Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Haber Gir indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Vulkan arayüzü son hazırlıklarını yapıyor

    Mobil ve masaüstü cihazlar için ortak bir grafik API'si sunma amacıyla Khronos grubu tarafından geliştirilen Vulkan arayüzü, artık son hazırlıklarını yapıyor.
    Oy Ver

    Khronos grubunun gelecek vadeden programlama arayüzü Vulkan, gelecek yıl başlarında kullanıma sunulacak ve hazırlıklar son aşamaya gelmiş durumda. Google başta olmak üzere pek çok teknoloji devi, en iyisinin ortaya çıkabilmesi için büyük çaba gösteriyor. 

    Vulkan, OpenGL ES'in gerekliliğini ortadan kaldırarak mobil cihazlar ve bilgisayarlar için ortak bir API sunma amacını taşıyor. Teknoloji Windows, Linux, Android platformlarına destek verdiği için diğer teknolojilerden önemli bir avantaj elde ediyor. 

    Vulkan'ın avantajı geliştiricilerin grafik birimine doğrudan ulaşabilmesi. Böylece örneğin bir oyun grafik biriminin çekirdeklerine ve belleğine manuel olarak yönetebiliyor. Böylece donanım seviyesinde grafik optimizasyonu sağlanırken, ayrıca grafikler işlenirken işlemciye çok fazla yük binmiyor ve sistemi de yormuyor. 

    Vulkan API'si için hali hazırda ayrıntıların tamamlandığı ve son rötuşların yapıldığı belirtiliyor. Geliştiricilerin kullanımına sunulacak yazılım geliştirme araçları da hemen hemen bitmiş durumda. Ayrıntıların tamamen bitirilmesi ile birlikte bu araçlar da hazır olacak. Araçların Windows, Linux ve Android platformu için sunulacağı belirtiliyor. 

    DirectX 12'nin açık kaynak rakibi olarak görülen Vulkan API'sinin mobil tarafta önü açık. Vulkan desteğini mobil platforma getirebilmek için Qualcomm, ARM, Imagination Technologies yoğun bir çalışma içerisinde. Normalde OpenGL ES 3.1 destekleyen tüm grafik birimleri Vulkan API'si ile de uyumlu olacak. Google da en erken Android O sürümünde Vulkan API'sini kullanmayı planlıyor. Apple'ın Metal API'sine rakip olacak Vulkan API'sine Android tarafının oldukça ihtiyacı vardı.

    Masaüstü tarafta ise yavaş bir benimsenme olacağı öngörülüyor. DirectX 12 API'sinin bir süredir kullanımda olması avantajı bu tarafa veriyor. Bu bakımdan Vulkan'ın ilk etapta önemli geliştiricilerden destek alması gerekecek. Steam makinelerinin Vulkan API'sini benimsemede etkisi olacağı tahmin ediliyor zira Valve, DirectX 12'nin kendileri için pek bir anlam ifade etmediğini belirtmişti. Cloud Imperium Games ekibi de Vulkan'ı tercih edeceğini açıklamıştı. Bu açıklamamlar API'nin biraz daha dikkat çekmesini sağlayacaktır.  


    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir

    Vulkan api ve Khronos group ile İlgili Benzer İçerikler

    Sorgu:
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim