İLANDIR

HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (41) YORUM YAZ

tarafından 11 Ocak 2017, Çarşamba 22:05 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Rekabet Kurumu'ndan booking.com'a para cezası
Günlük Haber Cihan Pehlivan
41 9868
Rekabet Kurumu yayınladığı açıklama ile otel ve pansiyon rezervasyonları alanında hizmet veren Booking.com BV’ne yönelik sürdürülen soruşturmanın sonuçlandığını duyurdu.
 
Booking.com BV ile Türkiye ofisi olarak çalışmalarını sürdüren Bookingdotcom Destek Hizmetleri Limited Şirketi tarafından sunulan "en iyi fiyat garantisi" uygulamasının, 4054 sayılı "Rekabetin Korunması Hakkında Kanun"un 4. ve 6. maddelerini ihlal edip etmediğinin tespitine yönelik olarak yürütülen soruşturma tamamlandı.
 
Açıklamaya göre ilgili kanun’un 16. maddesinin üçüncü fıkrası ve "Rekabeti Sınırlayıcı Anlaşma, Uyumlu Eylem ve Kararlar ile Hakim Durumun Kötüye Kullanılması Halinde Verilecek Para Cezalarına İlişkin Yönetmelik"in 5. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi ve ikinci fıkrası ile üçüncü fıkrasının (a) bendi hükümleri uyarınca, 2015 mali yılı sonunda oluşan ve kurul tarafından belirlenen yıllık gayri safi gelirleri üzerinden takdiren Booking.com B.V.’ne 2 milyon 543 bin 992,85 lira idari para cezası verilmesini kararlaştırıldı.
 

Türkiye ofisine herhangi bir ceza verilmedi 

 
Diğer taraftan Rekabet Kurulu tarafından Bookingdotcom Destek Hizmetleri Limited Şirketi’ne ise herhangi bir idari para cezası uygulanmadı. Kurulun web sitesi üzerinden yayınlanan açıklama şu şekilde:
 
"Booking.com B.V. ile Türkiye ofisi olarak faaliyet gösteren Bookingdotcom Destek Hizmetleri Limited Şirketi’nin sundukları rezervasyon hizmeti kapsamındaki “en iyi fiyat garantisi” uygulamasının 4054 sayılı Kanun’un 4. ve 6. maddelerini ihlal edip etmediğinin tespitine yönelik olarak yürütülen soruşturma tamamlandı.
 
05.01.2017 tarihinde Rekabet Kurulunca dosyanın müzakeresi sonucunda; Booking.com B.V.’nin 4054 sayılı Kanun’un 4. maddesini ihlal ettiğine bu nedenle, aynı Kanun'un 16. maddesi uyarınca adı geçen teşebbüse idari para cezası verilmesine karar verildi.
 
Yargı yolu Ankara İdare Mahkemeleri olmak üzere gerekçesi daha sonra tebliğ edilecek olan 05.01.2017 tarih, 17-01/12-4 sayılı kararın açıklama metnine ulaşmak için tıklayınız."
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 0 misafir ve 0 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 9868 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
ozan1212 11.1.2017 22:06:52
EYY BOOKING SEN NASIL EN UYGUN FIYATI BULURSUN +90
alito 11.1.2017 22:27:34
Arkadaşlar daha kime ceza keserlerse kessinler farketmiyor. Piyasalar yangın yeri, dolar 3.90'ı geçti, Euro zaten 4'ü çoktan geçti. Bu ülke bitme noktasında artık, herkes başının çaresine baksın. +62
AirSupport 11.1.2017 22:09:28
Ulan ya ülkede halka hizmet eden hangi firma varsa ceza yiyor kapatılıyor :D. Bizim neyimize beyler hizmet neyimize... +62
Osakawa 11.1.2017 22:33:35
devletin tek istediği halkın kazıklanması sanırım. +47
cokbaska 11.1.2017 22:22:18
Ulan varya milleti salak yerine koyan sark kurnazlari kan emiciler dururken sen git bookinge ceza kes.. +41
GenkaNuank 11.1.2017 22:11:04
sonra da türkiyeye gelin bilmem ne +35
adnansetek 11.1.2017 22:32:49
Şimdi gelirler bunu savunmaya "sen büyük devletin sınırlarında nasıl ucuz otel bulursun" diye. Malum +28
alex59 12.1.2017 00:09:39
Yasak hemşerim bu millete gün yüzü göstermek yasak.
Yüksek fiyat, yüksek vergi bu tekere kolayca kimsenin çomak sokmasına izin vermezler.
+19
mehmedaltair 11.1.2017 23:46:52
Zaten ülkede yatırımı olan 3-5 tane firma kaldı onları da kaçırmak için üstün bir çaba harcıyorlar Ben Uber ve Booking yerinde olsam dakika durmam +13
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
TheDenier 16.1.2017 17:00:21
Doğru yanları da var haksız yanları da. Teşekkürler anlatımınız için.
0
xchg 16.1.2017 16:57:35
Devlet, benim yönetimimdeki ekonomide yer almak istiyorsan bu şartlara uyacaksın diyor. Piyasanın sağlıklı işlemesi, tekel oluşmaması, firmaların gücünü ezmek amacı ile kullanamaması için gerekli bu düzenlemeler.
Berber gibi işletmelerin belli saat veya Pazar günü çalışmasını yasaklayan odalar veya belediyeler oluyor. Burada amaç sadece rekabet ile ilgili değil, denetim, çalışanların hakları, vb. nedenler de var. Örneğin mekanlara alkol ruhsatları da bunun gibi nedenlerle kısıtlı veriliyor.
0
TheDenier 16.1.2017 16:30:16
Ama kural dediğin şey değil mi zaten bu sorunu çıkartan? Benim sorunum onun ile yani o kuralı neden koyuyorlar. Tamam, küçük şirketlerin büyükler gibi gücü olmayabilir, büyümeyek için yeterli imkanları olmayabilir ve bu güç dengesizliğini eşitlemek için konmuş olabilir. Ama bu tamamen adaletli midir?

Aklıma şu an gelmiyor mesela her ne kadar devlet tarafından belirlenmese de örneğin berberler'in akşam 9 dan sonra çalışması bir nevi yasak.Çünkü rekabet dengesini bozuyor ama neden?

9'dan sonra çalışan adam kendisi çalışıyor kendisi emek veriyor sonuçta kendisi fedakarlık yapıyor.Robot çalıştırmıyor ki?
0
xchg 16.1.2017 16:26:01
Serbest piyasa vahşi kapitalizm demek değildir. Devletin görevi piyasayı düzenleyip, bu tür piyasaya zarar veren firmaların kurallara uymasını sağlamak.
0
TheDenier 16.1.2017 16:17:27
Rekabet kurumunu da ayrı bir saçmalık. Kardeşim doğal seçilim diye bir şey var. Güçlüysen ayakta kalırsın zayıfsan yok olur gidersin.Milleti nasıl güçlü olurum'a teşvik etmektense başka firmaların emeklerini b*k çukuruna atmak nedir?
0
irish 14.1.2017 13:39:20
Çalışma sistemini bilmiyorum. Belki ben yanlış anladım ya da fiyatları ayarlayan başkası ve onun haberi yok. Bilemiyorum.
0
Jon SNOW 37 14.1.2017 13:32:36
Yenı Turkıeye'de sıradan bır gun
0
AcılıUçanTaco 14.1.2017 12:51:48
Trivagoya bassanıza cezayı bütün yaz iliğimizi kuruttu.


Otel mi?



Trivago
0
__Nikolaus__ 14.1.2017 12:49:35
Kaldıgın yerin çalışanı biraz aptalmış demek ki çünkü otelin booking fiyatını otel belirler.Yönetim ekranından hangi gün hangi fiyat , hatta saate veya kalan odaya göre fiyatlandırma gibi dünya kadar seçenek var.
0
fizisyen 12.1.2017 15:08:57
Haksiz kazanç.

Adı üzerinde.

Ben %40 maasimdan vergi veriyorum. Babanizin maasindan kesiliyor.

Sorun ananiza babaniza yanlismiymis dvletin yaptigi.

Nasil insanlar var arkadas.
Ayrica,

İnternet üzerinden otel odası satışı gerçekleştiren ‘booking.com’ Türkiye’de otelcileri ve tur operatörlerini endişelendiriyor. Tur operatörleri booking.com’un vergi ödemediği için haksız kazanç elde ettiğini ve rekabeti bozduğunu iddia ederken, otelciler ise devlete ödedikleri vergiden bile komisyon aldığını söylüyor. Ancak tüm bu isyanlara rağmen çok fazla müşteri getirdiği için hiç bir otel ‘booking.com’dan istese de vazgeçmiyor.
+1
xchg 12.1.2017 12:12:31
Millet yine bilmeden sallamış. Rekabet Kurulu, aa nasıl bunlar ucuza satabilirler, milletin kazklanmasına nasıl engel olurlar, diye ceza kesmiyor. Sen firma olarak, rekabeti engelleyecek şekilde, sözleşmende, başkasına benden ucuza veremezsin diye şart koşarsan, ceza alırsın. Benzer cezayı Yemek Speeti de almıştı örneiğn. Ki verilen cezalar aslında çok az. Daha fazla ceza verilmesi gerekirdi.
0
smart1978 12.1.2017 11:46:39
Ben de Booking i yillarca kullanmaktayim. Bazi istisnalar haric en uygunu Booking buluyor .

Onemli olan en uygunu hangisi buluyor yani hepsine bakmak .
AKP duzeni ile sefaflik ortadan kaldirilmak isteniyor .
Booking komisyonunu aliyor bedava yapacak hali yok.
Hangi akil tek tek otelleri arayip oda fiyatlarini isteyecek zaman kaybi .
Zaten telefonda uygun fiyatli olacagi neye gore inanacagiz ?
Ibretlik ornek vermek istiyorum olay Turkiye de bir otel de gerceklesti :

Surekli konakladiigm otellerden biri bana dedi ki Booking yerine bizi arayin daha uyguna veririz dediler ben de iyi oyle olsun dedim birsonraki konaklamami booking yerine telefonla rezervasyon yaptirdim otele giderken normalde cikista odeme yapilirken kayit esnasinda yapacagimi soyledim tabi o esnada telefon uygulamamda ozel indirimli fiyatina da hemencecik sanki o an rezervesyon yapiyormusum gibi ucretini gordum tek tiklama ile rezervasyon aninda onaylanacak yani .
Resepsiyondaki gorevli arkadas verdigi fiyat Booking te %10 indirimsiz fiyatindan biraz daha yuksek oldugunu soyleyince sok oldum ! Ben de elemana otel mudurunun karviziti ni gostererek daha uygun fiyata verilecegi vaadiyle Booking ten rezervasyon yaptirmadigimi ifade ettim . Hemen dediler ki sizin telefondaki fiyat neyse oyle olsun dedi ben de dedim ki hayir ayni fiyatsa Booking uzerinden onayliyorum gostererek yaptim bana dedi ki keske yapmasaydiniz onay fasli uzun surecek dedi lakin faks geldi onay yapilmisti ...
Yani Turkiye deki bir otel ustelik zincir otellerden kuresel bir otel bilindik .

Ama yoneticileri Turk yani zihniyetleri boyle !
Arada olusan fiyat farkini da zaten orda sahit olan otel gorevlisi esyalarimi tasiyana bahsis olarak ta verdim .
Booking ile aslinda yaptirim gucu de var.

Booking uzerinden baska konaklayanlarin yorumlari gorselleri ile ACI gercekleri de gorebiliyorsunuz .

Booking te bize olumlu seyler yazin diyen otel mudurlerini de gordum . Kidemli Booking kullanici olmamim bana yapilan yalakaligi da gormuslugum coktur .
Herzaman ifade ederim onlara objektif olacagim artisi eksisi neyse o .

Sorunlari oluyor once otel gorevlerine haber veriyorum sorun cozulmezse bahsederim cozulmusse de bahsetmem sonucta benden sonra baskalari da konaklayacak abartili veya asiri olumsuzduur diye o otel hakkinda dogru olmayan secimlere veya secmemeye tesvik edilmemesi vesile olabilir.
Aslinda mesele su :

Kendimizin nasil hizmet aldigi ucretleri sefaf ibraz edilmis mi ?

Baskalarinin da kendi yasadiklarimizin tecrubelerine gore bilme hakki vardir .
Bu olayin arkasinda Turkiye deki Otel lobicilerin kendi cakalliklarini kilifina uygun hirsizliklarini kollama hareketidir .
Karsi dava acma sureci de varmis bu haberdeki karara gore .
Oteller sefaf degil 4 yildizli otellerde bile yerli otellerin cogunda resepsiyonda duvarda yazili ucret Avro cinsinden ve Booking dahil bircok benzeri sitelerin fiyatlarindan cok cok yuksektir .
Yani otele girseniz duvardaki asili fiyatlari gosterecekler kazikli olani .
Yani Turkiye de konaklama zihniyeti cakallik kaziklama kotu hizmet olarak son yilllarda iyicene cokmuslerdir.
+2
Hannover 96 12.1.2017 10:55:15
Uber de booking de yurtdisinda cayir cayir kullanilan bir sey. Adamlarda hata gelmisler tr gibi bir akp iktidarinin oldugu ulkeye.
+6
frostburn 12.1.2017 10:52:15
booking.com bu işleri bıraksın asfalt işine girsin , vakıf kursun sakallıları doldursun ihya olur.
+2
daldan_dala 12.1.2017 10:17:24
avrupa apple gibi firmalara ceza kesiyorlar bizimkiler " helal başkaaaann adamlar ülke ülkeeeeee yol geçen hanı değil keserler cezayıııı" diyorlar, benzerini türkiye yapsa yukarıdaki yorumları yapıyorlar, komik mi komik
+2
QuexSeeL 12.1.2017 10:06:06
Rekabet kurulunun icraatlarını baktığımız zaman vatandaşın azılı düşmanı bir oluşum olduğu görülmekte. Bir telekomünikasyon firması kampanya yapıp indirimli paket satacak olsa RK engel oluyor rekabeti bozuyorsun diye, bir firma uygun fiyat araştırıp kullanıcıya sunuyor neden nasıl vatandaşı uyandırırsın diye ceza geliyor. RK akşamdan kapansa vatandaş olarak hayrımıza.
+2
brshr 12.1.2017 10:01:17
Booking.com sitesinin uygun bulduğunu kim söylüyor. Azcık internette araştırma yapın diğer sitelerde ya aynı fiyatı ya daha uygun fiyatı bile bulabilirsiniz. Yada oteli arayıp odanız kaç para diye sorma zahmetinde bulunur iseniz çok daha uygun fiyat bile alabilirsiniz. Takılıp kalmayın sabit bir yere. Bakıl açınızı değiştirin. Araştırma yapın.
+1
brshr 12.1.2017 09:54:57
Booking.com sitesinin uygun fiyatla oda bulduğu falan yok. Şöyle bir kısa araştırma yaparsanız belki diğer sitelerde aynı fiyatı veya daha düşüğünü bulabilirsiniz yada oteli arayıp odanız kaç para diye sorma zahmetinde bulunursanız daha uygun bir fiyat alabilirsiniz. Sabit kalmayın. Araştırın.
+2
BurNIng 12.1.2017 09:36:20
Merhaba,
Bakalım devam edecekler mi?
0
anormal.insan 12.1.2017 09:11:53
Kapadokya da bir otelde ön büroda çalışıyorum bazı şeyleri not düşeyim şurada online kanallarla ilgili.

Bookingin uyguladığı en iyi fiyat yöntemi şöyle çalışıyor:

Bildiğiniz gibi bir sürü otel rezervasyon sitesi var( Expedia,inhores,hotelbeds,ehbox,trivago vs.). Rezervasyon siteleri b2c(kurumsal rezervasyonlar) ve b2b (bireysel / münferit) olmak üzere ikiye ayrılıyor.

Haberde bahsedilen Booking.com un b2b kısmı ile ilgili. En Uygun fiyatı sunma olayı şöyle gerçekleşiyor kısaca açıklamak gerekirse; a sitesinde oda fiyatımız 90 €, b sitesinde oda fiyatımız 95 €, c sitesinde oda fiyatımız 90 €.

B sitesi diğer online kanalları sürekli olarak araştırıyor, fiyat karşılaştırması yapıyor. Daha sonra otele mail atıyor " A ve C sitelerindeki fiyatınız şu kadar, bizim extranette (otel giriş paneli) fiyatınız şu kadar gözüküyor, şu tarihten önce uygun fiyatları bizim sitemizede sunmazsanız arama sıralarında aşağıya düşürüleceksiniz. "

Bu sıralama düşürme konusu "indirim" tabanlı fiyatları kapsamıyor. Taban olarak alınan net BB ve HB fiyatları karşılaştırıyor sadece. İndirim yapıldığı takdirde herhangi bir uyarı almıyorsunuz.

Sıralama aynı zamanda otelin siteye sunduğu komisyon miktarıylada ilgili. Çoğu site komisyon taban değeri olarak %15 için baz alıyor. Komisyon miktarını ne kadar yüksek tutarsanız o kadar fazla arama sonuçlarında öne çıkıyorsunuz.

Fiyatların karşılaştırılmasın konusuna gelirsek eğer, bana kalırsa her yerde eşit fiyatları sunma zorunluluğu zaten olması gereken bir şey, bununla ilgili Booking sitesine neden ceza kesilmiş anlamış değilim. Bookinge kesildi ise neden diğer rezervasyon motorlarına kesilmedi anlamak güç.
+3
dgo_cr7 12.1.2017 08:07:10
Burada konu bookingin en uygun fiyat vermesi değil. Bookingin otellere odalarını kendisinden daha uygun fiyata sattirmamasi. Booking en uygun fiyatı arayıp bulan bir firma değildir. Otelden belli bir fiyatı alıp komisyonla satan bir firmadır.
Yani özetle booking otele, bana odayı 5 liraya satıyorsun. Ama yarın hotels.com da 4 liraya satmak yok diyor . Turizmde bookingin çalışmak da düşünülmeye eğitim için oteller mecburen kabul ediyor. Belki diğer siteler daha az komisyon allip daha ucuza satacak am a dayanıyor iste
Karar sonuna kadar doğrudur.
+1
zunerall 12.1.2017 07:57:01
Editör arkadaş haberi yapmış geçmiş ama niye kesti cezayı? Haberin neresinde geçiyor bu bilgi?
Cezanın sebebi Booking.com'un "En uygun fiyat" için otellerle yapmış olduğu yazılı anlaşmanın içeriği. Otel size Booking.com üzerinden yaptığınız rezervasyon için diğer firmalara vermediği fiyatı veriyor. Siz Hotels.com ile o fiyatlara aynı hizmeti alamıyorsunuz. E nerede rekabet?
Hoş buna gelene kadar ceza kesecekleri tonla şirket yok mu? Var tabii ki ama keyifleri tutar da ceza keserler mi bilemiyorum...
+2
smd 12.1.2017 07:47:27
Booking kullanmaya devam.
+2
Freeky 12.1.2017 07:43:33
Trivago falan bunlara yonlendiriyor zaten

Bize ucuz sey yasak
+3
HR Creative 12.1.2017 07:37:35
Trivagoya neden kesmedi o zaman
0
alemburda34 12.1.2017 07:22:37
Trivago
0
irish 12.1.2017 01:40:34
Bu uygulama sayesinde çok güzel ve çok ucuz yerlerde kaldım. Hatta kaldığım yerin çalışanı bile şaşırmıştı aldığım fiyata.

Bu cezanın akıl alır bir tarafı yok.
+3
mcrew 12.1.2017 01:31:14
aynı özverili çalışmayı ve cezaları adsl/vdsl/fiber pazarından da bekliyoruz

verdikleri cezalar hiç caydırıcı değil

10 yıl geçmesine rağmen Türk Telekom'un pazar payı hala %75 lerin üzerinde

ve Dünya'da internet hızları bakımından 75 inci sıralara geriledik

Kenya bizim 20 sıra üstümüzde. Bu da Türk Rekabet Kurumu'nun ayıbıdır.

Gelirinin on milyonda bilmem kaçı kadar ceza verilmesine karar verilmiştir diye üç kuruş ceza vermekle olmuyor malesef
+8
pUnduli 12.1.2017 01:09:14
Rekabet Kurulu'nun verdiği karar muhtemelen Booking.com'un firmalar ile anlaşıp kendisine en düşük fiyatı vermesini sağlaması ile rekabeti eksik kılmasından verilmiştir. Bu durumda yanlış birşey yok, fiili tekele karşı alınmış bir önlem olur.
+4
damn2u 12.1.2017 01:02:59
Herkes diyecek şeyleri söylemiş. Bende trolleyip gideyim bari.
"Otel mi? Trivago!"
+1
9600_G_T 12.1.2017 00:30:50
Ets tura neden ceza yok
+1
UML 12.1.2017 00:09:45
Halkın alım gücü yüksek, ucuz hizmeti napacaz, pintiliğin lüzumu yok.

Ben otele otel demem geceliği 1000 Euro olmayınca
+3
alex59 12.1.2017 00:09:39
Yasak hemşerim bu millete gün yüzü göstermek yasak.
Yüksek fiyat, yüksek vergi bu tekere kolayca kimsenin çomak sokmasına izin vermezler.
+19
mehmedaltair 11.1.2017 23:46:52
Zaten ülkede yatırımı olan 3-5 tane firma kaldı onları da kaçırmak için üstün bir çaba harcıyorlar Ben Uber ve Booking yerinde olsam dakika durmam
+13
Osakawa 11.1.2017 22:33:35
devletin tek istediği halkın kazıklanması sanırım.
+47
adnansetek 11.1.2017 22:32:49
Şimdi gelirler bunu savunmaya "sen büyük devletin sınırlarında nasıl ucuz otel bulursun" diye. Malum
+28
alito 11.1.2017 22:27:34
Arkadaşlar daha kime ceza keserlerse kessinler farketmiyor. Piyasalar yangın yeri, dolar 3.90'ı geçti, Euro zaten 4'ü çoktan geçti. Bu ülke bitme noktasında artık, herkes başının çaresine baksın.
+62
cokbaska 11.1.2017 22:22:18
Ulan varya milleti salak yerine koyan sark kurnazlari kan emiciler dururken sen git bookinge ceza kes..
+41