Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Haber Gir İndirim Kodu indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Nvidia, Oxide dev DX12 testlerinde bazı DX12 özelliklerinin kapatılmasını istiyor

    Oy Ver
    Benchmark testleri yıllardır kağıt üstünde de olsa grafik kartlarının potansiyelini ortaya koymak açısından büyük önem arzediyor. Ancak zaman zaman üreticilerin testlere bazı itirazları oluyor. 

    Ashes of Singularity için Oxide dev DX12 benchmark testinin geliştirici firması Oxide, Nivida'nın DX12 içerisinde bulunan bir özellik nedeniyle kendileri ile iletişime geçtiğini ve bu özelliğin kapatılmasını istediğini duyurdu. 

    DX12 içerisinde bulunan bu özellik Asynchronous shaders ya da senkronize olmayan çalışma şekli olarak biliniyor ve oyunlarda performansın yüzde 46 seviyesine kadar, GPU gücünün ise yüzde 30 seviyesine kadar artırılabildiği ifade ediliyor. 

    AS özelliği bir kavşağa benzetilebilir. Sağa dönecek olan araçlar ve kendilerine göre sol tarafa dönecek olan karşıdan gelen araçlar, AS olmadan yanan ışığa göre sıralarını bekliyor ve geçiş hakkı kendilerine geldiğinde geçiş yaparak yoluna devam ediyor. Ancak bu durum gecikmelere ve dokuların yavaş işlenmesine neden oluyor. 

    AS açık iken araçlar geçiş hakkını beklemeden aciliyet durumuna göre harekete geçiyor ve konvoyların arasına yerleşerek yoluna devam ediyor. Böylece gecikmeler azaltılıyor daha hızlı işleme süreçleri elde ediliyor. Gerçi trafik kuralları açısından örnek hatalı olsa da DX12 açısından durum böyle. 

    AS özelliği üç farklı işlem sırası kullanıyor. Grafik sırasında grafik işlemesi yapılırken, işlem sırasında çevre fiziği, aydınlatma, süreç sonrası efektler gibi işlemler ele alınıyor. Son olarak veri transferinin yapıldığı bir kopyalama sırası mevcut. Bu sıralara ait olan görevler birbirinden bağımsız olarak programlanabiliyor ve ekran kartları çoklu komut setlerini kolayca işleyebiliyor. Hiçbir sıranın birbirini beklemesine gerek olmuyor. 

    AS özelliği Fiji ve Hawaii/Grenada/Tonga (GCN 1.2) mimarilerinde başarılı bir şekilde çalışıyor ve sıkıntı yaşatmıyor. 8 adet sırayı işleyebilen 8 birim ile toplamda 64 sıraya ulaşılabiliyor. Ayrıca bunların yanında grafik sırası da işleniyor. 

    Ancak Nvidia'nın Maxwell mimarisi tam anlamıyla DX12 desteği sunamadığı için AS tabanlı işlemlerde karmaşa yaşanıyor ve benchmarklarda istenmeyen sonuçlar doğuyor. Nvidia, Maxwell 2 mimarisinde DX12 için tam destek sunulduğunu ve 31 sıra ile grafik sırasının birarada işlenebildiğini belirtiyor. Bu bakımdan benchmark kodlarında Nvidia'nın kimlik bilgilerine rastlanırsa değişiklik yapılıyor ve AS bu kartlarda devre dışı kalıyor. 

    Hem testlerin dağıtıcısı hem de Ashes of Singularity oyunun dağıtıcısı olan Stardock ile AMD'nin özel bir anlaşması mevcut ve bu anlaşma Ashes of Singularity dağıtımını da kapsıyor. Ancak AMD, test kodlarında yapılan özel değişiklik konusunda herhangi bir itirazda bulunmamış. Zira yeni testlerde Nvidia 900 serisi kartların aldığı skorlarda yükselme olması bekleniyor.   
    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Önceki Haftalar
    Tüm Zamanların En İyi Yorumcuları
    ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
    1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

    GENEL İSTATİSTİKLER
    3470 kez okundu.
    11 kişi, toplam 11 yorum yazdı.

    HABERİN ETİKETLERİ
    nvidia
    Sorgu:

    Editörün Seçtiği Sıcak Fırsatlar

    Sıcak Fırsatlar Forumunda Tıklananlar

    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim