İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (57) YORUM YAZ

tarafından 10 Ocak 2017, Salı 17:35 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Türk öğretim görevlisi evlerde enerji tasarrufu sağlayan priz geliştirdi
Günlük Haber Cihan Pehlivan
57 10907
Kapatıldığında dahi enerji tüketmeye devam eden bilgisayar, televizyon gibi cihazların uyku modunda enerji tüketimini azaltarak yılda 2,5 milyar lira tasarruf sağlayan priz geliştirdi.
 
Uludağ Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu’nda öğretim görevlisi olarak çalışmalarını yürüten Dr. Basri Kul, evlerde ve işletmelerde yılda milyonlarda lira tasarruf yapılmasını sağlayacak yenilikçi bir priz geliştirdiğini duyurdu.
 
Televizyon ve bilgisayar gibi elektronik cihazların uyku modunda (standby) dahi oldukça fazla enerji tüketmeye devam ettiğini dile getiren Kul, tasarladığı "İnternet Erişimli, Enerji Yönetimli IP Grup Priz" isimli priz ile elektrik tüketiminin kesilerek yılda milyonlarca lira tasarruf yapılabileceğini belirtti.
 
İçerisindeki mikro bilgisayar sayesinde internet bağlantısına sahip olan ürün ne kadar enerji tüketildiğini ölçebiliyor, yüksek akım yüzünden meydana gelebilecek arıza ve yanmaları tespit edebiliyor. "Elektrik sayacının internete bağlı hali" olarak nitelendirilen priz için şu an 4 adet patent alınmış durumda. Priz sayesinde ayrıca Wi-Fi üzerinden internete bağlanan bilgisayar ve cep telefonları ile istenilen elektrikli cihazı uzaktan açıp kapatabilmek de mümkün. Yapılan ölçüm ve testlere göre kullanım alanlarının yaygınlaşmasıyla ülke çapında yılda 2,5 milyar TL tasarruf edileceği ifade ediliyor.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 10907 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
REV0 10.1.2017 20:05:42
Priz ureterek ekonomiyi kurtaracak donemi coktan gectik bebegim. Uretmeyin demedik, uretilsin, para disari kacmasin elbette. Lakin farkindaysan, priz ureterek ampul ureterek kicimizda patlayan 1usd=4t
...
Yorumun devamı ▼
+75
REV0 10.1.2017 17:48:31
http://www.tp-link.com/us/products/details/HS110.html

Gecmezse sorun yok, ortada urun var zaten.
+44
CoreXXX 10.1.2017 20:16:34
ne üretecektik ve icat edecektik uzay aracı yada robotmu. sen bunları bekliyor olabilirsin ama ortada bir gerçek var. hiçbirşey üretemeyen bir ülkemiz vardır ve senin gibiler birden bire ülke uçsun i
...
Yorumun devamı ▼
+29
REV0 10.1.2017 20:45:40
2002'den beri tek basina olan bir iktidar var. Hadi onu da gectim, Turkiye dun kurulmadi, 100 yillik ulke. Hadi bunlari da gectim, ITU, Turkiye'den eski bir kurum. Evet bu ulkenin ucmasi lazim
...
Yorumun devamı ▼
+16
enizam 10.1.2017 18:50:40
Öte yandan, Tp-link veya benzeri bir firma, benim patentli ürünümün benzerini niye yaptın diye sorabilir haklı olarak... +10
damn2u 10.1.2017 19:38:58
Ülke çapında çoğunlukla herşey eski tip olduğu için bu tarz ürünlerin gözümde büyük değeri var. Umarım yaygınlaşır, hatta kullanımı zorunlu hale getirilir. +9
daikataNa~ 10.1.2017 18:11:10
Umarım ürün seri üretime geçer. 40$ tp linke verene kadar eş değer fiyatından fazla bile olsa ülke içinde kalması daha iyi olur paranın. Kaldı ki seri üretimde çok fazla adet alımı olursa kendisini ç
...
Yorumun devamı ▼
+9
SellYourSoul 10.1.2017 20:35:02
Kimileri ugrasir uretir, kimileri de anca oturdugu yerden sallar. Aradaki fark bu. +8
Biyturs_OnSr 10.1.2017 19:55:37
Aynen sorun yok, HİÇbir şey üretmesin bu ülke
...
Yorumun devamı ▼
+6
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
10ff 6.8.2017 18:01:17
Önce doğudaki kaçak elektriğe çözüm bulun.
0
Glitz 8.7.2017 06:41:21
Çinde 5 lira.
0
murdocklawless 11.1.2017 14:53:22
ben evde zaten kullanıyorum.
http://www.gearbest.com/electronics-gadgets/pp_310701.html?wid=21
+2
guvenkab 11.1.2017 13:41:42
İyi yapmış güzelde yapmış tebrik ettim tabi ki de yapılması lazım dahada geliştirilmeli.

ama

Ben elektrik elektronik mühendisiyim buna benzer bir projeyi arkadaşlar yaptı bitirme için keza benim ekibimin yaptığı çok daha fena bir projeydi sonuç biz geçtik mezun olduk onlarda oldu alakasız işlerde çalışıyoruz şuan... Devletin ciddi anlamda desteklemesi lazım projeleri yoksa aha anca bu priz grubu yapılır millette alkışlar birşey yapılmış gibi. Rev0'nun dediği gibi pil teknolojisini geliştirelim dünyada yeni çığır açalım var mı arge desteği... fosss...
0
snomask 11.1.2017 13:21:25
fiyatlar bu kadar yükselirken yapılacak en iyi şey tasarruf zaten [:'(]
0
Physical Graffiti 11.1.2017 12:42:43
Blok konusu.
0
Physical Graffiti 11.1.2017 12:42:11
quote:
Orijinalden alıntı: Kerim5100

Geldiğimiz nokta bu arkadaşlar...
Prizle ülkeyi kurtaracağız.

Blok
0
apodur 11.1.2017 12:36:28
quote:
Orijinalden alıntı: Kerim5100

Geldiğimiz nokta bu arkadaşlar...

Prizle ülkeyi kurtaracağız.

bit git işine be
+1
Kerim5100 11.1.2017 11:25:11
Geldiğimiz nokta bu arkadaşlar...
Prizle ülkeyi kurtaracağız.
0
emre1393 11.1.2017 11:14:13
Boşuna uğraşmış, damat bakan sayesinde +3 saat dilimine geçip %6 elektrik israfı yaptık,
onu geçtim hadi dolar 3 ayda 3 liradan 4 liraya çıktı,
hadi onu da geçtim yine damat bakan sayesinde tüm kayıp kaçak bedelini dağıtım ücreti diye halka yüklediler, 100 liralık faturanın 50 lirası dağıtım bedeli oldu, elektriği VIP taksi ile dağıtıyorlar sanki.
+1
shadowtr 11.1.2017 11:06:26
Aliexpresste 20$
Biz ülke olarak ufak tefek şeylerle meşgul olmasını seviyoruz. Daha önce düşünmediğimiz ama bir yerde görünce, vallahi benim aklıma gelmişti demeyi seviyoruz. Ne işimiz var yenilikçi ürünlerle, sanayi devrimiyle... Zihinsel tatmin en güzel şey.
Tübitak Bilim Projesinde erik convertor yapılan ülkede öğretim görevlisinin priz üretmesi kadar doğal bir şey yok ayrıca. Hatta şükredilesi bir durum.
+2
El_domingo 11.1.2017 10:27:45
Ne olursa olsun destek verimeli en kucuk bir icat,buluş yada uretim nekadar olsa kardır. hiçtense az da olsa kucukte olsa birseylerin olması iyidir nede olsa 1 sıfırdan buyuktur..ama mesele hersey tamamıs gibi davranmaksa bu olsa olsa akılsızlık olur..turkiye en kısa zamanda butun katma değeri yuksek uretimlerin ana kaynagı olan teknoloji ve kimya alanında ciddi ilerleme sağlamalı..
0
cosica 11.1.2017 09:20:19
sadece masaüstü bilgisayar yerine laptop kullanmak bile elektrik faturasını ciddi etkiliyor. bütün iş yerlerinde iş yerinin amacına uygun az elektrik tüketen bilgisayar modelleri kullanılsa ciddi tasarruf olur.
+2
BaNgO 11.1.2017 08:44:02
Buyuk ihtimalle Cin'de yillardan beridir uretilen bir urundur.
+1
muradisdan 11.1.2017 08:29:25
neyin patentini almışlar merak ettim. bu tarzda ürünler zaten yıllardır vardı.
0
Kırarım Boynuzunu İblis 11.1.2017 08:25:15
Merdivenin üst tepesine birden çıkamayız ama en altıda priz değil yani saçmalamayın
0
enizam 11.1.2017 08:20:02
Nerede almış: Türkiye. Böyle bir ürünün getirisi olabilmesi için ihraç edilebilmesi de gerekir. Eh Avrupaya gönderdiğinde diyecekler ki, bizim patent seninkinden önce alınmış, seninkini döver. Ayrıca ortak pazar, gümrük birliği gibi anlaşmalar sayesinde, gelip burada da dava açabilecekler.
İyi eğlenceler. Patent işi sadece almakla bitmiyor, bknz:
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
+1
alemburda34 11.1.2017 07:59:12
Birsey yapmadigimiz gibi elestirmekte birinciyiz. Tabi elestirmek kolay uretmek zor.
+4
0z0z 11.1.2017 01:36:35
Artık bu ülkede çoğu şeye şaşırmıyorum.
0
NeroWin 11.1.2017 01:28:46
quote:
Orijinalden alıntı: enizam

Öte yandan, Tp-link veya benzeri bir firma, benim patentli ürünümün benzerini niye yaptın diye sorabilir haklı olarak...

Ya bunu bilerek mi yapıyorsunuz yoksa gerçekten...., Adamlar patent almış. Yani teknolojisini tescillemiş. Bunu istediği cihaz olarak da kullanabilir. Kimsede bir şey diyemez....

İlk okul terk bile bazı şeylere akıl yürütebilir... Lütfen ya....
+4
9600_G_T 11.1.2017 00:41:59
Özenti adam.tp link bunu gorse dava acar
+2
burhanezidane 11.1.2017 00:24:23
Bu ülkede kimseye bir şey icat ettiği için bir buluş yaptığı için engel olunmuyor .
Eleştiren arkadaşlar buyursun yapsınlar. Madem yapılmıyor buyurun siz yapın. On ayak olun . Aydınlatın bizi.
Bugün devamlı örnek verilen devletlerin alaka gösterdiği büyük şirketler , devletler ilgi gösterdiği için büyük değiller. Ufak ve parlak fikirler peşinden koşan küçük bir işletmeyi kocaman bir şirket yaptıkları için muhatap alınıyorlar.
Kimsenin ayağında taş yok . Her şeyi devletten beklemeyeceksin. Senin aklını da gelip devlet çalıştırmayacak .
Buyur bir gelişmeye de sen on ayak ol . Milletçe seninle de gurur duya
+1
Yoizhik 10.1.2017 23:46:34
ülkenin selameti düşünülüyorsa o zaman sorulması gereken soru "madem bu üründen piyasada vardı, neden şimdiye kadar alınıp, kullanılıp senede 2.5milyar TL tasarruf edilmedi?" diye hesap sormaktır ama sizinkide bir yaklaşım tabiki.
+3
0z0z 10.1.2017 23:42:22
Dünyada "patent ücretlerini" çizimlerini ve bir kaç kelime ile betimlediğiniz en abzürt zihni sinir projelerine bile patent alabilirsiniz. Patent almak böyle bir şey.
Acaba diyorum bu 10 lu prizle üzerine yapacağı bir tez ile öğretim görevlisi arkadaş yar.doç olur mu?
+2
daikataNa~ 10.1.2017 23:29:33
quote:
Orijinalden alıntı: enizam

Öte yandan, Tp-link veya benzeri bir firma, benim patentli ürünümün benzerini niye yaptın diye sorabilir haklı olarak...

ürünle ilgili 4 farklı patent alınmış. Patent ihlali olsaydı alamazlardı diye düşünüyorum hocam.
+1
yoksulseytan22 10.1.2017 23:28:04
quote:
Orijinalden alıntı: serdarski

"ÇaLışMayan ama fiŞi takıLı cihaz" kapsamına çamaşır makinesi de giriyor.

ÇamaşIr makinesine ne yapacaz?


Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
+2
serdarski 10.1.2017 23:05:09
Türkiye iLk kuruLduğunda uçak yapan bir ülke idi.

1960 ihtiLaLinde Devrim isimLi otomobil yapan bir ülke idi.

Bu ülkede yerLi üretime köstek olan zihniyet var.
+5
serdarski 10.1.2017 22:59:41
"ÇaLışMayan ama fiŞi takıLı cihaz" kapsamına çamaşır makinesi de giriyor.

ÇamaşIr makinesine ne yapacaz?
0
sniper23 10.1.2017 22:50:54
Haberde 'TÜRK' olayını gördükten sonra yorumlar tahmin ettiğim gibi çıktı.

Bunu başka biri yapsa bu kadar yorum yazılmazdı orası kesin.
+5
umut_baris 10.1.2017 21:10:20
Tasarruf üretimi artırarak değil tüketimi dengeleyerek yapılır.

Bu priz bana fiyasko geliyor orası ayrı.
+1
HeavyClocker 10.1.2017 21:08:09
Peki fazla miktarda WIFI ağından oluşan ışınları ne yapacağız ben onu merak ediyorum. Her yerden vucüda çarpan milyonlarca dalga, harika
+1
CoreXXX 10.1.2017 21:03:42
quote:
Orijinalden alıntı: REV0





2002'den beri tek basina olan bir iktidar var. Hadi onu da gectim, Turkiye dun kurulmadi, 100 yillik ulke. Hadi bunlari da gectim, ITU, Turkiye'den eski bir kurum.

Evet bu ulkenin ucmasi lazim bu sartlar altinda.

Priz falan yaparak da bir yerlerden baslanmaz, universitedeki cocuga assingment olarak araba motoru yaptiriyorlar, yemisim prizini.

Eger bir ulke 100 senedir bir motor, bir araba, bir ucak yapamamissa, "benim gibi tipler" yuzunden degil, oturdugu yerden paraya yemeye alismis bir kesim oldugu icin uretememistir.

Zannedersin ki Guney Kore priz ureterek su noktaya geldi. 50'li yillara kadar ekonomisi Turkiye'den beterdi. Cin desen 90'li yillara kadar esamesi okunmuyordu, bu ulkeler legen ureterek mi geldiler simdiki yerlerine ?

Azimle, kasarak, yirtarak geldiler.

Her secim oncesi, "yerli araba, yerli ucak, yerli astronot" hohohohoh" diyerek gelmediler.

Guney Koreli Hyundai kac yildir var, legen mi yapiyordu bunlar ? 1947'de kurulmus, 1970'li yillarda araba yapmaya baslamislar, legen mi uretmisler onceden ?

Legen yapmak icin de makine yapmak lazim, istiyorsan buharli makine yapalim 1ci endustri devriminden kalma ? Zevk mi aliyorsunuz sacma sapan cevap vermekten ?

Bu ulkeyi legen falan kesmez, ara sanayi ureten binlerce fabrika var, sadece yedek parca yapiyorlar. Oylesi daha garanti cunku, hazir proje elde, sok makinaya gerisini kesim makinasi hallediyor zaten.

Aynisi universite icin de gecerli, denenmemis, sifirdan bir sey yaratan adam yok ulkede.

Tunel diyorsun muhendisi Japonya'dan geliyor, kopru diyorsun mimari Isvicre'den geliyor, havalimani diyorsun tasarimcisi italyan.

Ne halta yariyor bu kadar universite? Her ile universite acinca icinden mimar muhendis mi cikiyor ?

Elin gavuru hazirliyor projeyi, turk de geliyor eline verilen kullanma kilavuzuyla bina dikiyor, onu ben de yaparim, IKEA'dan mobilya montaji yapiyorsun sanki.

10'luk prizi bize gelisme diye yutturacaksiniz ya ona guluyorum sadece.

Referandum gelmeden "Yerli Prizimi Yapiyoruz, AK PArti" diyin de bir ise yarasin.

prizi sana sunarak geliştiğimizi ima etmedim.ayrıca bu işin siyasetlede ilgisi yok. her olaya siyaset alet etmeyin.

merdivenin birdenbire en tepesine çıkamazsın alt basamaklardan başlaman gerek. senin örnek verdiğin ülkeler bizden önce başlamışlar tırmanmaya. eğer geniş bir açıdan bakıyor olabilsen bunu anlayabilirsin zaten.

acaba şu an ne demek istediğimi anlayabildinmi çok merak ettim
+5
yoksulseytan22 10.1.2017 20:56:06
quote:
Orijinalden alıntı: serdarski





Evdeki buzdoLabının da fişini çekeLim mi?

Sonuçta buzdoLabı da elektrik harcıyor..

Buzdolabının uyku moduna girdiğini mi söylüyorsun yani
Buzdolabı 7/24 saat çalışan bir makina. Yani onun tasarrufu burdaki mantıkla olmuyor. Düşük enerji yüksek performans ile buzdolabından tasarruf edersin. Onu da yeni pahalı buzdolabı satın alarak yapabilirsin ancak.
Burdaki olay, çalışmayan ama hâlâ fişi takılı duran cihazlar için yapılmış bir icat. Bak yine söylüyorum "çalışmayan ama fişi takılı" cihazlar.

Buzdolabı sürekli çalışır ısıyı dengede tutmak için. Okey!
Haydi yallah!
+3
REV0 10.1.2017 20:45:40
quote:
Orijinalden alıntı: CoreXXX




ne üretecektik ve icat edecektik uzay aracı yada robotmu. sen bunları bekliyor olabilirsin ama ortada bir gerçek var. hiçbirşey üretemeyen bir ülkemiz vardır ve senin gibiler birden bire ülke uçsun istiyor. bende isteyebilirim ama mantık almıyor o yüzden bi yerlerden başlamak lazım. bugün priz olur yarın elektronik mandal olur öbür gün leğen olur. niye küçümsüyorsun onu merak ettim?

2002'den beri tek basina olan bir iktidar var. Hadi onu da gectim, Turkiye dun kurulmadi, 100 yillik ulke. Hadi bunlari da gectim, ITU, Turkiye'den eski bir kurum.

Evet bu ulkenin ucmasi lazim bu sartlar altinda.

Priz falan yaparak da bir yerlerden baslanmaz, universitedeki cocuga assingment olarak araba motoru yaptiriyorlar, yemisim prizini.

Eger bir ulke 100 senedir bir motor, bir araba, bir ucak yapamamissa, "benim gibi tipler" yuzunden degil, oturdugu yerden paraya yemeye alismis bir kesim oldugu icin uretememistir.

Zannedersin ki Guney Kore priz ureterek su noktaya geldi. 50'li yillara kadar ekonomisi Turkiye'den beterdi. Cin desen 90'li yillara kadar esamesi okunmuyordu, bu ulkeler legen ureterek mi geldiler simdiki yerlerine ?

Azimle, kasarak, yirtarak geldiler.

Her secim oncesi, "yerli araba, yerli ucak, yerli astronot" hohohohoh" diyerek gelmediler.

Guney Koreli Hyundai kac yildir var, legen mi yapiyordu bunlar ? 1947'de kurulmus, 1970'li yillarda araba yapmaya baslamislar, legen mi uretmisler onceden ?

Legen yapmak icin de makine yapmak lazim, istiyorsan buharli makine yapalim 1ci endustri devriminden kalma ? Zevk mi aliyorsunuz sacma sapan cevap vermekten ?

Bu ulkeyi legen falan kesmez, ara sanayi ureten binlerce fabrika var, sadece yedek parca yapiyorlar. Oylesi daha garanti cunku, hazir proje elde, sok makinaya gerisini kesim makinasi hallediyor zaten.

Aynisi universite icin de gecerli, denenmemis, sifirdan bir sey yaratan adam yok ulkede.

Tunel diyorsun muhendisi Japonya'dan geliyor, kopru diyorsun mimari Isvicre'den geliyor, havalimani diyorsun tasarimcisi italyan.

Ne halta yariyor bu kadar universite? Her ile universite acinca icinden mimar muhendis mi cikiyor ?

Elin gavuru hazirliyor projeyi, turk de geliyor eline verilen kullanma kilavuzuyla bina dikiyor, onu ben de yaparim, IKEA'dan mobilya montaji yapiyorsun sanki.

10'luk prizi bize gelisme diye yutturacaksiniz ya ona guluyorum sadece.

Referandum gelmeden "Yerli Prizimi Yapiyoruz, AK PArti" diyin de bir ise yarasin.
+16
Biyturs_OnSr 10.1.2017 20:41:25
quote:
Orijinalden alıntı: REV0





Priz ureterek ekonomiyi kurtaracak donemi coktan gectik bebegim.

Uretmeyin demedik, uretilsin, para disari kacmasin elbette. Lakin farkindaysan, priz ureterek ampul ureterek kicimizda patlayan 1usd=4tl'yi duzeltmemiz kisa donemde imkansiz.

Satacak kurum, yapacak kopru yol tunel de kalmadigina gore, priz ampul yapmanin disinda bir seyler yapmak lazim diyorum ben.

Mikroteknoloji mesela.

Dunyanin arabasi uretiliyor Turkiye'de ama 1 araba yapamadik, cadillac'in sasesini getirdik, secimden once araba diye yutturduk millete.

Batarya teknolojisini gelistirsek ne olurdu mesela ? Priz yaparak batarya teknolojisine teori destegi verilir mi sence ?

Ispanya'dan Portekiz'den insanlar geliyordu ameliyat olmaya, tip alaninda bi halt yapamadik su ana kadar.

7 milyonluk isvicre ulkesinin bir bolgesini, sadece ve sadece biyoteknoloji icin ayirdi, sadece o is yapilacak orada.

Havacilik yok, biyotech yok, mikroteknoloji yok, biyoloji, fizik yok, astronomi yok, matematik yok, yok da yok.

Birisi cikip wifi ile calisan priz yapiyor alkislamamizi mi bekliyorsun ? Adamlar Pluton'a uydu yollarken, 10'lu priz gibi dahiyane bir projeyi mi konusmamiz gerekiyor ?

Haberinin olmasi bile uluslararasi bilim dunyasina hakarettir, bunu mu layik goruyorsunuz bu millete ?

10'lu priz.

Dis mihraklar, feto bizi engelledi, 2023'de lozan kalkinca dunyanin hakimi olacaz falan deyin de pastanin uzerindeki cikolata suslemesi olsun bari.

Yorumumu tam okumadınız herhalde. Halbuki 8 kelimelik bir tanecik cümle yazmıştım. İkimiz de aynı taraftayız onda sorun yok, ama beni anlamadınız. Ben bir yerden başlayalım gerisi gelir diyorum. Bugün Wi-Fi'li priz, yarın Wi-Fi'li ampul, bunların hepsinin kullanıldığı bir ev sistemi, hatta bakarsın bir gün anakart, RAM, bilgisayar çıkar, televizyon çıkar, her şey desteğe bakıyor. Öyle hepsine yok, yok ,yok demekle olmuyor. Bu ülkede hepsinden var, açın biraz araştırın elinizin altında internet var. Bir sürü Türk bloglar, Youtube kanalları var, yaptıkları teknolojileri sergiliyorlar. Nice cevherler var bu ülkede, tek sorun, desteklenmiyorlar. Desteklenmemekle kalmayıp, onları desteklemeyen ülkeye bir de kaçak kullanım bedeli, TRT payı, gülünç ÖTV-MTV değerleri vs. ödüyorlar.

Sadede gelirsek, ben alkışlayın demiyorum, ama "bu ne ya", "hiç yapmasaymış" gibi moral bozucu hatta anlamsız yorumlar yapmayın diyorum.
+6
SellYourSoul 10.1.2017 20:35:02
Kimileri ugrasir uretir, kimileri de anca oturdugu yerden sallar. Aradaki fark bu.
+8
0z0z 10.1.2017 20:25:01
Akıllı ev sistemleri yıllardır var.

Hatta artık cep telefonundan bile istediğiniz cihazı kombinizi fırınınızı ışıklarınızı vs vs açıp kapatabiliyorsunuz. Birçok yerli firmada bu işi zaten yapıyor marka firma isimleri yazmayayım. Google amcaya skıllı ev sistemleri yazın bakın.

Bilinen uzaktan kımanda sistemi 10-15 liralık 10 lu prize entegre edince yeni bir buluşmu oluyor?

Lüzumsuz ise direk düğmeden kapat.
+3
St Batuhan 10.1.2017 20:16:40
" ülke çapında yılda 2,5 milyar TL tasarruf "
Eh ülke çapında böyle bir değer olur tabii. Fahiş fiyatlı her haltı kullandığımız için?! Ayrıca ürünün genel özellikleri güzel ama şu bekleme durumu güç tüketimini çok abartıyoruz. Herkes kapatsa tabii ki büyük bir değer çıkacaktır. Herkes tabağındaki 1 pirinç tanesini toplasa belki de büyük bir kitleyi besleriz. Aynı hesap bunlar. Önemli olan aletlerin kendisinde bu olayın olması ve elektrik üretiminin saçma yollarla değil de yenilenebilir kaynaklarla üretilmesi. Bir de vergiler!
Dediğim gibi diğer özellikleri güzel. Yapanlar tabii ki var, yeni bir şey değil. Patent olayı biraz uç noktada ama almak için başvurduysa belki de iyi fikirleri vardır arkaplanında. Önemli kısmı odur aletin? Uzaktan erişimle kontrol de güzel. Umarım yerli olarak böyle bir ürünü güzelce pazarlar ve tercih edilir olur diğer özellikleri sayesinde.
+2
CoreXXX 10.1.2017 20:16:34
quote:
Orijinalden alıntı: REV0





Priz ureterek ekonomiyi kurtaracak donemi coktan gectik bebegim.

Uretmeyin demedik, uretilsin, para disari kacmasin elbette. Lakin farkindaysan, priz ureterek ampul ureterek kicimizda patlayan 1usd=4tl'yi duzeltmemiz kisa donemde imkansiz.

Satacak kurum, yapacak kopru yol tunel de kalmadigina gore, priz ampul yapmanin disinda bir seyler yapmak lazim diyorum ben.

Mikroteknoloji mesela.

Dunyanin arabasi uretiliyor Turkiye'de ama 1 araba yapamadik, cadillac'in sasesini getirdik, secimden once araba diye yutturduk millete.

Batarya teknolojisini gelistirsek ne olurdu mesela ? Priz yaparak batarya teknolojisine teori destegi verilir mi sence ?

Ispanya'dan Portekiz'den insanlar geliyordu ameliyat olmaya, tip alaninda bi halt yapamadik su ana kadar.

7 milyonluk isvicre ulkesinin bir bolgesini, sadece ve sadece biyoteknoloji icin ayirdi, sadece o is yapilacak orada.

Havacilik yok, biyotech yok, mikroteknoloji yok, biyoloji, fizik yok, astronomi yok, matematik yok, yok da yok.

Birisi cikip wifi ile calisan priz yapiyor alkislamamizi mi bekliyorsun ? Adamlar Pluton'a uydu yollarken, 10'lu priz gibi dahiyane bir projeyi mi konusmamiz gerekiyor ?

Haberinin olmasi bile uluslararasi bilim dunyasina hakarettir, bunu mu layik goruyorsunuz bu millete ?

10'lu priz.

Dis mihraklar, feto bizi engelledi, 2023'de lozan kalkinca dunyanin hakimi olacaz falan deyin de pastanin uzerindeki cikolata suslemesi olsun bari.



ne üretecektik ve icat edecektik uzay aracı yada robotmu. sen bunları bekliyor olabilirsin ama ortada bir gerçek var. hiçbirşey üretemeyen bir ülkemiz vardır ve senin gibiler birden bire ülke uçsun istiyor. bende isteyebilirim ama mantık almıyor o yüzden bi yerlerden başlamak lazım. bugün priz olur yarın elektronik mandal olur öbür gün leğen olur. niye küçümsüyorsun onu merak ettim?
+29
cem650 10.1.2017 20:11:22
bu işlerin toprak altı prizlere anahtarlara gelmeli hala mevcut priz üzerine bişeyler takmayla uğraşıyoruzki bu ne pratik oluyor nede mantıklı oluyor abicim bu görev viko makel , günsan , legrand gibi firmalara görev düşüyor. şimdi millet 4 lü 5 li usb şarj aleti çıkarıyor yahu yap prizli sonra grup prizli çıkardılar ama oda pratik değil ve yaygında değilki, örneğin toprak altı prizlerde 2 li şarj soketi olsun birtanesi 1 am diğeri 2 amper olsun rahatça kullanalım dimi ama yok adaptör üstüne adaptör yapalım. mesela prizlere wifi modülü gelsin sigorta kutusunda bir merkezi brim olsun ordan yönetelim wifi ile kapatıp açalım telefondan yada üzerinde bir buton olsun basınca kapansın ama öyle devhasal paralarla yapılması şimdi bir yorumcu diyecekki akıllı sistemler var kardeşim akıllı sistem yeni yapılarda olur ama mevcut yapılara dünyaca para dökmek zor gelir dediğim işte öyle akıllı sisteme gerek yok pratik bir şekilde prizlere uygulansın sonra sigorta kutusuna daha da geliştirmek istiyorsan takarsın büyütürsün yapıyı bu dediklerimi yapan bir sistem 300 tl ile çözülebilsin ben istemiyorumki ev sistemi pencere kapansın lamba loş ışık olsun klimayı göbeğime üflesin :) neyse fazla dallanıp budaklandı konu ama siz anladınız.
+4
Physicist_Emre 10.1.2017 20:07:54
Son günlerde okuduğum en iyi postlardan biri altına imzamı atarım.
+3
REV0 10.1.2017 20:05:42
quote:
Orijinalden alıntı: Biyturs_OnSr





Aynen sorun yok, HİÇbir şey üretmesin bu ülke

Priz ureterek ekonomiyi kurtaracak donemi coktan gectik bebegim.

Uretmeyin demedik, uretilsin, para disari kacmasin elbette. Lakin farkindaysan, priz ureterek ampul ureterek kicimizda patlayan 1usd=4tl'yi duzeltmemiz kisa donemde imkansiz.

Satacak kurum, yapacak kopru yol tunel de kalmadigina gore, priz ampul yapmanin disinda bir seyler yapmak lazim diyorum ben.

Mikroteknoloji mesela.

Dunyanin arabasi uretiliyor Turkiye'de ama 1 araba yapamadik, cadillac'in sasesini getirdik, secimden once araba diye yutturduk millete.

Batarya teknolojisini gelistirsek ne olurdu mesela ? Priz yaparak batarya teknolojisine teori destegi verilir mi sence ?

Ispanya'dan Portekiz'den insanlar geliyordu ameliyat olmaya, tip alaninda bi halt yapamadik su ana kadar.

7 milyonluk isvicre ulkesinin bir bolgesini, sadece ve sadece biyoteknoloji icin ayirdi, sadece o is yapilacak orada.

Havacilik yok, biyotech yok, mikroteknoloji yok, biyoloji, fizik yok, astronomi yok, matematik yok, yok da yok.

Birisi cikip wifi ile calisan priz yapiyor alkislamamizi mi bekliyorsun ? Adamlar Pluton'a uydu yollarken, 10'lu priz gibi dahiyane bir projeyi mi konusmamiz gerekiyor ?

Haberinin olmasi bile uluslararasi bilim dunyasina hakarettir, bunu mu layik goruyorsunuz bu millete ?

10'lu priz.

Dis mihraklar, feto bizi engelledi, 2023'de lozan kalkinca dunyanin hakimi olacaz falan deyin de pastanin uzerindeki cikolata suslemesi olsun bari.
+75
oray 10.1.2017 20:02:45
aynı üründen bende var, 1.5 sene önce almıştım amazondan. Wifi vs her şey var.

https://www.amazon.com/Orvibo-Socket-Electronics-Anywhere-WiWo-S20/dp/B00KT50HK4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1484067722&sr=8-1&keywords=orvibo

Ürün de aha bu. EU girişli hem de... Bi kere açıp kullanmadım isteyene satabilirim :)
0
Biyturs_OnSr 10.1.2017 19:55:37
quote:
Orijinalden alıntı: REV0

http://www.tp-link.com/us/products/details/HS110.html

Gecmezse sorun yok, ortada urun var zaten.

Aynen sorun yok, HİÇbir şey üretmesin bu ülke
+6
damn2u 10.1.2017 19:38:58
Ülke çapında çoğunlukla herşey eski tip olduğu için bu tarz ürünlerin gözümde büyük değeri var. Umarım yaygınlaşır, hatta kullanımı zorunlu hale getirilir.
+9
0z0z 10.1.2017 19:27:37
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
0
0z0z 10.1.2017 19:14:17
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
0
0z0z 10.1.2017 19:06:17
Lüzumsuz olduğunda düğmeyi kapat
+1
serdarski 10.1.2017 19:03:32
quote:
Orijinalden alıntı: yoksulseytan22

Makinanın fişini çekmek zor geliyor galiba. Kullanmıyorsanız fişini çekin. Bu kadar.


Evdeki buzdoLabının da fişini çekeLim mi?

Sonuçta buzdoLabı da elektrik harcıyor..
0
wehrmacht 10.1.2017 18:59:31
İnterneti kesilirse tasarruf çöpe gittiya la
+1
enizam 10.1.2017 18:50:40
Öte yandan, Tp-link veya benzeri bir firma, benim patentli ürünümün benzerini niye yaptın diye sorabilir haklı olarak...
+10
nokta_28 10.1.2017 18:47:37
quote:
Orijinalden alıntı: REV0

http://www.tp-link.com/us/products/details/HS110.html

Gecmezse sorun yok, ortada urun var zaten.



Yinede destek olmak gerekli..
+2
exterminant 10.1.2017 18:20:26
böyle ürünler üretmemiz lazım ve devamı gelmeli
+5
daikataNa~ 10.1.2017 18:11:10
quote:
Orijinalden alıntı: REV0

http://www.tp-link.com/us/products/details/HS110.html

Gecmezse sorun yok, ortada urun var zaten.



Umarım ürün seri üretime geçer. 40$ tp linke verene kadar eş değer fiyatından fazla bile olsa ülke içinde kalması daha iyi olur paranın. Kaldı ki seri üretimde çok fazla adet alımı olursa kendisini çok rahat amorti eder.
+9
yoksulseytan22 10.1.2017 18:02:50
Makinanın fişini çekmek zor geliyor galiba. Kullanmıyorsanız fişini çekin. Bu kadar.
+3
REV0 10.1.2017 17:48:31
http://www.tp-link.com/us/products/details/HS110.html

Gecmezse sorun yok, ortada urun var zaten.
+44
shegenli chingen 10.1.2017 17:42:59
seri üretime gecicekmi
cevap: malesef hayır
0
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj