Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    Haber Gir indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Valve : Vulkan platformu DirectX 12'den daha iyi

    Oy Ver
    Son dönemde gerek mobil olsun gerek masaüstü olsun grafiklerin daha akıcı ve kaliteli olması açısından çeşitli destek yazılımları geliştiriliyor. Microsoft tarafından DirectX 12, AMD tarafından Mantle, Apple tarafından Metal, Khronos tarafından Vulkan gibi pek çok programlama arayüzü kullanımda. Grafik tabanlı çalışmalar yapan geliştiriciler de avantajlarına göre seçim yaparak bunları temel alıyor.

    Ağustos ayında yapılan SIGGRAPH 2015 etkinliğinde konuşan Valve yöneticisi Dan Ginsburg, geleceğe dair önemli açıklamalar yaparken oyun geliştiricilerin de bakış açısını yansıtması açısından ilginç görüşler ortaya koydu.

    Ginsburg açıklamasında Vulkan platformu ile başlangıç aşamasından bu yana birlikte çalıştıklarını ve geliştiricilerin DX 12 kullanmak için büyük bir nedenlerinin olmadığını dile getirdi. Ginsberg ayrıca Vulkan'ın pek çok alanda DX 12'den çok daha iyi olduğunu sözlerine ekledi.

    Vulkan geçen yıl Open GL standardını da geliştiren Khronos grubu tarafından duyurulmuştu. Open GL ES 3.0'ın yerini alması planlanan Vulkan, donanım seviyesinde grafik optimizasyonu imkanı sunuyor. Ayrıca grafikler işlenirken işlemciye çok fazla yük bindirmiyor ve sistemi de yormuyor. Böylece enerji tasarrufuna da olumlu katkı yapıyor. 

    Vulkan platformunun Open GL ES'ye karşı avantajı ise geliştiricilerin ne kadar bellek gerektiğini daha net bir şekilde görebilmesi. Böylece yazılımlarda GPU boşta kaldığı zamanlarda farklı bir konuya destek olması için kullanılabilecek. 

    Vulkan'ın en büyük avantajlarından birisi pek çok platformda destekleniyor oluşu. Windows 10 ve daha önceki sürümleri, Android tarafı, Linux platformları Vulkan'dan en iyi şekilde yararlanmaya çalışacak. Khronos ileride hepsi için tek bir API geliştirmeyi hedefliyor. Valve'nin Vulkan platformunu tercih edeceğini gösteren açıklamaları da platformun ivme kazanmasına yardımcı olacaktır.  


    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
    1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

    GENEL İSTATİSTİKLER
    6774 kez okundu.
    14 kişi, toplam 15 yorum yazdı.

    HABERİN ETİKETLERİ
    Valve, vulkan
    Sorgu:
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim