri hariç) 2.2 Froyo ile birlikte cözünürlük desteğini 1280x800 piksele çıkardı. Yani Tab'ın 1024x600 çözünürlüğü Android'in kapsamına giriyor zaten. Orada bir problem yok. Dolayısıyla 1280x800 pikselin üzerinde çalışabilen bir Android gösteremezsiniz!

    1024x600 çözünürlükteki bir ekranda 800x480 e göre kodlanmış bir uygulamayı aynı kalitede seyretmeniz mümkün değil. Dikey oran 1,28 iken yatar oran 1,25 az da olsa arada fark var. Dolayısıyla aynı uygulama 800x480 piksel bir ekranda olduğundan daha kalitesiz görünür 1024x600 de. Muhtemelen siz kendinizi kandırıyorsunuz. Fiziken dediğiniz şey mümkün değil! Ortalanan ekran görüntüsü de ayrı bir alem zaten.

    Keza 960x540 piksel çözünürlüğe sahip cihazlarda da aynı problem yaşanacak. Ya ekran ortalanacak ya da doğal çözünürlüğe göre daha kalitesiz ekranlar ile kullanacaksınız cihazınızı. 3. bir şık yok! Apple'ın kafası basmıyordu yani iPad'in çözünürlüğünü 1280x800 falan yapmaya?

    Hele şu Meizu neden Sharptan satın alıyor? sorusuna hiç anlam veremedim. LG den almak zorunda mı Meizu?





    Yalçın BAHADIR (@Erasmus78) 9 yıl
    Verdiğiniz linkteki cihaz 960x640 piksel.
    Ama uygulamalar 800x480 piksel. Yani uygulamalar görüntülenirken ya ekranda 160x220 piksel bir alan boş kalacak yani cihazın çözünürlüğü 960x640 piksel olmasına rağmen uygulama yine 800x480 piksel olarak çalışacak. Ya da uygulama ekrana tam oturabilmek için yatayda 1,33 kat, düşeyde ise 1,20 kat uzayacak. Bu da görüntüde uzun kenarlar doğrultusunda içe batık bir görüntüye neden olacak.

    Soru: İster misin böyle bir görüntü?
    Yalçın BAHADIR (@Erasmus78) 9 yıl
    @realteco

    Yapılır, yapılmaz diye bir şey yok. Sorun ne işe yarayacağı?
    Uygulamalar ekran oturmadıktan veya çamur gibi göründükten sonra "Retina Display" in anlamı ne?
    Yalçın BAHADIR (@Erasmus78) 9 yıl
    Uçmuşsun sen Batuist.
    Fazla komplo teorisi okuyorsun anlaşılan.

    iPhone harici cihazlarında retina ekran kullanılmamasının iki ana nedeni var;

    1- Led teknolojisinde henüz o kadar yüksek çözünürlüklere ulaşılamamış olması.
    2- Android işletim sisteminin yüksek çözünürlüklere destek vermemesi.

    Aslında Android 1200x800 piksel çözünürlüğü destekliyor fakat uygulamaların %99 u 800x480 piksel çözünürlüğünde kodlanmış. Eğer bir cihazı 1280x800 çözünürlüğünde yaparsanız uygulamalarda ekranın büyük bir kısmı boş kalacaktır. 800x480 i 1280x800 e scale etmeyi deneseniz bu sefer orantısızlıktan dolayı iğrenç bir görüntü ortaya çıkacaktır. Hiç bir üretici 250.000 uygulamayı görmezden gelip sırf Apple'a artistik olsun diye yüksek çözünürlüklü ekran yapmaz. Bunun için öncelikle uygulama altyapısı gereklidir.

    Hem çözünürlüğü artırıp hem de uygulamaların bozulmadan aynı kalitede ekrana oturmasını sağlayabilmenin tek yolu Apple'ın yaptığı gibi çözünürlüğü hem yatayda hem de düşeyde 2 kat artırmaktır. Yani 1600x960 piksel yapmak gerekir. Ancak burada da Android'in maksimum desteklediği çözünürlük olana 1280x800 piksel sınırına takılıyor üreticiler.

    Özetle senin yazdıkların ile olayın uzaktan yakından ilgisi yok. Kurtlar Vadisi seyretmeye biraz ara vermelisin. :D
    B K (@Batuist) 9 yıl
    artık bi noktada düşüncelerimi iyice pekiştirdim yukarıdaki resimde bulunan her iki telefon farklı markalar olsada her ikisininde ekranını LG üretiyor. Ama sanırım LG ile apple arasında yapılan bir anlaşma gereği ip4teki yüksek çözünürlüklü ekranı sanırım başka bir marka için üretmeme anlaşması yapılmış kendi telefonları içinde dahil.. bir önceki haberdeki retina ekran reklamı yapan apple'ın eşeğini her zaman sağlam kazığa bağladığını düşünürsek adamlar yaptıkları anlaşmalarla kendi ürünlerinin özelliklerini başka telefonlara sıçramasına da mani oluyorlar. hatta meizu m9 daki aynı retina ekranı LG değil sharp üretiyor. bu da tezimi destekliyor..
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    B I U " İçerik Göm DH Video Twitter YouTube Instagram Vine Künye BSC Oyun IMDb - url img @
    Nasıl eklemek istersiniz?
    Sorgu:
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim