Giriş
DH ile Giriş
Üye değil misiniz? Yeni Hesap Oluştur Sosyal Ağ ile Bağlan
Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
Header'ı Tuttur
Header'da Teknoloji Gündemi
Anasayfa
Büyük Slayt ve Popüler Haberler
Döşeme Stili Ana Akış
Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
İçerikleri Yeni Sekmede Aç
Detay Sayfaları
Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
Renk Seçenekleri
Gece Modu (Koyu Tema)
Sadece Videolar için Gece Modu

AMD, DirectX 12'yi destekleyecek ekran kartlarını yayınladı

4 yıl
19,7b
1
336
Ekran Kartı
Haber Editörü
AMD, DirectX 12'yi destekleyecek ekran kartlarını yayınladı
 
AMD, ilk duyurulduğu andan itibaren büyük merak uyandıran DirectX 12 ile uyumlu ekran kartlarını yayınladı. Windows 10 işletim sistemine özel olarak hazırlanan DirectX 12, bildiğiniz üzere aynı Mantle teknolojisinde olduğu gibi sistem kaynaklarının en yüksek verimlilikte çalışması ve özellikle işlemci bağımlılığını en aza indirerek grafik işlem birimlerinin daha etkin kullanılmasını hedefliyor. Yapılan denemelerde DirectX 11'e kıyasla DirectX 12, aynı güç tüketiminde %50 daha fazla performans veya %50 daha az güç tüketiminde aynı performansı sunmayı başararak dikkatleri üzerine çekiyor.
 AMD'nin DirectX 12 uyumlu ekran kartları şu şekilde sıralanıyor;
  • AMD Radeon R9 serisi
  • AMD Radeon R7 serisi
  • AMD Radeon R5 240 
  • AMD Radeon HD 8000 serisi, OEM sistemler için (HD 8570 ve üst)
  • AMD Radeon HD 8000M serisi, dizüstü için
  • AMD Radeon HD 7000 serisi (HD 7730 ve üst)
  • AMD Radeon HD 7000M serisi, dizüstü için (HD 7730M ve üstü)

Destek verilen APU'lar ise bu şekilde;
  • AMD A4/A6/A8/A10-7000 Serisi APU'lar
  • AMD A6/A8/A10 PRO-7000 Serisi APU'lar
  • AMD E1/A4/A10 Micro-6000 Serisi APU'lar
  • AMD E1/E2/A4/A6/A8-6000 Serisi APU'lar 
DirectX 12'nin detaylarına aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.



http://www.guru3d.com/news-story/amd-released-list-of-compatible-directx-12-cards.html Yorum Yaz
En Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz
Gandalf81 4 yıl en beğenilen
HD6000 Serisi kullananlar şuan

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
crazy585858 4 yıl
puhahhaha ulan hani nvidia kaç senedir microsoftla beraber dx 12 geliştirmişti sitesindede yazıyor
hadi fermi ve kepler tier 2 de yer alır anlarım ama maxwell tier 3de niye yok

r9 280x i alıyorum bu iş burda bitmiştir.. güya dx12 gtx4xx serisinden itibaren desteklenecekti.. rezalete bak.. seyreyle şimdi 2. el bölümünü nvidia kart dolup taşatacak


nvdia fanlarından eksileri alalım
puhahhaha ulan hani nvidia kaç senedir microsoftla beraber dx 12 geliştirmişti sitesindede yazıyor [resim] hadi fermi ve kepler tier 2 de yer alır anlarım...
Devamını Gör
sangokudbgt 4 yıl murtul
900 serisi'de tam desteklemiyor hatta gtx970 ve gtx980 eh işte az biraz destekliyor, gtx960 sadece açacakmış destek varla yok arası bir şey.

r290 tam 4gb, tam dx12


2 saattir gülüyorum biri eve gelip sakinleştirsin beni yeter valla kaslarım ağrıdı

nvidia sahibi arkadaşlara mesaj attım hiçbirine ulaşamıyorum
900 serisi'de tam desteklemiyor hatta gtx970 ve gtx980 eh işte az biraz destekliyor, gtx960 sadece açacakmış destek varla yok arası bir şey. r290 t...
Devamını Gör
DH Misafiri 3 yıl
YAV ŞANSA BAK YA HD5700 kullanıyom ama ;(
Portraitclub 3 yıl
şimdi hd7850 dx12 destekliyor mu ?
Mete Can Karahasan 3 yıl Portraitclub
batucan57

şimdi hd7850 dx12 destekliyor mu ?

Bittabi destekliyor ama VR için uygun değil. AMD GCN 1.1 serilerini öneriyor, onda da öneriler çok sınırlı(290 ve üzeri). Bunu niye diyorum, Directx 12'de de VR için de eşzamanlı hesaplama kullanılıyor ama birtek GCN 1.1'de eşzamanlı hesaplamaya iş düzenleme önceliği verilebiliyormuş. Öncesinde zannedersem işler öncelik sırası olmadan hesaplanıyor, bu sonuç sırasını belirleyememe, biraz performans belirsizliği yaratıyor.
xArathorn 4 yıl
Bende muzdaribim hortlatiyorum ama yapacak bisey yok testlere bakiyorum 4 gb 256 bit r9 280 , 4gb 128 bit gtx 960 dan iyi fps veriyor nvdianin bu kartinin mimarisi nedir ne veriyor bilmiyorum ama bilgili kisiler nvdia al diyor bende dogam geregi sorgulama aliskanligim var neden ? O kadar zaman gecmis konu açıldığından beri dediğiniz gibi amd yerden yere vuruyor mu suan nvdiayi ve bu konu amd islemcilerle alakasi var mi ben intel i5 6500 dusunuyodum.
Uncharitable 4 yıl
Peki su an bilgisayar toplayacak birisi R9 280 mi yoksa GTX960 mı almalı?
emiLL 4 yıl
Directx12 ilk tanitildiginda özellikle nvidia başta olmak üzere firmaların tam destek verip kendi ayaklarına sikmayacaklarini yazıyordum. Düşüncem hala aynı sonucda görseller en az iki nesil atlayacak kadar performans getirisi gösteriyor. Kart satmak yerine buna izin vermezler
Canok 4 yıl
maximum %10 artış. o da en en en fazla yani. adamlar mal mı kendi ayaklarına sıksın. sen şimdi 290x e %50 performans artışı verirsen o adam 5 nesil daha kart almaz.
WestSyde4Lyfe 4 yıl
7670 yok şoktayım şu an
Mc_Leopard 4 yıl
Her yeni DX versiyonunda aynı muhabbet, aynı muhabbet....
genelkurmay89 4 yıl
Ulen amd insan evladı 6xxx serisi kartlara ne diye üvey evlat muamelesi yapıyorsun onlarada dx 12 güncellemesi versene.Biz insan değilmiyik :S
Not:6950 sahibiyim :)
Wilson Fisk 4 yıl
Oyle bir Api tasarladık ki


öyle bir API çaldık ki demek istedin sanırım.
12.1 diye bir sey oldugunu ispat edemezsin 12 bile aciklanmadi 12.1'i nereden uyduruyorsun google'a sordum yok oyle bir sey.yapmıslar bir resim herkes atliyor fanatizma doruklarda ama bakiyoruz adam onlar kaka fanatik ben dogruyum diyor yav he he diyorum o yaziya o kadar vakit ayiracagina hayirli bir sey yapsaydin.
Beybifeys 4 yıl
Fanatik yorumları pek dikkate almamak gerekiyor. Cunku burada soz konusu değerlendirme "resource binding" yani bağlanan kaynak kullanımına yönelik seviyelendirilmedir. Aslında tier2 ile tier3 arasındaki bu farkı gözünüzde buyutmemelisiniz. Mantık olarak tier3 her ne kadar mimari yapı itibari ile limitsiz (kart hafızasına bagli) kaynak bağlılığı gösterse de, tier2 seviyesi de ürettiği kaynak gücü itibari ile cok ultra seviyededir. Yani bu iki seviye arasına cok da takilmamak lazım. Hatta ben kullanıcı seviyesinde yani oyunlarda fark göreceğimizi hic düşünmüyorum.

Simdi isin arka planında nvidia 4 yıldır Microsoft ile çekirdek mi citledi muhabbetleri donuyor olabilir. Tabi ki hayır. Oyle olsaydı Microsoft Cephesi'nin açıkladığı ve dx12.1'in temel özellikleri olan CR(conservative rasterization) ve ROV(rasterized ordered views) yapıya halihazirda destek veren GM20x gpu tasarımını neden yapsın ki?

Üstelik bu teknolojiye malesef halihazirdaki Amd gcn mimarisi destek vermiyor bile. Yani boyle bir konu icin nvidia'nin kendi ayağına sıkması mümkün degil arkadaslar.

Nvidia zaten gm20x mimarisi ile dx12.1 i bile cebe indirmiş vaziyettedir. Siz bos yere buradaki Amd fanatiklerinin "off bu kart bir harika dostum" edalarına itibar etmeyiniz.

Buyrun bahsettigim dx12.1 özelliklerine iliskin nvidia cephesi;
developer.nvidia.com/...

developer.nvidia.com/...

Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın


Ayrıca su mevzuyu cok iyi özümsemek gerekiyor. Dx12 icin mimari olarak full destek veriyor olmak donanım olarak bunu sağlayabileceğiniz anlamına gelmez. Microsoft bu konuda hep net ifadeler kullandı. Oyle bir Api tasarladık ki suan mevcut maksimum donanım seviyesi ile yaptığımız testlere rağmen performans artısının halen mümkün olduğunu biliyoruz dediler. Yani bu demek oluyor ki mevcut donanımı nihai olarak iyi konfigure etmek de onemli. Sadece mimaride bitmiyor is.

Nvidia, Epic studios (unreal engine4) ve Microsoft boş yere partnerlik yapmadılar bu projeye. Yani nvidia kendi ayağına sıkmaz bu yuzden buradaki yorumlardan karamsar tavırlara girmeyin. Bekleyin sabredin, hepimiz neyin ne sonuc çıkardığını göreceğiz. Felaket tellalligi yapmaya gerek yok.
Rubisco 4 yıl Beybifeys
Beybifeys

dx12.1'in temel özellikleri olan CR(conservative rasterization) ve ROV(rasterized ordered views) yapıya halihazirda destek veren GM20x gpu tasarımını neden yapsın ki?



Bahsettiğin şey rasterizer altyapısının bağımsız adımlarla/adımlarda kullanabilmesi ile alakalı. Bütün pipeline boyunca aynı işin tamamlanması için beklenme zorunuluğunun olmamasıyla alakalı. AMD ve Intel de bu uzun zamandır var. MAxwell'de Nvidia ilk defa bu noktaya getirdi rasterizer altyapısını.

Bunlar GPU'nun özelliği değil. GPU sana donanım için taban oluşturur. Sen belli bi yazılım katmanında implemnte ettiğin yöntemi o donanımda çalıştırırsan o özelliği destekledim dersin. Yazılım tarafında baktığın rasterize etme yöntemi ile bunun GPU'da çalışma şekli farklıdır. Yani bu direk GPU'nun özelliği değil, bi yazılımın yönteminin API >> driver üstünden GPU'da belli bi performans seviyesinde işlenebilmesiyle alakalı.

Yeni gelecek CR / ROV vs. de bunlarla ilgili.

16 lı bi SIMD ünitesine verdiğin işin tek bir SIMD'i meşgul ettiğini, diğerlerinin beklediğini düşün. Nvidia da rasterize altyapısının MAxwell öncesi durumu bu.

MAxwell için elbette bunu PR kaynağı olarak kullanacaklar.

Bunların AMD'de desteklenemeyeceğinin şimdilik garantisi yok. GCN'ler arasında yerine ufak farklılıklar olsa bile(ki çoğunu bilemiyoruz). Intel'deki görece esnek yapının bazı durumlrada hem AMD hem Nvidia'dan daha fazla avantaj sağlama imkanı da var.

CR ve ROV dx'in temel özelliği değil. Hatta gerekli bile değiller. CR için yıllardır kullanım imkanı var ve yer yer kullanılıyor. Donanımdan bunu destekliyor demek, mesela belli bi matrisi yapısını API direk olarak drivera o da donanıma olduğu gibi iletip hemen hiç kayıpsz çalıştırıyorken aksi durumda aPI'nin bunu başka bişeye driverın başka bişeye çevirip donanımda alakasız bi şekilde çalışması anlamına da gelebilir. Net sonuçları farkları nedir bilmiyorum, böyle testler peşine düşen de kolay görülmez. Kepler'de olamayan kullanım şeklini Kepler'in donanımına uygun şekilde kodlayabilirsin (sw cr yapmış olursun, bi matrisin direk donanıma iletilmesini sağlmayak yeirne farklı şekilde işlenmesini sağlarsın veya ona göre kodlarsın mesela).

Dx12 sana esnek altyapı verecekse, yaptığın işin bazı kısımları mini driver yazmak gibi olacaksa, sen de daha çok kart ile oyun-program için daha erişilebilir bi kitle hedefliyorsan, kuracağın altyapı o matrisi donanımda olabildiğince istediğin gibi çalışacak şekilde ayarlamya çalışırsın (bugün olmuyor bu). Neticede yine SW CR yapmış olursun. Yani dx12nin tanımladığı gibi CR veya ROV kullanılmak zorunda değil, hatta gerekli bile değil. Tıpkı bugün GS'nin veya Tess'in nefret edilen ve olabildiğince uzak durularak kodlanılmaya çalışılması gibi (veya sonuçlarına katlanarak).

Özeti, Nvidia'nın PR'ı ile bunun işlevsellliğini birbirine karıştırmamak lazım. MFAA'yı Kepler'de uygulamaması/uygulayamaması demek, MFAA gibi farklı yaklaşımın Kepler'de daha esnek kodlama ortamı ile yapılamayacağı anlamına gelmez. AGAA vs. gibi mesela.

Nvidia bu tarz altyapıyı daha önce kullanmayarak zaten bi sürü kısıtlama oluşmasına yol açmış.

İş CR-ROV vs. gelene kadar dx12/Vulkan'ın getireceği esneklik çok çok daha önemli.
just4techno 4 yıl
İşlemci olarak intel e5200 var 2gb ddr3 ram r7 240 ekran kartı var. Sizce rami 8gb yapıp dx12 ile beraber güzel olurmu yoksa işlemci anakart ı emekli edip athlon 860k revizyonuna gitmelimiyim?
Mete Can Karahasan 4 yıl just4techno
just4techno

İşlemci olarak intel e5200 var 2gb ddr3 ram r7 240 ekran kartı var. Sizce rami 8gb yapıp dx12 ile beraber güzel olurmu yoksa işlemci anakart ı emekli edip athlon 860k revizyonuna gitmelimiyim?

Konsol+tablet. Samsung Tab S 8.4'ün renklerini masaüstünde göremezsin. Adamlar oled paneli %113 Adobe rgb panel yapmışlar, istersen fotoğrafçılık yap. 600 GB/s ekran kartın olmadan da aynı takılmasız tecrübeyi bilgisayarında göremezsin. Tabii böyle renk-gecikme gibi gördüklerine kıymet veriyorsan.
Yorum Yaz Forumda Yanıtla
B I U " İçerik Göm DH Video Twitter YouTube Instagram Vine Künye BSC Oyun IMDb - url img @
Nasıl eklemek istersiniz?
Haftanın Beğenilen Yorumcuları
Tüm güncellemelerden eposta yoluyla haberdar olun.
ŞU ANDA GÖRÜNTÜLEYEN
1 Misafir

İLGİ DÜZEYİ
19693 TIK

HABERİN ETİKETLERİ
Ekran Kartı, directx 12 ve amd
Sorgu:
Alternatif Görünümler Geri Bildirim