Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Haber Gir indirim kodu
    Anlık Bildirim

    AMD RDNA2 ile değişken odak tasarımı ve ışın izleme teknolojileri geliyor

    Yeni RDNA2 mimarisi ile ışın izleme ve değişken odak tasarımı teknolojilerini sunmaya hazırlanan AMD en önemli eksiklikleri gidererek Nvidia’nın karşısına çıkmayı planlıyor.
    Oy Ver

    Baştan tasarladığı 7nm sürecindeki yeni nesil Navi mimarisi ile alt seviye ekran kartı pazarında fırtınalar estiren ve rakibi Nvidia’nın gözünü korkutan AMD bununla birlikte üst seviye pazarı rakibine terk etmiş durumda.

    Yeni Navi mimarisi neler sunacak?

    Radeon Vega mimarisi daha çok sunucu tarafında ve Apple Mac ürünlerinde yoğun bir şekilde kullanılıyor ancak oyuncu kartları tarafında ilgi oldukça düşük. Gelecek yıl bu konuda bir hareketlilik yaşanacak.

    Navi 2x serisi olarak da bilinen ve ikinci nesil RDNA mimarisini temel alacak olan grafik yongalarının Xbox Series X ve PS5 konsollarında kullanılacağı biliniyor. CES 2020 fuarında ise RDNA2 mimarili ilk amiral gemisi Radeon ekran kartlarının sahneye çıkacağı tahmin ediliyor.

    RDNA2 mimarisi ile AMD’nin bugüne kadar eksik kaldığı için eleştirilen noktaları kapatacağı ifade ediliyor. Bunlardan en önemlisi ışın izleme teknolojisi. Şu anda sadece Nvidia GeForce RTX ekran kartlarında desteklenen ışın izleme teknolojisi oyunlarda ışık yansımalarının çok daha gerçekçi olmasını sağlıyor. Nvidia bunun için özel RT çekirdeklerine yer veriyor.

    Vega 23 mimarisinin de donanım tabanlı olarak ışın izleme desteği sunacağı Sony yöneticileri tarafından dile getirilmişti. Muhtemelen yonga üzerinde grafik çekirdeğinin yanında RT çekirdekleri de olacak.

    İkinci önemli adım ise değişken odak tasarımı – VRS teknolojisi. API seviyesinde bir özellik olan VRS, grafik biriminin bir sahnede diğer alanlardan daha düşük kare oranı olan alanları gölgelemesini ifade ediyor. Oyuncunun çok fark etmediği VRS teknolojisi sayesinde grafik kaynaklarından tasarruf ediliyor.

    Microsoft, VRS teknolojisi için iki DX12 seviyesi belirlemişti. İlk seviyede Intel Gen 11 ve Nvidia Turing mimarisi yer alırken ikinci seviyede ise sadece Turing mimarisi destek sunuyor. AMD bu sayede Nvidia’yı yakalamış olacak. Ayrıca konsol tarafında RTX ve VRS teknolojilerinin yanında dinamik çözünürlük işleme ile 8K çözünürlükler de desteklenmiş olacak.



    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler Daha Eskiler
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim