Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu

    Valve, Vive VR isimli sanal gerçeklik gözlüğüyle kinetozis sorununu çözdüklerini belirtiyor

    5 yıl
    4,4b
    1
    11
    Diğer Bilim ve Teknoloji
    Haber Editörü
    Oyun ve multimedya dünyasının son dönemde karşılaştığı en büyük donanım inovasyonlarından sanal gerçeklik gözlükleri, bildiğiniz üzere uzun süre kullanım sonucunda gözlerden iletilen harici verilerle iç kulaktaki denge merkezinde üretilen dahili verilerin uyuşmaması sonucu oluşan kinetozis (Motion Sickness) isimli bir sağlık problemi ortaya çıkartıyorlar. Halk arasında araç tutması olarak da adlandırılan bu sorun, sanal gerçeklik gözlüklerinin baş dönmesi, benizin solması, soğuk terleme, mide bulantısı ve kusma dahi yapmasına neden olabiliyor ve biraz da bu nedenle Oculus Rift gibi çözümlerin ticarileşme sürecinde gecikmeler yaşanıyor.
    Bu konu hakkında New Yor Times ile yaptığı bir röportaj kapsamında, detaylarına burada değindiğimiz HTC ortaklığında geliştirilen Vive VR sanal gerçeklik gözlüğüyle kinetozis sorununu çözdüklerini belirten Valve şirketinin kurucusu efsane isim Gabe Newell, sanal gerçeklik teknolojisinin oluşturduğu konforsuz durumları ortadan kaldırmak için çok çalıştıklarını da sözlerine ekliyor. Çözüm olarak "Lighthouse" isimli bir hareket takip teknolojisi kullanan şirket, 70 adet hareket sensörleriyle kişinin 360 derecelik gerçek hareketlerini etkili bir şekilde haritalandırıyor ve ondan sonra sanal dünyaya aktarıyor. Sonuç olarak bu teknikle kinetozis sorununu minimize eden Valve'ın, bu teknolojiyi direkt olarak kendi geliştirdiği Steam VR isimli sanal gerçeklik gözlüğüne de aktaracağı söyleniyor.
    Steam platformu ile masaüstü oyun dünyasını canlandıran Valve'ın sanal gerçeklik dünyası için yaptığı çalışmalar da büyük takdir topluyor.


    http://www.trustedreviews.com/news/vive-vr-valve-s-gabe-newell-says-zero-per-cent-of-people-feel-sick-after-use Yorum Yaz Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Yorumlar (8) Yorum Yaz Forumda Gör
    doctor_bey (Serkan Deniz) 5 yıl
    tek artı özelliği bu herhalde gözlüğün
    MALTHAEL 5 yıl
    VALVE güvenim tam .
    Prequel 5 yıl
    Gözlüksüz VR nasıl olacak ya? Saçma sapan konuşmayın. 3D ile bunu bir tutmak cahillikten başka bir şey değildir. Gözlüksüz VR anca beynini açıp çip takmayla olur. Bir oyun için ölüm riskini alacaksanız buyrun yaptırın, bana normal VR yeter.
    killnOd (killnOd ) 5 yıl
    Tabi butun bunlardan once tek goze 120Hz gelecek sekilde yani toplamda 240Hz lik cihazlar yapmalilar.Ama yinede 3D gozluklerin hicbiri gelecekte varolmayacaklar.Saatlerce gozlukle film ve oyun oynamak istemez kimse.Yanetkileride cabasi.Gozluksuz gercek 3D teknolojileri bakalim ne zaman ucuzlayip yayginlasacaklar.Simdiki 3D gozlukler ve VR cihazlari , ayni goruntu teknolojilerinde yillarca bizlere lcd lerin kakalanmasi gibi.Neyseki OLED artik yavasta olsa yayginlasmaya basliyor bu sayede lcd lerden kurtulabilecez.
    St Batuhan (Batuhan Süersan) 5 yıl killnOd
    1. sıkıntı 120 hz olup da her göze ayrı olacak o nedenle 240lık yapmalılar diye düşünmek yanlış. Zaten iki birim birbirinden bağımsız, direkt gözün önünde, active shutter gibi olmayacağı için 120hz ekran ise zaten her göze 120lik şekilde olabilecek, bir nevi pasif polarize gibi düşünülebilir zaten. Üreticiler 960*1080 çözünürlük falan diyebiliyorlar göz başına, polarizelerdeki gibi.

    2. sıkıntı ise saatlerce oyun oynamak zaten yanlış bir durum. Daha da farklı noktası 1-2 saat oynayıp alınacak haz bayağı iyi olabileceği için düşünülen derecede dert olmaz gözlük kullanımı ama gerçekten ağırlık dengesi ve kafaya oturması, bu konudaki modülerlik önemli. Kişinin kafa tasına göre özelleşmesi önemli. Kaldı ki zaman içinde bu cihazlar daha minimal, daha hafif bir yapı alabilirler de. O nedenle aslında (size yönelik değil şimdi söyleyeceğim, zamanında çok çok daha sert bir şekilde karşısında duranlara) at gözlüğü kullanmayı bırakıp zaman içinde bu gözlükleri kullanmaya başlayabiliriz. Çünkü imkanları normal bir ekrandan daha geniş hale getiriyor.

    3. sıkıntı ise gözlüksüz 3d ile yine bu aynı şey değil. Baktığın ekran uzakta ise ve tamamen dünyanı çevreler yapıda değilse bununla aynı kefede tutmak imkansız. Bu cihazlar gözün önünde olup, görüş açısının yüksekliği ile de ilintili olarak sizi tamamen içine alması. Bu sayede aslında dünyadan kopmak var ki haberde bahsi geçen de bununla ilgili olabilecek sıkıntıların giderilebildiği.



    Bir de eklemem lazım, kablosuz ve düşük gecikmeli, normal gözlükler kıvamına gelip de batarya problemi de olmayacak yapıdayken bu cihazlar büyük bir yaygınlaşma yapar aslında. Şu an ben de herkesin evine girip patlama yapar demiyorum. Sadece bu adımların karşısında daha önce parantez içinde belirttiğim gibi sert bir şekilde durmamak lazım. Hatta imkanımız varsa denemek, belki de çeşitli yollarla desteklemek lazım. Leap Motion'ın nasıl sanal gerçeklik cihazlarına destek vermesi gibi oyun yapımcıları ve evinde uğraşan kişiler de böyle şeyler için çeşitli yöntemler, olaylar geliştirebilmeli.
    gun (Gün Oksay) 5 yıl
    Zaten bu aletlerin tek sorunu bu hareket hastalığı hangisi daha iyi yaparsa o kazanır.
    Aazam 5 yıl
    Valve yazısını görünce, direk half life 3 geliyor aklıma
    Elsa 5 yıl
    Benin ilgimi artık VR değil, Hololens gibi teknolojik aletler çekiyor.
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Nasıl eklemek istersiniz? Üye Girişi Yaparak
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler 5 yıl Japan Display dünyanın ilk tek katmanlı 2K akıllı telefon panelini geliştirdi 5 yıl Flex Pocket Charger ile kablo derdine son 5 yıl Acer'ın yeni nesil telefonları ve akıllı bilekliğini inceledik: f/1.8 kameralı telefon Jade Z dikkat çekici 5 yıl Pixel Heroes: Byte & Magic ile retro bir zindan macerası yaşayın 5 yıl Samsung Galaxy Tab 3 Lite modelini güncelledi 5 yıl MyFC JAQ şarj istasyonu enerjisini tuzlu sudan alabiliyor 5 yıl Sony'den akıllı hoparlör 5 yıl Blood & Glory: Immortals mobil platformlar için indirmeye sunuldu 5 yıl GDC 2015 : Android televizyonlar birden fazla mobil cihazdan kontrol edilebilecek 5 yıl Dawn of Titans, mobil cihazlar için geliyor 5 yıl Şimdi de HTC One E9 söylentileri 5 yıl 12 inçlik Retina MacBook Air gecikebilir 5 yıl MWC 2015 : Sony yeni nesil optik görüntü dengeleme teknolojilerinin peşinde 5 yıl Acer yeni 4K destekli ChromeBox modelini duyurdu 5 yıl Sony Xperia E4g video ön inceleme "Giriş seviyesine 64-bit destekli yeni telefon" 5 yıl Motorize sanal gerçeklik sandalyesi Roto, yakın zamanda Kickstarter projesine başlıyor 5 yıl Fotoğrafçılık dünyasında günün öne çıkan gelişmeleri, "6 Mart 2015" 5 yıl Birden fazla sosyal medya hesabı kullananlara hitap eden Sharit güncellendi 5 yıl WP destekli grup mesajlaşma uygulaması GroupMe yeni bir güncelleme aldı 5 yıl WP8/8.1 için hazırlanan Lumia Creative Studio güncellendi 5 yıl GÖRÜNTÜLENEN Valve, Vive VR isimli sanal gerçeklik gözlüğüyle kinetozis sorununu çözdüklerini belirtiyor Sonraki WP8/8.1 uyumlu YouTube istemcilerinden MyTube güncellendi 5 yıl Microsoft Spartan hakkında yeni görseller yayınladı 5 yıl Spotless uygulaması kişileri rahatsız edici Instagram yorumlarından kurtarıyor 5 yıl iOS tarafından ilginç tasarımlı yeni hava durumu uygulaması: Week Weather 5 yıl iOS ve OSX platformlarına yeni haber okuma uygulaması: Breaking 5 yıl Yapılacak listesi temelli iOS uygulaması Routina ücretsiz yapıldı 5 yıl Mac uyumlu günlük uygulaması Bits, artık ücretsiz 5 yıl Apple'ın "Dünya Galerisi" Türkiye sokaklarını da süsleyecek 5 yıl LG G4'ün parmak izi okuyucu sensöre sahip olacağı iddia ediliyor 5 yıl Samsung Galaxy S6 Edge MWC 2015'de en iyi cep telefonu ödülünü aldı 5 yıl Xiaomi CEO'su gelecek yıl hedefini ve girmeyi planladıkları pazarları açıkladı 5 yıl Samsung Galaxy S5 Active için Lollipop güncellemesi başladı 5 yıl Oppo RX1 modelini dünya genelinde satmaya hazırlanıyor 5 yıl 12.9 inç ekran boyutuna sahip olacak iPad modelinin yıl sonunda çıkacağı iddia edildi 5 yıl GDC 2015 en iyisi Monument Valley oldu 5 yıl MWC 2015 : MediaTek'den Chromebook modellerine yönelik Helio X10 yongaseti 5 yıl iOS 8.2 haftaya geliyor 5 yıl Cyanogen : Samsung artan rekabet içerisinde kıyıma uğrayabilir 5 yıl King of Thieves Android'e geldi 5 yıl Blockwick 2 ile blok eşleştirme heyecanı daha da renkleniyor Daha Eskiler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim
    Yeni Bir Haber Var
    şimdi