İLANDIR

HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (27) YORUM YAZ

tarafından 11 Ocak 2017, Çarşamba 20:10 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Nokia'nın ilk akıllı telefonu Nokia 6′nın tanıtım tarihi açıklandı
Günlük Haber Cihan Pehlivan
27 16726
Android işletim sistemine sahip ilk akıllı telefonu "Nokia 6" ile tekrar pazara dönmek isteyen Nokia, merakla beklenen cihazın resmi tanıtım tarihini yayınladığı bu video ile açıkladı.
 
Cep telefonu sektöründe bir dönemin tartışmasız lideri olan Nokia, yoğun rekabetle geçen yıllar içerinde izlediği stratejiler ve yanlış seçimleriyle tüketicilerle arasına adeta duvar ördü. Günümüz trendlerini yakalayamayarak rakiplerinin gerisinde kalan efsane, piyasaya sürmeye hazırlandığı ilk akıllı telefonuyla tekrar eski gücüne ulaşmayı hedefliyor.
 
Öyle ki kısa süre önce gün yüzüne çıkan "Nokia 6" modeliyle dikkatleri üzerine çeken Finlandiyalı şirket HMD Global, kullanıcılara orta segment bir cihaz sunacak. 5.5 inçlik Full HD ekran, Snapdragon 430 işlemci, 3 GB RAM, 16 GB arttırılabilir kapasite, 16 MP çözünürlüğünde arka kamera ve Z Launcher ekran uygulaması gibi özelliklerin yer alması beklenen akıllı telefon ilk etapta sadece Çin’de satışa çıkacak.
 
Resmi Facebook sayfasından yayınlanan aşağıdaki videoya bakılırsa Barselona’da düzenlenecek Mobil Dünya Kongresi’nden bir gün önce, yani 26 Şubat Perşembe günü Nokia 6'nın tüm detaylarıyla karşımızda olması bekleniyor. Kulislerde konuşulanlara göre HMD Global'in sürpriz yaparak birden fazla model tanıtabileceği ifade ediliyor. Muthemelen öncelikle Çin’deki kullanıcıların nabzını yoklayacak olan üretici, ardından gelen tepkilere göre önümüzdeki dönemler için yeni yol haritası belirleyecek.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 1 üye, 0 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 16726 kez bakıldı.
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
MüdavimBey 14.1.2017 09:36:32
999 lira olursa belki alan olur o da belki
0
huseyincarnege 14.1.2017 09:18:16
napalım bizimki fakir umudu
0
FIRAT_G_ 12.1.2017 19:59:14
quote:
Orijinalden alıntı: huseyincarnege

800-900tl gibi çıkarsa yok satar

Cok iyimsersin
0
fasakasa 12.1.2017 16:53:49
0
WarSaw 12.1.2017 16:49:50
nokia please die.
0
huseyincarnege 12.1.2017 16:38:46
800-900tl gibi çıkarsa yok satar
0
sur_ 12.1.2017 11:31:41
Sybian ın son versiyonu ile benzer simgeler kullanılmış, bu Nokia temasının olumlu bir şey olduğunu düşünüyorum.
0
kadirirdem 12.1.2017 02:43:55
başlık doğru şimdiye kadarkiler akıllı değillerdi...
+3
SS10 12.1.2017 01:59:56
quote:
Orijinalden alıntı: Mr. Jingles

Hâlâ elin çinlisinin S820 işlemcili modelinin fiyatıyla Nokia'nın S420 işlemcili modelini kıyaslıyorlar. Bana ne yahu isterse 50 çekirdekli telefon yapsınlar ben giderim Nokia'yı alırım.

Yıl 2017 olmuş bu işin Xiaomi'si Nokia'sı mı kalmış artık Tamamen şirket stratejileri var artık kafasını çalıştıran akılcı olan öne geçer. Mühendisler tasarımcılar bir şirketten çıkıp diğerine gidiyor. Sizin o dediğiniz 10-15 sene önceydi "oo x marka yapmışsa alınır abi" mantığı.
+3
snomask 12.1.2017 01:13:51
4Gb nerede okudunuz. Haberde 3gb yazıyor. Baya giriş seviyesi bir telefon olacak herhalde
0
damn2u 12.1.2017 00:58:34
Doğmamış bebeye don biçme alanına dönmüş burası. :)
0
salvatore18 12.1.2017 00:49:21
quote:
Orijinalden alıntı: stalker(1979)

Snapdragon 820 koymak çok mu maliyetli oluyor? Xiaomi mi5 1100 TL? Demek ki oluyor?

Para yok adamlar da para önce durumu toparlasınlar onlarda gelir adamlar battı bu ürünle ya yeniden doğacak yada silinecek temeli. O yüzden sd 820 li telefonlar beklemeyin şimdilik.
0
Mr. Jingles 12.1.2017 00:48:42
Hâlâ elin çinlisinin S820 işlemcili modelinin fiyatıyla Nokia'nın S420 işlemcili modelini kıyaslıyorlar. Bana ne yahu isterse 50 çekirdekli telefon yapsınlar ben giderim Nokia'yı alırım.
0
Mr. Jingles 12.1.2017 00:42:34
Haberi yapan editör arkadaşım! Israrla aynı yanlışı yapıyorsun. Nokia'nın ilk akıllı telefonu 1996'da çıkan 9000 Communicator modelidir.
+1
UML 12.1.2017 00:42:33
+1
agonim1453 11.1.2017 23:19:01
Kim ne derse desin kimse telefonunda konsol vari oyunlar oynamiyor. Şarj, camera, kullanım kolaylığı herkesin tercihi aslında gerisi boşa para harcamak
0
~~hyperion 11.1.2017 22:39:18
2017 model arabaya 97 model şahin motoru takmışlar
0
stalker(1979) 11.1.2017 21:56:02
Snapdragon 820 koymak çok mu maliyetli oluyor? Xiaomi mi5 1100 TL? Demek ki oluyor?
0
Milky Way 11.1.2017 21:52:55
Niye 6?
+2
e-Militarist 11.1.2017 21:48:36
quote:
Orijinalden alıntı: Kefelon

Android camiasında tutunabilmenin iki yolu var;
1) Yenilikçi ve farklı telefonlar üret.
2) F/P oranı yüksek ürünler üret.

Nokia bu ikisinide karşılamıyor. Sormak isterim sizlere, Snapdragon 835'li Xiaomi Mi6 ile Snapdragon 430'lu bu Nokia cihaz aynı fiyat olunca kaç taneniz gidip "Abi Nokia alınır diyerek alacaksınız?" ben size söyleyeyim hiçbiriniz almayacaksınız. Madem bu kadar seviyordunuz alsaydınız ya Lumia zamanında? Satışlar hep dipteydi. Ama muhabbeti açılınca Nokia candır, herkesin o kadar işlem gücüne ihtiyacı yok Snapdragon 430'da iyi demeyi biliyorsunuz. Sizin gazınıza gelen Nokia'da bu çöpleri satabileceğini düşünüyor.

Elinde o kadar imkan varken bana bir şey olmaz dedi ve Nokia tarihe gömüldü. Bundan sonrada asla çıkamaz. Zamanında elindeki tüm gücü güzel bir işletim sistemi ortaya koymak için harcasaydı şuan piyasada 3 üretici olacaktı. Ancak geçti artık. Yeni çıkacak bir işletim sisteminin iOS veya Android olgunluğuna ulaşabilmesi neredeyse imkansız. Android kullandığında ise ya fiyat/performans olacaksın yada yenilikçi olacaksın. Yoksa diğer üreticilerden hiçbir farkın yok...

O da Çin'de satışa çıkacak. Sen kalk finlandiyadan git Çin'e telefon çıkar. Zaten bu nokia da o nokia değil. Niye avrupa'da çıkmıyor? Microsoft enayiydi, 3 yıl için versin 7-8 milyar dolar. Anlaşmalara göre çıkartamıyorlardır Çin dışında. En az 10 yıllık anlaşmaları var microsoftla nokianın. Nokia'nın ne fabrikası kalmış, ne servisi dünyada. Tüm tersaneleri zapt edilmiş. Tatlıses çiğköfte, simit sarayı gibi bişeye dönüşmüş olay. Parayı veren isim hakkını alıyor. Vermiştir bir krizleri fırsata çevirmesini bilen şirket isim hakkı için nokiaya para. Abi sen otur biz çıkaralım demişlerdir bence. Hadi hepsini geç, Türkiye'ye gelmesi en az 2018 Eylül bu telefonun. Gelirse de 3.000 tane anca satar. O da en az kdv ötv çtv dahil 1.599 lira. Dolar böyle devam ederse 1.649 liradan.
0
Kefelon 11.1.2017 21:33:40
Android camiasında tutunabilmenin iki yolu var;
1) Yenilikçi ve farklı telefonlar üret.
2) F/P oranı yüksek ürünler üret.

Nokia bu ikisinide karşılamıyor. Sormak isterim sizlere, Snapdragon 835'li Xiaomi Mi6 ile Snapdragon 430'lu bu Nokia cihaz aynı fiyat olunca kaç taneniz gidip "Abi Nokia alınır diyerek alacaksınız?" ben size söyleyeyim hiçbiriniz almayacaksınız. Madem bu kadar seviyordunuz alsaydınız ya Lumia zamanında? Satışlar hep dipteydi. Ama muhabbeti açılınca Nokia candır, herkesin o kadar işlem gücüne ihtiyacı yok Snapdragon 430'da iyi demeyi biliyorsunuz. Sizin gazınıza gelen Nokia'da bu çöpleri satabileceğini düşünüyor.

Elinde o kadar imkan varken bana bir şey olmaz dedi ve Nokia tarihe gömüldü. Bundan sonrada asla çıkamaz. Zamanında elindeki tüm gücü güzel bir işletim sistemi ortaya koymak için harcasaydı şuan piyasada 3 üretici olacaktı. Ancak geçti artık. Yeni çıkacak bir işletim sisteminin iOS veya Android olgunluğuna ulaşabilmesi neredeyse imkansız. Android kullandığında ise ya fiyat/performans olacaksın yada yenilikçi olacaksın. Yoksa diğer üreticilerden hiçbir farkın yok...
+2
e-Militarist 11.1.2017 21:19:24
Kurt kapanı Androide yönelmek yerine meego projesini symbian projesiyle harmanlayıp yeni bir işletim sistemiyle piyasaya çıksaydı nokia, şimdi yok satardı. Ama kaçtı o tren. Sony'yi bile yediler de nokia'yı barındıracaklar sanki piyasada. Lumia'lı günlerini mumla arayacak da bu sefer microsoft da koşmayacak yardımına. 7.2 milyar doları iç edecekler ona yanarım. Halbuki o paraya kaç tane okul yaptırabilirlerdi.
+1
babacan52 11.1.2017 20:52:54
sd430+4gb ram neler oluyor hayatta :d
nokia'nın yeniden doğası yok galiba
0
BoxFun 11.1.2017 20:37:58
Bir yanlış var bu telefon nokia’nın ilk akıllı telefonu değil, gerçek anlamda ilk android telefonudur. Lütfen yanlış bilgilendirmeyelim.
+3
patren 11.1.2017 20:35:19
Ne kadar marka algisi kuvvetli olsada snapdragon 430 goren giris seviyesi islemci kullaniyor diyecek almayacak
0