İLANDIR

HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (38) YORUM YAZ

tarafından 2 Ocak 2017, Pazartesi 18:00 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Pek çok marka ve modele WhatsApp desteği kesiliyor
Günlük Haber Ekrem71
38 27932
İşletim sistemi sürümü eskide kalan ve artık güncelleme almaya imkanı olmayan akıllı telefonlara yönelik olarak WhatsApp desteği kesiliyor. Bundan sonra yeni bir akıllı telefon almak şart olacak.

WhatsApp’ın işletim sistemi sürümü eskide kalan ve artık güncelleme almaya imkanı olmayan cihazlara yönelik desteğini keseceği duyurusu hayata geçiyor. Bu haftadan itibaren pek çok marka ve model için WhatsApp erişime kapatılacak.

 

Cihaz Listesi

Alınan karara göre WhatsApp erişimi kapatılacak olan cihaz listesi şu şekilde:

  • Android 2.2 sürümü ve aşağısı ile çalışan akıllı telefonlar
  • iOS 6 ve aşağısı ile çalışan başta iPhone 3GS olmak üzere akıllı telefonlar
  • Windows Phone 7 ile çalışan akıllı telefonlar.

  

Çok eski sürümler olsa da halen bu telefonları kullanan milyonlarca insan var. WhatsApp’ın yeni sürümünü kullanmak isteyen bu telefonların sahipleri artık yeni bir akıllı telefona geçiş yapmak zorunda.

 

BlackBerry OS, BlackBerry 10, Nokia S40 ve Nokia Symbian S60 işletim sistemine sahip telefonlar da desteği kaybedecek ancak firma 30 Haziran 2017 tarihine kadar süre tanımış durumda. Bu tarihten sonra onlar da WhatsApp kullanamayacak.

 

Ayrıca Bkz.HTC Ocean serisi gerçeğe dönüşüyor

Bilindiği üzere kişisel verilerin gizliliği büyük önem taşıyor ve ne yazık ki eski işletim sistemi sürümlerinde sayısız açık bu tarz iletişim platformları için risk oluşturuyor. WhatsApp da artık bu konuda taviz vermek istemiyor. 

 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 1 üye, 3 misafir ve 2 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 27932 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
Marquis-de-Sade` 2.1.2017 18:38:48
Bi zahmet mi? Hayırdır sen Apple, Samsung vs. markaların satış ve pazarlama müdürü müsün? Gariban insanlar var hala Nokia Symbian işletim sistemli telefonlarla WhatApp'a girenler. Hadi bunu düşünemed
...
Yorumun devamı ▼
+70
CoreXXX 2.1.2017 21:43:07
nickin . yapdığın yorumlara uygun gibi:) hocam desteğini kaldırması seni neden bu kadar sevindirdi merak ettim. telefon toptancısı felanmısın satışlar artacak diyemi sevindin:), şakası bir yana ülkem
...
Yorumun devamı ▼
+17
Barni Moloztaş 2.1.2017 18:04:36
Bi zahmet +12
UML 3.1.2017 02:45:19
Bunda tepki gösterecek ne var? İlla ki günün birinde eski işletim sistemlerine desteği kesecek. Microsoft parayla sattığı işletim sistemine desteği kesiyo. Whatsapp öyle veya böyle bedava indirilip be
...
Yorumun devamı ▼
+11
LegendM 2.1.2017 20:30:21
Yav sanki ozellik getiriyorlardi yada birsey yapiyorlardi. Insanlar iste gariban alamiyor kullaniyor birak kullanmaya devam etsinler. Sanki zarar veriyorlar serverlara.Tabi destegi kestigi halde kulla
...
Yorumun devamı ▼
+6
ahmet. 2.1.2017 18:42:07
Merhabalar,Yazıda güncelleme yaptım hızlıca. Sizler de yorumlarınızda belirtmişsiniz zaten. İnsanlık hali "beşer şaşar" demişler. Yazar arkadaşımızın da bir anlık dikkatsizliği olmuş olabili
...
Yorumun devamı ▼
+4
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
lawbreaker 12.1.2017 04:17:49
normal ama, tüketim toplumu mantığı işte
0
hareketliperde 9.1.2017 22:05:09
tamamen kullanilmaz olacak. destekten kasit bu oluyor malesef.
0
tayfn1907 7.1.2017 16:22:58
Destek kesilecek lakin kullanmaya devam edilebilecek sanırım değilmi? Yani yeni güncelleme almayacak.
0
ek5051tr 7.1.2017 03:36:50
Yaaa sanki size ne zararı var da kesiyonuz ki desteği fakir insanlar var öğrenciler falan var illa yeni telefonları aldırmak için bunu yapıyoruz yaa
0
DH Misafiri 5.1.2017 19:11:42
kapitalizmin dayatmasına bak ya. yeni cihaz satmak için yapıyorlar bunu. whatsap için yeni tel alacağıma, whatsapı bırakırım daha iyi. akıllı insan kendine bişey dayattırmaz, dayamalarına musade etmez, insanlar bilinçli olsa ve bu firmalara dayatsalar keşke. asıl güç tüketicilerde ve bu gücünün farkında olan bilinçli tüketicidir ama malesef dayadıklarında tüketici bunun farkına varamıyo. bana niye dayıyosun arkadaş, bana dayayamazsın demiyo. keşke dese
0
DH Misafiri 5.1.2017 19:11:41
Symbian a destek niye kesildi ki? Halbuki N8im watsapı hala kaldırabilecek güçte. Gerçekten çok üzüldüm
0
Technotronic 5.1.2017 10:21:35
İp4 e 2yıl daha destek verirler umarım
0
esmerbuyucu 4.1.2017 19:42:27
quote:
Orijinalden alıntı: cileklivanilya



Windows eski sürümlerine güvenlik güncellemesi gönderiyor zaten.
Windows XP güvenlik desteğini 2014'te çekmiştir.
:((((((
Türkiye'de ki kurumların neredeyse tamamı Windows XP kullanıyor. Güvenlik güncellemesi almayan bir işletim sistemi kullanılmasına rağmen herhangi bir sorun yaşanmadı. Kimlik bilgileri sızdırma olayı seçim sırasında yaşanan bir olaydı işletim sistemi ile alakalı değil.
hadi diyelim whatsapp'da güvenlik açığı var kim sizin mesajlarınızı neden okusun. kaldı ki bunlar öyle çoluk çocuğun erişebileceği türden olmaz.
ben güncellemeye gerek yok demedim, var olan sürüm üzerinden güvenlik güncelleştirmesi yapılabilir.
Microsoft, Windows 7'ye güvenlik güncellemesi gönderirken sistemde herhangi bir değişiklik yapıyor mu? hayır yapmıyor sadece güvenlik açığını kod ile kapatıyor.
Her neyse düşüncelerimiz çok farklı, bu muhabbeti burada bitirmek daha iyi.
ayrıca whatsapp güvenliği değil yeni güncellemelerin eski versiyon işletim sistemlerinde sorun çıkarabileceğinden dolayı desteğin kesileceğini duyurdu. yani boşuna konuşuyoruz burada, sorun güvenlik değil.

Kamu kurum ve kuruluşlarında da kullanıldığı için güvenlik desteğini masaüstü işletim sistemlerinde daha uzatmak zorundalar. Güvenlik güncellemesini kestiği zaman kullanmaya devam edersin lakin bundan sonra faturayı Microsoft'a hiçbir şekilde kesemezsin. Ayrıca şuana kadar sorun yaşanmaması hiçbir zaman sorun yaşanmayacağı anlamına gelmez.
İsteyen iOS gibi normal güncellemeyle birlikte verir isteyen Android'de veya Windows'ta olduğu gibi güvenlik güncellemelerini ayrı sistem güncellemelerini ayrı verir.
WhatsApp'da ki olay eski işletim sisteminin desteğiyle ve sorunlarıyla artık uğraşmak istememelerinden kaynaklı, bu işin başka bir kısmı. Aynı zamanda Blackbery OS hariç diğerleri güvenlik güncellemesi almıyor. WhatsApp'ın bulunduğu işletim sisteminin güvenliği kendi içinde önemlidir. Güvenlikten yana kaygıları yok demek tamamen yanlış.
WhatsApp'ın diğer sürümleri sunucuları işgal ediyor. WhatsApp onların da güvenliğinden sorumludur. WhatsApp zaten güvenlik güncellemesine devam etmek istese normal güncelleme gönderipte devam ettirir. WhatsApp tamamen ilişiğini kesmeyi düşünmüş. Kendi tercihidir. WhatsApp'ın bu telefonlarla hiçbir vasfı yoktu zaten.
Ayrıca WhatsApp'ın yeni telefon aldırmaya yönelik hamle yapacağını düşünmekte çok paranoyakça bir düşünce. Whatspp'ta(veya Facebook) Symbian telefon kullanan adama iPhone aldırdığı için karlı çıkar eminim ki...
Edit: Bence de çok uzatmanın manası yok. Şu haber yeterli olacaktır. https://www.donanimhaber.com/guvenlik/haberleri/Hackerlar-WhatsApp-uzerinden-banka-bilgilerini-calmak-icin-yeni-bir-yontem-gelistirdi.htm
0
cileklivanilya 4.1.2017 19:15:02
quote:
Orijinalden alıntı: esmerbuyucu



Windows eski sürümlerine güvenlik güncellemesi gönderiyor zaten. Bilgin yok fikrin var. Yazık.
Şuan Windows 7 lisansımdan yükselttiğim Windows 10 kullanıyorum. Windows 7 kullansam bile güvenlik güncellemelerini alıyor olacaktım. Microsoft Windows XP güvenlik desteğini 2014'te çekmiştir. Windows 7 güvenlik desteğini de 2020'de çekecektir. Az bilgin olsun.
Android OS'den banane. Onları da Android telefon üreticileri düşünsün. Ben iOS kullanıcısıyım. Profilimde de yazıyor zaten. Güncel olmayan telefonda kullanmamaktayım.
iOS 10.2'ye bile jailbreak çıktı. Güncellemeyle bile yeterince güvenlik sağlanamıyorken sen gelmiş güncellemeye gerek yok diyorsun. Tabii canım sen daha iyi bilirsin yazılım şirketlerinden...
Aklınıza gelen her şeyi yeni cihaz aldırmaya bağlıyorsunuz... Ömür boyu garanti vermişlerdi sanki alırken. Kitapçığında bile yazıyor şu tarihe kadar garantisi vardır kullanım ömrü şu kadardır diye. Komik yani cidden komik.

Windows eski sürümlerine güvenlik güncellemesi gönderiyor zaten.
Windows XP güvenlik desteğini 2014'te çekmiştir.
:((((((
Türkiye'de ki kurumların neredeyse tamamı Windows XP kullanıyor. Güvenlik güncellemesi almayan bir işletim sistemi kullanılmasına rağmen herhangi bir sorun yaşanmadı. Kimlik bilgileri sızdırma olayı seçim sırasında yaşanan bir olaydı işletim sistemi ile alakalı değil.
hadi diyelim whatsapp'da güvenlik açığı var kim sizin mesajlarınızı neden okusun. kaldı ki bunlar öyle çoluk çocuğun erişebileceği türden olmaz.
ben güncellemeye gerek yok demedim, var olan sürüm üzerinden güvenlik güncelleştirmesi yapılabilir.
Microsoft, Windows 7'ye güvenlik güncellemesi gönderirken sistemde herhangi bir değişiklik yapıyor mu? hayır yapmıyor sadece güvenlik açığını kod ile kapatıyor.
Her neyse düşüncelerimiz çok farklı, bu muhabbeti burada bitirmek daha iyi.
ayrıca whatsapp güvenliği değil yeni güncellemelerin eski versiyon işletim sistemlerinde sorun çıkarabileceğinden dolayı desteğin kesileceğini duyurdu. yani boşuna konuşuyoruz burada, sorun güvenlik değil.
0
esmerbuyucu 4.1.2017 19:03:44
quote:
Orijinalden alıntı: cileklivanilya





windows her sene yeni sürüm çıkarır sizin mantığınıza göre her sene çıkan sürümü satın alıp kullanmak gerekir. güvenlik açığı olan birşeyi niye kullanalım ki?

kaç tane windows sürümü satın aldınız merak ettim. güvenlik güncellemeleri için yeni donanıma ihtiyaç yok. daha düne kadar android os bile güvenlik güncellemesi göndermiyordu.

güvenlik için ekstra güncellemeye gerek bile yok, var olan sürümdeki açıkların kapatılması yeterli. tamamen yeni cihaz aldırmaya yönelik hareket.

Windows eski sürümlerine güvenlik güncellemesi gönderiyor zaten. Bilgin yok fikrin var. Yazık.

Şuan Windows 7 lisansımdan yükselttiğim Windows 10 kullanıyorum. Windows 7 kullansam bile güvenlik güncellemelerini alıyor olacaktım. Microsoft Windows XP güvenlik desteğini 2014'te çekmiştir. Windows 7 güvenlik desteğini de 2020'de çekecektir. Az bilgin olsun.

Android OS'den banane. Onları da Android telefon üreticileri düşünsün. Ben iOS kullanıcısıyım. Profilimde de yazıyor zaten. Güncel olmayan telefonda kullanmamaktayım.

iOS 10.2'ye bile jailbreak çıktı. Güncellemeyle bile yeterince güvenlik sağlanamıyorken sen gelmiş güncellemeye gerek yok diyorsun. Tabii canım sen daha iyi bilirsin yazılım şirketlerinden...

Aklınıza gelen her şeyi yeni cihaz aldırmaya bağlıyorsunuz... Ömür boyu garanti vermişlerdi sanki alırken. Kitapçığında bile yazıyor şu tarihe kadar garantisi vardır kullanım ömrü şu kadardır diye. Komik yani cidden komik.
0
cileklivanilya 4.1.2017 18:20:47
quote:
Orijinalden alıntı: esmerbuyucu




Güncelleme göndermemek demek güvenlik açıkları demektir. Km niye güvenlik açığı olan bir şeyi kullanmak istesin. Mantığın alabiliyorsa sorun yok.
Güvenlik açıkları olursa bu sefer kabak WhatsApp'ın başına patlar. Bu yüzden güncelleme göndermek zorunda. Kullanıcılar da güncel olanı kullanmak zorundalar.

windows her sene yeni sürüm çıkarır sizin mantığınıza göre her sene çıkan sürümü satın alıp kullanmak gerekir. güvenlik açığı olan birşeyi niye kullanalım ki?

kaç tane windows sürümü satın aldınız merak ettim. güvenlik güncellemeleri için yeni donanıma ihtiyaç yok. daha düne kadar android os bile güvenlik güncellemesi göndermiyordu.

güvenlik için ekstra güncellemeye gerek bile yok, var olan sürümdeki açıkların kapatılması yeterli. tamamen yeni cihaz aldırmaya yönelik hareket.
0
esmerbuyucu 4.1.2017 18:13:54
quote:
Orijinalden alıntı: cileklivanilya



tamam desteği kessin, eski cihazlara güncelleme göndermesin ama kullanıma kapatmak çok saçma. bırak işte çalışıyor çalışmaya devam etsin güncelleme göndermezsin olur biter.

Güncelleme göndermemek demek güvenlik açıkları demektir. Km niye güvenlik açığı olan bir şeyi kullanmak istesin. Mantığın alabiliyorsa sorun yok.
Güvenlik açıkları olursa bu sefer kabak WhatsApp'ın başına patlar. Bu yüzden güncelleme göndermek zorunda. Kullanıcılar da güncel olanı kullanmak zorundalar.
0
esmerbuyucu 4.1.2017 18:12:25
iOS 6 kullanan iPhone sahipleri WhatsApp gitti diye de üzülmesinler iMessage var.
0
cileklivanilya 4.1.2017 16:42:38
quote:
Orijinalden alıntı: UML

Bunda tepki gösterecek ne var? İlla ki günün birinde eski işletim sistemlerine desteği kesecek.

Microsoft parayla sattığı işletim sistemine desteği kesiyo. Whatsapp öyle veya böyle bedava indirilip bedava kullanılan yazılıma desteği kesiyor. Her güncellemede neden kullanım oranı düşük işletim sistemlerine uyumlu yapmak için uğraşsınlar ki, onun yerine daha yeni işletim sistemlerinde daha verimli çalışan, daha iyi özelliklere sahip güncelleme yapmak daha mantıklı.

Millet istiyo ki altındaki araba hem az yaksın, hem F1 aracı gibi hızlansın, üstelik 4 çeker olsun, 7 kişilik olup büyük de bagajı olsun.

tamam desteği kessin, eski cihazlara güncelleme göndermesin ama kullanıma kapatmak çok saçma. bırak işte çalışıyor çalışmaya devam etsin güncelleme göndermezsin olur biter.
0
Marquis-de-Sade` 4.1.2017 11:54:30
quote:
Orijinalden alıntı: UML

Bunda tepki gösterecek ne var? İlla ki günün birinde eski işletim sistemlerine desteği kesecek.

Microsoft parayla sattığı işletim sistemine desteği kesiyo. Whatsapp öyle veya böyle bedava indirilip bedava kullanılan yazılıma desteği kesiyor. Her güncellemede neden kullanım oranı düşük işletim sistemlerine uyumlu yapmak için uğraşsınlar ki, onun yerine daha yeni işletim sistemlerinde daha verimli çalışan, daha iyi özelliklere sahip güncelleme yapmak daha mantıklı.

Millet istiyo ki altındaki araba hem az yaksın, hem F1 aracı gibi hızlansın, üstelik 4 çeker olsun, 7 kişilik olup büyük de bagajı olsun.

Kardeş herkesin durumu aynı değil bu ülkede kaç insan var elden düşme 50-100 liralık Android cihaz ile eski tuşlu Nokia telefonuyla WhatsApp kullanmaya çalışan. Ülkeyi geçtim dünyada kaç insan var teknolojinin yeni ayak bastığı kaç ülke kaç insan var. Sen bu insanları düşünmek yerine WhatsApp çalışanlarını düşünüyorsun ''Adamlar neden eski işletim sistemleriyle uğraşsınlar ki'' diyerek. Seni gören WhatsApp şirketini küçük bir atölye falan sanacak, o kadar para o kadar çalışan bırakta uğraşsınlar. Güncelleme yetiştiremediklerinden, çok yorulduklarından vs. desteği kesmiyorlar zaten, durumu olmayan insanlar yediği yemekten giydiği kıyafetten kesip yeni telefon alsınlar diye kesiyorlar.
0
Esat1993can 4.1.2017 10:11:09
Yakında BlackBerry 10 dan bbm desteği de kalkar traji komik . Ama android whatsappdüzgün çalışıyor
0
A.B.D(azimBora) 3.1.2017 14:46:49
gayet normal.
0
RaptorFX 3.1.2017 14:43:28
Sırf şu yazılım güncellemeleri yüzünden canım telefonlar çöp hale geliyor. Yazık yahu yazık. Misal gingerbird bir çok kullanıcı için fazlasıyla yeterli. Sadece whatsupp,facebook lite kullanan adama ne gerek yeni telefon.
0
fthkn 3.1.2017 13:53:32
quote:
Orijinalden alıntı: atilasat

o değil de bu ne elzem bi whatsapp mış olmasa ne olur yani.

Bence operatörler büyük hata yaptılar. Görüntülü görüşme desteğini akıllı telefon üreticileri ile yaptıkları anlaşma ile kaldırdılar. Bunun mobil internet ürünlerini geliştireceğini biliyorlardı ama kendi ayaklarına sıkmış olabilirler. yakında temel hizmetleri devre dışı kalabilir zorunlu olarak sadece mobil internet sağlayıcısı haline gelebilirler. Unutmayın ki mobil internet hizmeti çökse bile arama ve SMS gönderme hizmeti bundan etkilenmez. Çünkü bu hizmetler dalga frekansı mantığına göre çalışır ve kesik kesik sinyaller göndererek iletişimi sağlar. İnternet sinyalleri ise çok güçlü olmalıdır. Bu yüzden daha kompleks bir teknoloji gerektirirler. Bu yüzden 2g ile internete bağlanmak işkenceden farksızdır. İnsanlar temel olanakların farkında olarak yaşamalı. Çok yaşamsal bir öneme sahip olabilir. Bazen bir sms hayat kurtarır. Whatsapp'ın desteği azaltması çok büyük bir yanlış. Burda operatörlere iş düşüyor desteği geri almak için çalışmaları gerek.
0
fthkn 3.1.2017 13:48:54
quote:
Orijinalden alıntı: Marquis-de-Sade`




Bi zahmet mi? Hayırdır sen Apple, Samsung vs. markaların satış ve pazarlama müdürü müsün? Gariban insanlar var hala Nokia Symbian işletim sistemli telefonlarla WhatApp'a girenler. Hadi bunu düşünemedin ne gibi bir yararı oluyor eski cihazlara desteği kesince de bi zahmet gibi bir cümle kullanıyorsun?

Temelde haksız bir uygulama çünkü Whatsapp bir mesajlaşma uygulaması. Telefon üreticisi çıkıp dese ki yazılım dünyası çok gelişti artık telefonlara SMS hizmeti koymayacağız. Tam bir aptallık. Whatsapp da bence bu hareketi ile akıllı telefon üreticileri ve yazılım üreticileri ile danışıklı hareket ediyor. Özellikle İOS ile yakın ilişki içindeler. Temel bir hizmet ve o kadar kaynak da harcamıyor. 2g bağlantısıyla bile çok rahat çalışabiliyor. Sadece yazı gönderip alıyorsan. Dediğim gibi temel bir iletişim uygulamasının sınırlandırmaya gitmemesi lazım. İcabında şarjı çok uzun giden bir 2g bağlantılı cihazla kullanmak isteyebileceğiniz bir mesajlaşma uygulamasıydı. Yakında operatörler SMS hizmetine de son verecekler. Çünkü kullanımının yüzde 50'den fazla azaldığını söylüyorlar. Buna karşılık şebeke sağlayıcıların sınırsız SMS tarifelerinin yaygınlaştıracağını da düşünüyorum. SMS hizmeti çok temel bir hizmettir. İnsanlar internet akıllı telefon çılgınlığı yüzünden ne kadar önemli olduğunu biraz unuttular. Telefon şebekesi çökünce karasal ağ telsizlere sarıldığımız gibi sarılacağımız bir hizmettir.

Akıllı telefon dayatması faşizmdir. Ben operatörlerin buna müdahale edebileceğini düşünüyorum. Çünkü yakında Whatsapp gibi uygulamalar arama yazışma görüntülü arama özellikleri ile operatörlerin bu hizmetlerini tehdit etmeye başlayacak ve operatörler sadece mobil internet sağlayıcısı konumuna düşecekler. Altyapının zayıf olduğu yerlerde insanlar telefon görüşmesi bile yapamayacaklar. Halihazırda telefon ve SMS hizmeti için internet bağlantısı gerekmiyor. Domine etmeye başladılar sistemi. Sonuç olarak eski telefonlardan desteğin kesilmesi çok yanlış. Ama sanırım alternatif uygulamalar hala var.
0
atilasat 3.1.2017 10:59:49
o değil de bu ne elzem bi whatsapp mış olmasa ne olur yani.
+1
UML 3.1.2017 02:45:19
Bunda tepki gösterecek ne var? İlla ki günün birinde eski işletim sistemlerine desteği kesecek.

Microsoft parayla sattığı işletim sistemine desteği kesiyo. Whatsapp öyle veya böyle bedava indirilip bedava kullanılan yazılıma desteği kesiyor. Her güncellemede neden kullanım oranı düşük işletim sistemlerine uyumlu yapmak için uğraşsınlar ki, onun yerine daha yeni işletim sistemlerinde daha verimli çalışan, daha iyi özelliklere sahip güncelleme yapmak daha mantıklı.

Millet istiyo ki altındaki araba hem az yaksın, hem F1 aracı gibi hızlansın, üstelik 4 çeker olsun, 7 kişilik olup büyük de bagajı olsun.
+11
Jack Rabbit Slims 3.1.2017 01:38:03
Haberin başında diyor ki "Bu haftadan itibaren pek çok marka ve model için WhatsApp erişime kapatılacak.", yani bunlar Whatsapp'a hiç giremeyecek.
Sonra şöyle yazıyor: WhatsApp’ın yeni sürümünü kullanmak isteyen bu telefonların sahipleri artık yeni bir akıllı telefona geçiş yapmak zorunda.

Yani ilk cümle destek tamamen kesilecek diyor, sonraki cümle güncelleme gelmeyecek gibi bir anlam veriyor.

Ayrıca iOS 5 kullanan iPhone 4 sahipleri ya da 6 kullanan 4S sahiplerine destek kesiliyor. Bence o kadar da eski telefonlar değil bunlar.
0
esmerbuyucu 3.1.2017 01:23:21
Whatsapp kullanmak zorunluluk değil. Bu telefonların zamanında WhatsApp denen bir şeyde yoktu zaten.
0
kadirirdem 3.1.2017 01:00:13
bence o sürümlerdeki cihazları kullanan çok insan yoktur.
0
Kerim5100 2.1.2017 22:30:47
Whatsapp önce gün gün database tutmamayı öğrensin üstüne yazmayı bilmiyor mu bu adamlar boşuna yer kaplıyor!!!
+2
napolyon94 2.1.2017 22:03:00
N73 iyice çöp oluyor ona üzülürüm.
0
CoreXXX 2.1.2017 21:43:07
quote:
Orijinalden alıntı: Barni Moloztaş

Bi zahmet

nickin . yapdığın yorumlara uygun gibi:)
hocam desteğini kaldırması seni neden bu kadar sevindirdi merak ettim. telefon toptancısı felanmısın satışlar artacak diyemi sevindin:),
şakası bir yana ülkemizde bi sürü dargelirli insan var whatsapı bırak tuşlu telefon bile kullanan var.ülkemizi geçelim dünyada özelikle Hindistan gibi kalabalık yerlerde bu desteği kalkan telefonu kullanan bi sürü insan var o yüzden sevinmeden önce bi düşün derim
+17
LegendM 2.1.2017 20:30:21
Yav sanki ozellik getiriyorlardi yada birsey yapiyorlardi. Insanlar iste gariban alamiyor kullaniyor birak kullanmaya devam etsinler. Sanki zarar veriyorlar serverlara.
Tabi destegi kestigi halde kullanima engel cikarmayacaksa sorun yok, zaten o insanlarin uygulama guncelledigini falan zannetmiyorum.
+6
BoxFun 2.1.2017 19:34:12
Symbian neyse de bb10 os gibi kaliteli işletim sistemine yazık ettiler.
+1
alemburda34 2.1.2017 18:52:15
Vay be kaç yıl sonra Symbian içeren haber gördüm. Zaten içlerinde en yaşlı işletim sistemi yine iyi bile dayanmış.
0
St Batuhan 2.1.2017 18:46:18
"Windows Phone 7 ile çalışan akıllı telefonlar" Bu kısım büyük bir kitleyi üzebilir ama wp kullanan bir kitle içinde büyük bu. Zaten desteği kesilen kısım çok küçük bir kitle ve yerinde bir karar. 2.2 ve aşağısı demeleri de gayet uygun android tarafında ve 3gs üzerinden asır geçti adeta :D
0
ahmet. 2.1.2017 18:42:07
Merhabalar,

Yazıda güncelleme yaptım hızlıca. Sizler de yorumlarınızda belirtmişsiniz zaten. İnsanlık hali "beşer şaşar" demişler. Yazar arkadaşımızın da bir anlık dikkatsizliği olmuş olabilir. Yapıcı yorumlara her zaman kapımız açık ancak yıpratmaya dönük söylemlerin kimseye faydası olmayacaktır.

Teşekkürler.
+4
Marquis-de-Sade` 2.1.2017 18:38:48
quote:
Orijinalden alıntı: Barni Moloztaş

Bi zahmet

Bi zahmet mi? Hayırdır sen Apple, Samsung vs. markaların satış ve pazarlama müdürü müsün? Gariban insanlar var hala Nokia Symbian işletim sistemli telefonlarla WhatApp'a girenler. Hadi bunu düşünemedin ne gibi bir yararı oluyor eski cihazlara desteği kesince de bi zahmet gibi bir cümle kullanıyorsun?
+70
tonya61 2.1.2017 18:33:42
Sırf whatsapp yüzünden babama GM5 aldık. GM5 Plus'tan daha iyi bir tel çıkarsalar kendime de Android One serisi bir tel alırdım ama orta üstü bir cihaz One platformunun ruhuna aykırı sanırım.
0
ulex 2.1.2017 18:31:35
quote:
Orijinalden alıntı: BoxFun

30 ocak değil, 30 Haziran 2017'ye kadar Symbian ve Blackberry cihazlara destek devam edecek.
https://www.whatsapp.com/faq/en/general/26000006

Haberin kaynağında da haziran diyor zaten de malum donanımhaber alıntı haberleri bu kadar olabiliyor.
0
keskin53 2.1.2017 18:30:56
WhatsApp android 4 den aşagıda surumlere kurulmuyor zaten
+2