İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (29) YORUM YAZ

tarafından 16 Mayıs 2018, Çarşamba 22:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Protokol imzalandı: Enerji Liseleri açılıyor
Günlük Haber Yusuf Akbaş
29 2427
Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında “Milli Enerji Eğitim Hamlesi” protokolü imzalandı. Protokol kapsamında 10 adet enerji lisesi açılacak.

Enerjide yerli üretimin arttırılması ve nitelikli personel açığının giderilmesi için Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı ile Milli Eğitim Bakanlığı arasında “Milli Enerji Eğitim Hamlesi” protokolü imzalandı.

                                                                             

Milli Enerji Eğitim Hamlesi kapsamında enerji sektörüne yönelik eğitim verecek meslek liseleri açılacak. İlk etapta 9 ilde 10 adet “Tabii Kaynaklar ve Yenilenebilir Enerji Lisesi” açılacak. Bunlardan 3'ü yenilenebilir enerji lisesi, diğer 7'si tabii kaynaklar lisesi olacak.

 

Enerji liseleri İstanbul, Hatay, Trabzon, Zonguldak, Kütahya, Artvin, Kahramanmaraş, Balıkesir ve Sivas’a açılacak. Liselerde atölye, laboratuvar, pansiyon ve kapalı spor salonları olacak.

 

Tabii kaynaklar ve yenilenebilir enerji liselerinde verilecek eğitimler ile gençlerin üniversitede ilgi bölümlere yönlendirilmesi ve bunun sonucunda enerjide yerliliğin arttırılması amaçlanıyor.


Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 2 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 2427 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
Black_Ang3l 16.5.2018 22:12:43
Biraz gec kaldigimiz teknoloji.

Seneye faliyete girse 4 sene lise, 4 sene universite olsa; bu okulun meyvelerini 8 yil sonra gorecegiz.

Hadi bakalim. Ulkem icin hayirli olsun.
+30
Zagor_71 16.5.2018 23:55:35
benim bildiğim meslek liseleri birşeyi geliştirecek icat edecek eleman yetiştirmez, ara eleman yani kalifiye işçi yetiştirir, yani bütün bu şamata montaj elemanı yetiştirmek içinmi yapılmış.
...
Yorumun devamı ▼
+24
yakup13 17.5.2018 00:26:54
her ile üniversite , her bölüme ilave kontenjan , daha çok üniversiteli diye diye yeteri kadar çöplüğüne döndük , bu zihniyetin ürünü olduğunuda hesaba katınca çok umutlanmayınbu alanda çalışma yapa
...
Yorumun devamı ▼
+19
ozbey08 16.5.2018 23:55:15
imam hatip açmaktan bin kat iyidir. yani iyi bir gelişme,gelecek demek elektrik enerjisi demek. petrol aut,elektrik in10-15 yıl sonra gelişmiş ülkelerde fosil yakıtlı araba kalmayacak,hepsi elektrikli
...
Yorumun devamı ▼
+13
TheCaliph_ 17.5.2018 00:15:21


Hala mı be
+5
vollkan59 16.5.2018 23:15:15
Teşekkür ederiz, olumlu projeler bunlar. Bazıları yine beğenmez, kırk derden su getirir, biz işimize bakalım.Hükümetin son zamanlarda akıllı işleri oluyor.Enerji, savunma sanayii gibi,nükleer, eğitim
...
Yorumun devamı ▼
+5
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
arel.gr Salı, 10:17
heee, nasıllar ama !
0
astralll 19.5.2018 17:05:19
Onlar yıllardır olan meslek dalları... Enerji lisesi yeni bir alan, öncesi yok...
0
arel.gr 19.5.2018 12:21:07
kuyumculuk ve tasarımcısı liseleri v.s. nasıldı ?
0
burçak 19.5.2018 00:45:16
Bence güzel bir gelişme. Keşke ortaokulların son sınıflarından devşirilen dahi çocukların yerleştirildiği; TUBİTAK LİSESİ, Roketsan Lisesi, Uçak Lisesi, Helikopter Lisesi, Füze Lisesi gibi liseler açılsa... Burada yetişen çocuklarımızda İtü, odtü gibi üniversitelerin mühendislik bölümlerinde eğitimlerine devam etse... Ve bu arada stajlarını Tubitak, Roketsan, uçak parçaları üreten yerlerde yapsalar. Devlette bunları ileri de bu kurumlarda istihdam etse. Ama mağlesef bizde LYS'de ilk 15 bine giren çocuklar tıp yazıyor (izlenen politikanın sonucu), bu sıralamadan mühendislik ve temel bilimler yazanlarda sonrasında yurt dışına gidiyor.
0
Black_Ang3l 17.5.2018 21:47:48
Iftardan sonra kola icerken honkurdum la áadadadadasa.
0
Ryuzaki Hideki 17.5.2018 20:23:29
8 seneye kadar sistem yine degisir bu okullar yalan olur
+1
astralll 17.5.2018 20:13:28
Enerji lisesini ilk kez duydum, ilginç...
0
joven 17.5.2018 11:58:51
umarım bu proje hayata geçer işsiz gençler iş bulma imkanı bulur ama
benim öncekilerde olduğu gibi bundanda şüphelerim var.
Hükümet haksız eğitim politikası bir türlü oluşturamadı yaptıkcada içine
etti bırak eski kalsın deneme yanılma ile eğitim sistemi düzelemez eski ile
idare edilip yavaş yavaş özümseyerek eğitimde değişik yapılmalıydı öyle
oldu bitti ile eğitim olmaz
Öğrenciler haksız sistemi bahane edip kendi potonsiyellerini gösterme
cesaretive özverisinde bulunmuyorlar özellikle üniversitelerde liseli gibi
okuyorlartamam imkanlar yeterince olmaya bilir enazından olduğu kadar
imkanlarlabirşeyler yap okuyan nasıl okuyor biryerlere geliyor herkes torpil
ile iş bulmuyor iş bulan çok iyide buluyor sisteme bahane bulup pire için
yorganı yakmaya değermi
0
GATIRCAN 17.5.2018 10:47:12
Üniversitelerde bunun mühendisliğini açtılar mezunları işsiz geziyor
0
Freeky 17.5.2018 10:23:41
Hocam enerji muhendisligi diye bölüm var cevreye gitmeye gerek yok.

Ben eru enerji son sınıfım.

Verilen egitim güzel , yalniz devletin daha bizden haberi yok. Devlet bile doğru düzgün almiyor senede 10 kisi var mi emin degilim.
0
Şehmistan 17.5.2018 10:21:52
Şimdiden diyorum meslek lisesi gibi olacak. Çocukların hayatını karartacaklar.
10 yıl sonra bu liseyi bitiren alıntılasın.
+1
cenup 17.5.2018 09:31:14
imam hatip enerji lisesi
+1
yav he he aynen 17.5.2018 02:30:55
madem meslek liselerindeki vasat öğrencilerin enerjisinin bol olduğunu biliyoruz. bunu niye fırsata çevirmiyoruz demişler
0
Baelros 17.5.2018 02:13:33
Once maasini odemediginiz ve atamalarini yapmadiginiz ogretmenlerin hesabini verin.
0
1BilimAdamı 17.5.2018 02:09:34
quote:
Orijinalden alıntı: ressi1

Enerjinin devri kapanıyor 1970 lerde yaşamıyoruz

Saçmalamayın bu yorumu yazdığımız cihazlar enerji ile çalışıyor. Türkiyenin en büyük cari açık kalemi enerji ve gelecek vaad eden bir proje hatta keşke imam hatip atılımlarından önce yapılsaydı bu hamle geç olsun güç olmasın aynı zamanda teknoloji ve yazılım ağırlıklı eğitim veren liselerde gerekiyor. Ben mekatronik müh. Mezunuyum ama bazı şeyleri lisede öğrenmeye başlamak gerekiyormuş 4 sene çok az günümüz yazılım, mekanik ve elektronik bilen kalifiye eleman gereksinimi için.
+2
ressi1 17.5.2018 00:53:18
Enerjinin devri kapanıyor 1970 lerde yaşamıyoruz
0
yakup13 17.5.2018 00:26:54
her ile üniversite , her bölüme ilave kontenjan , daha çok üniversiteli diye diye yeteri kadar çöplüğüne döndük , bu zihniyetin ürünü olduğunuda hesaba katınca çok umutlanmayın

bu alanda çalışma yapan kaç akademisyen varki bu alanda öğrenci yetiştirebilecek öğretmen olsun ?

lise açalım enerji sektörünü coşturalım.
faizi düşürelim enflasyon düşsün tezini savunan zihniyettende bu beklenir
+19
vollkan59 17.5.2018 00:24:38
Akıllı rekabet iyidir, ülke insanı kazanir.Hala mı olan ne ))
0
TheCaliph_ 17.5.2018 00:15:21


Hala mı be
+5
zdniz 17.5.2018 00:03:54
en mantıklı en anlamlı yorum olmuş
+1
Zagor_71 16.5.2018 23:55:35
benim bildiğim meslek liseleri birşeyi geliştirecek icat edecek eleman yetiştirmez, ara eleman yani kalifiye işçi yetiştirir, yani bütün bu şamata montaj elemanı yetiştirmek içinmi yapılmış.
+24
ozbey08 16.5.2018 23:55:15
imam hatip açmaktan bin kat iyidir. yani iyi bir gelişme,gelecek demek elektrik enerjisi demek. petrol aut,elektrik in
10-15 yıl sonra gelişmiş ülkelerde fosil yakıtlı araba kalmayacak,hepsi elektrikli otomobil olacak. o yüzden elektrik enerjisine çok çok ihtiyacımız olacak.
+13
MertDrx 16.5.2018 23:48:31
Dışarıda o kadar Çevre Mühendisi var bunlara 1yıl eğitim vererekte aynı işi yaptırabilirsin. Zaten üniversitelerde yenilenebilir enerji tarzı dersleri alıyor çevre mühendisleri. İş olanağı diye 1 ton insanı eğitip sonra geç kaldık biz bu söktöre adım atmak için diyecekler. Sonra da olan eğitilen o kadar gence olacak işsiz kalacaklar.
Zaten çok fazla bölüm var bunları üniversitelerde dal şeklinde yapacaklarına durmadan yeni bölümler ekliyorlar. Sonra mezun olan insanlar biz ne yapacaz derdine düşüyor. Kimse ne okuduğunun farkında değil. Sen önce okuttuğun öğrenciyi bilinçlendir gerisi zaten gelir.
+3
vollkan59 16.5.2018 23:15:15
Teşekkür ederiz, olumlu projeler bunlar. Bazıları yine beğenmez, kırk derden su getirir, biz işimize bakalım.

Hükümetin son zamanlarda akıllı işleri oluyor.

Enerji, savunma sanayii gibi,nükleer, eğitim ve kamu spotlarında bilim ve snayiinin öne çıkarılması, teşvikler gibi.

Görmezden gelenlere yazık. Türkiye emin adımlarla ilerliyor. Şu Meral ve Muharremin çıkmasına bir nevi sevindim aslında. Sıkıştırması da iyi oluyor. Arslan küllerinden yeniden doğuyor.

Kılıçdar dan iyiler en azından.
+5
zdniz 16.5.2018 23:12:46
Önemli olan okul diğil müfredat hala anlamadınız. Senin üniversitede öğrettiklerini adamlar ilk öğretimde öğretiyolar. Siz Osmanlıca öğretmeye devam edin mezar taşlarını kim terçüme ediçek dimi ama. Yani 2 saat daha ingilizce öğretmeyin arapça ögretinki türkleri satanların dilini daha iyi bilsinler onlar gibi olsunlar sonrada biz niye gelişemiyoz ihtiyaçımı var devletin nasılsa vergilerle üretenden daha fazla kazanıyosun şeçim zamanıda bikaç yerden patent alıp birleştirdikmi yerli diye kaktırırız. Arge diyede yandaş firmalara teşvik verdikmi tamamdır bu iş.
+3
Black_Ang3l 16.5.2018 22:14:59
Biraz gec kaldigimiz teknoloji.

Okul 4 sene surse, 4 senede universite okusa 8 yil sonra anca meyvelerini alacagiz.

Allah sonumuzu hayir etsin. Ulkem icin em hayirlisi olmasi dilegiyle.
+2
amacsızpanda 16.5.2018 22:14:31
güzel bir gelişme kesinlikle
0
darklord1905 16.5.2018 22:12:48
Güzel gelişme ama eğitim planları müfredat ve mezun öğrenciler için iş olanakları gibi daha geniş ve somut bilgilendirme olsa daha iyiydi.
+3
Black_Ang3l 16.5.2018 22:12:43
Biraz gec kaldigimiz teknoloji.

Seneye faliyete girse 4 sene lise, 4 sene universite olsa; bu okulun meyvelerini 8 yil sonra gorecegiz.

Hadi bakalim. Ulkem icin hayirli olsun.
+30
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj