Nvidia Omniverse Machinima platformu ile kendi kurgusal evreninizi (metaverse) yaratabileceğinizi biliyor muydunuz? Bugüne kadar geliştirdiği teknolojiler ve sunduğu ücretsiz araçlarla birçok kişinin beğenisini kazanan Nvidia, gerçek zamanlı 3 boyutlu simülasyon ortamı oluşturmayı sağlayan açık kaynak platformu Omniverse'in ilk sürümünü ücretsiz yayınladı.
Nvidia Omniverse Machinima nedir?
Nvidia Omniverse Machinima; sanal işbirliği ve gerçek zamanlı fiziksel olarak doğru simülasyon için oluşturulmuş, kolayca genişletilebilir, açık kaynaklı bir platformdur. İçerik oluşturucular, tasarımcılar, araştırmacılar ve mühendisler, ortak bir sanal alanda işbirliği yapmak için ana tasarım araçlarını, varlıkları ve projeleri birbirine bağlayabilir. Geliştiriciler ve yazılım şirketleri, işlevselliğini genişletmek için Omniverse’in modüler platformunda uzantıları, uygulamaları, bağlayıcıları ve mikro hizmetleri kolayca oluşturup satabilir.
Aslında Omniverse platformu, 3D uygulamalar arasında evrensel değişim için önde gelen format olan Pixar'ın geniş çapta benimsenen Evrensel Sahne Tanıma (USD) teknolojisini temel almaktadır. Pixar bunu animasyon filmleri yapmak için kullanırken. Nvidia ise farklı bir perspektiften bakarak gerçek zamanlı ışın işleme, fizik, malzemeler ve 3D yazılım ürünleri arasındaki etkileşimli iş akış teknolojilerini paket halinde bir arada sunuyor.
Nvidia'nın Omniverse platformunundan sorumlu başkan yadımcısı Richard Kerris, Omniverse platformunu "USD'yi 3D'nin HTML'i olarak düşünürsek, Omniverse Machinima da genellikle birbirleriyle entegre olmayan mevcut 3D yazılım araçlarını paket halinde sunan bir platform olarak düşünebilirsiniz." şeklinde tanımlıyor.
Omniverse'i teorik olarak farklı sanal dünyaları birbirine bağlayan, birlikte çalışabilir bir meta veri deposunun yaratılmasını sağlayan bir platform olarak tanımlamak da mümkün. Ucu bucağı olmayan bu dünyada içerik üreticileri; ev, avatar, robot, fabrika, müze gibi çok çeşitli 3D nesneler tasarlayıp üretebilir ve sonrasında da bunları satıp gelir elde edebilir. Bu içeriklerin üretilmesi zor ve genellikle birden çok araç gerektirdiği için de Nvidia Omniverse Machinima tüm bunları tek bir uygulama üzerinden sunuyor ve işleri büyük ölçüde kolaylaştırıyor. Örnek vermek gerekirse BMW, gelecekteki fabrikaları için Omniverse platformundan istifade ediyor.
Konuya ilişkin NVIDIA CEO’su Jensen Huang şu açıklamalarda bulunuyor: “BMW, muazzam bir ölçekte kişiselleştirilmiş üretim gerçekleştiriyor ve dünya çapında en karmaşık operasyonlardan birini yönetiyor. BMW’nin geleceğin fabrikası vizyonunda; insanlar robotlarla birlikte çalışıyor, fabrika tasarım sürecinin tüm aşamalarına dahil olan mühendisler paylaşılan sanal bir ortamda iş birliği yapıyor ve tüm fabrika “fotorealistik” anlamda, ayrıntılı bir şekilde simüle ediliyor. NVIDIA Omniverse böyle bir geleceği mümkün kılmak üzere tasarlandı. BMW’nin gelecekteki fabrikalarını henüz fiziksel olarak inşa etmeden önce sanal ortamda tasarlamak, planlamak ve işletmek üzere ekiplerini uyumlamak için NVIDIA Omniverse platformunu kullanmasından büyük mutluluk duyuyorum. Bu, üretimin geleceğine doğru atılan çok büyük bir adım.”
Omniverse öne çıkan özellikleri
- Kullanıcılar ve uygulamalar arasında gerçek zamanlı işbirliği imkanı
- Gerçek zamanlı Ray Tracing teknolojisi
- RTX teknolojisi sayesinde platformlar arası entegrasyon
Omniverse açık kaynak bir platform olduğu için Autodesk 3ds Max, Autodesk Maya ve Unreal Engine gibi destekleri de bünyesinde barındırıyor. Hatta ve hatta yakında Adobe Substance 3D Material Extension'ın da aralarında bulunduğu birçok araç da bu platforma entegre olacak.
NVIDIA Omniverse'ü üç alana ayırabiliriz.
- Omniverse Nucleus: Kullanıcıları birbirine bağlayan ve 3B varlıkların ve sahne açıklamalarının değiş tokuşunu sağlayan bir veritabanı motorudur. Bağlandıktan sonra, gölgelendirme, animasyon, aydınlatma, modelleme, düzen, özel efektler yapan tasarımcılar bir sahne oluşturmak için işbirliği yapabilir. Nucleus'a birden fazla kullanıcı bağlanabilir.
- Omniverse'in ikinci yönü kompozisyon, oluşturma ve animasyon motorudur: Yani sanal dünya simülasyonu.
- NVIDIA CloudXR: OpenVR uygulamalarından Android ve Windows cihazlarına genişletilmiş gerçeklik içerik akışı için istemci ve sunucu yazılımı içerir ve kullanıcıların Omniverse'e girip çıkmasına olanak tanır.
istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
Efsane Türkiye’ye gelse alırım..
Başka reklamınız yokmu yav yıllardır aynı post
O ışık efektleri sadece yanlarda değil üstte de olmalıydı. Böylece tabancayı kullanan, kafasını yana eğmek zorunda kalıp, fıtık olmaz. Aynısını küçükken ışıklı ayakkabımda yaşamıştım oradan biliyorum. Ayakkabıma yan bakmaktan düz yürüyemiyordum. Hava atmaktan ziyade o havayı yaşamayı tercih ederim. 7 de olsam 70 de olsam kararım değişmeyecek.
Kaç aydır güne bu reklamla başlıyorum artık bağımlılık yaptı her gün bir toz alınca günümün anlamı oluyor (!)
zaten 40 saat çalışıyorum
Türkçe dil desteği yok ne kullandıüımızı bilmiyoruz
Mukemmel bir silah acaba ne kadar hızlı atıyor. [resim]
Fiyat makul olsa efsane olur gerçekten ya.
arkadaşlar fc24 gerçekten bedavaya veriliyor kaçırmayıınn
bu reklam daha ne kadar kalacak
30 yıldır bunu görüyoruz
@ccguven sizden daha istilacı olamazlar...
Vay bee, bu cihaz xiaomi çıktı ben de diyordum kim üretmiş..
hocam 4x daha iyi direk hs attirir
Über
Evet ama 6x scop daha iyi gider buna daha uzaktaki hedefler için. Gerektiğinde 3x'e de çekebilirsin falan :D
Muskun alev tabancası vs bu
İstilacı güvercinlere karşı iyi olur. 5 10 dk da bir sopayı alıp kovalamak yordu artık.
Yakında su atan F18 falanda yaparlar :)
Hazneye kezzaplı su doldurup nişan almak yapmayın böyle şeyler yahu...