Giriş
DH ile Giriş
Üye değil misiniz? Yeni Hesap Oluştur Sosyal Ağ ile Bağlan
Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu

    Oyunlardaki fizik kavramını bir üst seviyeye taşıyan proje

    Dennis Gustafsson adlı geliştiricinin üzerinde çalıştığı proje, oyun içi fizik efektleri alanında çığır açacağa benziyor. Voksel tabanlı grafikleriyle oyun, yıkılabilir dünya kavramını baştan yazıyor.
    3 hf. (Son Güncelleme: 3 hf.)
    17,7b
    1
    21
    Oyunlar
    Editör

    Oyunlardaki fizik kavramını bir üst seviyeye taşıyan proje
    Tam Boyutta Gör

    Smash Hit, PinOut, Does not Commute ve farklı projelerde görev almış İsveçli bir oyun geliştiricisi olan Dennis Gustafsson’un üzerinde çalıştığı yeni projesi oyun fiziklerini birkaç adım öteye taşıyor.

    Geliştiricinin henüz adını koymadığı ve içinde silahlar bulunmasına rağmen şiddet içermeyen bir yapım olacağını ifade ettiği oyun, voxel tabanlı grafiklere sahip. Bu da projenin Minecraft benzeri bir grafiklere sahip olmasını sağlıyor.

     

    Gustafsson’un Twitter sayfasında paylaştığı bilgilere göre oyun için yakında bir Steam sayfası açılacak. Takip eden süreçte ise oyuna erken erişim imkânı ile sahip olunabilecek. Geliştiriciye göre oyun şu an için dört çekirdekli bir işlemci vce GTX 1070 ekran kartına sahip bir makinede 60 kare saniye oranında çalışıyor. NVIDIA’nın RTX’i dışında farklı bir gerçek zamanlı ışın izleme desteği de bulunan oyun, böylece hem NVIDIA hem de AMD kartlarda bu özelliği kullanabiliyor.

    Ayrıca Bkz. "The Mandalorian'ın ilk fragmanı Star Wars hayranlarını etkiledi"  

    Bluedrake42 adlı Youtube hesabından paylaşılan videoda ise projenin sunduğu yıkım fizikleri, ışın izleme ile diğer fizik temelli efektleri görebilirsiniz. Yaklaşık 12 dakika süren videoda izleyeceğiniz fizik efektleri gerçekten de insanı kendine hayran bırakan cinsten. Oyunla ilgili yeni gelişmeler oldukça sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz.

     



    https://www.dsogaming.com/videotrailer-news/this-video-showcases-the-most-advanced-physics-youll-ever-see-in-a-game/ Yorum Yaz
    En Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz
    vefalok 3 hf. en beğenilen
    burada "yenilik??!!" göremedim... eski tekniklerin hızlı işlemcilerde ışık, gölge ve benzeri imkanlar kullanılarak sunumu olmuş.
    görünen her obje yaklaşık 15-20 cm lik küplerden oluşuyor. sonuç tabii ki gerçekçi değil. dünya iri iri küp şekerlerden oluşmadı :))
    20-30 sene önce Amigacılar olarak pc grafiklerini "doku kaplaması" hilesi yaptıkları için beğenmezdik. görünen herşeyin hesaplanarak oluşturulduğu vektörel grafik dediğimiz tekniği överdik, demo grupları, demo partilerinde gösteriler yapardı. ama tabi o zamanki işlemcilerle çok düşük ölçekli çözünürlüklerde sonuçlar çıkardı. 90 larda pc lerde sprite, paralax arkaplan ve renk derinliği yoktu. zaman içinde güçlü işlemciler ve yüksek hafıza imkanı sunan donanımların hoyratça kullanıldığı oyunlar çıktı. ( 2019 yapımı godzilla filminde Amerika'nın parayı basıp görsel efektlerle ama berbat ötesi senaryo ile bir Japon efsanesinin içine etmesi gibi [kasten yapılmış olmasından da şüpheliyim] )
    özetle, herkesin malumu :
    şu anki satılan donanımın kapasitesinin %10'unu bile kullanmayan oyunlarla dolu heryer.
    Gustafsson gibi arkadaşlar dünyaya bu anlamda güzel mesaj veriyorlar.
    Biliyorsunuz ... : Kendi grafik motorlarına sahip birçok Rus oyunu da çok düşük donanımlarda harikalar çıkarıyorlar.
    Dünya daha mı hızlı dönüyor acep?
    Anakart üreticileri, işlemci sektörü derken... Grafik motorları bile emperyalleşme eğiliminde...!
    burada "yenilik??!!" göremedim... eski tekniklerin hızlı işlemcilerde ışık, gölge ve benzeri imkanlar kullanılarak sunumu olmuş. görünen her obje yaklaşık 1...
    Devamını Gör
    Steelo 3 hf. FoxyDogy
    Cryengine'in yaptığı gibi bir ray tracing özelliği donanımsal olarak eklenmemiş, oyuna eklenmiş bir özellik.Yani yapılamıyor değil böyle şeyler, daha önce de yok felan değildi.Amd kartlarda da çalışıyor yani.
    Sen yanlış anlamışsın yani aslında RTX gereksiz denebilir videoyu izledikten sonra.Yani bu ilerde teknolojinin hem yazılımsal ve hem donanımsal olarak gelişmesiyle RTX'e gerek kalmayabileceğini bile gösteriyor.
    youtube.com/...
    Cryengine'in yaptığı gibi bir ray tracing özelliği donanımsal olarak eklenmemiş, oyuna eklenmiş bir özellik.Yani yapılamıyor değil böyle şeyler, daha önce de yo...
    Devamını Gör
    FoxyDogy 3 hf.
    Dostlar oyun geliştiricisiyim bende, kısaca açıklayayım madem durumu.
    Oyunlarda statik ve dinamik obje dediğimiz 2 tür obje vardır, dinamik objeler karakter, araba gibi haraket edebilir objelerdir, statik objeler ise sabit duran hiç bir şekilde yeri değişmeyen veya yıkılmayan objelerdir.
    Şimdi bu statik objeler ne işe yarıyor onu anlatayım. Objeleri statik yaptığımızda, şu anda rtx kartların gerçek zamanlı yaptığı bir ön ışıklandırma hesaplaması yapılır. Bu durumda sadece ışığın açısı değişir ama objelerin konumu veya şekli değişemez çünkü hesaplanırken o konum ve şekle göre hesaplandı. Bilmem anlatabildim mi?
    Şimdi gelelim bu tarz fiziklerde ne işe yaradığına. Eğer ışıklandırma, bir ön hesaplama olmadan gerçek zamanlı hesaplanabilirse yani tüm objeler dinamik olursa çevreyi istediğimiz gibi yıkabiliriz.
    Bu arada rtx gibi teknolojiler evet vardı daha önceden mesela unity de SEGI dediğimiz bir şey vardı. Ama hiç bir zaman yeterli performans ve kalitede olmadı. Rtx ise aslında directx12 apide ki dxr teknolojisini kullanıyor. Yani direk api destekli bir teknoloji daha hızlı ve daha kaliteli. Ayrıca segi gibi paketler sadece aydınlatma gibi seçenekler sunarken dxr, aydınlatma, gölgelendirme, yansıma gibi daha çeşitli destek sunuyor.
    Rtx, yapılırken ciddi anlam da bir noise üretiyor aslında, kalite arttıkça noise oranı da artıyor, nvidia da ise gördüğüm kadarıyla oldukça gelişmiş bir noise filtresi var.
    Dostlar oyun geliştiricisiyim bende, kısaca açıklayayım madem durumu. Oyunlarda statik ve dinamik obje dediğimiz 2 tür obje vardır, dinamik objeler karakte...
    Devamını Gör
    FoxyDogy 3 hf. Spider_hip
    Dostlar oyun geliştiricisiyim bende, kısaca açıklayayım madem durumu.
    Oyunlarda statik ve dinamik obje dediğimiz 2 tür obje vardır, dinamik objeler karakter, araba gibi haraket edebilir objelerdir, statik objeler ise sabit duran hiç bir şekilde yeri değişmeyen veya yıkılmayan objelerdir.
    Şimdi bu statik objeler ne işe yarıyor onu anlatayım. Objeleri statik yaptığımızda, şu anda rtx kartların gerçek zamanlı yaptığı bir ön ışıklandırma hesaplaması yapılır. Bu durumda sadece ışığın açısı değişir ama objelerin konumu veya şekli değişemez çünkü hesaplanırken o konum ve şekle göre hesaplandı. Bilmem anlatabildim mi?
    Şimdi gelelim bu tarz fiziklerde ne işe yaradığına. Eğer ışıklandırma, bir ön hesaplama olmadan gerçek zamanlı hesaplanabilirse yani tüm objeler dinamik olursa çevreyi istediğimiz gibi yıkabiliriz.
    Bu arada rtx gibi teknolojiler evet vardı daha önceden mesela unity de SEGI dediğimiz bir şey vardı. Ama hiç bir zaman yeterli performans ve kalitede olmadı. Rtx ise aslında directx12 apide ki dxr teknolojisini kullanıyor. Yani direk api destekli bir teknoloji daha hızlı ve daha kaliteli. Ayrıca segi gibi paketler sadece aydınlatma gibi seçenekler sunarken dxr, aydınlatma, gölgelendirme, yansıma gibi daha çeşitli destek sunuyor.
    Rtx, yapılırken ciddi anlam da bir noise üretiyor aslında, kalite arttıkça noise oranı da artıyor, nvidia da ise gördüğüm kadarıyla oldukça gelişmiş bir noise filtresi var.
    Dostlar oyun geliştiricisiyim bende, kısaca açıklayayım madem durumu. Oyunlarda statik ve dinamik obje dediğimiz 2 tür obje vardır, dinamik objeler karakte...
    Devamını Gör
    EmuDev 1 hf.
    Fizik hakkında konuşuyoruz grafik değil.
    EmuDev 2 hf.
    Dalga geçiyorsunuz heralde. Bu mu üst seviye fizik?
    2004'te çıkan Half Life 2 bundan çok daha kaliteli fiziklere sahip.
    erturkcan2 2 hf.
    Güzel yapılırsa tam bir stres atma oyunu olur. Takacaksın VR gözlüğü güm güm...
    qoqoCAN 3 hf.
    bu mu?
    sdbz 3 hf.
    Yıl olmuş 2019, 16 çekirdekli işlemci, 16 GB hafıza, 8 gb video belleği ve 5 milyar transistöre sahip görüntü işleme çipleriyle bizleri hala basit bir bina yıkımı için <oleey, yeni bişey bulduk> diye aldatıyorlarsa vay halimize. Paramı geri istiyorum uleyn.
    kaya0 3 hf.
    bildiğin minecraft 2 yapmış adam
    vefalok 3 hf. en beğenilen
    burada "yenilik??!!" göremedim... eski tekniklerin hızlı işlemcilerde ışık, gölge ve benzeri imkanlar kullanılarak sunumu olmuş.
    görünen her obje yaklaşık 15-20 cm lik küplerden oluşuyor. sonuç tabii ki gerçekçi değil. dünya iri iri küp şekerlerden oluşmadı :))
    20-30 sene önce Amigacılar olarak pc grafiklerini "doku kaplaması" hilesi yaptıkları için beğenmezdik. görünen herşeyin hesaplanarak oluşturulduğu vektörel grafik dediğimiz tekniği överdik, demo grupları, demo partilerinde gösteriler yapardı. ama tabi o zamanki işlemcilerle çok düşük ölçekli çözünürlüklerde sonuçlar çıkardı. 90 larda pc lerde sprite, paralax arkaplan ve renk derinliği yoktu. zaman içinde güçlü işlemciler ve yüksek hafıza imkanı sunan donanımların hoyratça kullanıldığı oyunlar çıktı. ( 2019 yapımı godzilla filminde Amerika'nın parayı basıp görsel efektlerle ama berbat ötesi senaryo ile bir Japon efsanesinin içine etmesi gibi [kasten yapılmış olmasından da şüpheliyim] )
    özetle, herkesin malumu :
    şu anki satılan donanımın kapasitesinin %10'unu bile kullanmayan oyunlarla dolu heryer.
    Gustafsson gibi arkadaşlar dünyaya bu anlamda güzel mesaj veriyorlar.
    Biliyorsunuz ... : Kendi grafik motorlarına sahip birçok Rus oyunu da çok düşük donanımlarda harikalar çıkarıyorlar.
    Dünya daha mı hızlı dönüyor acep?
    Anakart üreticileri, işlemci sektörü derken... Grafik motorları bile emperyalleşme eğiliminde...!
    Blasterreal 3 hf. vefalok
    20-30 sene önce Amigacılar olarak

    Amiga Forever...
    sdbz 3 hf. vefalok
    Vay, eski Amiga'cılardan kim kalmış :)
    Prequel 2 hf. vefalok
    Donanımın %10'unu falan kullanmıyor maalesef oyunlar. %100'ünü kullanıyor. Tabii çoğunlukla GPU için konuşuyorum. 16 thread kullanan oyun var mı yoktur muhtemelen. Ama kendi yazınızdaki örnek aslında iddianızın cevabı. Oyunlar bugüne kadar "hile"lerle gerçekçi gösterilmeye çalışıldı çünkü donanım yetmiyor. Ray tracing artık makul seviyelere gelmeye başladı da hilelerden uzaklaşabilecek noktalara gidiyoruz. Yani oyunlar donanımın tamamını kullanmıyor olsa grafik hilelerine ihtiyaç duyulmaz. Ama tabii oyunlardaki yapay zeka ve fizik çok daha geliştirilebilir.
    FoxyDogy 3 hf.
    Dostlar oyun geliştiricisiyim bende, kısaca açıklayayım madem durumu.
    Oyunlarda statik ve dinamik obje dediğimiz 2 tür obje vardır, dinamik objeler karakter, araba gibi haraket edebilir objelerdir, statik objeler ise sabit duran hiç bir şekilde yeri değişmeyen veya yıkılmayan objelerdir.
    Şimdi bu statik objeler ne işe yarıyor onu anlatayım. Objeleri statik yaptığımızda, şu anda rtx kartların gerçek zamanlı yaptığı bir ön ışıklandırma hesaplaması yapılır. Bu durumda sadece ışığın açısı değişir ama objelerin konumu veya şekli değişemez çünkü hesaplanırken o konum ve şekle göre hesaplandı. Bilmem anlatabildim mi?
    Şimdi gelelim bu tarz fiziklerde ne işe yaradığına. Eğer ışıklandırma, bir ön hesaplama olmadan gerçek zamanlı hesaplanabilirse yani tüm objeler dinamik olursa çevreyi istediğimiz gibi yıkabiliriz.
    Bu arada rtx gibi teknolojiler evet vardı daha önceden mesela unity de SEGI dediğimiz bir şey vardı. Ama hiç bir zaman yeterli performans ve kalitede olmadı. Rtx ise aslında directx12 apide ki dxr teknolojisini kullanıyor. Yani direk api destekli bir teknoloji daha hızlı ve daha kaliteli. Ayrıca segi gibi paketler sadece aydınlatma gibi seçenekler sunarken dxr, aydınlatma, gölgelendirme, yansıma gibi daha çeşitli destek sunuyor.
    Rtx, yapılırken ciddi anlam da bir noise üretiyor aslında, kalite arttıkça noise oranı da artıyor, nvidia da ise gördüğüm kadarıyla oldukça gelişmiş bir noise filtresi var.
    crazywinner3 3 hf. FoxyDogy
    Ne diyorsun kardeş sen ışıklandırma ile yıkılabilir çevrenin ne alakası var.
    FoxyDogy 3 hf. Spider_hip
    Dostlar oyun geliştiricisiyim bende, kısaca açıklayayım madem durumu.
    Oyunlarda statik ve dinamik obje dediğimiz 2 tür obje vardır, dinamik objeler karakter, araba gibi haraket edebilir objelerdir, statik objeler ise sabit duran hiç bir şekilde yeri değişmeyen veya yıkılmayan objelerdir.
    Şimdi bu statik objeler ne işe yarıyor onu anlatayım. Objeleri statik yaptığımızda, şu anda rtx kartların gerçek zamanlı yaptığı bir ön ışıklandırma hesaplaması yapılır. Bu durumda sadece ışığın açısı değişir ama objelerin konumu veya şekli değişemez çünkü hesaplanırken o konum ve şekle göre hesaplandı. Bilmem anlatabildim mi?
    Şimdi gelelim bu tarz fiziklerde ne işe yaradığına. Eğer ışıklandırma, bir ön hesaplama olmadan gerçek zamanlı hesaplanabilirse yani tüm objeler dinamik olursa çevreyi istediğimiz gibi yıkabiliriz.
    Bu arada rtx gibi teknolojiler evet vardı daha önceden mesela unity de SEGI dediğimiz bir şey vardı. Ama hiç bir zaman yeterli performans ve kalitede olmadı. Rtx ise aslında directx12 apide ki dxr teknolojisini kullanıyor. Yani direk api destekli bir teknoloji daha hızlı ve daha kaliteli. Ayrıca segi gibi paketler sadece aydınlatma gibi seçenekler sunarken dxr, aydınlatma, gölgelendirme, yansıma gibi daha çeşitli destek sunuyor.
    Rtx, yapılırken ciddi anlam da bir noise üretiyor aslında, kalite arttıkça noise oranı da artıyor, nvidia da ise gördüğüm kadarıyla oldukça gelişmiş bir noise filtresi var.
    Requizm 3 hf.
    Benim merak ettiğim şey böyle fizik tabanlı bir oyunun nasıl bir sistem isteyeceği. AAA bir oyunda deli gibi GPU harcar.
    Videodaki şeyler ilk defa yapılmıyor. Eğer ki bunun optimizasyonu için bir çare bulunduysa hoş. Aksi takdirde projenin sonucunu merak ediyorum.
    DH Misafiri 3 hf.
    izlerken midem bulandı, nasıl oynuyorsunuz :)
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    B I U " İçerik Göm DH Video Twitter YouTube Instagram Vine Künye BSC Oyun IMDb - url img @
    Nasıl eklemek istersiniz?
    Tüm güncellemelerden eposta yoluyla haberdar olun.
    ŞU ANDA GÖRÜNTÜLEYEN
    1 Misafir

    İLGİ DÜZEYİ
    17721 TIK

    HABERİN ETİKETLERİ
    yıkılabilirlik, ışın izleme ve
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler 3 hf. Star Wars: The Rise of Skywalker'ın yeni fragmanı yayınlandı 3 hf. Elektrikli araçlar uzun yola uygun mu? Audi'ye göre evet 3 hf. 3 boyutlu yazıcılar ile saniyeler içerisinde canlı dokular üretilebilecek 3 hf. Anlaşmazlıklara rağmen Örümcek Adam 3 yol haritası değişmedi 3 hf. Snapdragon 730G işlemcili OPPO Reno 2'nin AnTuTu puanı ortaya çıktı 3 hf. Qualcomm tekelleşme davasında rahat bir nefes aldı 3 hf. Sony ve Yamaha tema parkları için otonom araç geliştiriyor 3 hf. Xiaomi Mi Powerbank 3 Pro incelemesi | Yüksek kapasite, hızlı şarj 3 hf. FDA onayından geçen sanal kalp ameliyatı denemeleri başladı 3 hf. Trump'ın Çin'i terk edin açıklaması, ABD'li teknoloji devlerinin hisselerini düşüşe geçirdi 3 hf. Fiat Fiorino'nun teknolojileri yenilendi 3 hf. Samsung’un 45W şarj cihazı A91 ve A90 5G’yi doğruladı 3 hf. Çinli şirketten Nvidia GTX 1080'e rakip ekran kartı geliyor 3 hf. Rusların Rolls-Royce'u olarak anılan Aurus, Moskova'da ilk showroom'unu açtı 3 hf. ‘Elektronik sigaraya bağlı’ solunum hastalığı nedeniyle bir kişi hayatını kaybetmiş olabilir 3 hf. Jon Snow artık Marvel evreninde 3 hf. DRM koruması Android oyunlarına geliyor 3 hf. Chrome web sitesi bildirimlerini daha az rahatsızlık verecek hale getiriyor 3 hf. Facebook'un kripto para birimi Libra'daki belirsizlik projeyi çıkmaza sokuyor 3 hf. Google Stadia’yı deneyen oyuncuların servise verdiği ilk tepkiler paylaşıldı 3 hf. GÖRÜNTÜLENEN Oyunlardaki fizik kavramını bir üst seviyeye taşıyan proje Sonraki Hubble, 'dans halindeki' iki galaksinin muhteşem görüntüsünü yakaladı 3 hf. Chrome tarayıcısı yakında şifrenizin sızıp sızmadığını söyleyecek 3 hf. AirPower alternatifi Zens Liberty tanıtıldı 3 hf. Redmi Note 8’in kamera görseli paylaşıldı 3 hf. 108MP kameralı telefonlar geliyor | Mobilite 3 hf. ABD başkanı Trump, Çin'e uygulanan vergi tariflerinin arttırıldığını açıkladı 3 hf. Intel benchmark testiyle işlemcilerinin günlük kullanımda Ryzen modellerine üstünlüğünü sergiledi 3 hf. TCL gelecek yıl iki katlanabilir akıllı telefon çıkarmayı planlıyor 3 hf. Türkiye'nin ilk sivil zırhlı midibüsü 'Adba' görücüye çıktı 3 hf. Moto E6 Plus'ın görüntüleri ortaya çıktı 3 hf. Redmi Note 8'in hangi işlemciden güç alacağı belli oldu 3 hf. Bakteriler yardımıyla tuza dayanıklı bitkiler üretiliyor 3 hf. Sierra Nevada’nın şişirilebilir uzay yaşam alanı görücüye çıktı 3 hf. Dell Freesync 2 HDR destekli monitörünü duyurdu 3 hf. LEGO Legacy: Heroes Unboxed ön kayıtlara başladı 3 hf. Çin, ABD menşeli otomobillere yüzde 25 ek vergi uygulayacak 3 hf. HyperX yeni klavye anahtarını duyurdu 3 hf. Huawei en gelişmiş yapay zekâ işlemcisini duyurdu 3 hf. Breaking Bad filminin ilk fragmanı paylaşıldı! İşte yayın tarihi 3 hf. Dünya'nın güneş enerjisiyle çalışan ilk demiryolu İngiltere'de hizmete girdi Daha Eskiler
    Alternatif Görünümler Geri Bildirim