İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (29) YORUM YAZ

tarafından 16 Nisan 2018, Pazartesi 14:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Japonya'da akıllı telefon pazarını etkileyecek devasa bir maden rezervi bulundu
Günlük Haber Uğur Seven
29 6264
Araştırmacılar Japonya'da, başta akıllı telefonlar, elektrikli araçlar ve rüzgar türbinlerinde kullanılan devasa bir "nadir toprak elementleri" rezervini ortaya çıkardılar.
 
Japonya, Çin'in "nadir toprak elementleri" üzerindeki tekelini kırmaya hazırlanıyor. Araştırmacılar Çinli üreticilerin temel materyaller üzerindeki tekelini kaldıracak bir maden rezervini ortaya çıkardılar. Çıkan haberlere göre, keşfedilen nadir toprak elementleri rezervi, dünyaya birkaç yüzyıl yetecek kadar maden barındırıyor.
 

Bulunan madenler 700 yıllık küresel talebi karşılayabiliyor

Araştırmacılar çıkan madenlerin 16 milyon ton olduğunu ve bu elementlerin, akıllı telefonlar, elektrikli ve hibrid arabalar, şarj edilebilir piller ve ekran panellerine kadar bir çok elektronik cihazın üretiminde kullanılabileceğini belirtiyorlar. Çin uzun yıllar boyunca bu madenlerin çoğunu sıkı bir şekilde kontrol ediyor ve büyük elektronik üreticisi Japonya'ya pek de cüzzi olmayan rakamlarla satıyordu. Görünen o ki bu gelişme, Çin'in tekelleştiği nadir toprak elementleri pazarında kartların yeniden dağıtılmasını sağlayacak.
 
Japon araştırmacılar, başkent Tokyo'nun 2.000 kilometre güneydoğusundaki Ogasawara Adaları'ndaki deniz yatağında aradıkları şeyi bulduklarını belirtirken, raporda yer alan bilgilere göre Japonya kıyılarındaki nadir toprak elementleri madeninde, küresel talebi karşılayacak 780 yıllık  itriyum, 730 yıllık disprozyum, 620 yıllık evropiyum ve 420 yıllık terbiyum yatıyor. Bu gelişmelerden sonra 2010 yılından bu yana nadir toprak elementleri fiyatlarını yükselten ve çeşitli kotalar koyan Çin'in nasıl bir strateji izleyeceği ise merak konusu.
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 1 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 6264 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
*siteci* 16.4.2018 15:41:06
Şu an bu konu üzerine bir research paper hazırlayan birisi olarak söyleyebilirim ki, konu rezervin bulunmasında bitmiyor. Afrika ve ABD'de Çin egemenliği gelmeden önce pazar hakimiyeti vardı ama Çin h
...
Yorumun devamı ▼
+40
helluri 16.4.2018 17:56:45
Japonya'da seçimler yaklaştıysa demek +26
Kefelon 16.4.2018 14:38:46
Açıkcası pek sevinemedim. Yeni ve daha iyi bir teknoloji için çalışmak yerine zaten maden rezervi bol diye var olanı zorlamaya devam edecekler.Daha hızlı şarj olan, çok daha uzun süreler dayanan yeni
...
Yorumun devamı ▼
+10
denizbay1 Salı, 01:00
A-ha! Şimdi İngilizler, iki köpekleri ABD ve İsrael'i Japonya'ya demokrasi getirmeye göndermesin..! Pardon, Japonya'da zaten demokrasi var değil mi... Hımm, "sivillere kimyasal attı" verim abime? +5
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Kappa Face 2.5.2018 15:52:25
xD
0
SkeironnWH 2.5.2018 15:49:07
Çin tek çocuk politikasını bitirdiğinden beri işkillenmeye başladım çinden...
0
Seko92 2.5.2018 15:33:02
Çok iyi olmuş. Her kim bir konuda tekelleşmişse başının ezilmesinden keyif alıyorum. Umarım bu sayede Japon markaları biraz ucuzlar.
0
DH Misafiri Çarşamba, 12:19
Nolcak şimdi Tüm Dünya japon yayımı KISKANACAK..
??...ABD bizim ülkemizde olduğu gibi hemen madeni
Çıkarmaya engelmiolacak olacak??????????????????????...
+1
oooguz Salı, 20:04
pasifik rim dimi güzel filmdi :P
+1
stalag17 Salı, 15:15
Bizde seçim yaklaşınca BOR rezervini oltaya takıyoruz.
+1
OverClocK1ng Salı, 01:42
Birader uyuz oluyordum. Dünyada 17 tane nadir elementin %97 si Çin'de çıkıyordu ve adamlar diyorlardı ya hani, bizde üretim yapmazsanız bu madenleri vermeyiz. Bu sebeple bir sürü firma Çin'de fabrika açmak zorunda ve üretim yapmak zorunda bırakıldı.
Sebebi ise belli. Adamlar milyarlarca ve açlar.

Şimdi benim korkum şu: Çin'deki üretim başka yerlere kayarsa, bu adamlar aç kalıp sağa sola saldıracaklar...
0
tobepeople Salı, 01:10
Japonlarda kafa var arkadaş adamlar robotla üretir madeni işçiye verene kadar o da bir kaç yıl sonra Çindeki işçi maliyeti ile kıyaslanacak düzeye gelebilir.
+1
denizbay1 Salı, 01:00
A-ha! Şimdi İngilizler, iki köpekleri ABD ve İsrael'i Japonya'ya demokrasi getirmeye göndermesin..! Pardon, Japonya'da zaten demokrasi var değil mi... Hımm, "sivillere kimyasal attı" verim abime?
+5
FatihAsl 16.4.2018 23:13:05
arkadaşım sen cebinde bomba taşıma niyetindesin galiba. pil teknolojisi gelişsin ama kapasite yükselmesin. boyut ve ağırlık düşsün, pil ömrü yükselsin. buna varım. ama telefonlar 500 mh ile bile 1 hafta dayanacak kadar az elektrik tüketsin. kapasite artırmak çözüm değil.
0
Hardstyler 16.4.2018 20:06:45
Halen telefonlardaki piller :D 3000 lerde takılıyor bi ara samsung 3600 çıktı sevindim artık 4500 leride bulur dedik sonra yeniden 2800 3000 lere geri döndü -_-
Samsungta çalışan elemana soruyorum bu s9 lar 3000 mah bende ki 3600 daha fazla dayanmıyormu diye s9 lar göya neymiş daha pil tasarufu yok işlemciyi akıllıca kullanıyomuşta vb ya bi gitsinler kaç telefondur pilde bir gelişme yok sıktı artık
0
V4LKyR 16.4.2018 19:22:22
ASDA
0
FatihAsl 16.4.2018 18:56:34
elektriğin çoğunu fosil yakıtlardan üretiyoruz. fosil yakıtlar yandığında karbondioksit açığa çıkıyor. bende bir soru sorayım. kime sordun da açıklayamadılar
+1
.Glyph. 16.4.2018 18:01:10
0
Arpadan Ölen At 16.4.2018 17:59:59
Yeri gelmisken sorayim

Bilgisayarlar emailler filan karbon saliyor diyorlar ama bu nasil oluyor kimse aciklamiyor olayin mekanizmasi nasil

Yani bu karbon hangi noktadan cikiyor bu tepkime nerde oluyor

Bu tur bilgileri bulamadim?
0
helluri 16.4.2018 17:56:45
Japonya'da seçimler yaklaştıysa demek
+26
veleciraptor 16.4.2018 17:38:47
Şimdi MTA'nın verilerine baktım. Dünya ticareti yaklaşık 450 milyon dolar ve rezerv 125 milyon ton. 2015 yılında ihracat hacmi ise 8000 ton civarı. Yani bu rakamlardan, Japonya'da bulunan rezervin aman aman bir şey değiştirmeyeceğini düşünüyorum.
0
classf2re 16.4.2018 16:58:12
Akıllı telefonlar çıktığından beri her sene birisi dünya'nın pil sorunu çözecek haberi çıkıyor. Fanatikteki Ronaldinho Türkiye ye gelecek haberlerine döndü bu iş :/
0
interwap 16.4.2018 16:53:40
Çin nadir elementlerin %97'ine hakimdi. Japonlar dizüstü bilgisayar kasası vs. gibi malzemelerde açığı alternatif plastiklerle kapatmaya çalışıyorlardı. Ama pil, güneş paneli gibi ürünlerle bu çok zordu. Şimdi Çin düşünsün.
https://www.donanimhaber.com/zamazingo/haberleri/Buyuk-Cinli-tedarikciler-fiyatlari-artirmak-icin-degerli-maden-uretimini-yavaslatiyor.htm
+1
sniper23 16.4.2018 16:43:42
Artık madenin çıktığı yerde bir iç savaş çıkartırlar.
0
bortecine09 16.4.2018 16:32:15
Öyle deme, deterjan yapıyoruz bordan. Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisinde piramidin tabanında yer alıyor deterjan. Ha bi de şu slim denilen şey çıkınca daha da br ihtiyaç doğdu dünyada!
0
fotifoti 16.4.2018 16:22:42
bi terbiyum alırım :)
+2
FatihAsl 16.4.2018 16:19:32
pil teknolojisi bence yeterli. örneğin casio kol saatleri tek pil ile 10 yıl çalışabiliyor. gelişmesi gereken şey az enerji tüketen elektronik aksamlar. bunu sadece mobil cihaz olarak düşünmeyin. şebeke elektriği ile çalışan bilgisayarlar çok fazla karbon salınımına sebep oluyor. ayrıca cebimde yüksek kapasiteli bir batarya taşımak istemem. en küçük bir kısa devrede seni kömüre çevirebilir.
+2
mcebi001 16.4.2018 16:02:03
Valla ben devletin başında olsam başta değerli madenler olmak üzere 6-15 deniz dolgu taşını bile dış ülkelere satarken iki kere düşünürüm zamanla kağıt para ticari terimini kaybedebilir o zamanda kağıt değil digerleri değerli olur...
+2
*siteci* 16.4.2018 15:41:06
Şu an bu konu üzerine bir research paper hazırlayan birisi olarak söyleyebilirim ki, konu rezervin bulunmasında bitmiyor. Afrika ve ABD'de Çin egemenliği gelmeden önce pazar hakimiyeti vardı ama Çin hükümetinin sağladığı imkanlar sayesinde tüm rare earth pazarı şu an Çin'e bağlı. Bu bağlılık rezerv ve hammadde yüzünden değil, işlenmiş ürünlerin "fiyatıyla" hiçbir ülkenin rekabet edememesi yüzünden.
17 rare earth metal genelde aynı anda bulunur ve yine genelde bulunduğu yerde radyoaktif elementler de mevcuttur. Çin hükümeti gibi bir hükümet Moğol işçileri madende çalışmaya mecbur bırakıp ellerine komik ücretler verebilir ama Japonya gibi bir ülke aynı verimlilikte bir üretim/işletim istiyorsa muhtemelen normalin kat kat üzerinde işçi maaşı, erken emeklilik, ekstra sigorta ve hatta robot kullanımı gibi maliyeti çok arttıran kalemleri dahil edecektir. Bu da ekonomik olarak Çin'le rekabetin hayal olması anlamına geliyor.
+40
Nerevarine 16.4.2018 15:27:28
O rezervler de yakında satılır(!)
+2
faniseyler 16.4.2018 15:05:36
Ülkemizdeki maden haritasının da 10 yıllık periyodlar ile güncellenmesi lazım. Artık sadece petrolde değil tüm madenler için derinlemesine araştırma yapılması lazım. Türkiye maden konusunda bakir bir ülke.
Birde dünya maden haritalarına bakın (petrol mesela). Bir bölgede o maden bolca var ama belli bir ülke sınırına gelince aniden yok oluyorsa bu tamamen politiktir.
Birde Bor gibi madenlerde de Çine benzer kota koyalım yavaş yavaş fiyat arttıralım üretimi düşürelim falan.
+1
SHIHAD 16.4.2018 14:57:46
Buddyy bizim bor dan ne haber var
+3
Kefelon 16.4.2018 14:38:46
Açıkcası pek sevinemedim. Yeni ve daha iyi bir teknoloji için çalışmak yerine zaten maden rezervi bol diye var olanı zorlamaya devam edecekler.