İLANDIR

Yeni arayüzümüz herkese açık BETA sürümüne girmiştir, siz de deneyip geri bildirimde bulunabilirsiniz.
Gizle Geri Bildirim Beta Sürümü Dene
HABERE ATLA YORUMLARI GÖR (30) YORUM YAZ

tarafından 12 Aralık 2017, Salı 22:56 tarihinde yazıldı Donanımhaber TR

Eski Facebook yöneticisi: "Programlandığınızın farkında değilsiniz, toplumun temellerini yıkıyoruz."
Günlük Haber Hasan Aygünoğlu
30 14213
2005-2011 yılları arasında Facebook'ta yöneticilik yapan Chamath Palihapitiya, sosyal ağların insanların davranışlarını ve düşüncelerini programladığını söylüyor.
 
Facebook'un eski yöneticilerinden olan ünlü girişimci Chamath Palihapitiya, sosyal ağların toplum üzerinde inanılmaz derin yaralara yol açtığını düşünüyor. Geçtiğimiz ay Stanford Üniversitesi'nde katıldığı bir konferans sırasında ilginç açıklamalarda bulunan Palihapitiya, Facebook'ta çalışmış olmaktan ve bu "canavarın" büyümesine katkıda bulunmuş olmaktan dolayı büyük suçluluk duyduğunu söylüyor

2005-2011 yılları arasında Facebook'ta yöneticilik yapan Chamath Palihapitiya, Facebook ve diğer tüm sosyal ağların toplumun temellerini yıktığını belirtiyor. Sosyal ağlardaki beğeniler, paylaşmalar, favoriler gibi etkileşimleri kastederek konuşan Palihapitiya,"İnsanlara küçük bir dopamin vuruşu yapan, kısa vadeli ve geçici bir tatmin duygusu oluşturan geribildirim döngüleri oluşturduk. Bu yapı toplumun çalışma şeklini temelden mahvediyor. Bu sadece Amerikanın problemi değil küresel bir sorun." ifadelerini kullanıyor.

"Programlandığınızın farkında değilsiniz."


Sosyal ağlar yoluyla insanların davranışlarının kolayca programlanabildiğini belirten Palihapitiya,"Farkında değilsiniz ancak davranışlarınız programlanıyor. Düşünsel özgürlüğünüzün ne kadarından vazgeçeceğinize karar vermeniz gerek." şeklinde konuşuyor.

Son olarak sosyal ağların insanların birbirleriyle olan iletişimini temelden yıprattığını da belirten Palihapitiya,"Bunun bir geri dönüşü olduğunu düşünmüyorum. Yapabileceğiniz tek şey bu saçmalıkları kullanmamak. Ben yıllardır ne kendim kullanıyorum ne de çocuklarımın kullanmasına izin veriyorum." sözlerini kullanıyor.

Facebook'un ilk başkanı da benzer ifadeler kullanmıştı


Facebook'un 2004-2006 yılları arasında başkanlığını yapan Sean Parker da henüz birkaç hafta önce Chamath Palihapitiya'nın sözlerine benzer ifadeler kullanmıştı. Yine sosyal medyanın kısa vadeli dopamin etkisi yaratan özelliklerinden bahseden Sean Parker, özellikle de genç beyinler için büyük endişe duyduğunu belirtirek,"Çocuklarımızın beynine neler yaptığını ancak Tanrı bilir.'' sözlerini kullanmıştı.

Bu haberin bağlantısı
URL
Şu anda 0 üye, 1 misafir ve 1 mobil kullanıcının görüntülediği bu içeriğe toplam 14213 kez bakıldı.
En Çok Beğenilen Yorumlar
TIME 13.12.2017 00:07:06
1 yıldır facebook ve instagram kullanmıyorum.
kafam çok daha rahat.
kullandığım tek yer burası.yetiyor şükür
+33
astegon 13.12.2017 09:38:36
Özellikle Facebook'un ben büyük bir canavar olduğunu düşünenlerdenim. Tam bir "röntgencilik" arayüzü olarak kullanılıyor. Listenizdeki bir arkadaşınızı güzel bir şey yapmışsa siz de &quo
...
Yorumun devamı ▼
+15
Piêr Dé Sans 13.12.2017 08:01:24
Sosyal medyadan önce magazinler vardı bu iş için. Sürekli olarak insanları belli bir yöne götürme, belli doğrultularda yönlendirme isteği hep vardı. Televizyonlar, gazeteler, dergiler, hepsi benzer iş
...
Yorumun devamı ▼
+10
dizel hastası 13.12.2017 01:33:24
İnsanlar artık kalıba girdi , özgür düşünce yok , taklitcilik var. Popüler kişileri görüp özenme var , bireyselcilik artarken yanlızlıkta artmaya başladı +10
001ATB 13.12.2017 03:04:04
Sosyal medyaya oldu bitti karşıyım.Kullanmayın bu kadar basit sadece ihtiyacınız olduğu kadar iletişim için kullanın. +9
astegon 13.12.2017 16:51:59
Twitter: Tamamen siyasi paylaşım platformu. Birbirine laf sokmak için müstear isimlerin arkasına saklanarak ana avrat sövülüyor. Kim kime laf sokarsa, flood'da kim en son reply ettiyse salak bir h
...
Yorumun devamı ▼
+8
HesapsızKitapsız 13.12.2017 10:25:40
İnsanların tepkilerine dair topladıkları bilgileri onları manipüle etmek, diledikleri gibi yonlendirmek için kullanıyorlar. Şu anda daha yolun başındayız. Bilginin çok küçük bir kısmı analiz edilebili
...
Yorumun devamı ▼
+6
tavernac1 13.12.2017 10:39:24
Kitap okuyan adam ne magazin programına ne de sosyal medya saçmalığına bakmaz. kitap okuyun başka hiç bir şeye ihtiyacınız kalmayacak en iyi dosttur kitaplar. ne bulursanız okuyun. +5
blackzeros 12.12.2017 23:32:51
bu sadece sosyal medya sorunu değil ki, geçmişten beri basın yayında kullanılıyor bu iş için. +4
Yorumlar eskiden yeniye doğru listelenmektedir. Sıralamayı değiştirmek için sağdaki menüyü kullanabilirsiniz.
hadjimurat 15.12.2017 13:16:16
İnstagram ve tweterım hiç olmadı bu zamana kadar da olmaması hiç sorun yaratmadı facebook kullanıyorum nerdeyse hiç paylaşım yapmam kapatsam aramam bile belki ama youtube benim için bambaşka çünkü bir çok şey öğreniyorum bir çok şey hakkında bilgi sahibi oldum ingilizcemi bile youtube sayesinde level atlattım çok değerli güzel ve eğitici videolar aratıp bulabilirsiniz hatta şuan babamla gokart yapıyoruz çizimleri projesini bile youtube dan bulduk
Bir platformu nasıl kullanmak istediğimiz önemli ancak sosyal medyada özelikle instagram artık tamamen reklam dan para kazanma yeri bir çarşı pazar mantığı ile çalışmaya başlamış
Eşim instagramı çok uzun zamandır kullanan belki ilk kullanıcılarındandır o bile artık moku çıktı buranın diye çok fazla gezinmiyor
0
sniper23 15.12.2017 11:58:28
quote:
Orijinalden alıntı: yeraltiedebiyat00

Evet sosyal medyanın bir çok zararı var fakat eğer onu kullanmazsak insanları unutuyoruz bana yıllardır görmediğim yahut göremediğim insanların simalarını unutmamamı sağlıyor eğer onları uzun süre görmezsem zaten simalarını unutacağım en azından fotoğraflarını görüyor ve onları hatırlıyorum ...

Aslında en başta Facebook'un amacı buydu; MSN'de bulunamayan eş ve dostu bulmaktı. Tabi sonra para gelince genişlemeye başladı ve şimdiki halini aldı.
0
WarSaw 14.12.2017 21:35:23
kendine pay biçme prim kopartma derdinde kimse kimseyi programlamıyor millet kendine tırıvırı oyuncak arıyor sizlerde sadece millete tırıvırı oyuncaklar üretiyorsunuz okadar. bizde fb çıktığı ilk seneler kullandık sonrada sildir ettik bıraktık. vadesi dolana kadar kullandık çöp olduğunu anladık sıkılınca bıraktık herkes üç aşağı beş yukarı aynı süreçten geçince aynı sonuca çıkıyor kimisi 3 ay kimisi 3 yıl sonra
0
RaptorFX 14.12.2017 12:33:07
Bilişim öğretmeniyim. Facebook hesabım yok diyebilirim (var ama kullanılmıyor), twit mivit hak getire. Öğrencilerim çok şaşırıyor. Ben de onlara ailelerin akşamları ne yaptığını soruyorum. Genelde dizi ve genel olarak internette vakit geçirme cevabını alıyorum. "Bense çocuklarımla vakit geçiriyorum" dediğimde öğrencilerin gözleri doluyor.
Çocuklarınızla vakit geçirin sevgili büyükler, daha büyükler torunlarınızı ziyaret edin. Abiler ablalar kardeşlerinizin elinden tutun, büyümelerine yardımcı olun.
İnternet 1. önceliğiniz olmasın. Lütfen.
+1
RaptorFX 14.12.2017 12:22:17
Artık toplum olarak ya röntgenciyiz ya da teşhirci.
Ya birilerini takip ediyoruz ya da bizi takip etsinler derdine düşüyoruz.
0
Giresunlufuk 14.12.2017 08:52:37
Adam çok haklı. Ama bunu sosyal medya kullananlara anlatmaya çalışsak bir kılıfına uyduruyorlar.
0
technic26 14.12.2017 02:43:38
Çalışırken iyiydi ayrılınca mı facebook kötü oldu?
Gerçi tanımlanamayacak kadar aşağılık yaratıkları bi şekilde öğreniyoruz. Gittiği umumi tuvaleti, can çekişirken babasını ve bulunduğu morgu paylaşıp beğeni alanları anlayamıyorum bile.
Malum arap baharı da bunların bir projesiydi. Facebook sayesinde yayıldı.
0
yeraltiedebiyat00 13.12.2017 20:46:36
Evet sosyal medyanın bir çok zararı var fakat eğer onu kullanmazsak insanları unutuyoruz bana yıllardır görmediğim yahut göremediğim insanların simalarını unutmamamı sağlıyor eğer onları uzun süre görmezsem zaten simalarını unutacağım en azından fotoğraflarını görüyor ve onları hatırlıyorum ...
0
kar98-k 13.12.2017 20:23:52
[:o][:o]
0
BatuhanXxX 13.12.2017 19:42:43
Facebook Twitter Google gibi hesapları ancak Telefon uygulamaları için bulunduruyorum. Neredeyse yüzlerine baktığım yok. Birde şu Donanımhaber den kurtulduk mu tamamdır. Huzura erecegiz.
+2
the flying dutchman 13.12.2017 18:39:14
Ahiretliğini yapıp sonra böyle açıklamalar yapmak tam bir yüzsüzlük. Allah'ın çifte kavrulmuş pötibör suratlı Hintlisi seni.
0
astegon 13.12.2017 16:51:59
Twitter: Tamamen siyasi paylaşım platformu. Birbirine laf sokmak için müstear isimlerin arkasına saklanarak ana avrat sövülüyor. Kim kime laf sokarsa, flood'da kim en son reply ettiyse salak bir haz duyup "Nasıl gömdüm ama!" diye etrafına böbürlene böbürlene anlatmaktan dilleri uyuşuyor. Bir de esprili cümleler ve videolarla "FENOMEN" olmak için saçmalayanlar var. Onların da tek amacı takipçi sayısını patlatıp ürün tanıtımları yapmak ve para kazanmak.

Facebook: "Bak biz şu şu arkadaşlarla çok eğleniyoruz çatla patla" ortamı. Bir de hoax tabir edilen yalan yanlış bilgilerin virüs gibi yayılmasına ön ayak olan dünyanın en saçma en salak ortamı. Hayvan (özellikle kedi) vb videolarla internet kaynaklarını, mobil cihaz bataryasını afedersiniz it gibi sömüren bir yer. Eskiden "poke" yapardık eğlenirdik şimdilerde ne var ne yok tam bilmiyorum.

Instagram: İnsanların , özellikle celebrity tanımındaki olanların, ortalığı dağıttığı, kişilerin hasetinden çatladığı yer. Kahve ve yemek paylaşımları, yüksek sayıda takipçiye sahip celebrity'lerin ürün tanıtımından para kazandıkları yer.

Snapchat: Tamamen ergen yuvası. İnsanların halden hale girdikleri ortamlar. Bir de filtrelerle ne yaptıklarını anlamadığım yer. Hiç açmadım hesap ama olan arkadaşımdan baktığımda neler olduğunu görüyoruz.

Scorp: Ergenlerin şimdiki en sevdiği ortam. Küfrün bini bir para. Hele bazı hashtagler ile ilgili öyle cümleler kuruyor ki gençler "Bitik Ülke" kavramını bizzat görüyorsunuz. Sanırım global olarak böyle.

Tinder: Ağırlıklı abaza insanların "adam düşürme" yeri. Uygulamanın amacı da o ama TR'de diğer ülkelerdeki gibi değil. Böbreklerden olma ihtimali olan yer.

Youtube: Amacından tamamen sapan bir yer. Aptal bir sosyal medya uygulaması olan ortam. Önüne gelen video yükleyip çöplüğe çevrildi. Yine fenomen olma hevesi ile binlerce takipçi ile para kazanma heveslileri doldurdu.

Periscope: İçlerinde en adam gibi olanıydı. Ama sağolsunlar kendi cinsel birlikteliklerini canlı yayımlayan, lig tv'si olmayanlara canlı yayında maçı verenler sebebiyle bir internet canavarı oldu. Onunda içine itinayla ettik.

Dahası da var (Twitch vb)

Bu tür mecraları düzgün kullananlar var mı illa ki. Keyif aldığım bazı kanallar var. Ama daha çok çöplüğe dönmüş, iğne ile sapla samanı ayırmaya çalışıyoruz. Kaliteli içerik yapanlara saygım sonsuz.

Benim görüşlerim bu kadar...
+8
yeB tadeS 13.12.2017 12:00:25
quote:
Orijinalden alıntı: TIME

1 yıldır facebook ve instagram kullanmıyorum.
kafam çok daha rahat.
kullandığım tek yer burası.yetiyor şükür

+1 sadece whatsapp ve burası var. Cidden büyük rahatlıkmış. Zamanımı çok boşa harcıyormuşum onu anladım.
+2
sendemail 13.12.2017 11:43:57
3 yıldır facebook vb. bir platform kullanmıyorum.
Kitap okuyacak ,film seyredecek,resim çizecek,çalışacak,öğrenecek vakit çoğalıyor.
topluma bir şey sorma ihtiyacı hissettiğimde konusuna göre sitelerden faydalanıyorum.
Bilişim ile ilgiliyse DH ..Hukuksa ilgili sitesi ,sağlıksa ilgili sitesi vs.r yetiyor.
Siz daha iyi bilirsiniz ancak telefonlarınızdan dahi kaldırın facebooku ,
Kitap okuyun arkadaşlar , çok lezzet alacaksınız...
+3
Grand_Alexander 13.12.2017 11:20:17
"ticaret" kavramı dünya hayatında var olduğu günden beri insanoğlu/kızı manüplasyon yeteneği kazandı iyi yada kötü bu vardı ve hep te var olacak. önemli olan sizde bu yetenek ne düzeyde...
+1
Krone 13.12.2017 10:44:37
Doğru bir yere değinmiş bence. Bu siteler bu kadar yaygın değilken ülkemiz daha güzel bir yerdi. Şimdi herkes tek tip ve özenti oldu. Kadın erkek ilişkileri saçma sapan bir hal aldı vs.
0
tavernac1 13.12.2017 10:39:24
Kitap okuyan adam ne magazin programına ne de sosyal medya saçmalığına bakmaz. kitap okuyun başka hiç bir şeye ihtiyacınız kalmayacak en iyi dosttur kitaplar. ne bulursanız okuyun.
+5
HesapsızKitapsız 13.12.2017 10:25:40
İnsanların tepkilerine dair topladıkları bilgileri onları manipüle etmek, diledikleri gibi yonlendirmek için kullanıyorlar.
Şu anda daha yolun başındayız. Bilginin çok küçük bir kısmı analiz edilebiliyor ve kullanılabiliyor.
Çok yakında bu işi yapay zeka sistemleri yapacak.
Bizi bizden iyi tanıyan çoğunlukla otonom çalışan bir sistem toplumları yönetecek yönlendirecek. Nette arkadaş olduğunuz kişiler belki de sizi inceleyen, test eden, programlayan robotlar olacak. Çoğu zaman ticari, kimi zaman siyasi ya da dini sürekli bir planlı kontrol ve yönlendirme ortamında yaşayacağız.
Nesnelerin interneti bu sistemin en önemli ayağı. Her bir cihaz evimizdeki bir casus gibi çalışacak yapay zekaya bilgi gönderecek. Banyo tuvalet alışkanlıklarımız bile değerlendirilecek. Son derece kişiselleştirilmiş manipülasyon programları otonom olarak uygulanacak.
+6
Erwin-Rommel 13.12.2017 10:19:34
Sosyal medya gerçekten topluma çok büyük zararlar veriyor. Özellikle de gençler üzerinde. Mümkün olduğunca uzaklaşmak lazım.
0
ardicli2000 13.12.2017 10:14:44
Hiç kullanmadım, Instagram, Twitter vs de kullanmıyorum, hiç eksikliğini hissetmedim.
+1
ULYSES 13.12.2017 10:11:34
Benim açımdam facebook yararlı oldu. Çevremdeki insanların nasıl garip insanlar olduğunu keşfettim. Tabanca, marlboro ve viski ile fotoğraf paylaşan da arkadaşım, kahve ve kitapla fotoğraf paylaşan da. Nasıl bir çevrem varmış benim ya.
0
astegon 13.12.2017 09:38:36
Özellikle Facebook'un ben büyük bir canavar olduğunu düşünenlerdenim. Tam bir "röntgencilik" arayüzü olarak kullanılıyor. Listenizdeki bir arkadaşınızı güzel bir şey yapmışsa siz de "like" etmişseniz beyninizde onun yaptığının daha iyisini yapmak gibi bir kod ekleniyor bucket list'e. Yapar yapmaz da mutlaka paylaşmak.

Delirdik global olarak.

3 senedir facebook kullanmıyorum ki TR'de ilk kullananlardan sayılabilirim global olarak çıktığında. Çok mutluyum.
+15
erkanberk 13.12.2017 08:46:08
İşin içindeyken toz kondurmayan laf söyletmeyen tipler ayrıldıktan sonra doğruluk timsali dikilmeyin milletin karşısına. Zaten farkındayız bunun.
+2
Piêr Dé Sans 13.12.2017 08:01:24
Sosyal medyadan önce magazinler vardı bu iş için. Sürekli olarak insanları belli bir yöne götürme, belli doğrultularda yönlendirme isteği hep vardı. Televizyonlar, gazeteler, dergiler, hepsi benzer iş için kullanılıyor. Piyasada bulunan ürünlere rağbeti arttırıp satış oranlarını yükseltmek.

Paşama sorarım o zaman, paraları cebe indirirken bu vicdanın rahattı da şimdi sızlatan nedir?

İnsanlar facebook, instagram veya twitter gibi olgular olmasa bunlarla karşılaşmayacak mı? Popüler kültür her daim farklı bir şekilde karşısına çıkıp yönlendirecek zaten. Sorun insanların bu tür gelişimleri bilinçli kullanmamasından kaynaklı. Popüler olma, sürekli beğenilme, ego tatmini yüzünden bunlardan olumsuz etkileniyorlar. Yoksa internet ve sosyal medya mecrasını adam akıllı kullananlar kazanç sağlıyor kendisi adına.
+10
001ATB 13.12.2017 03:04:04
Sosyal medyaya oldu bitti karşıyım.Kullanmayın bu kadar basit sadece ihtiyacınız olduğu kadar iletişim için kullanın.
+9
dizel hastası 13.12.2017 01:33:24
İnsanlar artık kalıba girdi , özgür düşünce yok , taklitcilik var. Popüler kişileri görüp özenme var , bireyselcilik artarken yanlızlıkta artmaya başladı
+10
bkaakco 13.12.2017 00:16:30
İnsan davranışlarının modellenmesi ve bunun kullanılması internetin her yerinde olabilen bir şey zaten. Bu bilimsel bir şey. Sizin zevkinize göre önerilen müzikler, videolar ve diğer ürünler bunun göstergesi. Önemli olan bunu kendi çıkarlarına göre kullanmamak.
0
TIME 13.12.2017 00:07:06
1 yıldır facebook ve instagram kullanmıyorum.
kafam çok daha rahat.
kullandığım tek yer burası.yetiyor şükür
+33
stophart 12.12.2017 23:56:48
dh forum da dahil mi, bu konuda ne düşünüyor acaba söylememiş mi
+3
blackzeros 12.12.2017 23:32:51
bu sadece sosyal medya sorunu değil ki, geçmişten beri basın yayında kullanılıyor bu iş için.
+4
Durum Üyeyim Üye Değilim
E-Posta
Mesaj