ARM'ın ilk olarak Aralık 2010'da duyurduğu Mali-T604 GPU'su, bugün Los Angeles'ta düzenlenen SIGGRAPH 2012 konferansı kapsamında resmen tanıtıldı. Cambridge merkezli çip üreticisinin ilk Unified Shader mimarisi olan Midgard'ın eşlik ettiği T604, konsol kalitesinde grafikler sunabilecek.
Çift ARM Cortex-A15 işlemci ile birlikte sergilenen dört çekirdekli Mali-T604'e, 28nm'den 40nm'ye kadar farklı üretim teknolojileri uygulanabiliyor. Etkinlikteki referans ürününün nasıl üretildiği ve hangi hızda çalıştığına dair bir bilgi verilmedi. Ancak Haiti kod adlı OpenGL ES 3.0 ile elde edilen alan derinliği ve gölgelendirme gibi çeşitli grafik ögelerini sergileyen Timbuktu 2, OpenCL ile oluşturulmuş fizik simülasyonu ve HDR ışıklandırma efektlerini içeren Hauntheim ve son olarak Battlefield 3 ile Need for Speed The Run gibi önemli yapımlarda kullanılmış gerçek zamanlı pürüzsüz aydınlatmalar oluşturan Enlighten ile yürütülen testler sayesinde Mali-T604'ün önceki nesil Mali çözümlerine oranla nasıl bir performans artışı vaat ettiğini görmüş olduk.
Halihazırda sekiz üreticiyle birlikte çalışan ARM, Cortex-A15 ve Mali-T604 gibi yeni nesil ürünlerini içerisinde bulunduğumuz çeyrekte tüketiciyle buluşturmayı planlıyor. Bu üreticiler arasında endüstrinin ilk HKGM mimarisini kullanan Samsung, MediaTek ve diğer büyük firmalar yer alıyor. Yeni teknolojileri lisanslayıp kullanan ilk üreticinin, ARM ile sıkı bir ilişkisi olan Güney Koreli Samsung olması bekleniyor.
SIGGRAPH 2012 konferansında referans tablet üzerinde yürütülen test görüntülerine Engadget tarafından paylaşılan aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.
Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz: