Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Haber Gir indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Uber, yeni hafıza tekniği ile klasik atari oyunu Montezuma’s Revenge'i çözen yapay zeka geliştirdi

    Daha öncesinde hiçbir yapay zeka algoritmasının birinci seviyesini bile geçemediği klasik atari oyunu, Uber’in yeni hafıza tekniği ile geliştirdiği yapay zeka algoritması tarafından geçildi.
    Oy Ver

    Uber geliştirdiği yeni bir yapay zeka algoritması ile klasik atari oyunlarından Montezuma’s Revenge’i çözmeyi başardı. 80’lerin klasiklerinden Montezuma’s Revenge, temel olarak labirentten kaçış oyunu. Odalar arası silah, tılsım, anahtar vb. eşyaları toplayarak çıkışa ulaşmaya çalışıyorsunuz. Metroidvania olarak adlandırılan bu tür yapay zekanın korkulu rüyası durumunda. Çünkü bu oyunlarda anahtarı nereden aldığınızı, nereye gitmeniz gerektiğini, silahların, tılsımların ne işe yaradığını, kapıların nerede olduğunu aklınızda tutarken, bir yandan da yaratıklara ve tuzaklara karşı dikkat etmeniz gerekiyor. Haliyle Super Mario gibi düz bir ilerleyiş çizgisini içeren oyunlara kıyasla, yapay zeka için çok daha karışık bir oyun türü oluşuyor. Hatta hiçbir algoritma bugüne kadar bu tarz oyunların birinci seviyesini bile geçememişti.

    Geçmiş hareketleri aklında tutuyor

    Oyun için geliştirilen yapay zekalar nesiller olarak ilerler ve yaptığı hatalara, kazandıkları başarılara göre evrimleşerek bir sonraki nesle bilgi aktarımı yapar. Ancak Montezuma’s Revenge oyununun sadece seviye biri, onlarca farklı odadan ve yüzlerce birbirine bağlı işlemden oluşmakta. Hiçbiri de düz bir çizgi üzerinde ilerlemiyor. Uber, yeni bir hafıza yönetim tekniğini yapay zeka algoritmasına entegre ederek, yapay zekaya daha önce yaptığı işlemleri hatırlatıp, buna göre gelecekte yapacağı işleri düzenlemesini öğretmiş. Böylelikle Montezuma’s Revenge oyununda başka bir insanın sahip olduğu rekorun kırılması sağlandı. Yeni yapay zeka ortalama 400.000 civarı, en yüksek ise 2 milyon puan toplamayı başardı. Oyunun birinci seviyesine ait çözüm taslağına aşağıdaki görselden ulaşabilirsiniz.

    Uber’in 2016 yılında kurduğu AI lab tarafından geliştirilen bu hafıza tekniği şimdilik oyunlarda başarı sağlasa da, gerçek hayat problemlerinin çözümünü de kolaylaştıracak. Firma benzeri başka bir oyun Pitfall üzerinde de 21,000 puan toplayarak çoğu insandan daha iyi bir sonuç ortaya çıkarmış. 

    Antik bir Aztek tapınağından kaçmak için uğraştığınız Montezuma’s Revenge isimli oyunun ne kadar karmaşık olduğunu daha iyi anlamanız açısından seviye bir ve altı arasını içeren aşağıdaki videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Hatta merak ettiyseniz oyunun online bir versiyonunu bu bağlantı üzerinden deneyimleyebilirsiniz.


    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Sorgu:
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim