İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (29) YORUM YAZ

tarafından 10 Şubat 2017, Cuma 13:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Nvidia, 2016 yılını rekorlar kırarak kapattı
Günlük Haber Ekrem71
29 2495
29 Aralık 2016 itibariyle 2017 mali yılını tamamlayan grafik devi Nvidia, hanesine tarihi rekorlar yazdırdı. Hem gelirler hem de büyüme hızları firma açısından çok iyi.

Geçen yıl AMD’nin grafik pazarına yaptığı önemli hamle ile biraz pay kaptıran Nvidia, buna rağmen gelirlerde rekor kırmaya devam ediyor. Farklı sektörlerdeki yatırımlar sayesinde firma tarihi bir seviyeye ulaştı.

 

Oyun Bölümü ve Veri Merkezleri Revaçta

Yapılan açıklamaya göre geçen yılın son çeyreğinde 2.17 milyar dolarlık gelir elde edildi. Yıl bazında yüzde 55 civarında artış yaşandı. Faaliyet karı 733 milyon dolar ile yüzde 190 artarken, net kar ise yüzde 188 artış ile 655 milyon dolar oldu. Gelirlerde aslan payı yine oyun bölümünün oldu.

 

Oyun bölümü son çeyrekte 1.34 milyar dolar gelir elde ederken yüzde 66 artış yaşadı. Özellikle Pascal tabanlı GTX 1000 serisi yüksek fiyat etiketinin de etkisiyle iyi bir gelir bırakmış durumda.

 

Veri merkezleri yüzde 200 artış ile 296 milyon dolar gelir getirdi. Pascal tabanlı Tesla P ve Quadro serisi ekran kartları kurumsal tarafta başarılı işlere imza atıyor. Otomobil bölümü ise artan rekabetin de etkisiyle eski rekor büyümelerinden uzaklaştı ve yüzde 20 artışla 128 milyon dolar gelir elde etti.

 

2016 yıl geneli itibariyle firmanın elde ettiği toplam gelir 6.91 milyar dolar oldu ve artış yüzde 38 olarak gerçekleşti. Net gelir ise 1.6 milyar civarında kaydedildi.

 

Ayrıca Bkz.Yeni bir Mac zararlısı ortaya çıkarıldı

İçinde bulunduğumuz çeyrek itibariyle Nvidia gelirlerde bir miktar düşüş bekliyor. Mart ayının sonunda tahmin edilen gelir 1.9 milyar dolar. Bu yıl henüz firmanın hangi mimari ile yola devam edeceği bilinmiyor ancak AMD Vega hamlesine karşılık verilmezse gelir konusunda düşüş devam edebilir. 

 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 2495 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
Xeblion 10.2.2017 13:04:03
2023 e kadar rekorlarını kırsınlar bakalım, reis 2023 te %100 yerli borla çalışan süper güçlü ekran kartı çıkarınca sinek avlayacaklar +72
erdem552 10.2.2017 13:13:50
Arkadaş neden her konu hükümete yada dine bağlanıyor... Bu ülkede sizde yaşıyorsunuz bende. Yapabiliyorsanız siz çıkıp yapın. Sizde benim gibi yapamıyorsanız hükümete yada dine laf atarak neyi kazanm
...
Yorumun devamı ▼
+41
tstctstc 10.2.2017 13:14:11
Reis 5 sene daha yaşarsa senin gibiler reisstress ten geberip gidecek
...
Yorumun devamı ▼
+16
hcmanx 10.2.2017 13:38:28
En kötü sitenin ismine bakıp ona göre yorum yazmak senin zeka seviyende birisi için çok zor olmasa gerek, her konunun altına siyasi yorumlar yazıyorsun.
...
Yorumun devamı ▼
+11
Sta1ker 10.2.2017 13:30:41
Bende jüpiter den hafif sağa dön yokuşun başındaki kara deliğin yanında yaşıyorum
...
Yorumun devamı ▼
+9
Sta1ker 10.2.2017 13:26:14
Şöyle mesajlar gördükçe mutlu oluyorum :) o kadar koyuyor rahatsız ediyor ki bunun gibi şeyleri hükümetin ve Cumhurbaşkanımızın ülke için yaptıkları. Daha çok zorunuza gidecek bu durum. He begenmiyors
...
Yorumun devamı ▼
+8
Neyinkafasi 10.2.2017 13:44:43
2023 ünüzede borunuzada sizede....

Siyaset boş adamların işidir diye boşuna dememişler. Forum ağzına kadar kendini ordinaryüs sanan ahmaklarla doldu.
+6
Ridianod 10.2.2017 13:23:32
Like kazanmaya çalışıyor ezikler niye olacak. Beğeni, favori, like bilmem ne artık adamlığı belirliyor bu devirde. Embesil bir nesil var oldu, çivisi çıktı iyice dünyanın arkadaş. Bir şeyler beğendirm
...
Yorumun devamı ▼
+5
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
JoeyBane 12.2.2017 15:55:24
1000 serisi ortalığı tarumar etti gayet doğal bu sonuç
0
Barış Manço 11.2.2017 18:09:54
Şu konuyu da siyasete bulaştırdınız ya.
0
b2bugra 11.2.2017 16:17:20
quote:
Orijinalden alıntı: recep.ali

Bunun sebebi 3 şeyde yatıyor. 1. AMD teknolojik olarak yükselişe geçsede, başta notebook piyasası olmak üzere mobil sektörde nedeyse 0, halen önceki nesil GPU'ları notebooklarda yok. 2. Nvidia şu sıralar otomobil sektöründe donanımsal olarak çok güçlü. 3.sü ise Nvidia, geçmiş yıllara bakarsanız daima hile yapmıştır. 4 GBlık ekran kartlarını 3,5 GB mı istersin, oyunları hile ile yüksek FPS oranına çıkarmaktan ^DMark programları için özel algoritma ile rakiplerinden yüksek göstermek mi...Netice beni sadece gittikçe kötüleşen ve eskiyen sürücüsü ilgilendiriyor. Artık sürücüsü günlük, saatlik telemetri kullanıyor. Sanki adamlar sürekli sürü yapıyorlar gibi arkada sürekli çalışıp duruyor.

Kardeş yalnız adamların hakkını vermek gerek. Gerçekten yazılımları daha güncel oluyor.
Bence AMD ye oranla yazılımsal olarak NVIDIA daha başarılı. GTA 5 adlı oyun ilk çıktığında
AMD lerde sıkıntı yaşamıştı ama NVIDIA gta 5 ile ilgili özel bir sürüm çıkarmıştı üstelik daha
oyun henüz oynanmaya başlanmamışken ve çok iyi hatırlıyorum benim arkadaşım AMD kullanıyor
oyuna girmek için çok uğraşmıştı ben ise (NVIDIA kullanıcısıyım) bir sıkıntı yaşamamıştım.
0
Xeblion 11.2.2017 13:07:45
üzülmemelisin
0
Sta1ker 11.2.2017 12:23:24
quote:
Orijinalden alıntı: Xeblion

Yazdıklarım akplilerin baya zoruna gitmiş bu kadar ağlamayın reis sizi dünya devi yapacak

Bu kadar ileri zekalı olma ama bu ülke için fazlasın
+1
Xeblion 11.2.2017 10:00:19
Yazdıklarım akplilerin baya zoruna gitmiş bu kadar ağlamayın reis sizi dünya devi yapacak
0
Xeblion 11.2.2017 09:57:32
Yazdıklarım akplilerin baya zoruna gitmiş bu kadar ağlamayın reis sizi dünya devi yapacak
0
fero01 11.2.2017 07:50:50
Haha çok iyi.Millet niye anasına sovmuş gibi dellenmiş anlamadım.Gayet komik (Şu an Padişahımız Kılıçtaroğlu da olsa veya ne bilim bi başkasıda olsa gene gulerdim.Çok komik lan eğlenmenize bakın)
+2
kadirirdem 11.2.2017 01:57:47
quote:
Orijinalden alıntı: Sta1ker





Bende jüpiter den hafif sağa dön yokuşun başındaki kara deliğin yanında yaşıyorum

hahahah :D :D
0
mamad 11.2.2017 01:11:41
quote:
Orijinalden alıntı: C28_



yükset watt yüksek ısı deli gibi güçlü power supply alma zorunluluğu. hele GTX 4 GTX 5 serileri 90 100 dereceyi görüyordu.

Hah işte onlar en son 2011'de oldu. 5-6 yıldır durum tam tersi. Yeni bir şey değil yani. Kepler'den bu yana güç tüketimi, ısı, gürültü gibi sorunlar Nvidia tarafında pek görülmüyor.
0
C28_ 10.2.2017 19:59:30
quote:
Orijinalden alıntı: mamad





İki sene önce Nvidia'da soba gibi olan ne vardı acaba?

yükset watt yüksek ısı deli gibi güçlü power supply alma zorunluluğu. hele GTX 4 GTX 5 serileri 90 100 dereceyi görüyordu.
0
mamad 10.2.2017 19:53:10
quote:
Orijinalden alıntı: C28_

2 senedir elektirikli soba üretmeyi bıraktılar. Aldıkları paranın hakkını veren kartlar yapmaya başladılar.

İki sene önce Nvidia'da soba gibi olan ne vardı acaba?
0
sniper23 10.2.2017 17:58:09
quote:
Orijinalden alıntı: hollowman_

İnanılmaz, bu haberin altına da yine hükümet, siyaset, rte, seçmen kitlesi ve din ve dindar kesimin aşağılandığı, saçma yorumlar yapılmış. bu ruh hastalığının çaresi yok mu, bi doktora falan görünün yahu, bu kadar karın ağrısıyla yaşamak zor olmuyor mu?

Dikkat ederseniz, bu yorumları yapan kullanıcılar aynı. Bunların uzaklaştırılması şart.


Konuya gelirsek; özellikle AMD'nin GTX 1000 serisi tarzında yüksek seviye bir grafik kartı olmadığı için NVidia tekel kaldı. Bu kadar kar etmesi normal.
0
recep.ali 10.2.2017 17:45:53
Bunun sebebi 3 şeyde yatıyor. 1. AMD teknolojik olarak yükselişe geçsede, başta notebook piyasası olmak üzere mobil sektörde nedeyse 0, halen önceki nesil GPU'ları notebooklarda yok. 2. Nvidia şu sıralar otomobil sektöründe donanımsal olarak çok güçlü. 3.sü ise Nvidia, geçmiş yıllara bakarsanız daima hile yapmıştır. 4 GBlık ekran kartlarını 3,5 GB mı istersin, oyunları hile ile yüksek FPS oranına çıkarmaktan ^DMark programları için özel algoritma ile rakiplerinden yüksek göstermek mi...Netice beni sadece gittikçe kötüleşen ve eskiyen sürücüsü ilgilendiriyor. Artık sürücüsü günlük, saatlik telemetri kullanıyor. Sanki adamlar sürekli sürü yapıyorlar gibi arkada sürekli çalışıp duruyor.
+1
Finn Mertens 10.2.2017 16:48:28
Neden olayı birey düzeyine indiriyorsun? 80 milyonu eğitmek benim değil hükümetin görevi. Eğitilmemiş toplumdan nasıl bir nvidia çıkabilir ki? Yapabiliyorsan yap diyorsun da nvidiadaki adam bak bakalım nerelerde eğitim görmüş. En iyi yüz üniversite arasında Türkiyeden kaç üniversite var bi bak. 20 senedir hala aynı muhabbet baş örütüsü mağduriyeti.
0
LambayaFunfDe 10.2.2017 16:31:21
TEKEL
0
hollowman_ 10.2.2017 15:52:30
İnanılmaz, bu haberin altına da yine hükümet, siyaset, rte, seçmen kitlesi ve din ve dindar kesimin aşağılandığı, saçma yorumlar yapılmış. bu ruh hastalığının çaresi yok mu, bi doktora falan görünün yahu, bu kadar karın ağrısıyla yaşamak zor olmuyor mu?
+3
C28_ 10.2.2017 15:25:40
2 senedir elektirikli soba üretmeyi bıraktılar. Aldıkları paranın hakkını veren kartlar yapmaya başladılar.
0
BekirTemel 10.2.2017 13:58:56
İlginçtir ızun yıllardır beri özellikle nvidia ekran kartı kullanırım ilk defa 2016 yılında tercihimi sorguladım, güncellemeler beni uğraştırdı be en önemlisi performansa olumsuz etki yaptı, ancak rekor kırılmış aynı voswosun 2016 yılında skandallara cezalara rağmen en çok satan araba ünvanını alması gibi , hayat garip.
+1
Neyinkafasi 10.2.2017 13:44:43
2023 ünüzede borunuzada sizede....

Siyaset boş adamların işidir diye boşuna dememişler. Forum ağzına kadar kendini ordinaryüs sanan ahmaklarla doldu.
+6
hcmanx 10.2.2017 13:38:28
quote:
Orijinalden alıntı: Xeblion

2023 e kadar rekorlarını kırsınlar bakalım, reis 2023 te %100 yerli borla çalışan süper güçlü ekran kartı çıkarınca sinek avlayacaklar

En kötü sitenin ismine bakıp ona göre yorum yazmak senin zeka seviyende birisi için çok zor olmasa gerek, her konunun altına siyasi yorumlar yazıyorsun.
+11
Sta1ker 10.2.2017 13:30:41
quote:
Orijinalden alıntı: Xeblion





Ben avrupada yaşıyorum dostum huzur ve refah ülkesinde sizin gibi dolar biyerime girmiyor

Bende jüpiter den hafif sağa dön yokuşun başındaki kara deliğin yanında yaşıyorum
+9
Xeblion 10.2.2017 13:28:55
quote:
Orijinalden alıntı: Sta1ker





Şöyle mesajlar gördükçe mutlu oluyorum :) o kadar koyuyor rahatsız ediyor ki bunun gibi şeyleri hükümetin ve Cumhurbaşkanımızın ülke için yaptıkları. Daha çok zorunuza gidecek bu durum. He begenmiyorsan yürü başka ülkeye onu da yapacak durumu yok beş parasız olduğundan mecbur "seve seve" bu ülkede yaşayacaksın.

Ben avrupada yaşıyorum dostum huzur ve refah ülkesinde sizin gibi dolar biyerime girmiyor
+3
Sta1ker 10.2.2017 13:26:14
quote:
Orijinalden alıntı: Xeblion

2023 e kadar rekorlarını kırsınlar bakalım, reis 2023 te %100 yerli borla çalışan süper güçlü ekran kartı çıkarınca sinek avlayacaklar

Şöyle mesajlar gördükçe mutlu oluyorum :) o kadar koyuyor rahatsız ediyor ki bunun gibi şeyleri hükümetin ve Cumhurbaşkanımızın ülke için yaptıkları. Daha çok zorunuza gidecek bu durum. He begenmiyorsan yürü başka ülkeye onu da yapacak durumu yok beş parasız olduğundan mecbur "seve seve" bu ülkede yaşayacaksın.
+8
Ridianod 10.2.2017 13:23:32
Like kazanmaya çalışıyor ezikler niye olacak. Beğeni, favori, like bilmem ne artık adamlığı belirliyor bu devirde. Embesil bir nesil var oldu, çivisi çıktı iyice dünyanın arkadaş. Bir şeyler beğendirme çabasındaki ezik insanlar katlanarak artarken bir elin parmağını geçmeyecek akıllı herifler bundan kaymak yiyor. İnsan üzülüyor.

Konu ile ilgili yorum olarak da. Tam takım çıkma çabasından mı bilinmez sadece rx 480 ve onun altında kalacak performans gösteren Kartları ile giriş seviyesine çalışan amd yüzünden elde edebildi bu karları. Rx 480 böyle ise rx 490x de muadil nvidia ya göre uygun fiyatlı gelseydi sonuç ne olurdu? Ben artık dolar vs yüzünden bıraktım oyun piyasasını ama tekelden ziyade rekabetin olduğu ortamı desteklerim. Amdnin işlemcisi ve yeni mimari gpu ları inşallah fos çıkmaz da artık adam gibi arge çalışması yapılan cpu, gpu görürüz. Nvidia yı tebrik edelim, şimdilik.
+5
eric13 10.2.2017 13:14:36
Amd sofrayi bos birakinca tabagi yalayip yuttu tabii
0
tstctstc 10.2.2017 13:14:11
quote:
Orijinalden alıntı: Xeblion

2023 e kadar rekorlarını kırsınlar bakalım, reis 2023 te %100 yerli borla çalışan süper güçlü ekran kartı çıkarınca sinek avlayacaklar

Reis 5 sene daha yaşarsa senin gibiler reisstress ten geberip gidecek
+16
erdem552 10.2.2017 13:13:50
quote:
Orijinalden alıntı: Xeblion

2023 e kadar rekorlarını kırsınlar bakalım, reis 2023 te %100 yerli borla çalışan süper güçlü ekran kartı çıkarınca sinek avlayacaklar

Arkadaş neden her konu hükümete yada dine bağlanıyor... Bu ülkede sizde yaşıyorsunuz bende. Yapabiliyorsanız siz çıkıp yapın. Sizde benim gibi yapamıyorsanız hükümete yada dine laf atarak neyi kazanmayı amaçlıyorsunuz?
+41
Xeblion 10.2.2017 13:04:03
2023 e kadar rekorlarını kırsınlar bakalım, reis 2023 te %100 yerli borla çalışan süper güçlü ekran kartı çıkarınca sinek avlayacaklar
+72
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj