Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Haber Gir indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Eski PlayStation başkanı: AAA oyunlar kısalmalı, ya da fiyatları artmalı

    Eski PlayStation başkanı Shawn Layden, oyun maliyetlerinin arttığını buna karşın fiyatların ise aynı kaldığını söylüyor. Layden'a göre bu model artık sürdürebilir değil.
    1

    Oyun endüstrisinin ünlü isimlerinden olan Shawn Layden, AAA oyun geliştirme modelinin artık sürdürülebilir olmadığını düşünüyor. Gamelab Live'a bazı açıklamalar yapan Layden, oyunların kısalması veya fiyatlarının artması gerektiğini savundu.

    Shawn Layden, Sony'nin PlayStation bölümünde 2014-2019 yılları arasında başkanlık yapmıştı. Dolayısıyla sektörü her yönüyle tanıyan bir insan. Layden, AAA oyun geliştirme maliyetlerinin PS4/Xbox One jenerasyonunda ikiye katlandığını ve 80 milyon dolarlardan 150 milyon dolarlara kadar fırladığını söylüyor. Benzer bir artış PS3 jenerasyonunda da görülmüş. 

    GamesIndustry.biz'de yer alan ifadelere göre Layden,"Bu model artık sürdürülebilir değil. Yeni nesilde de benzer bir maliyet artışı görülürse şirketlerin büyüyebileceğini sanmıyorum. Bence artık tüm endüstri bir geriye yaslanmalı ve 'Nasıl bir kitle hedefimiz var? Tam olarak ne geliştiriyoruz? Hikayeleri anlatmanın en iyi yolu hangisi?" gibi soruları kendilerine sormalı." şeklinde konuştu.

    "Yeni nesilde bu model çökebilir"

    Shawn Layden, geliştirme maliyetlerinin sürekli olarak yükseldiğini ancak buna karşın oyun fiyatlarının sabit kaldığını ve oyuncu kitlesinin de yeterince hızlı bir şekilde artmadığını söylüyor. Layden,"Ben bu endüstride çalışmaya başladığımda da oyun fiyatları 59,99 dolardı, ancak bu süreçte oyunların maliyetleri 10 kat arttı. Fiyat konusunda esnek olamıyorsanız, maliyetleriniz de sürekli artıyorsa bu modeli sürdürmek zorlaşır. Bence yeni nesilde bu iki 'değişmezin' çakıştığını göreceğiz." şeklinde konuştu.

    Shawn Layden burada özellikle de The Last of Us-The Last of Us Part II örnekleri üzerinden konuşmuş. 2013'te yayınlan ilk oyun 15 saatlik bir oyun süresine sahipti. The Last of Us Part II ise 25-30 saatlik bir süreye sahip. Artan süre, daha büyük bir dünya, daha kaliteli görsellik elbette daha uzun geliştirme süresini ve daha çok maliyeti beraberinde getiriyor. Buna karşın oyunların fiyatı ise aynı kaldı.

    12-15 saatlik AAA oyunlara geri dönülebilir

    Shawn Layden son olarak,"Tüm bu etkenlere bakıp kendimize şu soruyu soralım: Başka bir yol var mı? 80 saatlik bir oyunu beş yılda geliştirmektense 15 saatlik bir oyunu üç yılda geliştirsek nasıl olur? Bunun maliyeti nedir? Tam anlamıyla tatmin edici bir deneyim sunar mı? Eski bir oyunsever olarak en azından ben kişisel anlamda 12-15 saatlik AAA oyunlara geri dönüşü gayet iyi bir şekilde karşılarım." şeklinde konuştu.



    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
    1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

    GENEL İSTATİSTİKLER
    7250 kez okundu.
    27 kişi, toplam 30 yorum yazdı.

    HABERİN ETİKETLERİ
    PlayStation Haberleri, playstation exclusives ve
    Sorgu:
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim