İLANDIR

HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (44) YORUM YAZ

tarafından 10 Ocak 2017, Salı 01:17 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Samsung’dan Tesla’ya meydan okuyan hamle
Günlük Haber Ahmet Gözütok
44 22039
Elektrikli otomobiller konusunda BMW ile sıkı bir iş birliği yürüten Samsung, elektrikli otomobiller için önemli bir duyuru gerçekleştirdi. Şirket, tecrübesini ortaya koyan bir ürüne imza attı.

 

Güney Koreli teknoloji devi Samsung, teknolojinin her alanında olduğu gibi elektrikli otomobiller konusunda da önemli çalışmalar yürüten isimlerin başında geliyor. Batarya teknolojisinde dünyanın önde gelen markalarından olan Samsung SDI, BMW’nin i3 ve i8 modelleri için pil tedariki sağlıyordu. Şimdi ise elektrikli otomobiller odağında üretilen pillerde bir adım öteye gidildi.

 

20 Dakika Şarj ile 500km Menzil

Kuzey Amerika’daki Uluslararası Otomobil Fuarı kapsamında tanıtılan yeni nesil lityum iyon piller, günümüzdeki elektrikli araç standartları için ortalama tek şarjla 600 kilometre menzil sunabilecek şekilde tasarlanmış. Menzil, araçtan araca farklılık gösterecektir elbet ancak bu pillerin asıl büyük olayı, hızlı şarj konusundaki meziyetleri. Samsung SDI’ın açıklamalarına göre bu piller, akıllı telefonlardakine benzer bir hızlı şarj teknolojisi ile 20 dakikada %80 oranında şarj edilebilecek seviyede hazırlanmış.

 

Bu da demek oluyor ki bir kahve içimlik sürede elektrikli araçlara 500 kilometrelik enerji depolanabilecek. Mesela Tesla Model S, mevcuttaki koşullarda Süper şarj istasyonlarında 20 dakikada %50’lik kapasiteye kadar doluma ulaşabiliyordu. Samsung en azından şimdilik kendine düşen bir alanda önemli bir hamle yapmış oldu. Tabi tüm bunlar uygun bir hızlı şarj istasyonu bulunabildiği takdirde olacak.

 

Daha Yoğun Piller 

Araçlara ek pil üniteleri koymaktansa daha yoğun hücrelere sahip piller üretmenin daha mantıklı olduğunu düşünerek pilleri daha verimli üretmeye çalışan Samsung, entegre pil modülü sayesinde kendi ürettiği bir önceki nesil pillere kıyasla aynı verimlilikte %10 daha küçük ve daha hafif bataryalar üretmeyi başarmış. Ayrıca entegre pil modülünün yanı sıra geleneksel elektrikli araç bataryalarındaki 12 hücreli dizilimden farklı olarak 24’lü bir dizilim tercih edilmeye başlanmış. Önceki nesilde yaklaşık 2-3kWh düzeyinde olan kapasite, %10’luk kazanç ve 24’lü dizilim sayesinde 6-8kWh seviyesine çıkarılabilmiş.

 

21700 Tipi Pillere Geçiş 

Bu arada Samsung’un duyuru esnasında Tesla’nın Model 3’te ve sonrasındaki araçlarda kullanacağı yeni nesil pil yapısına da geçiş yaptığı belirtiliyor. Bilindiği üzere daha önceki Tesla modellerinde ve önceki nesil elektrikli araçlarda 18650 piller kullanılıyordu. Yeni piller ise 21700 tipinde olacak. (21mm genişliğinde 70mm uzunluğunda) 18650, 21700’e göre daha kalın ancak daha kısaydı. Elon Musk daha önceki söylemlerinde de bu yeni yapının daha verimli olacağını ifade etmişti. Samsung SDI da işte buradan hareketle yeni pilleri 21700 tipinde üretecek ve muhtemelen ilk örneklerini yine BMW’nin elektrikli modellerinde göreceğiz.

 

Elektrikli otomobiller şimdiden tüm dünyada topyekûn bir değişimin fitilini ateşlemiş durumda. Yonga üreticileri otomobillere özel işlemciler, pil üreticileri en verimli bataryalar üretmenin derdine düşmüş görünüyor. Uzun vadede asıl kazancın ise pozitif çevresel etkenler olacağına şüphe yok.

Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 1 üye, 2 misafir ve 2 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 22039 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
_AsDeRf_ 10.1.2017 01:36:45
quote:
Orijinalden alıntı: Conqueror26

Samsung'un meydan okumadığı bir alan var mı?

Meydan okumadigi bir silah sektoru vardi note7 ile ona da giris yaptigi dusunuyorum
+84
volkan_kolay 10.1.2017 09:36:48
Gereksiz Note 7 espirisi yapan DH üyesi (Temsili)
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
+37
alemburda34 10.1.2017 07:48:28
Su habere girmeden nasil yorumlar olacagini tahmin ediyordum yine dh uyeleri beni yaniltmadi. Sıkılmıyorlar hep ayni muhabbetten +27
CrowMeister 10.1.2017 08:11:40
...
Yorumun devamı ▼
+26
tarlabasi 10.1.2017 01:31:03
Eksik kalsalar şaşardım zaten. Es kaza araç falan uretseler mokunu çıkarana kadar model çıkarırlar. Galaxy Auto J2, Auto J2 mini, Auto tab 5 15.1", Auto Prime, A515...gider de gider... +17
megaron85 10.1.2017 02:26:40
Yorumun devamı ▼ +9
superegoid 10.1.2017 01:50:35
Dünyada yeni çağı başlatacak bir sonraki dönem pil teknolojisiyle olacak..Gerçek manada yüksek kapasite ve hızlı şarjı kim başarabilirse dünyada o öne çıkacak..bunun lityum ionlarla olabileceğini düşü
...
Yorumun devamı ▼
+7
Conqueror26 10.1.2017 01:24:23
Samsung'un meydan okumadığı bir alan var mı? +7
Mr. Jingles 10.1.2017 01:29:27
quote:
Batarya teknolojisinde dünyanın önde gelen markalarından



Adamların yaptıkları piller patladı BMW'de deli cesareti varmış.
+6
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
Bilgisayar Bağımlısı Pazartesi, 15:38
quote:
Orijinalden alıntı: superegoid

Dünyada yeni çağı başlatacak bir sonraki dönem pil teknolojisiyle olacak..
Gerçek manada yüksek kapasite ve hızlı şarjı kim başarabilirse dünyada o öne çıkacak..bunun lityum ionlarla olabileceğini düşünmüyorum..
Amerikada 8-10 ay önce nükleer reaktörün bir kamyon boyutlarına indirilebildiği haberi gelmişti..
Düşünsenize nükleer enerjinin arabalara sığabilecek boyuta indirgenebildiğini..
Uzay yolculuğunun en sıkıntılı kısmı olan yakıt olayı da böylece çözülmüş olacak..

Batarya sisteminden daha önemli avantajlı olan teknoloji kablosuz enerji aktarımıdır bence hocam. Tabi ki de anlık kw'lar,megawattlar seviyesinde enerji iletimi gerçekleştiremediğimizden hâla bu ilkel şarj et, kullan teknolojisini kullanıyoruz.

Düşünsenize her sokak için kablosuz enerji alt yapısı oturtulmuş şarj etme, fiş sorunu olmadan şehrin her bölgesinde düğmeye bastığınız an enerjiyi çekip internet üzerinden hesabınıza harcadığını her elektrik kontör sistemi olarak yazılacak.
0
DH Misafiri Pazartesi, 12:32
Eyvah patlayan otomobil mi?
0
wind06 Cuma, 08:53
quote:
Orijinalden alıntı: MrKemal17



Model X ile Model 3'ü karıştırdın sanırım.

Eyvallah, değiştirdim.
0
MrKemal17 12.1.2017 20:05:53
quote:
Orijinalden alıntı: wind06

Elektrikli araçların en büyük sıkıntısı hızlı şarj ve menzil. O da malum batarya durumundan kaynaklanıyor.
Tesla Model S'in kullanmıştım. İnanılmaz bir şey. Model X biliyorsunuz çok uygun fiyatlı olacak. Eğer burada da adam gibi fiyatlara satılırsa kesinlikle gözümü kapatıp alacağım bir araç olacak. Sabırsızlıkla bekliyorum.
Samsung'un elektrikli araç batarya işine girmesi iyi. Bu konuda devrimsel bir teknoloji gerekiyor çünkü.
Diğer taraftan fosil yakıt rantını elinde tutanlar elektrikli araç için ne düşünüyorlar bilemiyorum. Geçiş çok hızlı olmayacak gibi görünüyor bu açıdan bakıldığında ama ben yine de Apple'ın Iphone dokunmatik ekranla yaptığı devrimin benzerini Tesla'nın gerçekleştireceğine inanıyorum.

Model X ile Model 3'ü karıştırdın sanırım.
+1
_mp_ 12.1.2017 08:18:16
8kw pillerin %80ini doldurmak için 6.8kw güç aktarılmalı. 20dk da bu gücü vermek için sistem en az 24kw olmalı. Sanayi elektriği ve Ufak çaplı bir trafo lazım şarj için.
+1
lawbreaker 12.1.2017 04:55:31
quote:
Orijinalden alıntı: snomask

zaten 500km de bir 20dk mola verilir. elektrikli arabaların önü baya açılıyor artık.

açılmalı zaten fosil yakıt tüketimini en aza indirmek lazım
0
underlater 11.1.2017 16:39:09
quote:
Orijinalden alıntı: underlater

Bence Li-Ion veya Li-Polimer yerine Alüminyum pillerin geliştirilmesine yatırım yapılmalı. Hem hızlı şarj, hem uzun ömür, hemde patlama risksiz bir kullanım vaat ediyor bu piller. Hızlı şarj özelliği olan ve patlama sorunu olmayan, hatta pili katlasanız bile çalışan prototipleri geliştirilmiş durumda. Bir tek uzun ömür sorununu çözmeleri gerekiyor. Onun içinde bu alanda daha çok yatırıma ihtiyaçları var.

Yani gelecek Alüminyum-grafit pillerde bence...

7500 şarj döngüsüyle uzun ömürüde çözmüşler! Sorun 2 volt üretmesi deniyor ama bence o da sorun değil. İki tanesini seri bağlarlarsa bir telefonu rahatlıkla çalıştırır :)
0
underlater 11.1.2017 16:23:17
Bence Li-Ion veya Li-Polimer yerine Alüminyum pillerin geliştirilmesine yatırım yapılmalı. Hem hızlı şarj, hem uzun ömür, hemde patlama risksiz bir kullanım vaat ediyor bu piller. Hızlı şarj özelliği olan ve patlama sorunu olmayan, hatta pili katlasanız bile çalışan prototipleri geliştirilmiş durumda. Bir tek uzun ömür sorununu çözmeleri gerekiyor. Onun içinde bu alanda daha çok yatırıma ihtiyaçları var.
Yani gelecek Alüminyum-grafit pillerde bence...
+1
snomask 11.1.2017 13:16:14
zaten 500km de bir 20dk mola verilir. elektrikli arabaların önü baya açılıyor artık.
+3
Bantu 11.1.2017 12:33:13
%100 yerli telefon bile üretemezken milletteki yorumlara bak. Senin hayal ettiğini (hatta edemediğini) adam yapıyor.
+1
Kerim5100 11.1.2017 11:52:33
Adamlar yapıyor...
0
irish 11.1.2017 00:03:54
20 dk da 500 km çok ıyi.
0
Pi 10.1.2017 23:29:20
Gelecegin teknolojisi araplarda. Bunlar, piller vs bos isler. Arapcaya önem vermemiz gerekli. Anca o zaman muasir medeniyet seviyesine ulaşırız
+2
L.o.T.u.S 10.1.2017 23:26:10
Samsung ve pil mi. Kaç kaç ...
0
tarlabasi 10.1.2017 22:22:11
quote:
Orijinalden alıntı: fortune1905





[link=]http://www.renaultsamsungm.com/vehicles/nsm7/main.jsp[/link]

Renault Samsung SM3
Renault Samsung SM5
Renault Samsung SM7

[:'(]


eyvah eyvah.
Başlamış yavaş yavaş sm3 sm5 sm7'ler.
Yakında gelir sm3 mini sm5 miniler.
Biraz tutunca da a x d d f g h serileri çıkar tam olur :)
+2
alemburda34 10.1.2017 12:33:56
quote:
Orijinalden alıntı: volkan_kolay



Hocam buradan şu sonuç çıkıyor zaten. Espiri anlayışından IQ seviyesini ölçebilirsiniz. Yani espri biraz kaliteli olur bizde güleriz ama DH fıkrasına gülünmeyen adamdan dolu..

işte biz ona biryerden sonra espiri değil b****u çıkarmak diyoruz. Sen kaliteli espiri yap biz gülerizde merak etme sen.
0
WB 10.1.2017 11:43:59
Telefon neyse de araba patlarsa felaket olur aman dikkat...
+1
javaprof 10.1.2017 11:16:42
bu samsung sdı note 7 pillerini üreten firma ve doğru düzgün test yaptıklarını düşünmüyorum telefon ne ise de araba sektöründe güvenilmez bence.
0
darkaura 10.1.2017 11:06:49
quote:
Orijinalden alıntı: _AsDeRf_





Meydan okumadigi bir silah sektoru vardi note7 ile ona da giris yaptigi dusunuyorum

o sektore girdide cikti bile. turkiyenin t-155 firtina obusleri samsung techwin tasarimi uzerine kurulu. ama 2 sene kadar once savunma sanayi bolumunu sattilar.
0
ziper_gazi_ 10.1.2017 09:41:24
18650 pilleri geliştirselerdi de bizim elektronik sigaralara iyi pil olurdu.
+1
volkan_kolay 10.1.2017 09:36:48
Gereksiz Note 7 espirisi yapan DH üyesi (Temsili)
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
+37
volkan_kolay 10.1.2017 09:23:31
quote:
Orijinalden alıntı: alemburda34

Su habere girmeden nasil yorumlar olacagini tahmin ediyordum yine dh uyeleri beni yaniltmadi. Sıkılmıyorlar hep ayni muhabbetten

Hocam buradan şu sonuç çıkıyor zaten. Espiri anlayışından IQ seviyesini ölçebilirsiniz. Yani espri biraz kaliteli olur bizde güleriz ama DH fıkrasına gülünmeyen adamdan dolu..
+2
wind06 10.1.2017 09:07:23
Elektrikli araçların en büyük sıkıntısı hızlı şarj ve menzil. O da malum batarya durumundan kaynaklanıyor.
Tesla Model S'in kullanmıştım. İnanılmaz bir şey. Model 3 biliyorsunuz çok uygun fiyatlı olacak. Eğer burada da adam gibi fiyatlara satılırsa kesinlikle gözümü kapatıp alacağım bir araç olacak. Sabırsızlıkla bekliyorum.
Samsung'un elektrikli araç batarya işine girmesi iyi. Bu konuda devrimsel bir teknoloji gerekiyor çünkü.
Diğer taraftan fosil yakıt rantını elinde tutanlar elektrikli araç için ne düşünüyorlar bilemiyorum. Geçiş çok hızlı olmayacak gibi görünüyor bu açıdan bakıldığında ama ben yine de Apple'ın Iphone dokunmatik ekranla yaptığı devrimin benzerini Tesla'nın gerçekleştireceğine inanıyorum.
0
belekbeach 10.1.2017 08:49:59
patlar bu piller :)
0
CrowMeister 10.1.2017 08:11:40
quote:
Orijinalden alıntı: _AsDeRf_





Meydan okumadigi bir silah sektoru vardi note7 ile ona da giris yaptigi dusunuyorum

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
+26
nefendim 10.1.2017 08:10:12
quote:
Orijinalden alıntı: alemburda34

Su habere girmeden nasil yorumlar olacagini tahmin ediyordum yine dh uyeleri beni yaniltmadi. Sıkılmıyorlar hep ayni muhabbetten

Patlama özelliğinden bahsedilmemiş ki geniş etki alanı ile cazibe merkezi olacak bir özelliktir kendisi
0
alemburda34 10.1.2017 07:48:28
Su habere girmeden nasil yorumlar olacagini tahmin ediyordum yine dh uyeleri beni yaniltmadi. Sıkılmıyorlar hep ayni muhabbetten
+27
ardaq 10.1.2017 04:40:03
bombalı araç XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
çok orijinalim çok süperim xd
0
fortune1905 10.1.2017 02:36:10
quote:
Orijinalden alıntı: tarlabasi

Eksik kalsalar şaşardım zaten. Es kaza araç falan uretseler mokunu çıkarana kadar model çıkarırlar. Galaxy Auto J2, Auto J2 mini, Auto tab 5 15.1", Auto Prime, A515...gider de gider...

[link=]http://www.renaultsamsungm.com/vehicles/nsm7/main.jsp[/link]

Renault Samsung SM3
Renault Samsung SM5
Renault Samsung SM7

[:'(]
+3
megaron85 10.1.2017 02:26:40
quote:
Orijinalden alıntı: _AsDeRf_





Meydan okumadigi bir silah sektoru vardi note7 ile ona da giris yaptigi dusunuyorum


http://www.teknolojipedia.com/samsung-yalnizca-mobil-cihaz-degil-savas-teknolojisi-de-uretiyor.html

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
+9
zdniz 10.1.2017 02:16:54
Samsung mesaj vermesine gerek yok. Samsung karşısında Teslanın eti ne budu ne ama kim ne derse desim hastayım Teslanın tasarımlarına araçda stil yaratıyorlar. Ayrıca milletin aklı nerdeydi daha önce Tesla yaptı baktı tutuyo bütün hepsi saldırdılar birde tesla bütün patentlerini açmışdı ben olsam açmazdım. Heleki bu işe Samsung, Aple falanda girerse patentler havada uçuşur çamurlugun bile patentini alırlar.
+1
kadirirdem 10.1.2017 02:03:12
quote:
Orijinalden alıntı: Conqueror26

Samsung'un meydan okumadığı bir alan var mı?

hakikaten öyle...
0
superegoid 10.1.2017 01:50:35
Dünyada yeni çağı başlatacak bir sonraki dönem pil teknolojisiyle olacak..
Gerçek manada yüksek kapasite ve hızlı şarjı kim başarabilirse dünyada o öne çıkacak..bunun lityum ionlarla olabileceğini düşünmüyorum..
Amerikada 8-10 ay önce nükleer reaktörün bir kamyon boyutlarına indirilebildiği haberi gelmişti..
Düşünsenize nükleer enerjinin arabalara sığabilecek boyuta indirgenebildiğini..
Uzay yolculuğunun en sıkıntılı kısmı olan yakıt olayı da böylece çözülmüş olacak..
+7
bersgurs 10.1.2017 01:50:13
quote:
Orijinalden alıntı: Mr. Jingles









Adamların yaptıkları piller patladı BMW'de deli cesareti varmış.

Kaynak verebilir misin pilden kaynaklandığına dair? Açıklanacaktı yıl sonuna doğru ama unutuldu gitti sanırım.
+1
Conqueror26 10.1.2017 01:45:41
O model ile çok can yaktı doğru. Ancak Samsung'un dünya bilimine katkısını hayranlıkla seyrediyorum. Hemen her alanda lider diyebiliriz. Bir bakıyorsun işlemci üretmiş bir bakıyorsun dozer.
+2
tugares 10.1.2017 01:45:37
Arabalar patlarsa sıkıntı değil, hemen bi değişim programı başlatıp, pilli patlak BMW yi ver, dizel 520 yi götür. 20000? de mağduriyet ücreti verir :D
0
BiPeRVA 10.1.2017 01:40:51
patlayan telefonlar dan sonra patlayan araba da yapıyor adamlar.
+2
LINEBACKER 10.1.2017 01:39:23
Patlayan arabalar geliyor desenize
+2
senged 10.1.2017 01:37:31
Elestirenler mutlaka olucaktir herzaman. Ancak samsung olsun başka biri olsun, pil konusunda ilerlemeler gercekten sevindirici ve umut verici. Ama dolar 4 tl oldugundan biz alamayiz o pilleri orasi ayri konu. Alsak bile anca radyoya takariz yada pilli bebek oynatiriz.
+3
_AsDeRf_ 10.1.2017 01:36:45
quote:
Orijinalden alıntı: Conqueror26

Samsung'un meydan okumadığı bir alan var mı?

Meydan okumadigi bir silah sektoru vardi note7 ile ona da giris yaptigi dusunuyorum
+84
Moueson 10.1.2017 01:33:05
Acaba çıkaracakları araç modelleri de telefonları gibi patlar mı?
0
tarlabasi 10.1.2017 01:31:03
Eksik kalsalar şaşardım zaten. Es kaza araç falan uretseler mokunu çıkarana kadar model çıkarırlar. Galaxy Auto J2, Auto J2 mini, Auto tab 5 15.1", Auto Prime, A515...gider de gider...
+17
Mr. Jingles 10.1.2017 01:29:27
quote:
Batarya teknolojisinde dünyanın önde gelen markalarından



Adamların yaptıkları piller patladı BMW'de deli cesareti varmış.
+6
Conqueror26 10.1.2017 01:24:23
Samsung'un meydan okumadığı bir alan var mı?
+7
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj