Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Haber Gir indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Işın izleme teknolojisi ile oyunlarda yeni bir dönem başlıyor

    Yakın bir gelecekte sinema filmlerinde gördüğümüz gerçekçi efektlerin oyunlara da geldiğine şahit olacağız. Microsoft DXR ışın izleme teknolojisi bu amaçla geliştirildi.
    1

    Oyun teknolojilerinin konuşulduğu GDC 2018 geliştirici fuarında Microsoft ve ortaklarının önemli bir duyurusu vardı. Daha çok profesyonel film efektlerinde karşımıza çıkan ışın izleme teknolojisi artık oyunlara da adapte edilecek.

    Işın izleme teknolojisi nedir?

    Raytracing olarak da adlandırılan ışın izleme teknolojisi, gerçekçi ve canlı bir aydınlatma, yansımalar ve gölgeler için kesin çözüm olarak kabul ediliyor. Teknoloji geleneksel render tekniklerinin çok ötesinde bir gerçeklik seviyesi sunuyor.

    Gerçek zamanlı ışın izleme, günümüzde kullanılan standart rendering tekniklerinin çoğunu, ışığın gerçek hayatta nasıl davrandığını kopyalayan gerçekçi optik hesaplamalarla değiştirerek daha sahici görüntüler yaratıyor.

    Yıllar boyunca filmlerde gerçeğe yakın dünyaları düzenlemek için kullanılan ışın izleme teknolojisini şu ana kadar hızlı kare oranı ve düşük gecikme süresi gerektiren interaktif oyunlarda kullanabilmek için çok fazla hesaplama yükü gerekiyordu.

    Microsoft DXR nedir?

    Microsoft’un duyurusunu yaptığı DirectX Raytracing (DXR) teknolojisi, ışın izleme üzerine inşa edilen yeni bir DX 12 girişimi olarak öne çıkıyor. Microsoft DXR asıl olarak Nvidia ve AMD iş birliği ile geliştiriliyor. Diğer taraftan oyun geliştiriciler de sürece katkı yapıyor.

     

    Yani yakın bir gelecekte oyunlarda çok daha gerçekçi aydınlatmalar, yansımalar ve gölgeler görmek mümkün olacak. Remedy firması, Northlight oyun motoruna Microsoft DXR entegre ederek ortaya çıkardığı demoda çok etkileyici sahnelerin bizi beklediğini gösteriyor.

    Teknoloji henüz geliştirme aşamasında olduğu için hangi oyunlarda yer alır veya ne zaman kullanıma sunulur net olarak bilinmiyor. Microsoft, ekran kartı geliştiricileri ve oyun geliştiricileri kendi tarafında teknolojiyi olgunlaştırmak için çaba gösteriyor.

    Diğer taraftan muazzam bir grafik gücü gerektirdiği için çoklu ekran kartı çözümlerinde 4K 60 fps seviyesine çıkmak mümkün olacaktır. Zaten Microsoft açıklamalarında buna da işaret ediyor. Tek ekran kartı çözümlerinde sunulacak detaylar nasıl sınırlanacak o da ayrı bir merak konusu. Kısacası oyun dünyasında DXR ile yeni bir devrime şahit olabiliriz.



     


    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
    1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

    GENEL İSTATİSTİKLER
    3647 kez okundu.
    13 kişi, toplam 16 yorum yazdı.

    HABERİN ETİKETLERİ
    microsoft, microsoft dxr ve
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler Daha Eskiler
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim