Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Haber Gir indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Asus ve Gigabyte, sanal gerçeklik üzerinde çalışıyor

    Son dönemin en çok dikkat çeken teknolojileri arasında yer alan sanal gerçeklik, gelen bilgilere göre yakın zamanda Asus ve Gigabyte'ın çözümleriyle daha da geniş bir pazar haline geliyor.
    Oy Ver
    2016 yılında başta Oculus VR ve HTC Vive gibi başlıklar ile birlikte ciddi oranda büyümesi beklenen sanal gerçeklik pazarı, DigiTimes'ın Tayvan merkezli tedarik kanallarına dayandırdığı haberine göre dünyaca ünlü donanım üreticileri Asus ve Gigabyte'a da ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor.
    Bu noktada Asus'un "Republic of Gamers" serisi oyun bilgisayarları ile kullanılabilir şekilde hazırlanmış giyilebilir bir sanal gerçeklik cihazı üzerinde çalıştığı belirtilirken, şirketin hatırlayacağınız üzere HoloLens temelli arttırılmış gerçeklik başlığı geliştirdiği de biliniyor. Genel olarak "gerçeklik" dünyasına büyük önem veren ve potansiyelini iyi gören Asus'un, bu teknolojiler için gereken grafiksel işlem gücünü karşılayacak dizüstü modelleri de bulunuyor.
    Gigabyte'ın ise 3Glasses şirketi ile ortaklığa giderek özel bir sanal gerçeklik başlığı hazırladığı söyleniyor. 3Glasses'ın hali hazırda ikinci geliştirici sürümü üzerinde çalışılan sanal gerçeklik başlığının 2560x1400 piksel çözünürlüğe sahip 5.5-inç ekranı, 13ms gecikme süresi ve 110 derece görüş açısı gibi sağlam özellikleri bulunuyor. Gigabyte'ın üretim ve maddi gücüyle beraber bu başlığın büyük kitlelere çok daha kolay bir şekilde yayılabileceği tahmin ediliyor.
    İki şirketin sanal gerçeklik pazarına verdiği ağırlığın altında aynı zamanda zayıf giden dizüstü bilgisayar pazarını canlandırma isteği de yatıyor. Mobil taraftaki artış ile paralel şekilde oluşan bu düşük ilginin 2016 yılında da değişmeyeceği tahmin edilirken, şirketler sanal gerçekliği dizüstü sistemlere entegre ederek hem popülerliği hem de satışları arttırmayı hedefliyor. Daha şimdiden herkesin dilinde olan sanal gerçeklik sistemler, 2016 yılında herkesin satın almak isteyeceği bir teknoloji olma yolunda güçlü şekilde ilerliyor.
    Asus ve Gigabyte'ın geliştirdikleri sanal gerçeklik başlıklarını önümüzdeki ay düzenlecek CES 2016 kapsamında görücüye çıkartma ihtimalleri de bulunuyor.


    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Benzer İçerikler
    Asus iddialı oyunu faresini duyurdu
    Çevre Birimleri 2 yıl
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler Daha Eskiler
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim