İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Alfa Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (93) YORUM YAZ

tarafından 9 Temmuz 2018, Pazartesi 23:07 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Teknolojiye yön verecek yeni bakanlar belli oldu
Günlük Haber Ahmet Gözütok
93 6514
Başkanlık sisteminin yeni kabinesi resmen açıklandı. Yeni dönemde daha aktif bir rol üstlenecek olan bakanlıklarda göreve getirilen yeni isimler ve kariyerlerine yönelik ilk bilgiler yazımızda.

 

Önceden Başbakana bağlı olarak çalışan bakanlıklar, yeni sistem ile birlikte doğrudan Başkan’a bağlı bir yapıda faaliyette olacak. Aradaki bürokrasinin azalması ve daha hızlı kararlar alınabilmesi anlamına gelmesi beklenen yeni yapının ilk bakanları da sonunda resmen açıklandı. Buna göre ülkemizde teknolojiye veya teknolojik çalışmalara yön verecek yeni bakanlar da büyük önem taşıyor.


İşte teknoloji dünyasını da yakından ilgilendirecek yeni isimler:

 

Cumhurbaşkanı Yardımcısı: Fuat Oktay

Kariyerinde Türk Hava Ylları Teknik A.Ş. yönetim kurulu üyeliği, TAI yönetim kurulu üyeliği, Türk Telekom A.Ş. yönetimi kurulu başkan yardımcılığı gibi görevler bulunan Fuat Oktay, Çukurova Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu. ABD'de otomotiv sektörünün merkezi olarak kabul edilen Detroit'te Wayne State Üniversitesi'nden işletme ve imalat mühendisliği alanında yüksek lisans yapan bakan, ABD'de otomotiv ve bilişim alanlarında çalışmış bir isim.
 
 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı: Mehmet Cahit Turhan

Karadeniz Teknik Üniversitesi İnşaat Mimarlık Fakültesi İnşaat Bölümü mezunu olan Mehmet Cahit Turhan, uzun yıllar Karayolları Genel Müdürlüğü'nde önemli görevler üstlenmiş bir isim. Yüksek Lisans eğitimini Fen Bilimleri Enstitüsü'nde tamamlayan Turhan, son olarak 2006 yılında Karayolları Genel Müdürü görevine asaleten atanmıştı.

 

Sanayi ve Teknoloji Bakanı: Mustafa Varank

ODTÜ Siyasi Bilimler Akademisi'nde lisans eğitimini tamamlayan Mustafa Varank, yüksek lisans ve doktora eğitimini yurt dışında tamamlamış. Abisi 15 Temmuz şehitlerinden olan bakan, Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Bölüm Başkanlığı görevini yürütüyordu. Mustafa Varank'ın teknoloji alanında birçok yayını bulunuyor ayrıca Türksat Yönetim Kurulu üyeleri arasında yer alıyor.

 

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı: Fatih Dönmez

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı eski müsteşarı olan Fatih Dönmez yeni dönemde bakan olarak görev yapacak. Yıldız Teknik Üniversitesi mezunu olan Fatih Dönmez, NETAŞ'ta ARGE mühendisi olarak görev yapmış, İGDAŞ'ta da birçok kademede rol üstlenmiş. Enerji sektöründe önemli raporları ile tanınan bakan, arz güvenliği, enerji yoksulluğu, doğal gaz projeksiyonları, enerji sektöründe ARGE, stratejik planlama, performans yönetimi, fizibilite hazırlama, şirketlerin AB uyumu gibi konularda önemli çalışmalar yürütmüş bir isim.
 
 
 
Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 2 misafir ve 1 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 6514 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
General. 9.7.2018 23:11:18
Neyse hazine yabancıya gitmedi. +127
Xeqona 9.7.2018 23:58:55
Hazine ve maliye bakanı
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın
+90
HakanG22 9.7.2018 23:27:03
Dolar tepetaklak oldu şuan 2.40 +70
Virinom 10.7.2018 00:21:28
Bu isimler yön verir ama nereye yön verir :D +46
kerimcem 9.7.2018 23:56:58
3.sınıf dünya ülkesi gibi ülkenin hazinesini damadına teslim edersen bal gibi olur.. +46
UygunsuzKertenkele 9.7.2018 23:26:28
Herkes iyi bişeyler olur falan diyor ya olum şu kadar yaşama sevincimiz olsa yeterdi +45
HuoYuanJi 10.7.2018 09:29:22
Bu badem bıyıklı teknolojiden anlıyorsa en adi oçocuğuyum. Yine alt yapısız yine pinglerin hiç inmediği bir döneme daha hoş geldiniz. +29
C0MPUTER 9.7.2018 23:26:50
Döviz bu duruma sert tepki verdi... Saat 23.20 verileri
...
Yorumun devamı ▼
+19
WB 10.7.2018 01:02:03
Cehape+hdp+feto+pkk golge etmesin yeter.. +10
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
froster2006 Perşembe, 20:07
Tr oyle bir durumdaki,bakanlar bir nevi si takipcisi satusune gecti benim gorusume gore.

Kupon arazi ve bilimum seylerin yanlis yonlendirilmemesini,gercek degerinde muamele gormelerini saglayacaklar herhalde.
0
Tensi Perşembe, 19:55
ehonomi sahlanacah isallah masallah, dular on tele olacah, benim damadim isini bilir!
0
iam.eren Perşembe, 12:05
Ahaberci ahmet
+1
HumWE Perşembe, 11:26
Yola bıraksan yönünü bulamayacak fakaaat teknolojiye yön verecekler sanayi bakanı olaya bayaaa şaşırmış bizim gibi... önemli olan yön verebilmeleri değil ne kadar söz dinleyebildikleri...
0
a.f.y. Çarşamba, 11:22
Eski atıl sisteme göre çok çok daha iyi. Daha iyisi sonraki kabinelerde gelecektir. Önceki sistem daha iyisinin önünde engeller üreten bir sistemdi. Bu bile büyük adım bana göre. Her şeyi eleştirebiliriz ama değişen sistemi eleştirmek bana göre en iyi söylemle bağnazlık!
+1
kymelria 10.7.2018 22:35:04
Fetoşun şakirdi derken tarım bakanının abisinden mi bahsediyorsun?
+1
gurkanse 10.7.2018 19:45:31
bunlarlamı? anca yesinler.Allah var, hakkımı son kırıntısına kadar haram zıkkım ediyor ve öbür tarafta bunların yanmasını izlemek istiyorum..!
+4
Silver_Code 10.7.2018 19:21:58
bir cebimden aldım diğerine koydum
+2
maxcix96 10.7.2018 18:04:02
Suriye gibi görünüyor
+1
Last Troll Bender 10.7.2018 17:56:33
Gerçekten merak ediyorum kim bunlar?
0
MoYk 10.7.2018 17:48:11
PUHAHAHA
eğitim seviyenize acıyorum, adamlar o kadar cahil ki bu insanları çok iyi eğitimli sanıyor. yazık la size
+4
yolgezer1783 10.7.2018 17:28:30
Başarı tek başına yetmez güzel kardeşim ekonominin başındaki adam Nobel ekonomi ödülü mü aldı? Tabi ki de hayır bir iki şirkette ceoluk yaptı o şirketlerinde şuan ne yaptığını kimse sallamıyor abdik gubidik endüstri limited aş pazarlama boyama herneyse. Şimdi bu adamı dışardan bir göz yabancı biri ne düşünür ekonomi bakanı kim diye sorar önemli bir başarısı yoksa damat ekonominin başına gelmiş diye düşünür ki bunu bir vasat olan şahsım bile değerlendirebiliyorsa eller acımaz yani. Kendimizi kandırmayalım eğer gerçeklerle bugün yüzleşmezsek o elin oğlu gelir suratımıza çarpar. Yunan başbakanını Avrupa parlementosunda uyduruk bir bakanın nasıl azarladığını unutmayın bu duruma mı düşmek istiyorsunuz. İnsan üzülüyor yunan dahi olsa( bu adamlar 15 temmuzda ekonomimiz iyi olsaydı türkiyeye girerdik dediği için öyle söyledim abuk subuk ırkçılıkla suçlamadan önce açıklama ihtiyacı duydum).
+1
yolgezer1783 10.7.2018 17:15:59
Tabiki de liyakat önemli boş zamanlarımızda liyakata özen gösteriyoruz. Ah ne yazık ki hiç boş zamanımız yok.
0
yolgezer1783 10.7.2018 17:11:44
Piyasa tam sevinmişti liyakat hak eden gelecek kayırma olmayacak denmişti ki ekonominin başına malum zat geldi hop dolar 4.7 oldu :)
0
subaortik 10.7.2018 16:55:40
hahahah komik şey seni
0
guneyone 10.7.2018 16:55:09
benim okuduğum lise bunların okuduğu üniversiteden zordu.geliştirecekleri tek şey evrak kesme makinesi olur çin'den almayız kendimiz üretiriz.
+3
Last Troll Bender 10.7.2018 15:56:21
Keşke 16 yıldır liyakate önem verilseydi.
0
devrezcayi 10.7.2018 15:33:15
Bence güzel bir kabine oluşturdular. Devlet bu süreçte sıçrama yapacak. Gerçi bu memleketteki muhalefet hiçbir şeye laik değil. Onlar konuşur-eleştirir-beğenmez ama yapılanları da koşa koşa kullanırlar. Yerli arabaya karşıyım diyen bir cumhurbaşkanı adayına 10 milyon insan oy verdi. Bakıyorsun dershane yönetmiş onu da batırmış ama şuanki hükümette bakan olanlar birçok alanlarda başarılı olmuş değerlerine değer katmış insanlar ama bizim muhalefet beğenmiyor. Onlara yaşar okuyan gibiler lazım. o derecedeki insanlar olacak ki mutlu olsunlar. 99-02 arasına müstehak bunlar.
+5
Hava Atmak İçin İçiyorum 10.7.2018 15:13:07
Hocam bunlar anca Dunya'nin gelisen teknolojisine uzaktan bakar.
+1
Ermeydan 10.7.2018 15:04:02
Bakanlar süper
ANITKABİR BAYRAK DİREĞİ İPİ YAPAN TÜRKİYE'DEN
SİLAHLI İNSANSIZ HAVA ARACI YAPAN, TANK YAPAN, ATAK HELİKOPTERİ YAPAN, MİLLİ SAVAŞ GEMİLERİ YAPAN,MİLLİ UYDU YAPAN VS VS VE BUNLARI YAPAN ÜRETEN BİR TÜRKİYE YE GELDİK ÇOK ŞÜKÜR. SADECE 16 YILDA
ŞİMDİ TX F1 SAVAŞ UÇAĞI VE UZAYA İNSAN GÖNDERMEK KALDI SADECE.
KUDURUN FETTTTOOOOOŞŞŞUN ŞAKİRDLERİ.
+5
DH Misafiri 10.7.2018 15:00:52
hepsi sektörün önde gelen isimleri ne olmasını bekliyordunuz ki işini bilsin ki iyi yapabilsin sizin gibi cahillere mi verecekti
+3
cepAnkara 10.7.2018 14:43:03
Ben ilk mesajına tepki verdim orda borsa daha açılmadı yazmıştın o mesajın da troll se bana cevap verme zaten .trollerle uğraşamam
0
astegon 10.7.2018 14:34:53
Yeni Ticaret Bakanının geçmişi belli. Almış olduğu görevler belli. Bazı bakanların özel sektörden olmasını ben olumlu görmekteyim.

Devletin ataletinde ve işleyişinde bir miktar iyileşme olabilir. Umarım düzgün, adaletli ve liyakata esas kadrolarla çalışırlar.
+2
emekli56 10.7.2018 14:02:18
Ben tepe taklak oldum şu an ekrana bakıyorum.
Dolar 1,74 görünüyor.
Oturuyorum düz bakıyorum.
Bu sefer 1 dolar=4,71 TL yazıyor.
Hangisi doğru?
+2
emekli56 10.7.2018 14:02:16
Ben tepe taklak oldum şu an ekrana bakıyorum.
Dolar 1,74 görünüyor.
Oturuyorum düz bakıyorum.
Bu sefer 1 dolar=4,71 TL yazıyor.
Hangisi doğru?
0
FatihAsl 10.7.2018 13:48:46
Bende trollüm. 10 TL olacak diyen Trollere de cevap verdin mi.
0
cepAnkara 10.7.2018 13:36:40
He trollerin dolar 10 tl olacak demesi mi senin savunman iyiymiş böyle devam et
+1
FatihAsl 10.7.2018 13:34:18
bunlar iyi günlerimiz olduğuna göre, Dolar 10 TL olacağına göre, şimdi 10 kuruşun hesabını ben yapmam. Doları 4.90 dan aldım. hedef 10 TL. Nede olsa Erdoğan başkan olursa dolar 10 TL olacak dı.
+1
cepAnkara 10.7.2018 13:32:18
Biz ne diyoruz ki bunlar mı yön verecek diyoruz ama bazıları osmanlı tekrar dönüyor mesajları atıyorlar .başkanlık gelince herşeyin tamam olacağını düşünenler için mesaj atıyoruz ve söylüyoruz neredeyse birşey değişmeyecek diye . Muharrem ince yle chp yönetiminin saçmalıklarını kıyaslamayın bence , muharrem ince nin hiçbir ekibi milletvekili adayı gösterilmedi , partideki kendi içi seçiminde bile bu adam seçilmedi .chp bu adamı seçmediyse kesinlikle bu adamda iş var dedim. Adam ekibim hazır diyordu türkiye'de insan kaynağı eksiği yok eksik olan liyakatli kişileri hakkettiği yere koyacak sistem . Bunu da muharrem incenin yapamayacağı ne malumdu ki.
+1
cepAnkara 10.7.2018 13:25:19
10 kuruş dış borcu hesaplarsan yaklaşık 95 milyon tl ekstra bi yük getirir .çok fazla görmezlikten gelme bence
0
Last Troll Bender 10.7.2018 12:48:57
Ooo tamam o zaman. Ben mum kokulu kadınlardan biliyordum.
0
FatihAsl 10.7.2018 12:45:50
Erdoğan seçilirse Dolar 10 TL olacak diye algı yaptıkları için 10 kuruşu şuan gözümüz görmüyor. 10 TL ye alıştık bu yüzden şuan gerçekten mikemmel görünüyor
+1
Wi Fi 10.7.2018 12:43:20
Teknolojiye bu hükümet ve kabine yön veremez, CHP li paranoyak trollerin seçtiği HDP-CHP ittifakı yön verebilir mi demek istiyorsunuz, bu kabine olmazda Yalova'da dersanede öğretmenlik kariyeri ile SSK yi batıran Kılıçdaroğlu mu yön verebilir?

Daha doğru dürüst kavgasız gürültüsüz kurultay yapamayan bir partimi yönetecekti?!

Darbe gecesi tencere tava ile darbecileri alkışlayan, geceyi ATM kuyruklarında geçirenlerin seçtiği, 15 temmuzu TV başında geçiren CHP başkanımı yönetecekti!?

Hizmet eden değilde alay eden mi yönetecekti? Mücadele eden değil kaçan mı yönetecekti?
+7
Artizt 10.7.2018 12:42:47
Varank bile teknoloji bakanı olduğuna göre...
0
karaköy_soğancısı 10.7.2018 12:32:23
BAKAN KARDEŞLER DÜĞÜN SALONUNA HOŞGELDİNİZ :D

BU ARADA REKTÖR OLMAK İÇİN PROF. OLMA ZORUNLULUĞUDA KALDIRILDI :)
+3
Wi Fi 10.7.2018 12:32:05
Kudurun ;)
+1
wolwes 10.7.2018 12:02:53
Kanal D'de 1998-2001 yılları arasında Mahzar ile dizide oynamıştır. Dizi Mahzar ile Ruhsarın ölümsüz aşkını konu edinmiştir. Dizinin jeneregi ise şöyledir ruhuna sağlık ruhsarcığım ölmemiş

elalem utansın o beni terk etmemiş

gel şöyle otur ruhsar yanı yanı başıma
0
DH Misafiri 10.7.2018 11:44:42
Trollerden sorumlu baş danışmana teknoloji bakanlığı yakışırdı tabi.
+4
ExtrameBOY27 10.7.2018 11:36:03
Şahış olarak değerliymiş.. Tek başkan yardımcısı var oda eski BB müsteşarı.. Derin bir adam demek ki..
0
TurkishDelight 10.7.2018 11:30:47
Başbakanlık müşteşarı yeni sisteme kadar en üst düzey devlet memuruydu, bakanlardan sonra en üst düzey görevdi denilebilir.
0
MS4343 10.7.2018 11:13:48
Böyle başa boyle tarak...17 yıldır yapilanlar belli, bu saatten sonra yapilacaklar belli.
(sozum meclisden disari) millet yeni yonetim bicimiyle ucup kacacagimizi saniyor.Degisen bir sey olmayacak bence...
+3
cepAnkara 10.7.2018 11:09:00
Piyasalar açıldı görüyorsunuz anlatmaya gerek yok mikemmel şuan
+2
cepAnkara 10.7.2018 11:06:52
Cv sine baktım da yazdım o mesajı .neyi varmış ki böyle bi mesaj yazdınız .Mehmet Şimşek tercihi bile bundan iyi olabilirdi
+1
Barbaroscakir 10.7.2018 11:06:08
Niye hep aynı tipler başta. Bunlar ne anlar teknolojiden inovasyondan ingilizce lisans belki 1 i biliyordur.
0
susesa 10.7.2018 10:46:39
Türkiye teknoloji üreten bir ülke mi ki "teknolojiye yön verecek bakan"ı olsun. Bu kadar saçma sapan bir başlık olur mu?
Burası havuz medyası da haberimiz mi yok ?
+3
MustafaC53 10.7.2018 10:37:23
şimdi seni biri btk ya şikayet etse, ilk diyecegin laf , "yegenim yazmış"

Şehitler ile dalga geçmek büyük bi suçtur evlat...
0
Last Troll Bender 10.7.2018 10:04:56
Tanısak sever miyiz? Hangi görevlerde bulundu daha önce? Hangi başarıları elde etti?
+1
sdelta 10.7.2018 09:52:52
Doğrudur.
0
serafon 10.7.2018 09:46:10
İnşallah yanılıyorumdur ama siyasalcılar, işletmeciler vb.den teknoloji ve arge ne kadar beklenir bilemiyorum. Elektronik ve Bilgisayar tabanlı filan olsalardı keşke!
+8
FatihAsl 10.7.2018 09:37:13
Piyasalar açılmadan dolar kuru ile değerlendirme yapan süper zeki yorumcular sayesinde marsa koloni kuracağız
+2
HuoYuanJi 10.7.2018 09:29:22
Bu badem bıyıklı teknolojiden anlıyorsa en adi oçocuğuyum. Yine alt yapısız yine pinglerin hiç inmediği bir döneme daha hoş geldiniz.
+29
astegon 10.7.2018 09:21:33
Ruhsar hanımı tanımadan nasıl böyle bir cümle kurabiliyorsunuz ki
0
aycibin 10.7.2018 09:19:04
dün haberlerde ilk 10 ekonomiye gireceğiz demişler.neremle gülsem bilemedim.imamhatipte yetiştirdiğin çocuklar pisa'da 60 ülkede 45inci olmuş.kendilerine hayırları yok,bu patates kafalı gençlerle nasıl ilk 10a gireceksin?
0
kadalt 10.7.2018 09:14:38
Bundan sonra bir iş değiştirecek olursam cv ye ekliyim bari yalandan abim 15 temmuz şehidi diye iyi prim yapıyor sanırım 😂
+1
nefendim 10.7.2018 08:51:53
Uçurumdan aşağı inen yönü...
0
Balık Tantuni 10.7.2018 08:30:35
1 ve 4'te neden bıyık yok?
+3
Onurmsq 10.7.2018 08:28:16
quote:
Orijinalden alıntı: Xeqona

Hazine ve maliye bakanı
Resmin büyük halini görebilmek için tıklayın
Orijinal boyut için tıklayın


Hazine gitti elden.
Vergi vermekten kacinin.
+2
ultramarine caeruleum 10.7.2018 07:57:09
Mustafa Varank ı diyorsun abisi 15 temmuz şehidi olmuş. Bence bir CV'ye yazılabilinecek en prestijli nitelik.
+2
Last Troll Bender 10.7.2018 07:37:30
Dış güçler kim Bulgaristan’la Romanya mı?
+1
UygunsuzKertenkele 10.7.2018 05:24:19