Bugün Qualcomm'un Adreno grafik birimi, mobil dünyanın en iyilerinden birisi olarak kabul ediliyor. Firmanın büyük yatırım yaptığı Adreno grafik biriminin geçmişini bilenler, aslında mimarinin ATI dönemine kadar gittiğini hatırlayacaktır.
2000'li yılların başında ATI Imageon olarak teknoloji dünyasına merhaba diyen mimari, bir medya işlemcisi şeklinde tasarlanmıştı. Alt sistem işlemci arayüzü, kontrolcü, güç yönetimi, dahili RAM, ekran motoru, video hızlandırma motoru gibi bileşenler barındıran mimari, daha sonra Imageon olarak anılmaya başlandı.
ATI'nin AMD tarafından 2006 yılında satın alınması ile AMD Imageon haline dönüştü ve toplamda 250 milyon cihazda kendisine yer buldu. Aynı dönemde büyük ekranlara yönelik olarak Xilleon adında bir kardeş mimariye de sahip olmuştu. Bununla birlikte AMD, hareketlenen rekabette masaüstü tarafına odaklanmak istediği için Imageon'u gözden çıkardı. Elbette o dönemde mobil cihazların patlama yapacağı kimsenin aklına gelmiyordu.
2009 yılına geldiğimizde AMD, Xilleon mimarisini Broadcom'a, Imageon mimarisini ise Qualcomm'a sattı. Imageon'un yükselişi ise bu dönemden sonra başladı. Adreno olarak isim değiştiren mimari, Snapdragon yonga setlerinde kendisine yer buldu ve bu günlere kadar gücünü artırarak geldi. AMD'nin bir ara Adreno markasını tekrar satın almak istediği gündeme gelse de bu hiç bir zaman doğrulanmadı.
Bugün geldiğimiz noktada, AMD artık mobil cihazlara grafik birimi geliştirmekten çok uzak bir noktada duruyor. Bununla birlikte, AMD Radeon grubu başkanı Raja Kodhuri, mimarilerini mobil cihazlar için lisanslama fikrine açık olduğunu ifade etti. Kodhuri, firma olarak bir yonga geliştirmekten ziyade, üçüncü taraf tasarımcılara mimari lisanslama veya birlikte bir yonga geliştirme konusuna sıcak bakıyor. Zaten firma hali hazırda, kumarhane makinaları gibi sistemlere tasarımlar geliştiriyordu.
Polaris grafik mimarisi ile elde edilen enerji tasarrufu ve zar alanı boyutu, aslında gelecekte mobil cihazlara yönelik bir adım ihtimalini artırıyor. Firmanın yol haritasındaki Navi grafik mimarisi, farklı ihtiyaçlara göre ölçeklenebilir tasarımlar sunacak. Bu noktada, mobil cihazlara yönelik olarak da bazı tasarımlar görme ihtimalimiz var. Firma yine de, tam ölçekli kaynak ayırmak yerine, üçüncü taraf üreticilerin bu işe katkı sağlamasını istiyor.
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,Imageon Tarihi
2000'li yılların başında ATI Imageon olarak teknoloji dünyasına merhaba diyen mimari, bir medya işlemcisi şeklinde tasarlanmıştı. Alt sistem işlemci arayüzü, kontrolcü, güç yönetimi, dahili RAM, ekran motoru, video hızlandırma motoru gibi bileşenler barındıran mimari, daha sonra Imageon olarak anılmaya başlandı.
ATI'nin AMD tarafından 2006 yılında satın alınması ile AMD Imageon haline dönüştü ve toplamda 250 milyon cihazda kendisine yer buldu. Aynı dönemde büyük ekranlara yönelik olarak Xilleon adında bir kardeş mimariye de sahip olmuştu. Bununla birlikte AMD, hareketlenen rekabette masaüstü tarafına odaklanmak istediği için Imageon'u gözden çıkardı. Elbette o dönemde mobil cihazların patlama yapacağı kimsenin aklına gelmiyordu.
2009 yılına geldiğimizde AMD, Xilleon mimarisini Broadcom'a, Imageon mimarisini ise Qualcomm'a sattı. Imageon'un yükselişi ise bu dönemden sonra başladı. Adreno olarak isim değiştiren mimari, Snapdragon yonga setlerinde kendisine yer buldu ve bu günlere kadar gücünü artırarak geldi. AMD'nin bir ara Adreno markasını tekrar satın almak istediği gündeme gelse de bu hiç bir zaman doğrulanmadı.
Bugün
Bugün geldiğimiz noktada, AMD artık mobil cihazlara grafik birimi geliştirmekten çok uzak bir noktada duruyor. Bununla birlikte, AMD Radeon grubu başkanı Raja Kodhuri, mimarilerini mobil cihazlar için lisanslama fikrine açık olduğunu ifade etti. Kodhuri, firma olarak bir yonga geliştirmekten ziyade, üçüncü taraf tasarımcılara mimari lisanslama veya birlikte bir yonga geliştirme konusuna sıcak bakıyor. Zaten firma hali hazırda, kumarhane makinaları gibi sistemlere tasarımlar geliştiriyordu.
Polaris grafik mimarisi ile elde edilen enerji tasarrufu ve zar alanı boyutu, aslında gelecekte mobil cihazlara yönelik bir adım ihtimalini artırıyor. Firmanın yol haritasındaki Navi grafik mimarisi, farklı ihtiyaçlara göre ölçeklenebilir tasarımlar sunacak. Bu noktada, mobil cihazlara yönelik olarak da bazı tasarımlar görme ihtimalimiz var. Firma yine de, tam ölçekli kaynak ayırmak yerine, üçüncü taraf üreticilerin bu işe katkı sağlamasını istiyor.
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
Kusura bakmayın, bu bölüm bende migren yaptı. Adblocker kullanıyorsanız filtre: www.donanimhaber.com##.owl-stage
Efsane Türkiye’ye gelse alırım..
Başka reklamınız yokmu yav yıllardır aynı post
O ışık efektleri sadece yanlarda değil üstte de olmalıydı. Böylece tabancayı kullanan, kafasını yana eğmek zorunda kalıp, fıtık olmaz. Aynısını küçükken ışıklı ayakkabımda yaşamıştım oradan biliyorum. Ayakkabıma yan bakmaktan düz yürüyemiyordum. Hava atmaktan ziyade o havayı yaşamayı tercih ederim. 7 de olsam 70 de olsam kararım değişmeyecek.
Kaç aydır güne bu reklamla başlıyorum artık bağımlılık yaptı her gün bir toz alınca günümün anlamı oluyor (!)
zaten 40 saat çalışıyorum
Türkçe dil desteği yok ne kullandıüımızı bilmiyoruz
Mukemmel bir silah acaba ne kadar hızlı atıyor. [resim]
Fiyat makul olsa efsane olur gerçekten ya.
arkadaşlar fc24 gerçekten bedavaya veriliyor kaçırmayıınn
bu reklam daha ne kadar kalacak
30 yıldır bunu görüyoruz
@ccguven sizden daha istilacı olamazlar...
Vay bee, bu cihaz xiaomi çıktı ben de diyordum kim üretmiş..
hocam 4x daha iyi direk hs attirir
Über
Evet ama 6x scop daha iyi gider buna daha uzaktaki hedefler için. Gerektiğinde 3x'e de çekebilirsin falan :D
Muskun alev tabancası vs bu
İstilacı güvercinlere karşı iyi olur. 5 10 dk da bir sopayı alıp kovalamak yordu artık.
Yakında su atan F18 falanda yaparlar :)