Son Aramalarınız TEMİZLE
    Genel Hızlı Tercihler Sıfırla
    Header'ı Tuttur
    Header'da Teknoloji Gündemi
    Anasayfa
    Büyük Slayt ve Popüler Haberler
    Döşeme Stili Ana Akış
    Kaydırarak Daha Fazla İçerik Yükle
    İçerikleri Yeni Sekmede Aç
    Detay Sayfaları
    Kaydırarak Sonraki Habere Geçiş
    Renk Seçenekleri
    Gece Modu (Koyu Tema)
    Sadece Videolar için Gece Modu
    indirim kodu
    Anlık Bildirim

    Unreal Engine 5 tanıtıldı: İşte PS5 üzerinde inanılmaz 'next-gen' grafikler

    Epic Games, Unreal Engine 5'in resmi tanıtımını gerçekleştirdi. PlayStation 5 üzerinde çekilen demo görüntüleri inanılmaz grafiklere sahip. Aşağıdan izleyebilirsiniz.
    (Güncellendi, 12 ay)
    9b
    1
    51
    Oyunlar
    Editör
    1

    Epic Games bugün sürpriz bir işe imza atarak yeni oyun motoru Unreal Engine 5'in resmi tanıtımını gerçekleştirdi. YouTube'a yüklenen 10 dakikalık videoda yeni nesilin getireceği yenilikleri ilk kez görme fırsatı yakalıyoruz. PS5 üzerinde çekilen demo oyun görüntüleri gerçekten de kelimenin tam anlamıyla 'next-gen' görünüyor. İşte müthiş grafikler:

    Epic Games, Unreal Engine 5'in "filmlerde kullanılan CGI ve gerçek hayata benzer fotorealizm" sunacağını söylüyor. Videoda yer alan demoda, bu sözlerin tam olarak ne anlama geldiğini net bir şekilde görüyoruz.  "Lumen in the Land of Nanite" ismi verilen demo oyunun ticari amaçlı yaratılmadığı ancak yine de ilerleyen tarihlerde oynanabilir olacağı belirtilmiş. Oyunun ismi, UE5'te kullanılan Lumen ve Nanite isimli iki teknolojiden geliyor.

    Epic Games CEO'su ve Unreal Engine'in yaratıcısı Tim Sweeney,"Bu video, Epic'in yeni nesilde geliştiricilere sunacağı araçlara bir ilk bakış oldu. Aslında fazla söze gerek yok, grafikler zaten bizim yerimize konuşuyor. Epic olarak bizler hep sınırları zorlayan, 3 boyutta nelerin mümkün olduğunu göstermeye çalışan bir ekip olduk. Bu jenerasyonda Nanite teknolojisiyle oyun tasarımında geometriyi yeni bir seviyeye taşıyoruz. Ayrıca Lumen dinamik ışıklandırma teknolojisi de oyunlarda ışıklandırmayı bambaşka bir boyuta getirecek." şeklinde konuştu.

    Nanite teknolojisi özellikle dikkat çekici. Epic, Nanite sayesinde geliştiricilerin milyonlarca veya milyarlarca poligonlardan oluşan film kalitesindeki tasarımları doğrudan Unreal Engine'e aktarabileceğini söylüyor. ZBrush modellerinden fotogrametri taramalarına veya CAD datalarına kadar yüksek kaliteli veriler, herhangi bir problem olmadan direkt UE5 içerisine aktarılabilecek. Geliştiriciler böylece oyunlarında inanılmaz detaylı çevreler üzerinde çok daha verimli bir şekilde çalışabilecek.

    Tim Sweeney,"Bizim amacımız sadece geliştiricilere yeni özellikler sunmak değil. Oyun geliştiricilerinin şu andaki en büyük problemlerinden birisini çözmeye çalışıyoruz. Yüksek kaliteli içerikler üretmek inanılmaz zaman ve para istiyor. Biz ise bunu değiştireceğiz. Nanite, geliştiricileri her bir poligon üzerinde düşünmek zorunda kalma zahmetinden kurtarıyor. Sizler sadece en yüksek kalitede tasarımlarınızı yaratacak ve gerisini oyun motoruna bırakacaksınız." şeklinde konuştu.

    UE5 elbette sadece oyunlar için kullanılmayacak. Epic, yeni motorun sinema ve televizyonda da özellikle büyük potansiyel taşıdığını söylüyor. Unreal Engine 4 şu anda zaten görsel efektler için kullanılıyordu. Örneğin geçtiğimiz yıl Mandalorian dizisinde müthiş bazı kullanımlarını görmüştük.

    Epic'te teknoloji ekibinin başındaki isim olan Kim Libreri,"Yeni nesil konsollar, hem geliştiriciler hem de tüketiciler için oyun deneyiminde bir kuantum sıçrama etkisi yaratacak. Kullandığımız teknolojiler sayesinde sanki oyun kalitesinde iki nesillik bir gelişme yaşanıyor gibi olacak. Gelecek, oyuncular için ve herhangi bir uygulamada bizim motorumuzu kullananlar için çok parlak. Eminim dostumuz Jon Favreau da (Mandalorian yönetmeni) bu videoyu gördüğünde heyecanlanacak ve UE5'i kendi film setlerinde kullanmak için bizimle iletişime geçecektir." ifadelerini kullandı.

    Unreal Engine 5 önümüzdeki yıl kullanıma açılacak. Epic, 2021'in başında bir tanıtım versiyonunun yayınlanacağını ve yıl sonlarına doğru da tam sürümün indirmeye sunulacağını söyledi. 

    Epic Games ayrıca yeni geliştiriciler için de güzel bir adım atmış. Bugün itibarıyla geliştiricilerin artık 1 milyon dolarlık kazanç sağlayana kadar Unreal Engine için herhangi bir ücret ödemesi gerekmeyecek. 1 milyon dolar sonrasında ise %5'lik ödeme yapması yeterli olacak. Bu değişiklik öncesinde en az 3 bin dolar kazanan tüm geliştiricilerin ödeme yapması gerekiyordu.



    Kaynakça https://www.theverge.com/2020/5/13/21256079/epic-unreal-engine-5-playstation-5-demo-next-gen-graphics-release-date https://venturebeat.com/2020/05/13/epic-games-shows-off-a-stunning-unreal-engine-5-demo-on-playstation-5/
    Bu haberi, mobil uygulamamızı kullanarak indirip,
    istediğiniz zaman (çevrim dışı bile) okuyabilirsiniz:
    DH Android Uygulamasını İndir DH iOS Uygulamasını İndir
    En Beğenilen Yorumlar Yorum Yaz
    S SERDARbdrm (Serdar SSS) 12 ay ( Mesaj Silindi ) en beğenilen
    neden yeni nesil değil de "next-gen"?
    oly1786 (caner nebi) 12 ay ( Mesaj Silindi )
    haber içindeki videoyı seyretmeyin, şu anki konsol veya pc nizden soğumayın.
    M mamoo 12 ay ( Mesaj Silindi ) SERDARbdrm
    aşağılık pisikolojisi.

    Yorumlar (38)

    Yorum Yaz Forumda Gör
    D DH Misafiri 12 ay ( Mesaj Silindi )
    neden eagle
    sniper23 (Enes Şahinler) 12 ay ( Mesaj Silindi )
    Star Citizen'da varolan bir çok teknoloji bu motora gelmiş.

    Buradaki en büyük başarı aslında SSD'de. Dikkat ederseniz streaming on-demand olayı var burada. Yani objeler yükleniyor, çok kısa gecikme var. NVMe SSD'nin nimetlerinden biri aslında. Böylece loading ekranı olmuyor.

    Object Container Streaming gibi bir sistemle bunlar yapılabiliyor ama arkasındaki mühendislik devasa tabi.

    Global Illumination epey bir mühendislik çalışması, böylece önceden ışıklandırma yapmaya gerek kalmıyor. Sadece bir güneş yerleştirme ile otomatik olarak ışıklandırma oluyor. Basit gözükse de oldukça karmaşık bir işlem.

    Bu motorda büyük bir mühendislik çalışması olduğu kesin ki zaten motorun çalışması 2009'da başlamış.
    K Krone 12 ay (düzenlendi) ( Mesaj Silindi )
    Fotorealizm'de çığır açan görüntüler. Bu nasıl bir doku kalitesi nasıl bir kaplama kalitesi hayran olmamak mümkün değil. Mesut Bey'in dediğine göre tek sahnede 20 milyar polygona kadar destekleyecekmiş UE5. Videoda görünen heykel 33 milyon polygondan oluşuyormuş ve demoyu PS5 üzerinde 2K 30 fpsde çalıştırmışlar.

    Ray tracing falan yalan olur şu ışıklandırmanın yanında. Bu kaliteye en yakın Star Wars Battlefront 2 var sanırım. Grafik kalitesinde Frostbite ile kapışacak bir oyun motoru yapmış adamlar.
    W WinteR (Umut ) 12 ay ( Mesaj Silindi )
    İyi bir VR sistem ile reel hayattan kopup sanal olarak yaşabileceğiz.
    D DH Misafiri 12 ay ( Mesaj Silindi )
    Gördüğünüz grafiklerin kritik anahtarı, modern SSD lerin tam gücünü kullanarak, herşeyi dinamik olarak yüklemelerinden, ve modern grafik teknolojilerini sonuna kadar kullanmalarından kaynaklanıyor.<br /><br />SSD ile dinamik olarak load yapmaları sayesinde VRAM de gereksiz veri tutmayıp, sadece gerekli verileri yüksek kalitede tutuyorlar. Mesh shaderları ve benzer teknolojiler kullanarak dinamik olarak optimizasyon yapıp, eski tekniklerin dezavantajlarından kurtuluyorlar.<br /><br />Aynı zamanda muazzam bir global illumination teknolojisinden bahsettiler, ışığın yayılmasını simüle ediyor, bunu nasıl yapıyorlar hiçbir fikrim yok, mucize gibi bir şey. Normalde GI teknolojileri FPS öldürücüsüdr, ancak burada gayet kabul edilebilir FPS lerde PS5 de çalışıyor herşey.
    D DH Misafiri 12 ay ( Mesaj Silindi )
    Alakası yok, çöl iklimini sadece artistik sebeplerden seçmişler. Yoğun yeşil bitki örtüsünü renderlamak bunu renderlamaktan 1 gram daha zor değil. <br /><br />Karmaşık grafikler üretmek daha zor demişsin, gördüğün demoda neredeyse her pixel başına 1 üçgen düşüyor, demodaki bütün ışıklandırma dinamik olarak, 0 baking kullanarak renderlanıyor, aynı zamanda modeller tamamen photoscandan çıkıp, LOD kullanmadak renderlanıyor, bundan "daha karmaşık" grafik yok piyasada. Bundan "daha karmaşık" grafik teorik olarak mümkün değil.
    serhatbiricik 12 ay ( Mesaj Silindi )
    rüya gibi bir şey ama bu
    K kakarikikiri (jean paul Sartre) 12 ay ( Mesaj Silindi )
    epic biraz manüplasyon yapmış burda. yani milyarı geçtim 50milyon poligonlu sahnelerde rahat rahat oynayabilsek emin olun o bile yeter artar zaten görsel kalite için. epic in daha çok kastettiği şey 60milyar poligonluk sahnelerde oyun oynayabileceğimiz değil, o büyüklükte ki modelleri sahnelere import edebileceğimizi kastediyor. muhtemelende optimizasyon yapmadan, low poly e çevirmeden sahneye cad ve zbrush dosyaları atıp render alabilecez. gpu odaklı render motoru gibi birşey olacakır.
    Yorum Yaz Forumda Yanıtla
    Nasıl eklemek istersiniz?
    ANLIK GÖRÜNTÜLEMELER
    1 Kişi Okuyor (0 Üye, 1 Misafir) 1 Masaüstü

    GENEL İSTATİSTİKLER
    8975 kez okundu.
    35 kişi, toplam 38 yorum yazdı.

    HABERİN ETİKETLERİ
    unreal engine 5, next-gen ve
    Sorgu:
    Önceki ve Sonraki İçerikler
    Daha Yeniler 12 ay Sony 2020’nin ilk çeyreğinde yarım milyondan az telefon sattı 12 ay Microsoft, geliştiriciler için Windows 10 Mayıs Güncellemesi'ni yayınladı 12 ay Türkiye'de en çok hangi uygulamalar kullanılıyor? İşte geçtiğimiz ayın en çok kullanılan 30 uygulaması 12 ay Xiaomi ve Redmi, uygun fiyatlı oyuncu monitörü çıkaracak 12 ay Twitter çalışanlarının artık hiçbir zaman ofise gitmesi gerekmiyor 12 ay Giyen kişiyi, yüz tanıma sistemlerinde görünmez yapan tişört geliştirildi 12 ay PS Store'da yeni indirim dönemi başladı: RDR 2'de büyük indirim 12 ay Fallout 76'yı bu hafta ücretsiz deneyin 12 ay Epic’in patronu Tim Sweeney’e göre PS5’in SSD’si PC dahil tüm platformların en iyisi 12 ay Apple uyumlu SteelSeries Nimbus+ kontrolcüsü tanıtıldı 12 ay ADATA Falcon serisi yeni SSD sürücüsünü duyurdu 12 ay Oyun endüstrisi 2021 yılında sıkıntıya girebilir 12 ay Samsung Galaxy A21s netleşti: İşte basın görselleri, özellikleri ve Avrupa fiyatı 12 ay Huawei P40 Lite inceleme | Google'sız ilk orta sınıf Android 12 ay Xbox Series X’te 60 FPS geliştiricilere şart koşulmayacak 12 ay Playstation 4 satışları 110 milyonu geçti, oyun satışları düşüşte! 12 ay Koronavirüs salgınında yoğun bakım sayıları iyileşmeye devam ediyor (13 Mayıs) 12 ay Elektrikli Citroen e-Jumpy tanıtıldı: 330 km'ye kadar menzil 12 ay Koronavirüsün etkisiyle 5 milyon kart ilk kez online alışveriş yaptı 12 ay Mac Pro'nun 5.599 TL'lik tekerleklerini kaykaya taktılar 12 ay GÖRÜNTÜLENEN Unreal Engine 5 tanıtıldı: İşte PS5 üzerinde inanılmaz 'next-gen' grafikler Sonraki iQOO Z1'in yüksek kaliteli görselleri yayınlandı 12 ay Sony açıkladı: PlayStation 5, COVID-19'a rağmen bu yıl piyasaya sürülecek 12 ay Büyük iddia: GTA 5 yarın Epic Store'da ücretsiz olabilir 12 ay Realme, 25 Mayıs'ta tam 8 yeni cihaz duyuracak 12 ay Corsair Scimitar RGB Elite "Klavye gibi oyuncu faresi" inceleme 12 ay Apple Store uygulamasına karanlık mod geldi 12 ay Samsung ve Hyundai elektrikli otomobil konusunda ortaklık kuruyor 12 ay Intel 28 watt TDP’li 2 Ice Lake işlemcisini ARK sayfasından sildi 12 ay ADATA ilk güç kaynağını satışa sunuyor 12 ay Audi ve Mercedes de garanti sürelerini uzattı 12 ay Nvidia patronu Ampere mimarisini fırınladı 12 ay SpaceX, Crew Dragon uzay aracı için geliştirdiği simülatörü, ücretsiz olarak yayınladı 12 ay Google Mesajlar gelen iletilere emojili tepkileri test ediyor 12 ay Kırıkkale'de kurulacak "bomba gövde üretim ve dolum tesisi" için önemli adım 12 ay Samsung, 1.099 dolarlık Galaxy Fold Lite modelini piyasaya sürmeye hazırlanıyor 12 ay Motorola Moto G7 kararlı Android 10 güncellemesi almaya başladı 12 ay TSMC’nin 5 nm müşteri listesi: Intel de var 12 ay NBA 2K20 yüzde 95 indirimle 20 TL’ye düştü 12 ay Alcatel 1S 2020 Türkiye fiyatı belli oldu 12 ay Fifa 20, EA Acces ve Origin Basic’e eklendi Daha Eskiler
    Yeni Haber
    şimdi
    Geri Bildirim